Ziggo, niets dan ellende
Eind januari kreeg ik een vervelend telefoontje van een medewerker van Ziggo, die claimde dat ik betalingen steeds storneerde. Hierop vertelde ik hem dat ie zich vergistte, maar hij hield voet bij stuk, waarop ik heb ingelogd op mijn bankrekening en bleek dat hij het toch echt bij het verkeerde eind had. Desondanks bleef deze medewerker volhouden, mij feitelijk een leugenaar noemend, wat het gesprek er niet aangenamer opmaakte en reduceerde tot een ordinaire welles nietes discussie.
Feit is dat ze de eerste 2 maanden van mijn abonnement geen geld hebben afgeboekt –waartoe ze een machtiging hebben- maar dat hebben ze dus ook niet geprobeerd.
Sinds december inmiddels boeken ze wel elke maand af, uiteraard zonder problemen.
Je gaat ervan uit dat dit soort dingen goed gaan en op zich had ik geen reden om aan te nemen dat dit niet het geval was, anders had Ziggo vast iets laten weten.
Mij leek dat er geen enkel probleem was, want Ziggo kon die bedragen immers gewoon alsnog afboeken, wat ik dus voorstelde. Volgens de medewerker kon dat echter niet en diende ik de bedragen over te maken plus een extra bedrag van € 35,= voor de monteur. Daartegen heb ik bezwaar gemaakt, want die monteur is immers gratis. Ik heb nogmaals voorgesteld gebruik te maken van de machtiging en het bedrag minus de 35 euro af te boeken en bovendien verzocht om één en ander schriftelijk te bevestigen. Een week later op 2 februari heb ik een brief gehad waarin mij meegedeeld wordt dat ik word afgesloten en dat die afsluiting vast staat en nu niet meer te voorkomen is. De eerste regel van de brief is opvallend: “In de afgelopen periode heeft Ziggo meerdere pogingen gedaan u te attenderen op uw openstaande facturen”. Dat is dus pertinent niet waar, netzomin als dat ik ooit betalingen heb gestorneerd.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met hun helpdesk, maar al kun je praten als Brugman is dat nog geheel zinloos. Ik kon het bedrag betalen inclusief de extra kosten en dat was het.
De zaak is inmiddels uit handen gegeven aan een incassobureau en ik dien het verder met hen uit te zoeken. Bij de extra kosten komen inmiddels ook zo’n 70 euro afsluitkosten en als ik weer aangesloten wens te worden dien ik entree- en aansluitkosten te betalen.
Volgens deze medewerkster waren er geen monteurskosten, maar entreekosten in rekening gebracht (terwijl Ziggo “gratis” overstapservice had) en stond er volgens haar administratie een lager bedrag open dan in de brief wordt vermeld. Wat er werkelijk open staat kan ik onmogelijk beoordelen, want ik heb daar nog steeds geen specificatie van gehad.
Ik had al verschrikkelijk spijt van mijn overstap, nadat eerst de monteur 2 keer niet kwam opdagen en toen ik eindelijk aansluiting had bleek dat ze nog steeds ouderwets verbindingsproblemen hebben. Dat had ik sinds ik bij Multikabel zat dik 10 jaar geleden niet meer meegemaakt en ik wist niet dat dit soort problemen überhaupt nog bestonden. Als groot pokerliefhebber zijn disconnects wel het laatste wat ik kan gebruiken en voor mij is een Ziggo abonnement niets waard.
De disconnects waarmee ik te kampen had, werden overigens veroorzaakt door werkzaamheden bij het Ziggo hokje op de hoek Zeeweg/Ringweg tussen Heiloo en Egmond en de hele wijk hier heeft er last van. Zelfs Ziggo zal dat moeilijk kunnen ontkennen.
Ga eens naar een ziggo agentschap bij je in de buurt neem allles mee. Hier hebben wij een winkel waar op een bepaalde tijd een ziggo medewerker jou misschien kan helpen. Vraag bij ziggo even waar de dichtbijzijnde klantenservice zit en wanneer.
Ik zou alle betalingsbewijzen van afgelopen jaren zorgvuldig bewaren.
Ook telefoon nota/logboek uitprinten.
Emails...goed bewaren.
Ik ken het zelfde probleem van mijn buurman...Ziggo heeft volgehouden tot in de rechtszaal.
Daar gingen ze voor de bikkels.
Veel is er niet, want het abonnement is nog geen 4 maanden oud.
Pas gisteren heb ik voor het eerst iets zwart op wit gekregen over deze zaak en afgezien van mijn bankafschriften is dat het enige stuk. Daarnaast heb ik dus vorige week één telefoontje ontvangen en heb ik gisteren na ontvangst van de brief contact met hen opgenomen. Nu moet ik 100.000 praktische zaken regelen, want mijn telefoon en internet kunnen elk moment afgesloten worden.
Inmiddels heb ik op een andere website gelezen dat Ziggo doelbewust op dit soort zaken uit is. "Ziggo misbruikt de eigen nalatigheid om klanten vervolgens via Bos Incasso te bestelen. Dit hele forum staat er vol mee."
Gezien hun stugge en eigenwijze houding zou dat wel eens waar kunnen zijn.
Klantvriendelijk, die je zou mogen verwachten in een concurrerende markt, is iets heel anders in ieder geval. Ik neem nota bene hun duurste product af, maar kennelijk levert een incasso bureau nog meer op.
Ook heb ik inmiddels begrepen dat Ziggo het oude Multikabel is en dat voorspelt weinig goeds. Multikabel heeft ons destijds jaren belazerd totdat ze gedwongen werden toe te geven dat ze de abonnementen afknepen en alle abonnees daar een vergoeding voor moesten betalen. Multikabel vulde destijds hun zakken door je letterlijk uren aan hun dure servicenummer te laten hangen, telkens nadat zij verbindingsproblemen veroorzaakten. Jarenlang hebben zij hun klanten niets dan leugens opgespeld.
Misschien stond je net op de momenten dat Ziggo wilde afboeken teveel rood, maar het zou mij niets verbazen als het aan Ziggo ligt. Het gaat bij Ziggo namelijk altijd mis als er iets veranderd is. Verwacht dan niet dat hun klantenservice goed naar de zaak kijkt, laat staan dat ze die corrigeren. Zo was het zeven jaar geleden (toen nog onder de naam Casema) en zo gaat het daar nog steeds. Betaal in ieder geval nooit onterechte nota's en laat je niet bang maken door een incassobureau.
bubbleblower schreef op donderdag 3 feb 2011, 02:32: Volgens de medewerker kon dat echter niet en diende ik de bedragen over te maken plus een extra bedrag van € 35,= voor de monteur.
Hier klopt ook niets van. Ik zou bijna 3 maanden (omdat het altijd een maand vooruit gaat) moeten betalen keer € 66.50 is dus bijna 200 euro. Volgens deze medewerker en de afsluitingsbrief dien ik echter € 312,88 te betalen, dus die 35 euro verklaren het verschil niet. Telefoonkosten evenmin, want die heb ik niet.
Op de site van Ziggo staan alle extra kosten die aan mijn abonnement zijn verbonden en ook daar kan ik geen enkele verklaring vinden voor het grote verschil.
Als ik wil weten waar dat vandaan komt kan ik wel een gespecificeerde factuur bestellen voor € 7.50, maar die zal ik vast niet krijgen zo lang het openstaande bedrag niet geheel is voldaan. Dat ze die facturen verkopen is best cynisch, want die heb je alleen nodig als Ziggo er een puinhoop van maakt.
Binnen de site van Ziggo heb ik nog gegoogled op "entreekosten" maar die blijken helemaal niet te bestaan. Die tweede medewerkster heeft me bij nader inzien dus maar wat op de mouw gespeld.
Op de site van Ziggo staan alle extra kosten die aan mijn abonnement zijn verbonden en ook daar kan ik geen enkele verklaring vinden voor het grote verschil.
Als ik wil weten waar dat vandaan komt kan ik wel een gespecificeerde factuur bestellen voor € 7.50, maar die zal ik vast niet krijgen zo lang het openstaande bedrag niet geheel is voldaan
Je kan je uitgebreide factuur downloden via inloggen en naar facturen gaan, dus kan je hem zelf uitprinten.
Interessant.
Ten eerste:
Factuuroverzicht
Dit moet je nog betalen € 0,00 ?
Hiervoor ben je te laat € 0,00 ?
Ten tweede:
297132409 29-12-2010 29-12-2010 € -27,42
293257520 26-11-2010 26-11-2010 € 16,45
1394993 11-11-2010 11-11-2010 € -16,45
1394995 11-11-2010 11-11-2010 € -5,84
1394992 11-11-2010 11-11-2010 € -16,45
290101500 27-10-2010 27-10-2010 € 16,45
286572815 28-09-2010 28-09-2010 € 16,45
283749017 27-08-2010 27-08-2010 € 16,45
280184143 28-07-2010 28-07-2010 € 16,45
277364363 29-06-2010 29-06-2010 € 16,45
273868862 27-05-2010 27-05-2010 € 16,45
270392414 27-04-2010 27-04-2010 € 16,45
267215780 29-03-2010 29-03-2010 € 16,45
263715829 24-02-2010 24-02-2010 € 16,45
Dit is helaas een overzicht van een oud abonnement en heeft niets met de huidige problemen te maken. Wel met oude overigens, want deze betalingen zijn grotendeels voor een oud -verkeerd- adres. Juni 2010 was ik verhuisd -ruim op tijd doorgegeven via het verhuisformulier en 0900 nummer- en had ik gelijk mijn huidige abonnement besteld dat aanvankelijk op 8 augustus zou ingaan. Overigens rekent Ziggo mijn huidige abonnement vanaf oktober toen het daadwerkelijk is ingegaan (hoera), dus ook daar komt het verschil niet vandaan.
Ondertussen heb ik nog geen bevestiging van de klachten mogen ontvangen.
-Dat is lastig, want dat is een vereiste van de Geschillencommissie-
Het Ziggo Webteam heeft er met zekerheid kennis van genomen, maar reageert niet. Nu zal ik er een aangetekend schrijven aan moeten wagen, terwijl ik echt wel iets beters te doen heb dan me met deze onzin bezig te houden. Als Ziggo blundert gaat je dat niet alleen veel geld, maar ook veel tijd kosten.
bubbleblower schreef op vrijdag 4 feb 2011, 13:26:
Ondertussen heb ik nog geen bevestiging van de klachten mogen ontvangen.
Dat is nu gelukkig wel gebeurd, want zojuist heb ik deze reactie gehad:
Geachte heer XXXX,
Volgens onze administratie staat er op dit moment een bedrag open van € 312,88. Dit heeft betrekking op de volgende factuur/facturen:
Factuurnummer 1 294961636 Bedrag 68,36
Factuurnummer 2 288918978 Bedrag 65,50
Factuurnummer 3 291970177 Bedrag 179,02
Wij vragen u dit bedrag over te maken naar rekeningnummer 931377 van Ziggo te Groningen. Vermeldt u hierbij alstublieft uw klantnummer, enzovoorts. Onderaan de mail staat nog: Reageren op deze post kan alleen via de website: www.ziggo.nl, wat lastig wordt als zij mij afsluiten.
Nu weet ik nog niet waar het verschil vandaan komt, maar wel waar het in zit. Als het om "entreekosten" of monteurskosten gaat zou dat naar ik aanneem op de eerste factuur moeten staan.
Ik vraag me af of het slim is de eerste 2 bedragen over te maken of juist verstandiger om dat niet te doen. Zij stellen mij voor een voldongen feit en gaan niet inhoudelijk op mijn zaak in. Als ik dat betaal word ik evengoed afgesloten en moet ik daar nog flink voor betalen ook en ben ik feitelijk geen stap verder, omdat ik echt die 3de factuur niet ga betalen, laat staan alle onnodige kosten en het dan nog liever in de rechtzaal uitvecht. Bovendien hebben zij een machtiging en als ze daar alsnog gebruik van maken heb ik het ineens dubbel betaald.
Als ik alleen de correcte bedragen moet betalen en zij mij kosteloos afsluiten vanaf het moment dat mijn door hen in meerdere opzichten gedwongen overstap ingaat zou ik daar vrede mee hebben. Dat is eigenlijk nog veel te schappelijk gezien het feit dat ik niet geleverd heb gekregen waarvoor ik heb betaald. Ook Ziggo kan direct zien dat die 3de factuur niet klopt, dus laat ze dit eens netjes oplossen voor de verandering.
Geachte bubbleblower,
Naar aanleiding van uw klacht heb ik u een uitgebreide e-mail gestuurd met betrekking tot uw klacht.
Wij hopen dat daarmee voor u een hoop vragen worden beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Oké, ik ben -ondanks Ziggo- weer on line. Dit is er gebeurd:
Ten eerste heeft Ziggo de eerste 2 maanden het geld van een verkeerde bankrekening afgeschreven en niet geprobeerd -nadat dit bleek- het van mijn rekening af te schrijven.
Hierdoor is de betalingsachterstand ontstaan, niet doordat ik bedragen heb gestorneerd.
Ze blijken bij nader inzien wel degelijk herinneringen te hebben verstuurd, die trouwens €2.50 per stuk kosten. Helaas ben ik niet per e-mail, telefonisch of via MijnZiggo (dat ik vaak gebruik om TV te kijken terwijl ik poker) geïnformeerd, waardoor dit probleem mij is ontgaan.
Eind januari ben ik dus pas telefonisch benaderd en zou ik € 312.88 moeten betalen, wat niet juist kon zijn. Ik heb een tegenvoorstel gedaan € 277.88 over te maken (na ontvangst van de specificatie kon ik de rest nog uitvechten), wat Ziggo heeft geweigerd. Als mij toen duidelijk was gemaakt dat die 35 euro verschil zou leiden tot afsluiting en inschakeling van een deurwaarder had ik wel eieren voor mijn geld gekozen overigens.
Nadat ik de brief van 1 februari heb gekregen heb ik nogmaals aangeboden € 277.88 over te maken, maar toen was het al geen zaak van Ziggo meer. Mijn afsluiting en alles stond vast en ik diende het verder met de deurwaarder uit te zoeken. Door de onwrikbare houding van Ziggo werd ik tevens gedwongen mij onmiddellijk voor een andere provider aan te melden.
Razendsnel heb ik mijn verhaal hier gedaan, waar Webcare in is gedoken. Die kwam tot de conclusie dat ik geen bedragen had gestorneerd en de rekening € 65.50 te hoog was.
Die gaan er nu alsnog van af, maar alle kosten van de afsluiting zijn veel hoger.
Hoe cynisch, dan had ik beter 65.50 euro te veel kunnen betalen.
Al met al vind ik dit zeer onredelijk, omdat zij uiteindelijk tot 4 maal toe betaling van € 277.88 hebben geweigerd. Dat was dus niet terecht, terwijl mijn weigering € 312.88 te betalen wel terecht blijkt. Daarbij komt dat ze wel degelijk geld van mijn rekening af kunnen schrijven, zelfs als dat te veel is. Dat is nu opgehelderd, maar desondanks blijft de helpdesk beweren dat het niet kan. Zouden ze beseffen hoe irritant dat is?
Nu ben ik nog steeds bereid te betalen -tot 8 februari toen ik werd afgesloten- als alle extra kosten komen te vervallen. Terwijl ik Webcare een mail aan het schrijven was om daarop te wijzen werd ik afgesloten en elke communicatie met Ziggo is sindsdien feitelijk onmogelijk. Ze stellen zich nu op het standpunt dat de rekeningen correct waren (?) en daarom de afsluiting terecht. Dat hebben ze in hun schermpje staan als ze mijn postcode intoetsen, want een tiental verschillende medewerkers gebruikte hiervoor exact dezelfde bewoordingen.
Op die manier sluiten ze elke inhoudelijke discussie of oplossing uit.
Dat laatste zal vrees ik ook de bedoeling zijn anders hadden ze me vast wel de Webcare medewerker aan de lijn gegeven die een ander schermpje heeft en dan was het probleem binnen een minuut opgelost.
Een geluk bij een ongeluk overigens dat ik me bij een andere provider heb moeten aanmelden, anders zou ik tot 1 april even goed geen betrouwbare aansluiting hebben gehad en afgelopen zaterdag al heel de avond afgesloten zijn geweest. (Rampzalig als je pokert, want dan is er de meeste traffic en sta je voor de meeste toernooien ingeschreven). Ziggo gaat eindelijk de verbindingsproblemen hier aanpakken:
Van 21 februari 2011 tot en met 1 april 2011 vinden in diverse wijken in uw omgeving werkzaamheden plaats. Hierdoor kan uw radio- en televisiesignaal en internet- en telefoonverbinding enige tijd onderbroken worden. Deze onderbrekingen duren ongeveer 15 minuten en vinden plaats tussen 7:00 en 19:00 uur. Indien u een storing ondervindt buiten deze uren neemt u dan svp contact op met onze Klantenservice.
Oktober vorig jaar was me nog verzekerd dat deze werkzaamheden begin november dat zelfde jaar zouden worden afgerond en vanaf dat moment de verbinding betrouwbaar zou zijn.
Maar ik dwaal af.
Zo lang Ziggo tegen beter weten in volhoudt dat ze geen geld kunnen afboeken -wat impliceert dat zij de problemen niet hebben veroorzaakt- zal het moeilijk zijn dit nog op een normale manier op te lossen.
Mijn aanbod om het openstaande bedrag te voldoen is nog veel te genereus, gezien de -letterlijk in mijn geval- waardeloze verbinding en alle onnodige overlast en ik heb me stellig voorgenomen me niet te laten afpersen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Klacht over Ista
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer