Accu snel leeg telefoon met garantie, alleen wel met valschade op toestel
Hoi,
Een goede kennis heeft problemen met zijn telefoon. Telefoon laat soms niet gewoonlijk op, maar hij moet dan eerst zijn telefoon uitzetten en weer aanzetten. Dan laad hij weer wel gewoon. Dit gebeurd soms. Ook gaat de accu snel leeg. Hij heeft gewoon nog garantie op zijn toestel.
Alleen nu heeft hij wel zichtbare valschade aan zijn telefoon. Kan dat voor problemen zorgen? Dat ze de accu niet willen vervangen? en na het probleem willen kijken waarom het niet soms lukt met opladen. Maar pas gebeurd wanneer hij zijn toestel uit/aan zet. Dat valt toch onder fabriekfout/garantie?
Valschade KàN wel degelijk effect hebben met betrekking tot de garantie, immers, HOE is de accu zo snel leeg? Wat is daarvan de oorzaak. Het kan ook zijn dat de accu 100% is en er een energie slurper aanstaat.
Accu ging al snel leeg voordat de valschade ontstond.
Kunt u dat bewijzen?
Hoe oud is het toestel?
Ik weet voor 99% zeker dat ze de val als oorzaak van het mankement zullen aangeven.
Als het toestel ouder is dan 6 maand moet uw vriend aantonen dat dit niet het geval is.
Het toestel functioneer gewoon na behoren zei hij. Alleen accu gaat snel leeg en het laden gaat gewoon soms niet. Het is een bekende probleem bij zulke toestellen.
Indien het toestel jonger is dan 6 maanden moet de verkoper bewijzen dat de valschade de oorzaak is en ik vrees of beter gezegd neem aan dat dat wel kan. Dat accu's na een val kunnen beschadigen is een gegeven feit en indien er aantoonbare valschade is ????
Precies, na 6 maanden moet TS aantonen dat het niet door de val komt. Dit is bijna niet te bewijzen.
Geachte Onrecht2022,
Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?
Om welk toestel gaat het?
Heeft uw vriend een abonnement of is het toestel los gekocht?
Goh, u vraagt niet eens om een foto. Is lezen nou zo moeilijk, toestel (ongeacht het merk) is gevallen waardoor de accu, cq de contacten beschadigd kunnen zijn. Al of geen abo dit heeft totaal niets met eventuele garantie te maken. En als u de vraag niet snapt, kom dan niet met dergelijke voor u standaard reactie.
Geachte Gerbera,
Mijn vragen zijn wel degelijk belangrijk bij deze topic :
Gaat het om een toestel van 200 euro of 1200 euro?.....
Is het toestel verzekerd bij het abonnement?
Mens klets toch niet zo, als het toestel verzekerd was meld je dat gewoon bij de verzekering en wordt het al dan niet vergoed. Het gaat hier over al dan niet garantie na valschade en wat het toestel gekost heeft is totaal niet van belang. Lees gewoon de reacties van de forumleden, misschien snapt u het dan.
Met valschade wordt het altijd een heel lastig verhaal, het zal waarschijnlijk snel als argument worden aangehaald om het niet onder fabrieksgarantie te laten vallen.
Ik zou eerst even langs de lokale telefoonwinkel gaan om te bekijken of zij eventueel de batterij kunnen vervangen, uiteraard ligt dit ook aan de leeftijd van de telefoon.
Daar vrees ik inderdaad voor. Had dat ook aangegeven. Hoe kan hij dit eventueel bewijzen? Want zijn toestel functioneert gewoon verder na behoren. Ongeacht de valschade.
Het toestel werkt niet naar behoren. Anders was deze vraag er niet geweest.
U geeft valschade aan en dan wordt het naar mijn mening ook lastig. Het belangrijkste punt m.b.t. eventuele wettelijkje garantie is dat uw kennis dan zelf moet aantonen dat de oorzaak niet aan hem/haar te verwijten is en met aantoonbare valschade zal dat mislukken.
Bij een volgende aankoop de telefoon verzekeren om dit voor te zijn. Zie dit voor nadere info https://www.simyo.nl/blog/telefoon-en-garantie/ .
Voor de letterlijke wetgeving: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
en indien uw kennis een en ander denkt te kunnen ebwijzen (bijv. door een 2e opinie bij een ndere verkoper is dit een optie om dan te volgen: Ingebrekestelling | Wet & Recht | Wet & Recht maar zal m.i. als al gezegd uitermate lastig en zo niet onmogelijk zijn om dan toch eventueel 'recht te halen'. .
Zet de telefoon terug nasr fabriek instellingen en kijk dan of de batterij nog steeds zo snel leeg is. Bij een val kan de USB ingang iets gedeformererd worden. Laad de telefoon niet op probeer dan de kabel er een paar keer in en te halen
Ik denk dat u kennis een keuze moet maken. Of het toestel is het waard om te repareren, en als dat dan onder garantie lukt is dat mooi meegenomen, of het toestel is het niet meer waard. Dan kan hij hem ook opsturen maar dan moet hij ook incalculeren dat hij onderzoekskosten gaat betalen en hem ongerepareerd retour krijgt.
Los daarvan staan hierboven de juiste stappen om eea te proberen te resetten.
Stel als mijn kennis de scherm bij een andere bedrijf laat herstellen. Kan dat? Om op kosten te besparen en om de scherm te herstellen. En dan ter reparatie aanbieden om de problemen te verhelpen?
Uw kennis mag natuurlijk doen met dat toestel wat hij wil, het is immers zijn eigendom, zolang hij zich maar realiseert dat hij daarna een onmogelijke discussie heeft als hij nog iets wil claimen op garantie.
Al zou het accuprobleem onder de garantie vallen gaat die kennis toch een rekening voor het herstellen van de valschade ontvangen want de aangewezen reparatiebedrijven doen niet aan deel reparaties.
En ze doen geen deel reparaties.
Om energie te besparen zou je wat zaken uit kunnen zetten bijvoorbeeld Wifi ,NFC en blu-tooth.Deze toepassingen kun je aanzetten als je ze nodig bent. Ook kan je de weinig apps standbij zetten en het cace geheugen cleanen.Of maak een backup van de telefoon en zet de telefoon terug in de fabrieksinstelingen stand oftewel her - installereer de telefoon.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer