sp
door spoekie999 May 30, 2023 om 09:10
Elektronica & tv

13% inflatiecorrectie bij Ziggo

Vanaf  25 april 2022 betaalde ik 71 euro per maand voor het alles in 1 pakket bij Ziggo

Vanaf  23 feb 2023 betaal ik 74 euro per maand: een verhoging van 3 euro

Nu zou ik per 1 juli 2023 weer een verhoging moeten betalen van 6,75 euro.
Dit alles voor hetzelfde pakket.

Dat is in één jaar een verhoging van 9,75 euro: een verhoging van meer dan  13%
Ik heb dit ook voorgelegd aan Ziggo en zoals gebruikelijk geen reactie ontvangen.
Zijn er meer abonnees die deze verhoging moeten betalen en wat kunnen we hier aan doen?

13338 24 Rapporteer
Mabelle
door Mabelle - May 30, 2023 om 09:16
418 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dit ook voorgelegd aan Ziggo en zoals gebruikelijk geen reactie ontvangen.

Natuurlijk krijg je geen reactie. Ziggo heeft e.e.a. uitgelegd in hun mail en op hun site, dat is voldoende. Wat je er aan kunt doen? Op zoek naar een goedkopere provider. Of een goedkoper Ziggo pakket.

Edit: van een prijsverhoging in februari '23 is mij niets bekend, tenzij je zelf een wijziging hebt aangebracht. De inflatiecorrectie is zo'n 8,5% niet 13%.

Me
door Meindo May 31, 2023 om 13:48
63 Antwoorden / Vragen

Is tegenwoordig met al die grote bedrijven. Je kunt vaak geen contact met ze krijgen of je krijgt een computer aan de telefoon.  En beantwoorden zijn ze vaak ook heel slecht in. Als klant ben je maar een nummer.

sjjoppy
door sjjoppy - May 30, 2023 om 09:30
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, ik ben een van de abonnees die deze verhoging ook heeft gekregen maar ben verder tevreden over Ziggo en onderneem geen stappen om hier tegenin te gaan.

Nog wat info

Gr
door Grunn1 - May 30, 2023 om 09:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

In je vraag klopt er iets niet.

Als je op 25 april 2022 71 euro betaald dan komt daar per 1 juli 2022 een inflatiecorrectie op.
De volgende inflatiecorrectie is pas weer op 1 juli 2023. Daartussen zitten geen inflatiecorrecties dus ook geen prijsverhogingen tenzij je pakket aangepast is.

mahadma
door mahadma - May 30, 2023 om 10:10
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Is het u niet ontgaan dat er recentelijk een verhoging minimum salaris en uitkeringen ook 10% bij gekomen is?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 30, 2023 om 10:36
2042 Antwoorden / Vragen

Ik ben in januari naar KPN gegaan en zit een jaar voor de helft. En aan het einde van het jaar gaan we eens kijken wat ze aanbieden voor volgend jaar. Ik krijg in iedergeval constant reclames van Ziggo voor negen maanden voor de helft. En dat is wat u kan doen, vindt u dat teveel moeite dan betaalt u.

Mabelle
door Mabelle - May 30, 2023 om 10:43
418 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar heb je het Alles in 1 Complete pakket. Misschien kan je toe met een goedkoper pakket. Bijv. geen Internet Complete (=400 Mbit/s download) maar Internet Start XXL (= 200 Mbit/s download). Dat scheelt al 5,50 euro p.m.

En TV Complete zou je misschien kunnen laten vervallen en een maandelijks opzegbaar NLZiet abonnement nemen die maar 8,95 p.m. kost. (Je t.v. moet daarvoor niet te oud zijn.)  Gratis 14 dagen uit te proberen.
Meer info over NLZiet https://www.nlziet.nl/nl/

hereistom
door hereistom - May 30, 2023 om 10:58
732 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas is dat de nieuwe werkelijkheid, zoals u misschien ook wel weet wil iedereen 10% of meer salaris.
Dat betekent dat bedrijven dit door gaan berekenen in hun producten, zo ook Ziggo dus, dit is de loon-prijsspiraal.
Het enige dat u kunt doen als u het niet wilt betalen is op zoek te gaan naar een goedkopere provider.

rj
door rjw May 30, 2023 om 18:41
3259 Antwoorden / 5 Vragen

En de fnv maar volhouden dat er geen loon-prijsspiraal komt door hun looneisen....

hereistom
door hereistom May 30, 2023 om 19:02
732 Antwoorden / 1 Vragen

Nee tuurlijk niet, die willen altijd meer anders krijgen ze geen leden meer, maar iemand die kan rekenen kan op zijn vingers na tellen dat zulke hoge looneisen worden doorberekent aan de klanten.

Yv
door Yvonne_909 May 31, 2023 om 10:19
42 Antwoorden / 2 Vragen

@RJW en HEREISTOM: De enorme prijsstijgingen (door de bullshitsmoezen als corona en de oorlog met Oekraïne) waren er al vóór de looneisen van de FNV op tafel lagen.
Doordat veel mensen hun vaste lasten niet meer (fatsoenlijk) kunnen dragen zijn de looneisen er gekomen.
Misschien vallen jullie in het hogere loonsegment en hebben jullie geen of weinig last van de inflatie, graaiflatie en krimpflatie.
De kip en het ei verhaal maar nog steeds een neerwaartse spiraal voor mensen met een kleine beurs.

ga
door gastonf May 31, 2023 om 10:32
20 Antwoorden / 6 Vragen

En laten we ook niet vergeten dat de aandeelhouders geld willen zien anders rommelt het weer teveel in dat clubje. Daarom zullen de prijzen verder omhoog gaan..en het is super gemakkelijk omdat bij de burgers neer te leggen en een vakbond de schuld te geven.

hereistom
door hereistom May 31, 2023 om 11:32
732 Antwoorden / 1 Vragen

@Yvonne_909 Het klopt dat er al prijsstijgingen waren door de Oekraine oorlog en Corona, maar de prijzen en inflatie blijven nu nog steeds hoog door de hoge looneisen.
Wij verdienen ook veel minder dan modaal en hebben ook last van prijsstijgingen, maar hebben ons uitgave patroon daar wel op aangepast.
Over het algemeen hebben de meeste mensen genoeg inkomen en kunnen ze gewoon hun uitgave patroon aanpassen.
Als men alleen de mensen met het laagste inkomens compenseert zou dit niet leiden tot een loon-prijsspiraal.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dnb-baas-er-dreigt-een-loon-prijsspiraal-als-vakbonden-hun-zin-krijgen

JanF42
door JanF42 - May 30, 2023 om 11:34
31 Antwoorden / Vragen

U met wel de inflatiecorrectie berekenen ten opzicht van de normale prijs (€74). €71 was een bedrag met korting.

ro
door ronny530 - May 30, 2023 om 13:35
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Ik heb mijn facturen er eens bij gepakt maar er is dit jaar geen verhoging toegepast. Een inflatiecorrectie mag per 1 juli toegepast worden en gebeurd al jaren. De laatste mail die ik van Ziggo heb ontvangen betreft een wijziging van de algemene voorwaarden waarin staat dat bij daling van de inflatie de abonnementsprijs naar beneden wordt bijgesteld dus dat is een lichtpuntje. Als u van provider wil gaan wisselen dan gaat u tegen dezelfde jaarlijkse inflatie aan bljven lopen omdat alle providers dat doen en daarbij dient u na te gaan of zo'n provider hetzelfde kan leveren zoals Ziggo nu levert.

rj
door rjw - May 30, 2023 om 18:44
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Ik begrijp uit dit soort vragen dat vraagstellers van mening zijn dat mensen die bij bedrijven werken die indexeren maar geen salarisverhogingen moeten krijgen. En mensen die bij de toeleveranciers werken ook niet. Dan kunnen de prijzen gelijk blijven.

marita5
door marita5 - May 30, 2023 om 20:46
11507 Antwoorden / 15 Vragen
hans monfrooy
door hans monfrooy - May 31, 2023 om 10:22
1 Antwoorden / Vragen

Gewoon weg gaan bij Ziggo

t.
door t.de.jager - May 31, 2023 om 10:32
9 Antwoorden / 0 Vragen

Overstappen naar goedkopere.

Fa
door Familie van Kemenade - May 31, 2023 om 10:36
2 Antwoorden / Vragen

Er is maar een advies: overstappen. Ik betaalde aan Ziggo ook €74 per maand en de service holt achteruit. Ben nu voor hetzelfde pakket €47 kwijt bij KPN en wanneer KPN in de toekomst overgaat naar glasvezel ben ik klaar voor de toekomst.

Gr
door Grunn1 May 31, 2023 om 12:23
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het Ziggo pakket van 74 euro is bij lange na niet gelijk aan het pakket van KPN van 47 euro

Peter535
door Peter535 - May 31, 2023 om 10:45
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben ruim 1,5 jaar geleden bij Ziggo weggegaan. Te duur, slechte kwaliteit (blokjesbeeld op TV), geen reactie, Ziggo draagt geen oplossingen aan maar harkt alleen maar geld binnen. En prijzen worden constant verhoogd. En kom niet aan met inflatie correctie, alleen maar "graaiflatie" wat je overal in Nederland momenteel ziet. Ik zit nu bij KPN, prijs-kwaliteit verhouding prima. Tevreden nu ! Ik

Yv
door Yvonne_909 May 31, 2023 om 12:28
42 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben in oktober '22 overgestapt naar Ziggo nadat Tele 2 de gewone "kabelaars" de deur uit heeft geschopt.
Allerlei providers met elkaar vergeleken.
KPN kwam er altijd als duurste uit.
Zigho had op dat moment een mooie aanbieding voor een jaar, bevalt tot nu toe prima. Straks maar eens kijken of ik daar blijf of overstap maar zijn er denk ik niet veel die vergelijkbare mogelijkheden en kwaliteit hebben voor een lagere prijs.

Uthugo
door Uthugo - May 31, 2023 om 11:01
5 Antwoorden / Vragen

U Kan met Ziggo bellen en zeggen dat u een klacht heeft.
Dreig met opzeggen en overstappen naar een andere provider .
Success

na
door nammko - May 31, 2023 om 11:47
28 Antwoorden / 3 Vragen

Ziggo is een stuk duurder dan KPN. Wilde eind januari 2023 overstappen van Ziggo naar KPN, omdat KPN 15 euro goedkoper was voor mij dan bij Ziggo. Dit voor hetzelfde pakket. Eind maart was de overstap nog niet geregeld en heb een hoop ellende gehad. In die tijd bleef ik wel bij Ziggo, dat zou zijn tot alles geregeld was. Toen toch maar weer KPN afgezegd en het installatiepakket teruggestuurd. Alles is nu weer zoals het was en heb ook geen problemen. Ziggo beviel me overigens prima. Ik neem die 15 euro, die het me meer kost per maand, maar voor lief. Als alles het doet en je weet hoe je met de apparatuur moet omgaan is ook belangrijk en vooral prettig!

Gr
door Grunn1 - May 31, 2023 om 12:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Weg gaan en overstappen naar KPN wat volgens velen blijkbaar goedkoper is.
Even gekeken en vergeleken maar als je appel met peren gaat vergelijken ja dan is er altijd eentje goedkoper.

Ik heb ook het Ziggo pakket van 74 euro p/m en stap ik over naar KPN dan betaal je voor exact hetzelfde 74,98  zonder korting( na het eerste half jaar).
Bij KPN moet je zelfs extra betalen om te kunnen opnemen en dan Ziggo sport erbij wat ik nu ook heb en dan zijn ze dus niet goedkoper.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 1, 2023 om 12:10
2042 Antwoorden / Vragen

Ik heb een aanbieding van twaalf maanden voor €35 van KPN geaccepteerd. Als die periode voorbij is maakt het in prijs weinig uit maar Ziggo is ondertussen ook wakker geworden en begint ook met echte aanbiedingen te strooien. We gaan het wel zien over 7 maanden.

Gr
door Grunn1 Jun 1, 2023 om 13:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou mooi man gefeliciteerd. Jij blij Ziggo blij KPN blij iedereen blij

john devries
door john devries - May 31, 2023 om 12:49
216 Antwoorden / Vragen

Die verhoging is bij andere providers niet anders.Overstappen na ieder uitgediend contract is een oplossing om bv de eerste maanden een goedkoper te krijgen maar daarna is het hetzelfde prijs en verhaal als bij Ziggo.

ro
door ronny530 - May 31, 2023 om 13:17
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Ziggo bied een compleet standaard pakket aan o.a. kabel tv waar meerdere tv's op aangesloten kunnen worden weliswaar middels een antennekabel maar met bijbetaling kunnen extra ontvangers of CI+ modules geplaatst worden om de digitale zenderpakketten te kijken. Providers die ADSL of glasvezel aanbieden hebben in het standaard pakket de laagste internetsneldheid, één tv aansluiting en als ik bijvoorbeeld bij T-mobile het zelfde pakket zoals ik die nu heb af zou sluiten ga ik meer voor het abonnement betalen en is de internetsnelheid ook nog langzamer dan nu het geval is. De korting is 8 maanden van toepassing dus wat dat betreft een lokkertje want na die 8 maanden vervalt die korting. Het Ziggo abonnement opzeggen omdat de inflatie correctie wordt toegepast snijdt geen hout want wettelijk mogen alle providers die inflatiecorrectie jaarlijks toepassen.

Wi
door Wilma-60 - May 31, 2023 om 13:21
25 Antwoorden / Vragen

U kunt ze gewoon bellen en zeggen ik ben al jaren vaste klant als, dat zo is. Hoeveel korting krijg ik als ik niet overstap??
Heb ik ook gedaan heb 20 euro korting gekregen, anders was ik ook echt overgestapt. Maar nu ben ik weer goedkoper uit bij ziggo , als bij een andere.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 1, 2023 om 12:12
2042 Antwoorden / Vragen

Precies, dat heet onderhandelen en zo simpel werkt het.

1paul
door 1paul - Jun 1, 2023 om 07:41
3134 Antwoorden / 0 Vragen

stap over zou ik zeggen naar budget of youfhone!!!!

bij een prijsverhoging kan dit per direct trouwens.

Gr
door Grunn1 Jun 1, 2023 om 09:57
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bij een prijsverhoging ja bij inflatiecorrectie nee. En nee inflatiecorrectie valt niet omder prijsverhoging.
Het betreft hier dus een inflatiecorrectie dus geen reden om per direct op te zeggen

Ja
door JannyBoe Jun 1, 2023 om 11:17
512 Antwoorden / Vragen

"Wil je door de wijziging van de Algemene Voorwaarden of door de inflatiecorrectie je abonnement aanpassen of kosteloos opzeggen,
dan kan dat tot 1 juli 2023"

Bron: Ziggo mail

Gr
door Grunn1 Jun 1, 2023 om 13:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wanneer mag ik mijn abonnement niet opzeggen?

U mag uw abonnement niet opzeggen in de volgende gevallen:

1De aanbieder verhoogt de prijs omdat er een nieuwe regel of wet van de overheid is

Moet uw aanbieder de algemene voorwaarden of prijs veranderen door een nieuwe regel of wet van de overheid? Dan is de wijziging niet de eigen keuze van de aanbieder. In dat geval kunt u uw abonnement niet opzeggen.

Een voorbeeld: de overheid verhoogt de btw. De aanbieder moet de btw aan u doorberekenen. Dit is niet zijn eigen keuze. Daarom kunt u het abonnement dan niet opzeggen.

2De aanbieder verhoogt de prijs omdat hij inflatiecorrectie toepast

Een inflatiecorrectie is een prijsverhoging met een percentage dat elk jaar door het Centraal Bureau voor de Statistiek wordt vastgesteld. Wil de aanbieder een inflatiecorrectie toepassen? Dan moet dit wel duidelijk in zijn algemene voorwaarden staan. En ook hoe vaak en wanneer hij dat doet. Staat dit duidelijk in de algemene voorwaarden van de aanbieder? Dan kunt u uw abonnement niet om die reden opzeggen.

Gr
door Grunn1 Jun 1, 2023 om 13:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@jannyboe, vaste klanten kunnen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn inderdaad hun contract aanpassen of opzeggen maar dat kan altijd. Mensen met een contract voor 1 jaar kunnen pas na dat jaar hun contract opzeggen maar die hebben ook niet dezelfde mail gehad.

1paul
door 1paul Jun 5, 2023 om 12:03
3134 Antwoorden / 0 Vragen

niet waar, bij verhoging kan iedereen opzeggen.

We zijn blij dat je klant bij ons bent en helpen je graag verder als je eraan denkt op te zeggen. Wil je door de wijziging van de Algemene Voorwaarden of door de inflatiecorrectie je abonnement kosteloos opzeggen, dan kan dat tot 1 juli 2023. Kijk op ziggo.nl voor alle contactopties. .