bu
door bubbleblower May 10, 2010 om 21:18
Computers & telefonie

Zijn telecomaanbieders echt verplicht je gratis je unlockcode te geven of zijn er nog kleine lettertjes?

Ik was in de veronderstelling dat je tegenwoordig gratis je unlockcodes kunt krijgen en dat daar speciale Europese wetgeving voor was. Die informatie heb ik bv van de consuwijzer van onze overheid. Daar staat:

"Mobiele aanbieders mogen een simlock op telefoons zetten. Met de mobiele aanbieders is afgesproken dat de simlock een jaar is toegestaan. Na dat jaar kunt u bij uw eigen aanbieder de simlock gratis laten verwijderen. Hij is verplicht om dat voor u te doen wanneer u daar naar vraagt."

In de praktijk blijkt het toch heel anders te werken. Telfort bv weigert die gegevens gratis te verstrekken al ga je op je kop staan. Je moet er naar dure service nummers bellen en je naw-gegevens verstrekken vóórdat je de unlockcode krijgt. De houding van telfort in deze is buitengewoon arrogant.

Daarom zou ik graag weten hoe die wet dan precies in elkaar zit en of de aanbieder wellicht toch een tegenprestatie mag eisen voor het verwijderen van de simlock?
Telfort schijnt daar namelijk erg zeker van te zijn.

5189 79 Rapporteer

stacey
door stacey - May 10, 2010 om 21:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Volgens de site kun je ze opvragen via `Mijn Telfort`;

--Abonnement

U kunt de unlockcodes kosteloos opvragen via Mijn Telfort.
U hebt hierbij het IMEI-nummer van uw toestel nodig.
Maak uw toestel simlockvrij met behulp van de unlockcodes en de toestelinstructies. ---
Telfort

Lsk520
door Lsk520 - May 10, 2010 om 21:52
827 Antwoorden / 2 Vragen

Deze vraag heeft U ook al gesteld op het Tros radar-forum.
Bent U niet tevreden met het gegeven antwoord?
Dat lijkt me toch vrij helder: Tlfort dient U zonder tegenprestatie de unlock-code te verstrekken, zij mogen natuurlijkw el vragen om gegevens teneinde Uw identiteit te controleren.
Zou toch jammer zijn als een of andere onverlaat er met Uw belgegevens vandoor gaat.....

bu
door bubbleblower - May 10, 2010 om 22:13
31 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 10 mei 2010, 21:36]Volgens de site kun je ze opvragen via `Mijn Telfort`;

--Abonnement

U kunt de unlockcodes kosteloos opvragen via Mijn Telfort.
U hebt hierbij het IMEI-nummer van uw toestel nodig.
Maak uw toestel simlockvrij met behulp van de unlockcodes en de toestelinstructies. ---
Telfort

Dat kan alleen als ik een telfort nr heb en volgens zowel Mijn Telfort als het dure servicenummer heb ik dat niet.

[quote=tp schreef op maandag 10 mei 2010, 21:52]zij mogen natuurlijkw el vragen om gegevens teneinde Uw identiteit te controleren.

Kennelijk, want iedereen beweert het immers en we kunnen telfort wel vertrouwen dat we niet in hun klantenbestand terecht komen. Waar ik nog naar zoek is wetgeving waaruit dat blijkt, zodat mij dat ook helder is.

stacey
door stacey - May 10, 2010 om 22:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Waar ik nog naar zoek is wetgeving waaruit dat blijkt, zodat mij dat ook helder is. --

Snap niet helemaal wat je nu precies bedoeld.......

Ze moeten je de unlockcode gratis verstrekken, dit betekend dat ze je hiervoor niet mogen laten betalen, het betekend niet dat ze je gratis moeten laten bellen om het op te vragen.......

birdies
door birdies - May 10, 2010 om 23:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Dat kan alleen als ik een telfort nr heb en volgens zowel Mijn Telfort als het dure servicenummer heb ik dat niet. .........

Als je geen simkaart van Telfort hebt, kun je natuurlijk geen unlockcode bij Telfort aanvragen.

gratisrijden
door gratisrijden - May 10, 2010 om 23:35
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=bubbleblower schreef op maandag 10 mei 2010, 22:13]Dat kan alleen als ik een telfort nr heb en volgens zowel Mijn Telfort als het dure servicenummer heb ik dat niet.Het IMEI nummer moet je opvragen zonder dat er een kaart in het toestel zit. Elke telefoon heeft daar een bepaalde toetscombinatie voor, die via Google snel gevonden is. Ook staat het in het algemeen op een stikker aan de binnenkant van het toestel.

stacey
door stacey - May 11, 2010 om 00:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---Een provider die een mobiele telefoon levert bij een abonnement is verplicht om na een jaar de simlock van die telefoon te verwijderen. Hij mag daarvoor geen kosten rekenen. De provider is niet verplicht om mee te werken aan eerdere verwijdering van de simlock.

Deze regel heeft de goedkeuring van de OPTA, maar is niet op een wet, AMvB of ander overheidsbesluit gebaseerd. De OPTA wilde dit in 2002 al wettelijk vast laten leggen, maar dat is er nooit van gekomen. In 2006 schreef het ministerie van Economische Zaken nog dat men onvoldoende aanleiding zag om hierover regelgeving in te voeren.---Lees Hier Verder......

edwardus
door edwardus - May 11, 2010 om 00:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Let op. Zonder enige twijfel is dit dezelfde vraagsteller als degene die zichzelf Sukkels noemt in dit topic.
Alleen de forumnaam al...

Deze persoon weigert pertinent elke medewerking door op simpele vragen van de provider geen antwoord te geven. Zo'n persoon heeft recht op z'n eigen ontbering.

Talloze andere klanten zijn hem voorgegaan en hebben wél zonder enig probleem hun unlockcode gekregen.

gratisrijden
door gratisrijden - May 11, 2010 om 03:07
226 Antwoorden / 8 Vragen

@edwardus,

Toch vind ik de vraag wel terecht of een aanbieder eisen mag stellen aan het verstrekken van de unlockcode. Of het om een gestolen telefoon gaat kunnen ze immers ook aan het IMEI-nummer zien, dus dat argument is flauwekul.

bu
door bubbleblower - May 11, 2010 om 07:48
31 Antwoorden / 10 Vragen

Maar ze hebben nog meer argumenten hoor, namelijk:

"Wij zijn niet de telefoonkraam op uw plaatselijke markt, voor het verwijderen van een simlock dient er een naam en adres opgegeven te worden."

en:

"Uw naw-gegevens zijn nodig voor de betreffende tool die wij gebruiken om de codes op te vragen."

sonjaatje
door sonjaatje - May 11, 2010 om 09:37
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dat kan alleen als ik een telfort nr heb

Dit snap ik ff niet.
Er zit een lock op de telefoon maar er zit geen sim van Telfort in??

telfortwbcr
door telfortwbcr - May 11, 2010 om 09:46
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bubblepower/"Sukkels",

Even wat achtergrond informatie voor de lezers hier; deze gebruiker is al geruime tijd aan het rebelleren tegen het feit dat Telfort een naam, adres en woonplaats vraagt bij het opvragen van een unlockcode van een prepaid toestel.

Wat ik niet wil doen is hier zelf een random adres voor uit het telefoonboek pakken of hiervoor gegevens van een huidige klant gebruiken.

U dient dus echt zelf met een adres te komen.

Unlockcodes opvragen via webcare of per brief is nog altijd gratis. U blijft weigeren het via deze manier te regelen en daarom is als alternatief een gesprek met de klantenservice voorgesteld. Let wel, ook hier zal er om een naam, adres en woonplaats gevraagd worden. Hierbij heeft u ook de uitleg gekregen hoe dit kan als u zelf geen Telfort 06-nummer heeft. (10x 0 ingeven)

Vele gebruikers via dit forum, ons eigen forum, Vara Kassa en gebruikers.eu gingen u naar volle tevredenheid voor en hebben gewoon kosteloos hun unlockcodes ontvangen. Zonder daarna enige vorm van spam/reclame op dat adres te ontvangen.

Zondag kreeg ik van deze gebruiker het volgende verzoek:
[quote]Zeg Hugo,

En jou geef ik nog 24 uur om me de code te geven die jullie gratis dienen te verstrekken. Als jullie daar een gratis servicenummer voor hebben, prima en anders zullen jullie die code MOETEN geven.
Punt, geen stomme smoesjes meer.

Anders zal ik zo vriendelijk zijn mijn discussie elders voort te zetten waar de reacties zinniger zijn en de deelnemers kritischer.
We zullen wel zien of jullie het je kunnen veroorloven een speciaal op jullie bedrijf toegesneden wet dusdanig consequent te negeren.

Sukkels

Ons aanbod staat nog steeds, via webcare kunt u volledig kosteloos en snel in het bezit komen van uw unlockcodes. U weet ons te vinden.

Hugo

toolboy
door toolboy - May 11, 2010 om 10:06
965 Antwoorden / 40 Vragen

Er zijn zat site`s te vinden om het gewoon zelf te kunnen doen daar heeft u helemaal geen providor voor nodig.Zo doe ik het ook.
Dat zou ik in uw geval doen.

T

bu
door bubbleblower - May 11, 2010 om 11:21
31 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 11 mei 2010, 09:37]Dat kan alleen als ik een telfort nr heb

Dit snap ik ff niet.
Er zit een lock op de telefoon maar er zit geen sim van Telfort in??

Ja, omdat telfort Debitel heeft overgenomen.

De reactie van telfort hierboven is ergerlijk. Zij hebben nooit eerder aangegeven dat een naam/adres voldoende was en zeggen bij voorbeeld:

Wij (webcare) vragen uw naw-gegevens alleen op om te controleren of u de rechtmatige eigenaar van de simkaart (en dus het toestel) bent.

Hun reactie wordt als positief beoordeeld, maar iedereen kan zelf nagaan dat dit verhaal gelogen is!
Dit is nog kwalijker dan hun -aanvankelijke- weigering die code te geven.

tdehond
door tdehond - May 11, 2010 om 11:41
4744 Antwoorden / 9 Vragen

1. U kunt de unlockcodes kosteloos opvragen via Mijn Telfort.
U hebt hierbij het IMEI-nummer van uw toestel nodig.
2. Maak uw toestel simlockvrij met behulp van de unlockcodes en de toestelinstructies.

Bron: Site

U ontvangt uw simunlockcodes ongeveer 7 werkdagen na aanvraag.

sonjaatje
door sonjaatje - May 11, 2010 om 11:49
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het ook nergens op slaan dat je naw gegevens moet geven om te unlocken.
Als je een prepaid koopt hoeft dit ook niet (tenzij je het gratis beltegoed wilt) dus waarom wel als je wilt unlocken.
Bovendien kun je ook valse gegevens opgeven, dus whats the point.

tdehond
door tdehond - May 11, 2010 om 12:09
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 11 mei 2010, 11:49].
Bovendien kun je ook valse gegevens opgeven, dus whats the point.

Ik mag toch hopen dat T. als er valse gegevens opgegeven worden de unlock code niet verstrekt.

birdies
door birdies - May 11, 2010 om 12:10
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@dehond: en hoe kan Telfort weten dat een adres van buurman of kennis wordt gegeven? Het gaat om een prepaid toestel, dus niet geregistreerd.

tdehond
door tdehond - May 11, 2010 om 12:17
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=birdies schreef op dinsdag 11 mei 2010, 12:10]@dehond: en hoe kan Telfort weten dat een adres van buurman of kennis wordt gegeven? Het gaat om een prepaid toestel, dus niet geregistreerd.

Waar staat dat het een prepaid toestel is?
Misschien lees ik er over heen.

bu
door bubbleblower - May 11, 2010 om 12:23
31 Antwoorden / 10 Vragen

Het is idd een PP toestel:)

=tdehond schreef op dinsdag 11 mei 2010, 11:41: 1. U kunt de unlockcodes kosteloos opvragen via Mijn Telfort.

=Bubbleblower schreef op maandag 10 mei 2010, 22:13: Dat kan alleen als ik een telfort nr heb en volgens zowel Mijn Telfort als het dure servicenummer heb ik dat niet.

=sonjaatje schreef op dinsdag 11 mei 2010, 11:49: Ik vind het ook nergens op slaan dat je naw gegevens moet geven om te unlocken.
Als je een prepaid koopt hoeft dit ook niet (tenzij je het gratis beltegoed wilt) dus waarom wel als je wilt unlocken.
Bovendien kun je ook valse gegevens opgeven, dus whats the point.

The point is dat telfort heel graag je gegevens in haar klantenbestand heeft.
Dat is hun goed recht, maar niet om die op die manier op te eisen.
telfort is nu gedwongen dat te erkennen, maar doet dat niet ruiterlijk of expliciet en doet net alsof hun procedure altijd al het opgeven van een naam/adres ipv uw naam/adres vereiste. Dat was gisteren nog anders.

sonjaatje
door sonjaatje - May 11, 2010 om 12:25
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Zie de link van Ewardus.

birdies
door birdies - May 11, 2010 om 12:25
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Waar staat dat het een prepaid toestel is? ......... Op een andere site waar hij ook een topic heeft geopend. (Wist even niet meer waar ik het had gelezen, dacht hier, maar dus niet.)

tdehond
door tdehond - May 11, 2010 om 12:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen

bubbleblower dinsdag 11 mei 2010, 12:23

Het is idd een PP toestel:)

In dat geval zou ik ook niet graag aan Telfort deze gegevens verstrekken tenzij ik meteen gebruik kan maken van mijn Recht van Verzet waarbij ik kan aangeven dat mijn gegevens niet gebruikt mogen worden voor aanbiedingen van Telfort, of registratie alleen op de plaats van opvragen unlock code en dat deze gegevens niet doorgegeven mogen worden aan derden die mij dan onnodig lastig vallen met aanbiedingen.

tdehond
door tdehond - May 11, 2010 om 12:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Aanvulling

Deze toezegging na gebruik van Recht van Verzet wil ik schriftelijk bevestigd zien.
Uit ervaring weet ik dat Telfort niets kan met b.v. eigen verzonden e-mails.
Telefonische toezeggingen kunt u later ook niet aantonen.

bu
door bubbleblower - May 11, 2010 om 13:33
31 Antwoorden / 10 Vragen

Voor alle duidelijkheid:

=telfortwbcr schreef op dinsdag 11 mei 2010, 09:46: het feit dat Telfort een naam, adres en woonplaats vraagt bij het opvragen van een unlockcode van een prepaid toestel.

Wat ik niet wil doen is hier zelf een random adres voor uit het telefoonboek pakken of hiervoor gegevens van een huidige klant gebruiken.

U dient dus echt zelf met een adres te komen.

en
=Telfort webcare schreef op maandag 03 mei 2010, 15:12:
Wij (webcare) vragen uw naw-gegevens alleen op om te controleren of u de rechtmatige eigenaar van de simkaart (en dus het toestel) bent.

strookt niet met elkaar.

telfort heeft ook weken lang de tijd gehad mij erop te wijzen dat ik niet per sé mijn eigen gegevens hoefde te verstrekken, maar dat het ook met willekeurige gegevens kon. Nadat ik onderstaande had gepost hadden ze dat "misverstand" toch zeker snel kunnen ophelderen. (destijds dacht ik nog dat er een wet op dit gebied was)

Waarom ben ik verplicht mijn NAW gegevens te verstrekken?

Om mijn simlockcode te krijgen waar ik recht op heb?

In de wetgeving daaromtrent kan ik niets vinden van een verplichting aan de kant van de consument.
Ik heb geen enkele relatie met telfort, ben nooit klant van ze geweest en de code waarop zij beslag hebben weten te leggen is niet hun eigendom.

In het verwijderde topic had ik al uitgebreid uitgelegd waarom ik de naw-gegevens niet wens te verstrekken.
Beroepshalve ken ik de waarde ervan en bovendien heb ik geen behoefte aan geadresseerd reclamedrukwerk en ongewenste telefoontjes en e-mails.

Als ik naw-gegevens dien te verstrekken is dat bepaald niet gratis meer; dan zijn ze duurder dan de afzetters hier die er 15 euro voor durven vragen.

Dus ten eerste is er in de wetgeving geen sprake van die verplichting en ten tweede houdt die een vorm van betaling in.
Wie kan mij uitleggen waarom telfort dan toch het recht heeft mijn naw gegevens te eisen als tegenprestatie voor mijn code?

Als dit:
=telfortwbcr schreef op dinsdag 11 mei 2010, 09:46: het feit dat Telfort een naam, adres en woonplaats vraagt bij het opvragen van een unlockcode van een prepaid toestel.

Wat ik niet wil doen is hier zelf een random adres voor uit het telefoonboek pakken of hiervoor gegevens van een huidige klant gebruiken.

U dient dus echt zelf met een adres te komen.

toen waar was hadden ze dat toen toch zeker wel gezegd??

stacey
door stacey - May 11, 2010 om 13:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--In de wetgeving daaromtrent kan ik niets vinden van een verplichting aan de kant van de consument. --

Ook niet van de verplichting van de provider iemand dit zonder enkele controle zomaar te verstrekken............
Ze mogen er geen geld voor vragen maar er mogen wel voorwaarden aan verbonden zijn.

Je kunt hoog en laag springen, die unlock code ga je Niet krijgen als je niet aan de voorwaarden wenst te voldoen, regels zijn regels en die gelden voor iedereen en niemand behalve jij schijnt daar ooit een probleem mee of door gehad te hebben...........

Er zijn geen klachten te vinden over spammen, reclamefolders ed na het geven van gegevens voor unlock code dus ik zou zeggen doe niet zo paranoia of geef gewoon 10 euries uit in een unlock shop of koop een simlockvrije gsm en klaar.
De tijd die je er ondertussen aan hebt gespendeerd is onderhand al wel een weekloon, had je beter anders kunnen besteden dan.

Succes,

tdehond
door tdehond - May 11, 2010 om 13:45
4744 Antwoorden / 9 Vragen

elfortwbcr schreef op dinsdag 11 mei 2010, 09:46
het feit dat Telfort een naam, adres en woonplaats vraagt bij het opvragen van een unlockcode van een prepaid toestel.

Wat ik niet wil doen is hier zelf een random adres voor uit het telefoonboek pakken of hiervoor gegevens van een huidige klant gebruiken.

U dient dus echt zelf met een adres te komen. ]]
-----------------------------------------------

toen waar was hadden ze dat toen toch zeker wel gezegd??

@ Bubble shooter
Doe dit a.u.b. niet.
Als deze gegevens verkeerd verwerkt worden, wordt een ander hier de dupe van en moet dan onnodige kosten maken om dit ongedaan te maken.

Ik stel voor als adres de adres gegevens van Telfort in te voeren. :)

tdehond
door tdehond - May 11, 2010 om 14:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zie trouwens in mijn administratie dat ik van andere providers ( KPN, T Mobile) de unlock gegevens schriftelijk toegestuurd kreeg.
Dan moeten adresgegevens bekend zijn bij provider.

Hoe stuurt Telfort unlock gegevens toe?

telfortwbcr
door telfortwbcr - May 11, 2010 om 14:28
124 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 11 mei 2010, 14:23]Ik zie trouwens in mijn administratie dat ik van andere providers ( KPN, T Mobile) de unlock gegevens schriftelijk toegestuurd kreeg.
Dan moeten adresgegevens bekend zijn bij provider.

Hoe stuurt Telfort unlock gegevens toe?
Die kunnen per mail, telefonisch of via een privebericht van het desbetreffende forum worden doorgegeven.

Bij prepaid zijn er soms geen adresgegevens beschikbaar, bij postpaid natuurlijk altijd.

Hugo

gratisrijden
door gratisrijden - May 11, 2010 om 14:42
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 11 mei 2010, 13:45]Doe dit a.u.b. niet.
Als deze gegevens verkeerd verwerkt worden, wordt een ander hier de dupe van en moet dan onnodige kosten maken om dit ongedaan te maken.
Niet alleen dat, het is ook strafbaar!

WSR art. 326
WSR art. 138a

bu
door bubbleblower - May 11, 2010 om 16:57
31 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=telfortwbcr schreef op dinsdag 11 mei 2010, 14:28][quote=tdehond schreef op dinsdag 11 mei 2010, 14:23]Ik zie trouwens in mijn administratie dat ik van andere providers ( KPN, T Mobile) de unlock gegevens schriftelijk toegestuurd kreeg.
Dan moeten adresgegevens bekend zijn bij provider.

Hoe stuurt Telfort unlock gegevens toe?
Die kunnen per mail, telefonisch of via een privebericht van het desbetreffende forum worden doorgegeven.

Zou je daar een termijn bij kunnen geven waarop dat gebeurt, want ik wacht nog steeds met grote spanning af. Beetje lullig nu ik er al zo lang mee bezig ben me nog langer te laten wachten.

birdies
door birdies - May 11, 2010 om 17:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Zou je daar een termijn bij kunnen geven waarop dat gebeurt, want ik wacht nog steeds met grote spanning af.........

Als jij naw gegevens had gegeven, had je nu niet meer zitten wachten. Probleem ligt bij je zelf. Op meerdere forums wordt dit je duidelijk gemaakt.

tdehond
door tdehond - May 11, 2010 om 17:02
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Bubbleblower.

t-mobile overtrof zichzelf door binnen 1 week de unlock code te sturen. Dit was w.s. veroorzaakt door het feit dat ik deze op een openbaar forum als test deed omdat er iemand onnodig lang op moest wachten.

Ik vind termijn van uiterlijk 30 dagen acceptabel.

sonjaatje
door sonjaatje - May 11, 2010 om 17:19
1961 Antwoorden / 1 Vragen

regels zijn regels

Regels moeten wel ergens op slaan.
Wat moeten zij met zijn naw gegevens als zij deze nergens kunnen checken.
Het heeft totaal geen nut, hij kan gewoon valse gegevens opgeven, geen haan die er na kraait.

Het zou anders zijn als je je bij aankoop zou moeten legitimeren en een papier met je huidige adres zou moeten tonen net zoals bij het afsluiten van een abo.

Mijns inziens is dat die gegevens worden gebruikt om te spammen!

sonjaatje
door sonjaatje - May 11, 2010 om 17:19
1961 Antwoorden / 1 Vragen

na=naar

tdehond
door tdehond - May 11, 2010 om 17:25
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Quote Sonjaatje:
["regels zijn regels

1.Wat moeten zij met zijn naw gegevens als zij deze nergens kunnen checken.
2. Mijns inziens is dat die gegevens worden gebruikt om te spammen!
@sonjaatje
1. Als zij unlock gegevens per brief sturen, dan hebben zij een postadres nodig.
2. Als t.s. gelijktijdig gebruik maakt van Recht van Verzet, dan is T. in overtreding als ts benaderd wordt met aanbiedingen of zijn adresgegevens verhandeld worden.
Zie
Recht van Verzet

sonjaatje
door sonjaatje - May 11, 2010 om 18:15
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niet gelezen dat ze ze per post sturen, staat dat ergens, heb ik mss overheen gelezen.
Maar dan nog, wat is het nut van per post sturen. Kan toch ook over de telefoon of per mail.

tdehond
door tdehond - May 11, 2010 om 18:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Kijk even bovenaan deze pagina in Quote van bubbleshooter blower < too funny to delete>

Ik vind het wel plezierig om deze gegevens per brief aangeleverd te krijgen. Deze zitten in mijn map, die tot 5 jaar na einddatum van contracten bewaard blijven.

Het is aan t.s. hoe deze wil dat de unlockgegevens gestuurd worden.
Zoals al 2 x eerder aangegeven kan dit in combinatie met gebruik maken van Recht van Verzet zonder gevaar voor spam e.d. gedaan worden.

toolboy
door toolboy - May 11, 2010 om 19:01
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ik snap de ts start,maar begrijp deze niet meer.
Div oplossingen zijn aangedragen.

T

tdehond
door tdehond - May 11, 2010 om 19:04
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=toolboy schreef op dinsdag 11 mei 2010, 19:01]Ik snap de ts start,maar begrijp deze niet meer.
Div oplossingen zijn aangedragen.
T

Het probleem is m.i. opgelost. t.s. gaat unlock code aanvragen.
Vragen van Sonjaatje zijn ook beantwoord.

edwardus
door edwardus - May 11, 2010 om 19:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is nogal stuitend dat deze Hardwerkende Ontevreden Nederlander zoveel stennis loopt te schoppen en durft te beweren dat de provider de unlockcode niet wil geven, terwijl uitdrukkelijk meermaals gemeld is dat de provider juist NIET weigerachtig is, maar dat de ts ZELF weigerachtig is. Elke andere klant die gewoon medewerking verleent aan een normale procedure krijgt gewoon die unlockcode. Er zijn hier al veel te veel woorden aan vuil gemaakt.

bu
door bubbleblower - May 12, 2010 om 00:20
31 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=toolboy schreef op dinsdag 11 mei 2010, 19:01]Ik snap de ts start,maar begrijp deze niet meer.
Div oplossingen zijn aangedragen.

T

Cliffs:

Het begint als ik mijn unlockcode aanvraag in deze thread.

telfort reageert:

Wij zijn u graag van dienst. In een PB kunt u uw naw-gegevens, het 06-nummer van Telfort en het merk/type toestel aan ons kenbaar maken.

Hierop heb ik die gegevens kenbaar gemaakt muv mijn NAW-gegevens met de opmerking dat die toch niet in hun bestand staan en hen dus niets zeiden.

telfort reageert:

Uw naw-gegevens zijn nodig voor de betreffende tool die wij gebruiken om de codes op te vragen. Indien u deze niet kenbaar wil maken aan Telfort Webcare, kunt u het eventueel telefonisch proberen via onze klantenservice.

Vervolgens heb ik dat dure servicenummer gebeld, waar je niet doorheen komt zonder telfort nummer. Dat was webcare natuurlijk ook bekend en de gemaakte kosten waren dus onnodig. Nadat ik hen erop wijs dat zij verplicht zijn die code te vestrekken en daarvoor geen tegenprestatie mogen verlangen reageert telfort:

Wij zijn niet de telefoonkraam op uw plaatselijke markt, voor het verwijderen van een simlock dient er een naam en adres opgegeven te worden.

2 Dagen later maak ik een nieuwe thread aan Waarom ben ik verplicht mijn NAW gegevens te verstrekken?

telfort reageert:

Wij (webcare) vragen uw naw-gegevens alleen op om te controleren of u de rechtmatige eigenaar van de simkaart (en dus het toestel) bent. note: het is een PrePaid toestel.

Gisteren ten slotte maakte ik deze thread aan.

telfort reageert:

Even wat achtergrond informatie voor de lezers hier; deze gebruiker is al geruime tijd aan het rebelleren tegen het feit dat Telfort een naam, adres en woonplaats vraagt bij het opvragen van een unlockcode van een prepaid toestel.

Wat ik niet wil doen is hier zelf een random adres voor uit het telefoonboek pakken of hiervoor gegevens van een huidige klant gebruiken.

U dient dus echt zelf met een adres te komen.

Hopelijk is het verhaal zo duidelijk.

telfort en haar groupies benadrukken graag dat ik weiger mee te werken -lees mijn naw gegevens verstrekken-, maar telfort zegt nu ook zelf dat ik daar helemaal niet toe verplicht ben. Ondertussen zijn zij wel verplicht die code te geven, dus de vraag is wie hier nou eigenlijk weigert mee te werken.
De eis om naw-gegevens al zijn ze vals is natuurlijk ronduit belachelijk.

birdies
door birdies - May 12, 2010 om 00:25
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Pfffffffff.

edwardus
door edwardus - May 12, 2010 om 00:29
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Drammer die je d'r bent! Mag jij wel zo laat op zijn van je vader en moeder?
Telfort wil jou kosteloos je unlockcode geven als jij enkele noodzakelijke gegevens verstrekt.
Dat is gratis ja? Vele (honderd)duizenden zijn je al voorgegaan en hen lukte het wél. Kosteloos.

Kies je ervoor om niet die noodzakelijke gegevens te verstrekken, dan kan is het niet mogelijk dat jij 100% gratis die unlockcode krijgt.

Ga je naar de telecomshop in Beverwijk of doe je het online, dan is het [u]zeker[/u] niet gratis maar wel anoniem.

KIES!!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 12, 2010 om 03:08
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Edwardus:

Jij schrijft wel: " Drammer die je d'r bent! Mag jij wel zo laat op zijn van je vader en moeder?"

Doch ik vind het ook vreemd dat Telfort bij de koop van het PP toestel geen NAW gegevens vraagt en voor het geven van de unlock code wel.

Zelf heb ik nu een jaar of drie een PP Telfort toestel, gekocht zonder NAW gegevens. Nu zou ik wel eens een ALDI sim er in willen doen omdat het bellen en SMS-en daar stukken goedkoper is. Doch het verstrekken van NAW gegevens remt mij ook om de unlock code aan te vragen. KPN heeft mijn NAW gegevens i.v.m. mijn landlijn en dat vind ik meer dan genoeg.

Zoals ik er tegenaan kijk, werpt Telfort juist deze drempel op om klanten te beletten weg te gaan bij hen.

Vind je deze oude man nu ook drammerig? Van mijn moeder mag ik wel zo laat opblijven, hoor. Ze is 27 jaar geleden op 83 jarige leeftijd overleden en ik heb haar net nog gevraagd. Ze zei niets. En wie zwijgt stemt toe.

Hardware ERror MAN.

sonjaatje
door sonjaatje - May 12, 2010 om 09:36
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo is hij een drammer. Hij komt gewoon op voor zijn recht.
Telfort vraagt iets wat nergens op slaat en als je daar niet aan wilt toegeven moet je een duur nummer bellen waar je vervolgens geen gehoor krijgt.

Ik geef hem groot gelijk.
Niet Jan en allemaal hoeven je gegevens te weten.
Er wordt op deze site zo vaak gewaarschuwd om dat niet zo maar te doen, maar Telfort mag het wel en is wel te vertrouwen.

tdehond
door tdehond - May 12, 2010 om 09:41
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Sonjaatje schreef:
Er wordt op deze site zo vaak gewaarschuwd om dat niet zo maar te doen, maar Telfort mag het wel en is wel te vertrouwen.

Mijn ervaring is wel dat een foutje aldaar in de administratie moeizaam recht gezet wordt, vandaar dat ik van mijn advies een tip gemaakt heb.

Gebruik maken van uw Recht van Verzet is overigens handig voor elk bedrijf wat in de A.V. heeft staan dat deze aan derden doorgegeven kan worden. Kijk b.v. naar alle problemen rond uitgevers van puzzelblaadjes.

sonjaatje
door sonjaatje - May 12, 2010 om 09:54
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Is wel een goede tip, maar zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Telfort moet gewoon die code geven zonder daar iets voor terug te vragen.

tdehond
door tdehond - May 12, 2010 om 10:01
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 12 mei 2010, 09:54]Is wel een goede tip, maar zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Telfort moet gewoon die code geven zonder daar iets voor terug te vragen.

T.s. heeft dat vergeefs geprobeerd.
Mijn tip is een oplossing, die helaas geld kost, maar die u rechtsgeldig bewijs van aanvragen unlock code voor pre paid toestel en gebruik maken van Recht van Verzet geeft.

M.i. case closed.

edwardus
door edwardus - May 12, 2010 om 10:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Herman jou zou ik niet direct een drammer willen noemen, maar enige stijfkoppigheid is ook jou niet vreemd ;-)

Van Telfort heb ik al meerdere prepaid kaarten gehad én op mijn naam geregistreerd. Nog nooit heb ik naar aanleiding daarvan post of email gekregen. Er is dus geen reden tot bezorgdheid omtrent het verstrekken van NAW gegevens aan Telfort. Als zelfs dat je nog niet genoeg is, dan kun je altijd nog Grote Smurf te Smurfendorp invullen.

sonjaatje
door sonjaatje - May 12, 2010 om 10:43
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dat jij nou onnodig je gegevens aan jan en alleman wilt geven, sommigen willen dat (terecht) niet, zeker als het geen doel heeft.
Dat je van Telfort nooit ongevraagde post hebt gekregen wil niet zeggen dat zij jouw gegevens niet doorspelen.
Wat doen ze anders met niet geregistreerde gegevens.

Het dient geen enkel doel, dus ik zou mijn gegevens ook niet geven.

edwardus
door edwardus - May 12, 2010 om 10:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Joh, als ze je gegevens zouden doorspelen aan derden dan zouden ze een flinke boete krijgen van de Rekenkamer, want in Nederland is dat tegen de WBP.
Mijn zegje heb ik wel gezegd richting Grote Sukkel, ik denk dat ik 't hierbij ga laten.

gratisrijden
door gratisrijden - May 12, 2010 om 12:38
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=edwardus schreef op woensdag 12 mei 2010, 10:34]Als zelfs dat je nog niet genoeg is, dan kun je altijd nog Grote Smurf te Smurfendorp invullen.Nee, want dan ben je strafbaar!

gratisrijden
door gratisrijden - May 12, 2010 om 13:02
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=edwardus schreef op woensdag 12 mei 2010, 10:47]Joh, als ze je gegevens zouden doorspelen aan derden dan zouden ze een flinke boete krijgen van de Rekenkamer, want in Nederland is dat tegen de WBP.
Mijn zegje heb ik wel gezegd richting Grote Sukkel, ik denk dat ik 't hierbij ga laten.Het is ook tegen de WBP, om gegevens op te slaan die niet noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van een taak. Als het systeem van Telfort daar moeilijk om doet, dan moeten zijn hun systeem maar aanpassen of hun eigen NAW gegevens invullen.

Als we met zulke eisen accoord gaan, dan wordt het een bende. Stel je voor dat ze ook je werkgever, je inkomen en je schoenmaat moeten hebben, omdat de Computer bij hun dat nodig heeft. Dan kopen we straks liever gelijk een nieuwe telefoon in plaats van 2 uur aan hun 0900 Lijn te hangen.

Een unlockcode kan gemakkelijk worden gegeven zonder naw-gegevens en als 'Drammer' die gegevens niet aan Telfort geven wil, dan is dat zijn goed recht.

an
door annie van es - May 12, 2010 om 13:10
53 Antwoorden / 4 Vragen

ik ben geen fan van Telfort, maar ik heb de gegevens wel ontvangen, al moest ik er paar mailtjes aan wagen.
Maar de IMEI code kun je makkelijk vinden in je toestel door in te voeren:
*#06# , dan verschijnt een 15 cijferig nmeer.
Schrijf dit nummer op, in geval van diestal kun je dit doorgeven aan je provider en je telefoon wordt geblokkeerd.

bi
door bikerrhenen - May 12, 2010 om 16:23
14 Antwoorden / 1 Vragen

Nou dat kan ik niet zeggen, ik heb vorig week ook aan gevraagd en had met tweedagen de unlockcode. Je hebt recht als je toestel 1 jaar oud is gratis een unlockkode aan te vragen dat is wettelijk verplicht. Je moet wel de aankoop bon en het type nummer en het IME: nummer doorgeven en dan is het echt geen probleem, dat zijn ze verplicht

tw
door tweedehands - May 12, 2010 om 17:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Edwardus wat is jouw relatie met Telfort eigenlijk?
Ik zie je 24 uur per dag op hun forum en je neemt het altijd voor ze op.

Het valt me ook op dat je weinig argumenten gebruikt en die slechts kracht bij zet door ze eindeloos te herhalen. En dat je graag op de man mag spelen.
Doe je dat laatste altijd of heb je een persoonlijke vete met Bubbleblower?

Als -KPN- aandeelhouder vind ik dat Telfort hier dom en kinderachtig bezig is.

edwardus
door edwardus - May 12, 2010 om 17:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@tweedehands: ik ben klant. Eentje die belangeloos andere mede-klanten helpt. 24 uur per dag? Nee. Ook neem ik het niet altijd voor ze op, maar vaak wel, omdat de klant nou eenmaal lang niet altijd gelijk heeft. Zo'n brulboei als deze ik ik een broertje dood aan.

Forums als Kassa en Radar staan nou eenmaal bol van de hardwerkende ontevreden Nederlanders. Die hebben niet per definitie gelijk, maar het is helaas kennelijk wel populair om aaibare antwoorden te geven i.p.v. de waarheid te vertellen.

stacey
door stacey - May 12, 2010 om 17:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tweedehands schreef op woensdag 12 mei 2010, 17:08]Als -KPN- aandeelhouder vind ik dat Telfort hier dom en kinderachtig bezig is.

Heb van KPN anders nog nooit een bijdrage of hulp aanbod ergens gezien, ze reageren niet eens op mail dus KPN mag je wat mij betreft ook doortrekken......

birdies
door birdies - May 12, 2010 om 17:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Doch het verstrekken van NAW gegevens remt mij ook om de unlock code aan te vragen...........

Dan loop je even naar een belwinkel, unlocken kost rond de 7.50.

Vind sommige reacties hier zwaar overtrokken v.w.b. het verstrekken van naw-gegevens. Lijkt verdorie wel of er om de pincode gevraagd wordt. (ja, gaatvooral je gang met rode duimen klikken)

Heb al heel wat toestellen laten unlocken, wordt nooit lastig gevallen aan de telefoon en krijg ook nooit reclame van bedrijven (behalve dan de ongeadresseerde folders e.d.)

sonjaatje
door sonjaatje - May 12, 2010 om 17:39
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Vind sommige reacties hier zwaar overtrokken v.w.b. het verstrekken van naw-gegevens. Lijkt verdorie wel of er om de pincode gevraagd wordt

Het gaat erom dat het totaal nutteloos is.

Mijn toestel unlocken kostte me trouwens 15 euro.

tw
door tweedehands - May 12, 2010 om 17:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edwardus schreef op woensdag 12 mei 2010, 17:17] Forums als Kassa en Radar staan nou eenmaal bol van de hardwerkende ontevreden Nederlanders. Die hebben niet per definitie gelijk, maar het is helaas kennelijk wel populair om aaibare antwoorden te geven i.p.v. de waarheid te vertellen.

Dat bedoel ik dus met op de man spelen.
Je suggereert gewoon dat de ander liegt en herhaalt dat zo vaak mogelijk.
Inhoudelijke argumenten gebruik je niet.

[quote=stacey schreef op woensdag 12 mei 2010, 17:23][quote=tweedehands schreef op woensdag 12 mei 2010, 17:08]Als -KPN- aandeelhouder vind ik dat Telfort hier dom en kinderachtig bezig is.

Heb van KPN anders nog nooit een bijdrage of hulp aanbod ergens gezien, ze reageren niet eens op mail dus KPN mag je wat mij betreft ook doortrekken......

Tja, ik ben ook bepaald geen fan van KPN, maar ze mogen nu eenmaal niet in je portfolio ontbreken, zeker niet in deze roerige tijden (het is een "defensief" aandeel).

an
door annie van es - May 12, 2010 om 17:52
53 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 12 mei 2010, 17:39]Vind sommige reacties hier zwaar overtrokken v.w.b. het verstrekken van naw-gegevens. Lijkt verdorie wel of er om de pincode gevraagd wordt

Het gaat erom dat het totaal nutteloos is.

Mijn toestel unlocken kostte me trouwens 15 euro.

Ik heb helemaal niets moeten betalen voor mijn unlockcode

freya
door freya - May 12, 2010 om 18:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een drukte allemaal om niks. Moeilijk doen omdat er NAW gegevens gevraagd worden. Die gegevens liggen in duizenden databases en als een telecommaatschappij er om vraagt om een telefoon te kunnen unlocken is het opeens een probleem. Dat je dáár je energie in steekt......

Tja, en dat ze die gegevens niet kunnen controleren omdat ze je gegevens niet hebben, daar gaat het natuurlijk niet om. Als je ze belt, e-mailt, of wat dan ook om een unlockcode aan te vragen, dan komt het op het bureau van één of andere tikpoes (sorry voor de term) met een beeldscherm en die moet gewoon een paar schermpjes invullen en als jij geen NAW opgeeft, dan blijft het vakje 'volgende' om naar het volgende venster te gaan, grijs en kunnen ze je dus niet helpen.
Afwijken van een voorgekauwd script is gewoon niet mogelijk.

Dus slik je 'halsstarrigheid' in en verstrek die gegevens of ga naar de zwarte markt of wat voor toko dan ook die het anoniem voor je wil doen.

Tip: Trek wel een grote capuchon over je hoofd, want anders word je misschien nog herkend als je de winkel verlaat......

Freya

gratisrijden
door gratisrijden - May 12, 2010 om 18:31
226 Antwoorden / 8 Vragen

@freya,

Daar gaan we weer. De vraag blijft toch overeind, namelijk: of Telfort het recht heeft om deze gegevens op te eisen.

De wet zegt hier niets over, ook niet dat telecomaanbieders verplicht zijn om een unlockcode te verstrekken. Dat is tot heden een vrijwillige afspraak van telecomaanbieders onderling en de OPTA, dus misschien kunnen ze inderdaad een tegenprestatie verlangen voor het geven van een unlockcode.

De privacywet verbied overigens het opslaan van gegevens, die een bedrijf niet nodig heeft voor het uitvoeren van een taak. Als hun computerprogramma deze gegevens verlangt, dan is dat een probleem van Telfort en niet van de klant. Telfort kan overigens gemakkelijk zijn eigen adresgegevens gebruiken voor dat programma.

Aangezien er in de wet geen woord over wordt gerept, ben ik benieuwd wat een rechter zal gaan oordelen, als geen van beide partijen bijgeeft.

freya
door freya - May 12, 2010 om 19:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@gratisrijden:

Tja, dat mag allemaal dan wel zo zijn, maar als ik het een probleem zou vinden, dan geef ik wel een fictieve NAW op. En hoe 'privé' zijn NAW gegevens? Als ik langs de deuren loop kan ik heel veel NAW gegevens verzamelen hoor, dus waar hebben we het dan over.
Mensen slaan soms zo door als het om hun 'privacy' gaat.

Freya

sonjaatje
door sonjaatje - May 12, 2010 om 19:07
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb helemaal niets moeten betalen voor mijn unlockcode

Ik heb geen code gekregen, ik heb hem laten unlocken. Niet bij een provider.

tdehond
door tdehond - May 12, 2010 om 19:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen

. Doch het verstrekken van NAW gegevens remt mij ook om de unlock code aan te vragen. KPN heeft mijn NAW gegevens i.v.m. mijn landlijn en dat vind ik meer dan genoeg.

U zou om zich volledig in te dekken de unlock code schriftelijk aangetekend op kunnen vragen.

Voorbeeldbrief

Bij deze vraag ik de unlock code aan voor mijn pre paid toestel, imeicode etc .......

Tevens maak ik bij deze gebruik van mijn Recht van Verzet. Ik teken verzet aan tegen het gebruik van mijn gegevens voor direct-marketingdoeleinden. Ook verbied ik u mijn gegevens door te geven aan derden.

Copie van brief, verzendbewijs goed bewaren in map bevestigingen einde overeenkomsten e.d.
Een dergelijke copie wordt door mij in lengte der dagen bewaard.

Mocht er dan sprake zijn van verkeerde verwerking van uw gegevens kunt u aantonen dat u een prepaid kaart had.
Het is zonde van het geld van aantekenen maar mocht er wat fout gaan in de verwerking van de gegevens dan kunt u aantonen dat u unlockgegevens voor een pre paid kaart heeft aangevraagd, niet voor een abonnement.

audb
door audb - May 12, 2010 om 20:30
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Achja, telFOUT zou weer niet weer eens de boel bedonderen.
Maar mocht er bij u een Telfort winkel in de buurt zitten stap daar dan op een zaterdagmiddag binnen en maak een hoop stennis dan heeft u binnen de kortstekeren uw unlock gegevens,
Of geef een paar euro`s uit en laat hem unlocken.
En geef nooit geld uit om de code via internet te bemachtigen, de meeste sturen gewoon een verkeerde code.
En voor de mensen die dit in een winkel willen laten doen.
Het mag dus wel zolang het na een jaar is of bij een nieuwe nog voor de bijgeleverde simkaart in het toestel is geplaast.

stacey
door stacey - May 12, 2010 om 20:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=audb schreef op woensdag 12 mei 2010, 20:30]En voor de mensen die dit in een winkel willen laten doen.
Het mag dus wel zolang het na een jaar is of bij een nieuwe nog voor de bijgeleverde simkaart in het toestel is geplaast.

Geen Zolang........:

---In Nederland moet een simlock één jaar na aanschaf verwijderd worden door de provider (gratis!) als de klant daarom vraagt.

Mensen doen dit ook wel zelf, met op internet gevonden codes, of schakelen een bedrijf in om hun toestel simlock vrij te maken.
Dit soort unlocken is legaal maar gebeurt natuurlijk wel op eigen risico.

Het laten aanpassen of vervangen van de firmware (de software in de telefoon) is daarentegen illegaal, want het schendt het auteursrecht ---
Verwijderen Simlock

gratisrijden
door gratisrijden - May 12, 2010 om 22:12
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=stacey schreef op woensdag 12 mei 2010, 20:36]Het laten aanpassen of vervangen van de firmware (de software in de telefoon) is daarentegen illegaal, want het schendt het auteursrecht ---
Verwijderen Simlock
Dat is gedeeltelijk waar. Vervangen mag natuurlijk altijd als de software die je eropt zet legitiem is. Aanpassen kan ook gedeeltelijk, als de softwarelicentie dat toelaat en dat is dan meestal software die onder de GNU-licentie valt.

nu
door nuilerveld - May 12, 2010 om 22:32
9 Antwoorden / 2 Vragen

Waar gaat dit over.
Als 'ze' je iets willen verkopen, een dienst of een abonnement, staan ze aan alle kanten voor je klaar.
Maar zodra je daar weer vanaf wil dan is alle medewerking meestal ver te zoeken.

Ook mijn ervaring met Telfort is helaas niet positief.
Als ze willen blijven bestaan zullen ze toch voor tevreden klanten moeten zorgen..
En als ze dat niet doen: wegwezen, koste wat het kost.

bu
door bubbleblower - May 13, 2010 om 07:11
31 Antwoorden / 10 Vragen

telfort heeft nu aangeboden mijn code naar mijn adres te sturen zonder dat ik mijn naam opgeef. Overigens niet met zoveel woorden, maar ze vragen om een retouradres en ik neem aan dat als ik dat geef ze daarna zeggen dat de code onderweg is. Ik zal ze voorstellen die code dan maar naar mijn e-mail adres te sturen, dat scheelt ze nog een postzegel.

tdehond
door tdehond - May 13, 2010 om 07:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=stacey schreef op woensdag 12 mei 2010, 17:23][
Heb van KPN anders nog nooit een bijdrage of hulp aanbod ergens gezien.

Kassa heeft directeur KPN in programma gehad n.a.v. veel klachten over KPN en dochters. Directeur had toegezegd om langdurige problemen te helpen oplossen.
Afdeling Klantencontact heeft belofte waargemaakt.
Drie maal is contact opgenomen met dochter om een lang lopend geschil op te lossen. Na 9 maanden kwam een einde aan onterechte aanmaningen n.a.v. fouten in zowel klantenadministratie als bij financiële administratie.

tdehond
door tdehond - May 13, 2010 om 07:45
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[ bubbleblower schreef op donderdag 13 mei 2010, 07:11 Ik zal ze voorstellen die code dan maar naar mijn e-mail adres te sturen, dat scheelt ze nog een postzegel.]]
--------------------------------------
Lijkt mij een prima oplossing. Dan is uw postadres niet nodig en krijgt u toch uw unlock gegevens.

Quote telfortmedewerker, dinsdag 11 mei 2010, 14:28:

Die kunnen per mail, telefonisch of via een privebericht van het desbetreffende forum worden doorgegeven.

kr
door krities - May 13, 2010 om 10:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zo te lezen zijn bubbleblower en sukkel een en dezelfde persoon. En heeft hij een illegaal verkregen toestel met een Telfort lock.
Waarom geeft hij anders geen antwoord op de diverse fora waarop hij deze vraag stelt en dezelfde wedervraag krijgt waarom hij absoluut anoniem moet blijven?

En ja, dan wordt het lastig om op legale wijze een unlock code te krijgen.
In dit geval lijkt het me wijs van Telfort om de poot stijf te houden. De wettelijk eigenaar van het toestel heeft dan in ieder geval de voldoening dat een ander niets met zijn/haar toestel aan kan vangen.

edwardus
door edwardus - May 13, 2010 om 11:16
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee Krities, niet illegaal, het betreft een toestel te zijn van een provider die overgenomen is door KPN en uiteindelijk blijkbaar in de portefeuille van Telfort is aanbeland.
Voor de vraagsteller is het gewoon een principe-kwestie geworden dat hij zijn zin wil hebben zonder daar 1 cent voor hoeft uit te geven. Hij werkt op een marketing-afdeling waar kennelijk een loopje wordt genomen met de WBP, daarom wil hij zijn NAW niet prijsgeven.

lo
door loekzagwijn - May 13, 2010 om 12:40
8 Antwoorden / 4 Vragen

Telfort doet over ALLES moeilijk, zulks in tegenstelling to wat men zegt. Ik was 14 jaar klant bij Telfort en ging over naar Simyo, nota bene een zusje van Telfort ( de beide providers vallen onder de vlag van KPN)
Dat kon pas na 4 maanden!! Door de druk pop te voeren, werd na 3 weken het tel.nr.geporteerd.
Niemand wil weten hoeveel e mails dat zowel van mijn kant als van Simyo gekost heeft.
Ik had geluk want ik had een contactpersoon bij de FRONT OFFICE van Telfort en had had er ook een faxnummer van.
Zodoende kreeg ik het binnen 3 weke voor elkaar!

aragon
door aragon - May 16, 2010 om 16:08
106 Antwoorden / 0 Vragen

Het bellen naar dure 0900 nuumers kan erg uit de hand lopen , vooral als je je GSM simlockvrij wilt maken via je provider.
Er zijn heel erg veel mensen in Nederland die dit voor ongeveer €10,- kunnen doen, en je kunt er ook nog even op wachten, kijk hiervoor even op het internet.
Ondanks het feit dat de telefoonproviders verplicht zijn na een bepaalde periode de unlockcode af te geven, zullen ze allemaal je naar een duur 0900 nummer loodsen, om toch maar zoveel mogelijk geld van de consument at te troggelen.
Uiteindelijk zal je met bellen meer geld kwijt zijn dan zelf te laten unlocken.
Uitzonderingen daargelaten.