pi
door pim-m97 May 7, 2020 om 08:36
Computers & telefonie

Ziggo opzeggen

Eind Maart ben ik samen met 2 vrienden gaan samenwonen en daarbij ziggo afgesloten voor tv en internet.
Hierbij hebben wij vanaf het begin al problemen met de werking van internet en tv, waarbij het op de slaapkamers onmogelijk is om op de wifi gebruik te maken van internet.

Ondertussen zijn er al 4 monteurs langs geweest om het op te lossen. Dit allemaal zonder enige verbetering.
Ook hebben wij ondertussen bij elkaar 4 uur met de tech support aan de telefoon gezeten om dit allemaal op te lossen. Dit ook allemaal zonder enige verbetering.

Nu willen wij ziggo gaan opzeggen, omdat er geen verbetering in zit. Alleen is dit wel na de 14 dagen opzeg termijn.
Is het nog mogelijk om op te zeggen zonder ontbindingskosten te betalen?

2213 6 Rapporteer

ne
door neodutchio - May 7, 2020 om 08:50
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Voor de WiFi is Ziggo niet verantwoordelijk. Als uw huis goed geïsoleerd is of veel betonijzer bevat, dan heeft dat invloed op de WiFi. Dan worden het dus draden trekken vanaf de modem naar de slaapkamers of via andere systemen gaan kijken.

Als er voldoende signaal het huis binnenkomst, dan doet Ziggo wat er verwacht wordt. De rest is aan de bewoners.

Gr
door Grunn1 - May 7, 2020 om 10:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen

In bijna alle gevallen van slecht ontvangs of bereik ligt het probleem niet bij Ziggo.
Meeste problemen ontstaan door slechte zelf aangeschafte bekabeling in huis of in het geval van wifi de isolatie of de constructie van het huis.
Koop een verlengkabel en een router. Sluit de kabel aan op het kastje van Ziggo en plaats de router ergens centraal tussen de slaapkamers en sluit deze ook aan op de kabel.

bussy02
door bussy02 - May 7, 2020 om 10:37
145 Antwoorden / 37 Vragen

Heel simpel slechte Wifi is meestal een probleem van  de klant.
Het hangt van een hoop factoren af
.Heel makkelijk maar bedrading is toch veel beter.

he
door henry1942 - May 7, 2020 om 14:07
100 Antwoorden / 28 Vragen

Alle antwoorden wijzen erop dat de monteurs van ZIGGO knoeiers zijn.
Zij kunnen het probleem niet oplossen en uit jullie antwoorden blijkt dat het " huis " zelf het probleem geeft.
Wat jullie aangeven is toch het eerste dat de monteur doet en advies geeft hoe op te lossen.

Gr
door Grunn1 May 7, 2020 om 16:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waaruit blijkt dat de monteurs knoeiers zijn?
Welke alle antwoorden bedoel je? Als zij testen of het signaal goed binnenkomt en dat de Ziggo router goed werkt doen zij precies wat zij moeten doen. Zij gaan niet kijken wat voor constructie het huis heeft of als er andere storingsbronnen zijn, dat is niet hun werk.

Ka
door Kassagebruiker May 7, 2020 om 21:00
683 Antwoorden / 5 Vragen

Wij horen het verhaal van één kant ........

panter22
door panter22 - May 8, 2020 om 13:15
6599 Antwoorden / Vragen

4 uren bellen en 4 monteurs en niemand weet het op te lossen? Ze roepen alle maal: ik weet het niet?
Geen uitleg gekregen helemaal niets?
@R. Kemperman heeft direct de WIFI booster al via de site van Ziggo gevonden. En dat is jullie nooit voorgesteld?
Of niet geprobeerd, of is het jullie te duur en vinden jullie dat Ziggo die booster moet betalen.
Wat is er mis? Want zomaar opzeggen en niet je contract afmaken, dat lukt je niet met een vaag verhaal.