ju
door juliomariner Jan 10, 2018 om 18:49
Computers & telefonie

Zwart beeldscherm na Windows update

Mijn laptop heeft een zwart beeldscherm na de laatste update voor windows 10. Je hoort wel dat hij opstart maar reageerd nergens op.
Wat te doen?
Volgens mij is het geen hardware probleem

24967 10 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 10, 2018 om 18:53
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Het is mogelijk dat de update nog geconfigureerd moet worden, dit kan even duren, wacht nog even af.

ju
door juliomariner Jan 10, 2018 om 18:56
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je maar hij is al vanaf gisteravond 23 uur bezig. Mijn vrouw heeft hem opnieuw proberen op te starten door de powerknop in te drukken. Kan dit kwaad?

sjjoppy
door sjjoppy Jan 10, 2018 om 19:02
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kan geen kwaad, het zwarte scherm kan ineens met een mededeling komen zoals: updates worden geïnstalleerd schakel de computer niet uit. W10 verrast mij nog steeds keer op keer.

marita5
door marita5 - Jan 10, 2018 om 18:59
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JulioMariner ,

Heeft u een HP laptop ?

ju
door juliomariner Jan 10, 2018 om 19:10
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Nee medion Akoya

zw
door zwaardvis - Jan 10, 2018 om 19:48
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Er worden veel problemen gemeld. Blijkbaar vooral bij AMD processors, maar ik had ook problemen met een Intel CPU, dat de Wifi adapter niet meer werkte na de update. Nadat ik de januari rollout verwijderde was alles weer OK. Een vorm van driver probleem dunkt me. Een beeldscherm is ook een randapparaat dat een driver nodig heeft.

In dit geval zou ik eens proberen via de Hdmi poort (of VGA poort) een TV of beeldscherm aan te sluiten en kijken of die beeld geeft. (Misschien Windows+P enkele keren indrukken)
Als je geen beeld hebt, is het nl lastig om iets te doen.

Een optie nog: Accu er uit, stekker er uit, dus volledig stroomloos maken, en dan de aan/uit knop 20 seconden ingedrukt houden. Alles weer aansluiten en weer aanzetten.
Hier heb je in ieder geval geen beeld voor nodig om te proberen.

ju
door juliomariner Jan 10, 2018 om 20:49
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad amd a4 processor. Accu kan er niet uit.  Ik laat hem vannacht van de oplader misschien is dan morgen leeg . Ga het dan proberen

zw
door zwaardvis Jan 10, 2018 om 21:21
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Zit er niet een gaatje in de onderzijde bij de accu waarmee je de accu kunt resetten? Heb ik wel eens gezien bij een laptop met een accu die er niet uit kan. Probeer dat eens een paar keer (of 20 seconden) terwijl de stekker er uit is.

Wat is dat toch tegenwoordig met die laptops? Bij de een kan de accu er niet uit en bij de ander kun je de HDD niet vervangen....

Ge
door Genee - Jan 10, 2018 om 20:05
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kan een videodriver probleem zijn.
Start de laptop eens op in de veilige modus, f5 tijdens starten indrukken.
Wanneer het lukt op deze manier beeld te krijgen, van de videokaart fabrikant de meest recente videokaart driver voor windows10 downloaden en installeren.

zie https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-windows_install/zwart-scherm-na-windows-10-upgrade/854e5ec9-ef08-4701-a60f-8dbb64518317?auth=1

ju
door juliomariner Jan 10, 2018 om 20:45
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Op f5 reageerd hij ook niet. Toch bedankt

Ge
door Genee Jan 10, 2018 om 21:32
1509 Antwoorden / 1 Vragen

F4 kan ook.

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 10, 2018 om 20:38
509 Antwoorden / Vragen

Ga naar apparaatbeheer> beeldschermadpters en verwijder daar de beeldschermadapter .Start de laptop en installeer eventueel de nieuwste software van de beeldscherm adapter

ju
door juliomariner Jan 10, 2018 om 20:44
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Gaat niet lukken als scherm niet doet helaas, toch bedankt

Grunnen.
door Grunnen. Jan 10, 2018 om 21:17
509 Antwoorden / Vragen

Ik vergeet er bij te melden dat je Laptop in de veilig modus of recovery modus opstarten Tijdens de opstart repeterend op de functieknop F2 of F8 of de funktie knop die in manual benoemd of op esc drukken.

zw
door zwaardvis Jan 10, 2018 om 21:22
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Op een UEFI computer zonder beeld?

Grunnen.
door Grunnen. Jan 10, 2018 om 21:36
509 Antwoorden / Vragen

T S heeft over een laptop niet over een UEFI pc.

zw
door zwaardvis Jan 10, 2018 om 22:37
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Oh sorry. Een laptop is geen computer dus. En kan geen UEFI zijn. En geen beeld is geen bezwaar om normaal te werken. Weer wat geleerd.

Ge
door Genee - Jan 10, 2018 om 21:36
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Maak anders een opstartDVD met het iso windows10 bestand en start daarmee op.
Of gebruik een Windows installatie DVD van een oudere Windows versie.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO

marita5
door marita5 - Jan 10, 2018 om 21:43
11507 Antwoorden / 15 Vragen
ju
door juliomariner Jan 10, 2018 om 22:08
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Das dan lekker. Advies om Microflop aan te klagen?

marita5
door marita5 - Jan 10, 2018 om 22:10
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@JulioMariner ,

Misschien heeft u hier iets aan ,

https://www.windows-helpdesk.nl/zwart-computer-scherm/

mathijs_b
door mathijs_b - Jan 10, 2018 om 22:34
641 Antwoorden / 77 Vragen

Probeer het onderstaande eens, ik heb er al eens de zaak weer mee op gang gekregen.

Zet de laptop uit door 10 sec de aan/uit knop in te drukken.

Dan weer opstarten en halverwege de opstart weer 10 sec de aan/uit knop indrukken. Dus weer uit.
Dan nog eens opstarten. Misschien heeft Windows dan ontdekt dat er een serieus probleem is en gebeurt er iets.

Eventueel paar keer proberen.

ju
door juliomariner - Jan 11, 2018 om 10:03
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn vrouw appte net dat de Laptop het weer doet, Bedankt voor alle (uitvoerige) reacties

sjjoppy
door sjjoppy Jan 11, 2018 om 10:46
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat het opgelost is, dank u voor het melden.

aurora1
door aurora1 Jan 11, 2018 om 23:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vanaf de bank naar u op de bank?
Dank voor het melden, dat zouden meer mensen moeten doen. Gelukkig dat het weer in orde is.