qu
door quisa Feb 16, 2013 om 19:29
Elektronica & tv

Aansluiting nieuwe TV -> DVD speler, PrPbY, HDMI

Ik heb laatst een nieuwe TV gekocht. Ik ging van een oude beeldbuis naar een grote HD-TV. Supermooi, maar al mijn 'oude' electronica, zoals DVD speler, kan ik niet meer via de SCART-kabel aansluiten, want die heeft m'n nieuwe TV niet...

Mijn vraag: ik heb een DVD-speler met een SCART aansluiting, wit/rode tulp aansluiting en een Pr/Pb/Y aansluiting. Die bestaan uit 2 en 3 aansluitingen.

Mijn TV heeft deze aansluitingen ook (+ HDMI), maar allebei met één stekkertje. Er schijnen verloopkabeltjes te zijn, maar weet niet goed waar ik dan op moet zoeken... Heeft iemand hier ervaring mee of zo'n kabeltje beschikbaar / weet waar ik deze kunt krijgen?

36809 25 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 16, 2013 om 19:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Probeer het is bij conrad die heeft nogal veel van die producten. Gewoon op google conrad zoeken en maar een kijken of ze daat iets voor kunnen leveren.Bij nieuwe Saamsung tv zaten deze verloop aansluitingen erbij.

freya
door freya - Feb 16, 2013 om 20:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo quisa,

Om welk merk/type TV gaat het?

m.vr.gr. Freya

qu
door quisa - Feb 16, 2013 om 22:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste valerius-2 en freya,

bedankt voor jullie snelle antwoorden: ik zal zeker even naar Conrad kijken.
De tv is inderdaad een Samsung TV. Ik heb de TV echter tweedehands overgenomen. De vorige eigenaar was erg behulpzaam en heeft me er van alles bij gegeven, maar dit kabeltje helaas niet... Ik heb bijvoorbeeld wel een HDMI-SCART kabel bij te TV gekregen, maar het is een 'vrouwtjes' aansluiting en dat is dezelfde die op m'n DVD-speler zit: dat past dus niet...

Nog andere tips voor een Samsung-TV -> DVD aansluiting?

valerius-2
door valerius-2 - Feb 16, 2013 om 23:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=quisa schreef op zaterdag 16 feb 2013, 22:09]Beste valerius-2 en freya,

bedankt voor jullie snelle antwoorden: ik zal zeker even naar Conrad kijken.
De tv is inderdaad een Samsung TV. Ik heb de TV echter tweedehands overgenomen. De vorige eigenaar was erg behulpzaam en heeft me er van alles bij gegeven, maar dit kabeltje helaas niet... Ik heb bijvoorbeeld wel een HDMI-SCART kabel bij te TV gekregen, maar het is een 'vrouwtjes' aansluiting en dat is dezelfde die op m'n DVD-speler zit: dat past dus niet...

Nog andere tips voor een Samsung-TV -> DVD aansluiting?[/quote
Hoe oud is de tv heeft ewel een gebruikshandleiding erbij dat u weet wat voor een verloop u moet hebben. Anders zoekteven op net met het typenummer naar de gebruiks handleiding.

qu
door quisa - Feb 17, 2013 om 10:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste valerius-2,

Het is een Samsung UE37C6000. In de handleiding staat dat er kabeltjes bestaan (of die hadden er dus bij moeten zitten) zoals een 'AV adapter' en een 'component adapter'. (Dat zijn allebei 3 -> 1 kabeltjes, want in de TV zit maar één aansluiting...)

De HDMI-SCART zat er dus wel bij, maar paste niet...

po
door poncho009 - Feb 18, 2013 om 12:28
5 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens op Samsung/onderdelen of stel je vraag bij de support desk van Samsung, werken vrij snel en geven je ook aan welk artikel nummer je moet bestellen; ik heb met deze dienst goede ervaringen

po
door poecilia - Feb 18, 2013 om 12:41
26 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn Samsung zat dat kabeltje gewoon erbij, maar het is ook te koop.
http://www.elektronicawereld.nl/categorie/kabels_stekkers_stekkers_verloopjes/scart_verloop/product/13350/samsung_naar_scart_kabel/details

po
door poecilia - Feb 18, 2013 om 12:43
26 Antwoorden / 0 Vragen

Google maar eens op Samsung mini scart naar scart

qu
door quisa - Feb 18, 2013 om 12:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste poncho009,

Dankjewel, ik ga het proberen. Jammergenoeg is de TV dus wel 2e hands (al heb ik de aankoopbon wel), dus hoop ik dat ze me ook van wat service willen voorzien.

Poecilia, bedankt voor je antwoord, maar de link die je me stuurde is het kabeltje wat ik al heb (zie eerste post): HDMI naar SCART female, maar ik heb een SCART male nodig...

ro
door ron530 - Feb 18, 2013 om 12:50
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De tv heeft wel een scart aansluiting maar die gaat via een verloopsteker. HDMI naar scart is er nog niet want HDMI is digitaal en scart analoog. Kijk nog eens goed naar de aansluitingen op de achterzijde van de tv daar moet een aansluiting zitten waar die steker in past. Vaak naast de de HDMI ingangen.

ro
door ron530 - Feb 18, 2013 om 12:53
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ter aanvulling op die vrouwtjes aansluiting sluit je een gewone scartkabel aan.

Cookies
door Cookies - Feb 18, 2013 om 13:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je dvd speler geen hdmi heeft, is deze al wat aardig jaartjes oud. Waarom niet een nieuwe dvd speler kopen ipv nog meer geld uit te geven aan een oud apparaat?

po
door poncho009 - Feb 18, 2013 om 13:08
5 Antwoorden / 1 Vragen

ja, inderdaad, koop direkt een 3d Blue Ray speler van Samsung, kan je ook nog gebruik maken van de Smart Hub, zijn te koop onder € 100,--

po
door poecilia - Feb 18, 2013 om 13:11
26 Antwoorden / 0 Vragen

Het klopt dat het een female is, het is ook maar een heel kort kabeltje, je kan er een gewone scartkabel op aansluiten

aragon
door aragon - Feb 18, 2013 om 13:48
106 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=quisa schreef op zaterdag 16 feb 2013, 19:29]Ik heb laatst een nieuwe TV gekocht. Ik ging van een oude beeldbuis naar een grote HD-TV. Supermooi, maar al mijn 'oude' electronica, zoals DVD speler, kan ik niet meer via de SCART-kabel aansluiten, want die heeft m'n nieuwe TV niet...

Mijn vraag: ik heb een DVD-speler met een SCART aansluiting, wit/rode tulp aansluiting en een Pr/Pb/Y aansluiting. Die bestaan uit 2 en 3 aansluitingen.

Mijn TV heeft deze aansluitingen ook (+ HDMI), maar allebei met één stekkertje. Er schijnen verloopkabeltjes te zijn, maar weet niet goed waar ik dan op moet zoeken... Heeft iemand hier ervaring mee of zo'n kabeltje beschikbaar / weet waar ik deze kunt krijgen?

Kijk ook eens bij www.allekabels.nl,die hebben ook een heel groot assortiment.

Succes,

dutch1
door dutch1 - Feb 18, 2013 om 14:00
90 Antwoorden / 46 Vragen

Dag,
Ik heb mij onlangs wezenloos gezocht naar een kabeltje.
Kijk eens op MinInTheBox.
Geweldige onderneming met bijna alle kabeltjes, verbindingstukjes enz.
En relatief lage prijs.

dutch1

ro
door ron530 - Feb 18, 2013 om 14:01
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het kabeltje waarvan vraagsteller denkt dat het een hdmi naar scart is is gewoon een verloopstekker omdat de behuizing van de tv zo plat is dat er geen ruimte over is voor een originele scart aansluiting. Zoals al eerder gemeld is het kabeltje voorzien van een scart ingang (vrouwtje) en daar sluit je de normale scartkabel op aan.

pleerol
door pleerol - Feb 18, 2013 om 14:57
30 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dutch1 schreef op maandag 18 feb 2013, 14:00]Dag,
Ik heb mij onlangs wezenloos gezocht naar een kabeltje.
Kijk eens op MinInTheBox.
Geweldige onderneming met bijna alle kabeltjes, verbindingstukjes enz.
En relatief lage prijs.

dutch1

Alleen MiniInTheBox heeft een levertijd van enkele weken (komt uit China) ;-)

danath
door danath - Feb 18, 2013 om 15:26
88 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan hier ook eens kijken.

http://www.kabeltje.com/

qu
door quisa - Feb 18, 2013 om 15:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste vraagbeantwoorders,

Ontzettend bedankt voor alle hulp en links :).

Ik denk dat ik even moet zoeken naar een oude SCART kabel en het even moet passen. Wellicht heb ik dan toch het goede kabeltje te pakken... (?) Wordt vervolgd!

danath
door danath - Feb 18, 2013 om 15:41
88 Antwoorden / 1 Vragen

Nog ff gekeken, hier hebben ze het zeker.

http://www.onlinekabelshop.nl/webshop/aansluitkabels-en-toebehoren/scart/p-1a/

valerius-2
door valerius-2 - Feb 18, 2013 om 16:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik heb even in mijn handleiding gezocht hier de naam van die omzet kabel Scart-adapter (2EA) Zo staat hij bij mij beschreven.

pi
door piet limburg - Feb 18, 2013 om 20:47
232 Antwoorden / 15 Vragen

Bij Media Markt hebben ze het verloopkabeltje op voorraad.
Maar niet iedereen heeft de MediaMarkt in de buurt.

Succes.

do
door don-chriz - Feb 19, 2013 om 19:36
26 Antwoorden / 3 Vragen

Er bestaat inderdaad specifiek voor sommige Samsung televisies een verloopkabeltje welk aangesloten kan worden op 1 daarvoor speciaal bedoelde ingang. Het is ZINLOOS te zoeken naar een "iniversele"scart-hdmi kabel omdat de signalen totaal niet compatible zijn. Hoewel de chinezen alles in elkaar solderen zal het gewoon nooit en te nimmer werken.
Het kabeltje dat wel zal werken wordt speciaal door Samsung geleverd en is bijvoorbeeld bij iedere Handyman winkel te bestellen. Dit kabeltje heeft inderdaad een female scartaansluiting en je kan er
met behulp van een goede (metalen! want deze zijn tenminste storingsvrij) schakelbare, scartbox er meerdere apparaten die voorzien zijn van scart- en of tulp/cinch (rood wit geel) op aansluiten.

Veel succes!

ro
door ron530 - Feb 20, 2013 om 14:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De verloopkabel heeft vraagsteller al in bezit. Het misverstand wat is ontstaan is dat vraagsteller het idee had dat die kabel een hdmi verloopkabel was, dat is dus niet zo want voor de scart wordt i.v.m. ruimte (de tv moet zo plat mogelijk) een verloop gebruikt klein stekkertje en aan de andere kant een "vrouwtjes" ingang voor een scartkabel. Vraagsteller kijkt al lang en breed naar films die door de dvd speler op het scherm getoverd worden.