wolfenjong
door wolfenjong Dec 11, 2014 om 14:55
Computers & telefonie

Zwarte balk voor instellingen verwijderen in 8.1

Beste mensen

Graag zou ik de zwarte balk voor bijv instellingen, delen, enz bij Windows 8.1 die telkens ongevraagd verschijnt als je met de muis de rechter zijkant aanraakt verwijderen.

6671 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2014 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wolfenjong,

Kijk eens hier.
Wellicht is de laatste opmerking van ene Stefan - 30 oktober - de oplossing voor je(?).

Suc6

le
door lengrot - Dec 12, 2014 om 15:33
32 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo wolvenjong.

Dit antwoord vond ik op www.goeievraag.nl.

Je klikt met rechts op de taakbalk van je bureaublad en kies voor eigenschappen>>tabblad navigatie>> bovenste vinkje (de charms weergeven als ik naar de hoek rechtsboven ga) even uitzetten.Hier kan je bijvoorbeeld ook instellen dat de computer direct opstart in bureaublad modus.

wolfenjong
door wolfenjong - Dec 12, 2014 om 15:52
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Lengrot

Deze had ik al uit staan, maar dat helpt niet om de balk rechts op het scherm weg te krijgen.

le
door lengrot - Dec 12, 2014 om 15:58
32 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op vrijdag 12 dec 2014, 15:52]Hallo Lengrot

Deze had ik al uit staan, maar dat helpt niet om de balk rechts op het scherm weg te krijgen.

Oef, dan zou ik het niet verder weten. Hopelijk iemand anders nog!

edrick3
door edrick3 - Dec 12, 2014 om 16:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wolfenjong,

Je bedoelt dus blijkbaar de charme-balk waarin van boven naar beneden Zoeken Delen Start Apparaten Instellingen staat.

Op Facebook reageerde MicroSoft op dezelfde vraag als volgt:

De charms balk volledig uitschakelen is niet mogelijk. Wel kun je ervoor zorgen dat deze niet meer tevoorschijn komt als je met de cursor naar de rechter bovenhoek gaat. Indien je dan naar de rechter onderhoek gaat dan komt deze wel weer tevoorschijn. Dit kun je instellen door met je rechter muisknop op de taakbalk te klikken en dan te kiezen voor Eigenschappen. Ga nu naar het tabblad Navigatie waarop je dit kunt instellen.

Met vr.gr.

wolfenjong
door wolfenjong - Dec 12, 2014 om 17:32
859 Antwoorden / 10 Vragen

Jammer dat dit onnodige flut ding niet uitgeschakeld kan worden, volgende keer beter.
Beide toch bedankt voor het zoeken voor een oplossing in deze.

Met vriendelijke groet;
Wolfenjong

edrick3
door edrick3 - Dec 12, 2014 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wolfenjong,

Graag gedaan.
Goed weekend.

Met vr.gr.

le
door lengrot - Dec 12, 2014 om 17:35
32 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op vrijdag 12 dec 2014, 17:32]Jammer dat dit onnodige flut ding niet uitgeschakeld kan worden, volgende keer beter.
Beide toch bedankt voor het zoeken voor een oplossing in deze.

Met vriendelijke groet;
Wolfenjong

Graag gedaan.