wilma 1949
door wilma 1949 Nov 13, 2018 om 10:34
Computers & telefonie

Ziggo terugbetaling.

Sinds jaar en dag een all-in abonnement bij Ziggo. Alles werd netjes betaald via een automatische incasso. Nu hebben wij glasvezel van KPN.(SUPER!!!)
Wij werden steeds van het internet gegooid en soms werkte telefoon ook niet.
Ziggo 1200 gebeld en het antwoord was: Zitten er veel KPNers bij u in de buurt; "JA" ! Wij wonen in een flatgebouw met 55 woningen.
Dan kan de ontvangst niet zo goed zijn, dus overgestapt naar KPN, die alles maar dan ook alles voor ons regelden.(SUPER!!!)

Nog een bedrag tegoed van Ziggo van €.48,67 daar mogen wij 8 weken op wachten.
Op de internet-account staat "BETAALD"
Volgens een medewerkster is dit de gewone zaak, dat zij pas later terugbetalen.
E-mailadres is ook nog niet gesloten, net als het acoount.

Is dit normaal??

3832 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2018 om 10:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ziggo ontvangst en KPN  hebben helemaal niets met elkaar van doen, dus daar kunnen de problemen niet aan gelegen hebben. Maar fijn dat alles nu goed werkt.

Nog even wachten op de financiële afwikkeling is toch geen ramp.

panter22
door panter22 - Nov 13, 2018 om 10:42
6599 Antwoorden / Vragen

Je betaalt het abonnementsgeld een maand van te voren aan Ziggo. En extra kosten komen in de volgende maand. Dat moet verrekend worden en kost tijd. Nog maar even wachten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 13, 2018 om 11:17
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Zie @TIJGER1 met de opmerking vertaald in een vraag: wat kunnen veel KPN aansluitingen voor invloed hebben op Ziggo? Ook m.i. is dat een 'kul'verhaal. Goed dat alles goed werkt met dus een KPN aansluiting.

jo
door jorisw Nov 15, 2018 om 10:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als KPN WIFI AP's een sterker signaal gebruiken dan Ziggo WIFI AP's, dan kan het wel degelijk impact hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 15, 2018 om 11:42
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Dat zou dan hoogstens interferentie bij WiFi kunnen zijn en dan kan ook met apparatuur van anderen het geval zijn.

ja
door janf43 Nov 15, 2018 om 14:03
733 Antwoorden / 0 Vragen

Het signaal dat mag worden uitgezonden heeft wettelijk een maximale sterkte van 100 mWatt. Als Ziggo en KPN zich aan de wet houden zou er geen verschil mogen zijn. Om interferentie te voorkomen is het noodzakelijk om de verdeling van de signalen over de verschillende kanalen te onderzoeken met behulp van bv. Wifi-analyzer en dan het minst bezette kanaal te kiezen.

Gr
door Grunn1 - Nov 13, 2018 om 11:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zoals eerdere reacties, je betaald een maand vooraf en in de maand achteraf worden eventuele extra kosten verrekend. Dit is een normale gang van zaken en Ziggo kennende betalen ze keurig het teveel betaalde terug daar waar andere providers nog wel eens moeilijk willen doen.

marita5
door marita5 Nov 13, 2018 om 12:00
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@epcot , en Ziggo kennende betalen ze keurig het teveel betaalde terug , bij mij hebben ze in de maand okt movie & series xl pakket 3x gefactureerd .
Ik kon storneren , wat ik dus niet heb gedaan . Creditnota aangemaakt en zou verrekend worden met de maand nov , ik ben benieuwd .

Gr
door Grunn1 Nov 13, 2018 om 12:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@marita5, als je gebeld hebt en ze maken een credit nota aan dan kan je ervan uitgaan dat het wel goed komt. Bij mij is ook wel eens teveel gefactureerd en na een belletje werd alles keurig geregeld.

marita5
door marita5 Nov 13, 2018 om 15:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@epcot , dat hoop ik dan toch . Ik had gebeld creditnota aangemaakt , werd verrekend met nov , echter 2 dagen later krijg ik een mail dat ik mijn pakket movie&series xl had opgezegd ,  ik heb niks opgezegd , word afwachten .

Gr
door Grunn1 Nov 15, 2018 om 09:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@marita5, je hebt een nieuw aanvullend pakket afgesloten? Of lees ik dat verkeerd? Daarna wordt in oktober het pakket gefactureerd voor de maanden oktober en november (je betaald vooraf) en misschien nog een stukje september? afhankelijk wanneer het pakket is begonnen.
Of had je het pakket al langer en is er dubbel gefactureerd? Heb zelf na het beëindigen van aanvullende pakketten ook wel eens gebeld omdat er teveel in rekening was gebracht, kreeg keurig een creditnota en vervolgens werd de maand erna ook alles gecorrigeerd en kreeg dus dubbel terug.

marita5
door marita5 Nov 15, 2018 om 10:46
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@epcot , Nee ik heb geen nieuw pakket afgesloten , alles is hetzelfde. Ziggo heeft verkeerd gefactureerd . Ziigo verbaasde er zich over dat ik een mail kreeg waarop ik het pakket had opgezegt , wat bij hun niet bekend is . deze medewerker liet mij weten dat er Intern een fout  is gemaakt . Tegelijk met mij is bij de dochter van mijn vriendin ook verkeerd gefactureerd , heeft 2 kaarten , factureren er 4 .

pino123
door pino123 - Nov 13, 2018 om 12:11
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ja, bij Ziggo is dit redelijk normaal, de eindafrekening kan soms een aantal maanden op zich laten wachten. Houdt er in ieder geval contact over bij Ziggo, ook bij mij is het wel in orde gekomen. Het duurt alleen wel even...Persoonlijk vind ik dit wel altijd heel bijzonder, als ze geld van je krijgen kan alles binnen een week geregeld worden, is het andersom.................

Gr
door Grunn1 Nov 13, 2018 om 15:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je tijdens je abonnement een aanvullend pakket afsluit krijg je de rekening ook pas een maand later dus je beredenering gaat niet op.

tenormin
door tenormin - Nov 13, 2018 om 12:57
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@wilma 1949. Even nog over betalingen: als ik de mail van Ziggo met de rekening ontvang staat er altijd: "geen openstaande rekening", terwijl het er nog niet is afgehaald. Pas na een dag op 3. Zal hun werkzijze wel zijn. Dus even wachten op de bijschrijving.

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2018 om 15:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, nog eventjes geduld hebben.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 15, 2018 om 23:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat is er nu precies zou SUPER aan glasvezel? Ziggo biedt ook enorme hoge snelheid aan. Dus wat is er nu beter?

dobby
door dobby Nov 17, 2018 om 17:11
749 Antwoorden / 1 Vragen

@gerry1969 - Glasvezel heeft symmeterisch u/d verkeer (qua snelheid), en kabel/xDSL (voorlopig nog) niet, in elk geval niet bij particuliere/enduser abonnementen.. [edit:typo]

diumenge
door diumenge Nov 17, 2018 om 17:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Dobby, da's waar. Maar dan nog, wat moet men met die enorme snelheden? Da's hooguit interessant voor grote gezinnen met veel zware gebruikers. Ik denk dat veel mensen betalen voor een veel hogere snelheid dan ze nodig hebben.

dobby
door dobby Nov 18, 2018 om 01:09
749 Antwoorden / 1 Vragen

@Diumenge - helemaal mee eens.. een "default enduser" (voor zover die dan bestaat) kan uitstekend weg met een 1:10 u/d ratio.. en de gehanteerde snelheden (die gemiddeld best wel goed haalbaar zijn) zijn eigenlijk bijna altijd overkill inderdaad.. de grootste vertraging in internet surfen ligt eigenlijk niet meer bij de onderliggende verbinding, maar bij het hele "we don't want http but we want https, and we'll make pretty sure you're using it" gebeuren... al die automatische redirects.. (persoonlijk ben ik meer van de "als ik http of https type dan weet ik wat ik doe, en hoef niet gecorrigeerd te worden)..

[rant mode on]
"Vroeger" was het "surfen" op het internet nog simpel.. snel.. direct..  maar tegenwoordig zit er door alle security handshakes, grote analyze en management frameworks, advertentie frameworks zoveel vertraging / overhead in.. dat probeert men deels te compenseren door een snellere link aan te bieden, maar de extra tijd die je hiermee kwijt bent schaalt niet lekker gelijk op met een eventueel snellere verbinding... Maar goed, nu ga ik meer de "vroeger was alles beter" kant op.. das niet de bedoeling (en ook niet zonder meer correct)
[rant mode off]

Aan de andere kant - meerdere users die full quality [lees: vaak overkill voor de gebruikte weergave apparatuur] audio of zelfs video streamen begint (?) steeds meer mainstream te worden, dus op zich is een snellere verbinding niet onwelkom af en toe.. en natuurlijk is reclame technisch dat ook altijd wel leuk..