Da
door Daantjee34 Jan 4, 2019 om 11:26
Elektronica & tv

Action cam + Wifi

Onlangs een Action cam gekocht met WIFI.
Bijbehorende app gedownload voor IOS, maakt wel verbinding met de camera.
Maar zodra je de app opent, geeft deze een melding van 'Illegal device, please confirm and then reconnect'.
Na dit uit te hebben geprobeerd, geeft die precies dezelfde melding.
Op internet gezocht/youtube filmpjes bekeken en oplossingen voor andere ook toegepast op mijn camera (Alle verbindingen uitzetten op de telefoon, diverse andere apps geprobeerd).
Helaas werken deze niet.
Heeft iemand hetzelfde probleem? en zo ja, een oplossing?

6092 13 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2019 om 11:28
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Indien niet goed terugbrengen naar Action!

tdmduc
door tdmduc Jan 4, 2019 om 11:45
703 Antwoorden / 2 Vragen

Niet van de Action, zo heet zo'n ding gewoon maar dan zonder spatie.

Actioncam

Cookies
door Cookies - Jan 4, 2019 om 11:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat heeft de Action er mee te maken?

DOOR GERRITALTENA - 4 JAN. 2019 OM 11:28
8487 ANTWOORDEN / 146 VRAGEN

Indien niet goed terugbrengen naar Action!

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 4, 2019 om 14:01
16827 Antwoorden / 202 Vragen

De vraag: een Action Camcorder vandaar dat ik er vanuit ging dat het bij Action is gekocht.
Indien niet, dan evengoed terugbrengen naar de verkoper op basis van BW art boek 7:16 en verder

simon55
door simon55 - Jan 4, 2019 om 11:40
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Bij wie is deze aangeschaft

Ge
door Genee - Jan 4, 2019 om 11:41
1509 Antwoorden / 1 Vragen

action cam naam en ip adres wel correct?
Misschien kunt u aangeven om welke action cam en app het gaat.

tdmduc
door tdmduc - Jan 4, 2019 om 11:45
703 Antwoorden / 2 Vragen

Merk? en waar gekocht?

Da
door Daantjee34 - Jan 4, 2019 om 12:07
6 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om een HD 1080P Action cam
gekocht bij XXl-shop.nl
en het gaat om de SDV cam app

ik heb ook al gekeken naar IP adres, maar volgens mij (weet het niet zeker) is dit correct??

en nee.. de action heeft hier niets mee te maken xD

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 4, 2019 om 12:48
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heeft u iets aan deze handleiding, er staat iets over het gebruik van een micro SD  geheugenkaart in.
https://handleidingkwijt.com/grixx-fullhd-1080p-actiecamera/

Wachtwoord invoeren?

Da
door Daantjee34 - Jan 4, 2019 om 13:45
6 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat inderdaad iets in over de micro SD kaart. Weet niet of dit het probleem zal zijn, maar kan het altijd proberen! bedankt

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2019 om 14:04
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie dat de camcorder niet bij Action is gekocht maar bij een webshop. De naam Action camcorder bracht ik in verband met de aankoop daar omdat ook Action een bescherme naam is.
Dan zo snel als mogelijk retourzenden indien u er met de nu al gegegeven tips, o.a. de handleiding, niet uitkomt.

Ge
door Genee - Jan 4, 2019 om 15:48
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u de Wimius app ook geprobeerd?

Da
door Daantjee34 - Jan 4, 2019 om 15:53
6 Antwoorden / 1 Vragen

Jaa Wimiusapp ook geprobeerd, net als Sportlook.
Ook mijn 4G uitgezet, zodat die telefoon alleen verbinding maakt met de action cam.
Helaas gaf dit dezelfde melding.

Ge
door Genee - Jan 4, 2019 om 23:09
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Stel uw vraag eens aan de faq-man van computeridee.
https://www.computeridee.nl/forum/#!/?filter=FAQman

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Jan 4, 2019 om 23:32
51 Antwoorden / Vragen

Is het deze ???

 7. WI-FI verbinding

1. De camera kan met een mobiele telefoon met Android of IOS systeem of een tablet computer een WIFI verbinding maken. De stappen zijn:

A. Installeer de SJCAMTM HD software op een smartphone of een tablet computer.
(u kunt zoeken en downloaden op Google Play voor Android-systemen of u kunt zoeken en downloaden op de App Store voor IOS systeem).

B. Nadat de camera is aangezet, drukt u de WIFI knop in. Het WIFI icoon verschijnt nu op het scherm.

C. Schakel de WIFI aan op de mobiele telefoon of de tablet computer en zoek in WIFI naar:SJ4000WIFI”. Maak verbinding met dat WIFI account met uw smartphone of tablet computer en voer het wachtwoord "12345678" in.

D. Als de WIFI verbinding gereed is, wordt dit weergegeven op het scherm.
E. Nadat de
SJCAMTM HD software werkt op uw mobiele telefoon of een tablet computer,

worden de beelden die worden opgenomen met de camera in real-time weergegeven op een mobiele telefoon of een tablet computer. U kunt via de verbonden iconen de software of ingestelde functie parameters van de camera te bedienen.

2. Het WI-FI wachtwoord veranderen
A. Zet de camera aan en ga naar het WIFI instellingen menu, het wachtwoord kan ingesteld

worden naar eigen behoefte.

Tip: Als het product niet goed functioneert, dan kunt u de batterij verwijderen en opnieuw plaatsen. Het apparaat zal dan weer normaal werken.

Ik heb ook het vermoeden dat er niet de juiste app wordt gedownload. Ga naar de App-store op je iPhone en zoek op Sports action camera. Bij het openen vraagt de app naar connection met de camera.

https://www.xxl-shop.nl/a-48654382/actiecamera-s/full-hd-1080p-action-cam-go-pro-sj4000-alternatief-actie-camera/