sy
door sylli Dec 21, 2011 om 13:26
Computers & telefonie

Ziggo: van Basis naar Plus

Beste forummers,

Ik heb van Ziggo de Alles-in-1-Basis, waarbij aangegeven is dat de snelheid van Internet tot 10 M/bits is.
Zelf kom ik niet middels een speedtest niet hoger/sneller uit dan gemiddeld een 6,4, maar dat even terzijde.
Voor internet maak ik gebruik van een desktop (Dell) die nu al bijna 7 jaar oud is.
Als in online ga, duurt het laden van pagina's soms minutenlang en hij loopt tijdens het laden ook regelmatig vast.
Ik download zelden, sla ook weinig op en doe regelmatig een schijfopruiming en -defragmentatie. Nog beschikbare schijfruimte ligt rond de 85%.

Vraag: als ik van Basis (tot 10 M/bits) overga naar de Plus (tot 40M/bits), gaat internet dan sneller/vlotter werken? Of ligt het trage/regelmatig vastlopende internet toch echt aan mijn 7-jaar oude desktop?

Kortom: heeft het voor mij zin om over te stappen naar duurder internet, of kan ik beter een nieuwe PC kopen?

1045 6 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Dec 21, 2011 om 13:49
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Bedrade internetverbinding of Wifi?
Welke internet security programma werkt eventueel vertragend?

Al eens op een rustige tijd de snelheid gemeten terwijl er geen andere programma's actief zijn?

edrick3
door edrick3 - Dec 21, 2011 om 13:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sylli,

...Vraag: als ik van Basis (tot 10 M/bits) overga naar de Plus (tot 40M/bits), gaat internet dan sneller/vlotter werken? ...

Antwoord is: Ja
Maar of jij er iets aan hebt? De snelheid die je nu hebt zou voldoende moeten zijn.

Ik zou je adviseren om je bestanden ergens anders op te slaan en een schone installatie uit te voeren. Wellicht dat dat je computer weer in de 'oude' toestand terugbrengt.
Neem aan dat je de installatieschijf nog hebt.

Suc6

valerius-2
door valerius-2 - Dec 21, 2011 om 15:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Hoeveel megabytegeheugen is op deze computer geinstaleerd?

sy
door sylli - Dec 21, 2011 om 23:53
250 Antwoorden / 40 Vragen

@valerius-2: Capaciteit 146 GB, beschikbare ruimte 124 GB, percentage beschikbare ruimte 84%.

@Edrick3: ik denk niet dat ik de installatieschijf nog heb. Omdat ik echt geen verstand heb van computers, had ik deze laten installeren door een monteur van Ziggo toen deze langskwam om internet te installeren, d.w.z. zo'n zwart doosje met knipperende lichtjes ;-)

conny2
door conny2 - Dec 22, 2011 om 08:26
256 Antwoorden / 4 Vragen

Sneller internet heeft geen zin.
Wanneer loopt de pc vast? Is dat bijvoorbeeld als je een pdf opent?

drevil
door drevil - Dec 22, 2011 om 08:35
222 Antwoorden / 14 Vragen

Welke proccesor (voorbeeld "pentium 4 3,0ghz") zit er in de pc en hoeveel intern geheugen (RAM geheugen, 128, 256, 528, 1024 mb of meer) zit er in de pc. Als u een goede proccecor heeft, maar weinig intern geheugen, zou u dit kunnen uitbreiden om uw pc een stuk sneller te maken. Dit dan in combinatie met een "schone instalatie".

Een kennis of handig familielid zou dit zonder moeite voor u kunnen realiseren. Als die niet voorhanden zijn zou u dit kunnen vragen bij een lokale PC handelaar.

Bij ons in Maastricht zit een zaak die voor 35 Euro de PC opschoont en kan herstellen. Intern geheugen bijplaatsen zou maximaal 50 Euro mogen kosten.