con1
door con1 Oct 20, 2017 om 07:25
Elektronica & tv

Aansluiten iPhone op Yamaha receiver

Ik gebruik mijn iPhone 6  als DAB+ ontvanger en koppel hem dan aan mijn Yamaha receiver via de AUX ingang aan de voorzijde. Voor muziek gaat het prima maar als er gesproken wordt valt het geluid bijna weg. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Groet
Con

941 2 Rapporteer

jo
door jorisw - Oct 20, 2017 om 07:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

iPhone is toch geen DAB+ ontvanger?

Maar over het wegvallen van het geluid: heb je misschien bepaalde sound processing aan staan op de receiver? Ik heb zo'n Bose radio waarbij een aparte "talk radio" stand op zit om gesproken woord te verbeteren (en andersom, door die uit te zetten, die muziek beter te laten klinken).

Grunnen.
door Grunnen. Oct 20, 2017 om 12:47
509 Antwoorden / Vragen

@Jorisw Klopt en ook heeft geen analoge fm ontvanger .Wat TS wil is een beetje uit de tijd aan het raken.FM is bijna verleden tijd.

con1
door con1 - Oct 20, 2017 om 09:44
29 Antwoorden / 28 Vragen

Opgelost!! Zat hem inderdaad in de instellingen van mijn receiver . Nu perfect geluid. Ik heb een app gedownload Digital Radio die claimt dat de iPhone digitaal radio ontvangt. Of het waar is weet ik niet maar het geluid is prima. Ik heb glasvezel en dan is de analoge Yamaha niet meer bruikbaar . Hier hoor je de glasvezelboeren nooit over trouwens.
Nog bedankt voor de snelle hulp. Top.
www.digitalradio.nl

Grunnen.
door Grunnen. Oct 20, 2017 om 12:24
509 Antwoorden / Vragen

Hier hoor je de glasvezelboeren nooit over trouwens.

Als je een antenne op je tuner aansluit kun je een paar free to zenders ontvangen .Dat is met ADSL en VDSL niet anders hoor,alleen met kabel heb je nog wat aan de tuner van je ontvanger.Digitale Radio werkt met streams.

ho
door holy53 Oct 20, 2017 om 12:59
68 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft je receiver geen digitale ingang? Is hij al erg oud?