lexgensen
door lexgensen Apr 16, 2017 om 13:46
Computers & telefonie

Ziggo tv op PC

Ik kijk graag Formule 1 via ZIGGO op mijn PC. Als ik keurig de inlogprocedure doorloop krijg ik de beelden te zien. Echter heel vaak valt het beeld en geluid weg en krijg ik het bericht "buffering" in beeld. Hoe kan dat komen? Is mijn PC niet "krachtig" genoeg of ligt dat aan de aangeboden beelden. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Heet iemand misschien tips om dit ongemak te voorkomen?

2542 8 Rapporteer

simon55
door simon55 - Apr 16, 2017 om 14:06
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nee geen problemen ermee werkt prima op PC de tablet en de telefoon

kv
door kvjapio - Apr 16, 2017 om 14:28
281 Antwoorden / Vragen

ALs er wordt gebufferd dan is het zendersignaal even te zwaar voor de internetverbinding. Gelukkig kunt u de formule 1 altijd rechtstreeks en gratis bekijken op Rtl Duitsland.

lexgensen
door lexgensen Apr 16, 2017 om 14:43
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dan moet ik de baas thuis voor de buis weg jagen. Daar komen meer moelijkheden van als het missen van een F1

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 16, 2017 om 14:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als de pc bekabeld is aangesloten lijkt de internetsnelheid niet voldoende. Met ADSL.kan ik het me nog voorstellen maar met fiber of kabel niet.
Wordt de pc via WiFi van internet voorzien probeer de de twee iets dichterbij elkaar.te krijgen of neem een betere router.

fa
door familyman - Apr 16, 2017 om 15:41
888 Antwoorden / 1 Vragen

Neem een tablet en kijk waar u wilt in huis.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 18, 2017 om 17:32
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Buffering betekent dat ergens de verbinding te traag is en uw pc op afronding van het signaal wacht. Het is dus niet uw pc. Probeer eens een ander router kanaal. Mogelijk is op het kanaal dat u benut te veel 'concurrentie '.
Als u niet weet hoe dat te doen, dat kan de service desk van ziggo ook als u hen belt. Bij telefoon van ziggo 1200.

lexgensen
door lexgensen - Apr 18, 2017 om 18:06
274 Antwoorden / 88 Vragen

Bedankt voor medenken iedereen die de moeite genomen heeft mij te adviseren

Ge
door Genee Apr 18, 2017 om 21:09
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als uw laptop al wat jaartjes oud is zou u een wifi dual band usb adapter (2,4 + 5 GHz) kunnen proberen.
De wat oudere laptops kunnen alleen 2,4 GHz band gebruiken.
Wanneer het Ziggo modem ook de 5GHz band ondersteund zou dat i.c.m. een 5 GHz dongle in de laptop, de internetsnelheid flink omhoog kunnen brengen.
Kosten zo'n 25 euro.
Of dat de oplossing is kan ik niet zeggen.

Ge
door Genee Apr 19, 2017 om 22:22
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt ook eens kijken of geheugen vrij maken helpt. http://www.computeridee.nl/forum/#!/topic/faqmantip-snel-geheugen-vrijmaken/?filter=FAQman

gsm
door gsm - Apr 18, 2017 om 19:27
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Ik kan zelf ook niet F1 kijken via het internet van Ziggo. Het is niet te wijten aan de PC of de bekabeling, maar simpelweg aan de overbelasting bij Ziggo. Teveel mensen in jouw buurt kijken eveneens via internet naar de uitzending. Minder populaire uitzendingen zullen wel goed weergegeven worden.

br
door brui0929 - Apr 18, 2017 om 22:54
629 Antwoorden / 10 Vragen

Het bufferen heeft te maken met het inlezen van data in het RAM geheugen. Als dit geheugen vol is dan kunt u verder kijken. Wanneern u het geheugen uitbreid is het opgelost. Stel uw pc heeft  2 gb RAM en is uitbreidbaar met 2 gb dan heeft u genoeg let hierbij wel op het aantal hertz van het geheugen dit moet het zelfde zijn als dat ernu inzit. Raadpleeg hiervoor sde handleiding van uw PC. Ook de harddisk wordt als extra geheugen gebruikt dit gedeeldte bereid zich ook uit waardoor het systeem traag wordt.
Om dit weer goed te laten werken is het nodig om tijdelijke bestanden te verwijderen hierdoor wordt de computer ook sneller. Hiervoor is CCleaner het meest gebruikte programma.