cor van giersbergen
door cor van giersbergen Feb 1, 2022 om 09:37
Elektronica & tv

Aansluiten vip box kpn op home cinema set

Hallo ik heb een KPN decode, de vip ARRIS 50202. Die wil ik aansluiten op mijn blu-ray speler, om daar mee het geluid af te laten spelen wat nu over mijn 4k tv komt. Die speler heeft een resolutie van 1080P en mijn tv heeft een resolutie van UHD@60HZ. de vip is met een HDMI kabel aan mijn tv verbonden, om de hoge resolutie te verkrijgen, de speler is ook verbonden met de tv, en het geluid komt ook uit de speler maar het beeld geeft een resulutie van 1080P. Ik heb de KPN gebeld en die zegt, u hoeft alleen de VIP  met de optische geluid kabel met de speler te verbinden, dit heb ik gedaan, maar er komt geen geluid, van de tv uit de boxen. Weet iemand een oplossing, om dit aan te sluiten zodat het geluid uit de boxen komt en een hoge resolutie geeft.
VRG COR

4402 15 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2022 om 09:50
16770 Antwoorden / 202 Vragen

Ik denk dat u hiermee uit de voeten kan en zie ook de mogelijkheid om het forum van gfebruikers te benaderen met deze vraag: https://www.gebruikershandleiding.com/XS4ALL-Arris-VIP5202/handleiding-5-729670.html  (Aannemend dat u deze bedoelt, er is niets specifieks te vindn over een ARRIS 50202. Wel de 5202.
Zie m.b.t. een forum van KPN gebruikers deze: https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/arris-vip5202-handleiding-481980

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 1, 2022 om 10:37
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Cor,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Heeft u de bluray speler met een aparte HDMI kabel aangesloten op de tv?

De tv ontvanger moet ook met een aparte HDMI kabel op de tv worden aangesloten.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Feb 1, 2022 om 10:49
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo, de bluray speler kan met een hdmi kabel aangesloten worden op de tv, er zitten twee aansluitingen aan een in en een uit, in welke moet hij dan?
Op de tv ontvanger zit een hdmi aansluiting, die is met de tv verbonden.
Moet ik dan ook nog iets doen met de optische geluids kabel?
De bluray speler was nog niet verbonden met een hdmi op de tv.
VRG

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 1, 2022 om 10:58
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Cor,

Een HDMI kabel geeft beeld en geluid door naar de tv.

Wel moet je met de afstandsbediening van de tv steeds "switchen" van HDMI ingang (dus met de "ingang knop") als je een bluray wilt kijken of weer naar een televisieprogramma. Voor de bluray speler gebruik je de uitgang HDMI aansluiting( van de HDMI kabel) en het andere einde van de HDMI kabel zet je in een "HDMI-gat" op je tv.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 1, 2022 om 11:03
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Die "optische" geluidskabels zijn vaak "tulp" - kabels, die je kunt gebruiken voor een versterker.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 1, 2022 om 11:12
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Als uw home cinemaset een "aux" - tulp aansluiting heeft, kunt u die optische tulp aansluiting daarop aansluiten.(dus van het tv kastje)

Wel moet u de afstandsbediening van uw home cinema set op "aux" zetten.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Feb 1, 2022 om 11:36
28 Antwoorden / 21 Vragen

De home cinemaset heeft een tulp aansluiting, rood en wit, maar ik zou niet weten waar de andere kant in moet, daar is geen aansluiting voor op de decoder.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 1, 2022 om 11:44
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Cor,

In dat geval kunt u een tulp-adaptor naar HDMI gebruiken.

Deze zijn te koop bij een ijzer-of elektronica winkel.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Feb 1, 2022 om 13:13
28 Antwoorden / 21 Vragen

de tulp adaptor moet dan in de speler, moet dan de hdmi uiteinde in de tv, als dat werkt ga ik zo n kabel kopen, dan is het gelijk opgelost.
VRG

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 1, 2022 om 17:11
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Cor,

De HDMI - kabel, vanuit het tv-kastje, moet in de adaptor en de tulp - kabel (rood en wit) moet dan op je cinemaset.

Zie het plaatje hieronder.

tdmduc
door tdmduc - Feb 1, 2022 om 11:00
703 Antwoorden / 2 Vragen

u heeft een nul teveel.

Het is de Arris 5202

tdmduc
door tdmduc - Feb 1, 2022 om 11:22
703 Antwoorden / 2 Vragen

De optische (Toslink) uitgang van de Arris is bedoeld voor uw versterker om het Dolby Atmos signaal door te geven als u zo'n versterker heeft.

Als uw Blu-ray speler ook zo'n aansluiting heeft dan moet u het optische glasfiber kabeltje van de Blu-ray speler naar de versterker aansluiten.

In veel gevallen (andere boxen andere merken) volstaat echter de nieuwe HDMI standaard met CEC enz. voor dit signaal.

Filmpje Consumentenbond

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 1, 2022 om 11:48
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Cor,

Ik bedoel zo'n adaptor.

Er is ook een scart naar tulp adaptor.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 1, 2022 om 11:56
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Cor,

Ik heb zelf een oude tv met maar 1 HDMI aansluiting.

Daarom gebruik ik een scart naar tulp adaptor.

gerbera
door gerbera Feb 3, 2022 om 10:38
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U toont allerlei onzinnige aansluitingen, wat u hier laat zien is een aansluiting 2x audio (rood en wit) 1x video (geel) en 1x S-video (ronde bus) waarbij de schakelaar in of out schakeld. Deze worden veelal gebruikt om beelden van o.a. camera's rechtstreeks op TV te tonen. Wat de TS wil is alleen mogelijk als zijn TV een HDMI (ARC) of digital audio optical uitgang heeft.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 3, 2022 om 11:11
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gerbera,

Het is niet onzinnig.

Bij oudere tv's kun je op deze manier de scart ingang gebruiken.

gerbera
door gerbera Feb 3, 2022 om 20:52
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat niet over de TV ingang maar uitgang van tv naar blue-ray speler om geluid via de boxen van de speler te horen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 1, 2022 om 12:19
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Cor,

U kunt eventueel ook nog de koptelefoon-uitgang van uw tv gebruiken.

Maar dan doen de speakers van uw tv het niet meer en moet uw home cinemaset altijd aanstaan voor geluid.....

justmeagain
door justmeagain Feb 1, 2022 om 21:54
623 Antwoorden / 8 Vragen

Een minijack voor Dolby surround. Sinds wanneer kan dat?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 1, 2022 om 22:01
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Justmeagain,

TS kan de minijack op de koptelefoonaansluiting plaatsen en daarop een tulpkabel zetten,die TS verbindt met de aux-ingang van zijn home cinemeset.

Sommige tvś hebben een grotere ´´koptelefoongat'´,daarvcoor heb je weer een andere adaptorstekkertje nodig.

Vaak zitten deze stekkertjes bij een koptelefoon in de verpakking.

va
door vanlotjegetikt - Feb 1, 2022 om 12:49
809 Antwoorden / Vragen
Thecla58
door Thecla58 - Feb 1, 2022 om 13:21
841 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn tv heb ik met een hdmi-kabel aangesloten op de ARC aangesloten op mijn cinema-set. Op mijn tv zit dat in HDMI 1, mijn mediabix (Ziggo) zit op hmdi 3. Een optische geluidskabel heb ik niet aangesloten. Dat ARC werk voortreffelijk.

Ik neem aan dat er op je cinema set een ARC-aansluiting zit?

Er gaat dus 1 hmdi naar de ARC in de cinema-set, 1 hdmi van de tv naar de mediabox en een coaxkabel van de tv naar de cinemaset. Vanuit de wandcontactdoos gaat er een coaxkabel de mediabox in. Werkt prima

ro
door ronny530 - Feb 1, 2022 om 13:46
2751 Antwoorden / 41 Vragen

Het kan ook anders, u sluit de speler op een HDMI ARC (audio return channel) poort van de tv aan en de decoder op aan andere HDMI poort van de tv aan. U kiest in het geluidsmenu van de tv de optie digitale uitvoer bijvoorbeeld voor HDMI luidsprekersysteem en als de speler door de tv herkend wordt wordt het geluid naar de luidsprekers gestuurt. Aan de resolutie van de speler valt niets te veranderen maar een 4K tv heeft een upscalingsoptie die voor een beter beeld zorgt. Saillant detail geen enkel tv zender neemt programma's in 4K op en dat zal de komende jaren ook zo blijven.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen - Feb 1, 2022 om 14:55
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo, ik wacht nu even op mijn andere afstandbediening van KPN, is besteld, en dan gaan we het nog een keer proberen, dus nog even geduld, op het juiste antwoord.
VRG COR.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 1, 2022 om 17:17
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Cor,

Het simpelste is om een koptelefoon - naar-tulp-kabel te kopen.

Kijk wel uit, dat de volumeknop van uw cinemaset niet te hoog staat, want dan kunt u uw boxen of cinemaset opblazen.....

justmeagain
door justmeagain Feb 1, 2022 om 21:56
623 Antwoorden / 8 Vragen

Geen surround mee mogelijk, net als bij 3 andere door u voorgestelde mogelijkheden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 1, 2022 om 22:07
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Justmeagain,

Waarschijnlijk zal het een "stereo" - sound worden..... ;<))

gerbera
door gerbera - Feb 1, 2022 om 20:59
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Lees eens hier denk dat u daar meer aan heeft, zijn al die getoonde aansluitmiddelen niet nodig.

va
door vanlotjegetikt - Feb 2, 2022 om 08:54
809 Antwoorden / Vragen

Ik heb dit ook opgelost met een goede tuner versterker en een stel losse(goede) boxen.

gerbera
door gerbera - Feb 3, 2022 om 10:41
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wat u wil is alleen mogelijk als zijn TV een HDMI (ARC) of digital audio optical uitgang heeft , uw blue-rayspeler over dezelfde aansluitingen beschikt. Vergelijk het met de aansluiting van een (moderne) sound-bar.