ol
door oleander12 Apr 10, 2019 om 10:31
Computers & telefonie

Ziggo spamfilter houdt gewenste email tegen

Sinds januari is er iets veranderd aan de spamfilters van Ziggo. Met name de mail van Kruidvat, die ik al jaren elke dag krijg, blijft regelmatig in de spambox in de webmail hangen. Ik gebruik Outlook en kijk eigenlijk nooit in mijn webmail. Omdat dit een dagelijkse mail is weet ik dat ik die mis maar sommige andere mails ( van hardlopen met Evy bijvoorbeeld) komen maar incidenteel en mis ik dus niet als ze in de spambox blijven hangen, zeker omdat ze regelmatig wel gewoon binnen komen. Ik heb al diverse malen met Ziggo gebeld en filterregels ingesteld in de webmail en zelfs in Outlook aangegeven dat ik mail van deze afzender altijd wil behouden, maar na een paar dagen gaat het toch weer fout. De spamfilter zou zelflerend zijn, maar dit lijkt niet te werken. Ziggo zegt meer klachten te hebben ontvangen hierover maar heeft vooralsnog geen oplossing. Een oplossing is in mijn ogen de optie om in de webmail aan te geven dat het een vertrouwd e-mailadres is, maar die optie ontbreekt nu juist in tegenstelling tot de optie dat een mail ongewenst is. Iemand nog een suggestie?

9589 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2019 om 10:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stap over op een neutraal mailadres wat niet gekoppeld is aan uw provider.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 10, 2019 om 10:38
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Oleander,

Het ligt niet aan Ziggo.
Ik heb zelf Telfort en daar gebeurt het ook.

Waarschijnlijk ligt het aan je browser,in mijn geval Android.

ma
door malty - Apr 10, 2019 om 11:24
1112 Antwoorden / 1 Vragen

op email bericht rechtsklikken en Ongewenste email aanklikken en Afzender toevoegen aan veilige afzenders een oplossing misschien.

marita5
door marita5 - Apr 10, 2019 om 11:30
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Oleander ,

Ik heb nergens last van , ik krijg de mail van kruidvat iedere dag .
Ik gebruik de app mail niet , maar de webmail van Outlook .
Ook de webmail van Ziggo gebruik ik niet , hier gebruik ik het e-mail programma Thunderbird voor , probeer dit eens , klik op de rode regels .

Webmail Outlook ,

https://outlook.live.com/mail/inbox/id/AQMkADAwATM0MDAAMS1iZTY1LTZiNmYtMDACLTAwCgBGAAADbBX%2BAgrLJUqHxKkTZvqJuwcA46YyRciiTUe1bHIrkXDdzQAAAgEMAAAAYN30RcGVZ0izLpvVOka6wgABsNTiBgAAAA%3D%3D

Thunderbird ,

 https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/thunderbird-mailprogramma-pop3-imap

costnix
door costnix - Apr 10, 2019 om 11:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken het probleem, maar dan bij KPN. Het enige wat bij mij werkt is (zeer) regelmatig via webmail aangeven, dat een mail geen spam is. Dit gat dan enige tijs goed, maar dan begint het weer van vooraf aan.

aurora1
door aurora1 Apr 10, 2019 om 15:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het spamfilter van de kpn werkt al een tijdje niet goed, ze werken aan het oplossen van het probleem.....(melden ze). Ik ontvang al wat maanden veel spam via de kpn. Soms wordt ook gewenste mail afgevangen. Ik ga verder niet aan de webmail e.d. prutsen omdat me dat zinloos lijkt.

costnix
door costnix Apr 10, 2019 om 16:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kijk in de spamfolder en vind daar soms zeer belangrijke mailtjes. Toch af en toe even daar kijken.

ol
door oleander12 - Apr 10, 2019 om 12:41
22 Antwoorden / 6 Vragen

Het zit echt in de spamfilter van Ziggo. Als die de mail eruit filtert krijg ik hem niet binnen in de app mail op mijn smartphone en ook niet in Outlook op mijn laptop.
Je ziet hem dus alleen in de spambox van de webmail en die wil ik niet gebruiken. Tot januari had ik ook nooit een probleem?

costnix
door costnix Apr 10, 2019 om 16:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Toch maar af en toe in uw spambox kijken. Er komen daar soms mailtjes, die u niet wilt missen.
Het is jammer, dat je die filters niet kan uitschakelen en zelf een spamreiniger zoals MailWasher kan gebruiken.

jhogaarts
door jhogaarts Apr 12, 2019 om 14:58
101 Antwoorden / 1 Vragen

bij mij komen er ook goede mailtjes in mijn spambox. Ook die van kruidvat en soms ook weer niet (willekeur?)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 12, 2019 om 18:14
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Het is dan toch echt eenn kwestie van wel de e-mail box van ziggo openen en dan aangeven dat dit geen spam ios. En anders de servicedesk bellen maar dan loopt u kans dat men zegt dat men u om AVG reden niet kan helpen. Ontyerecht, ik ontving, al was ik al 3 jaren lang geen klant meer bij Ziggo nog altijd spam via Ziggo en het heeft werkelijk veel moeite gekost om te zorgen dat de mailbox werd opgegeven. Eerste opmerkingen, kunnen we niet wij weten niet of u het bent. Merkwaardig om dat de mailbox als al gezegd op naam stond van mij en ik was al jaren geen klant meer.

Ps. Een belangrijke reden waarom ik mijn overeenkomst met Ziggo beëindigde: e-mails vanuit mijn office outlook account via ziggo werden verzonden werden in een e-mail account van mijzelf bij een onderwijsinstelling en bij een klant als spam gezien. Zo ingewikkeld kan het zijn