salute
door salute Sep 10, 2020 om 12:36
Elektronica & tv

Afstandbediening TV

Ik heb ter vervanging van de oude afstanbediening van de KPN een nieuwe ontvangen.

deze nieuwe is totaal anders, kan tv wel aan, maar niet uitzetten, kan ook niet harder of zachter,
wij hebben een Samsung TV., de omschrijving voor het instellen is ook warrend. komen wij niet
mee verder.

 indien iemand daar raad op weet, dan horen wij dat graag.
alvast bedankt. Salute

5987 16 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 10, 2020 om 12:37
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer eens een handige Harry uit je omgeving, mogelijk dat die het in een minuutje klaar heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 10, 2020 om 12:44
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Ik nbeem aan dat u ook een afstandsbediener van de TV zelf heeft en die kunt benutten. De universele afstandsbedieneng die u van KPN heeft gekregen zal nog gecodeerd moeten worden op de codes van uw Samsung TV en mijn advies is da: ga er mee naar degene waar u de TV heeft gekocht en die zal u ongetwijfeld kunnen helpen. (Ala mogelijke handige Harry)

@H
door @HENK@ Sep 12, 2020 om 01:23
159 Antwoorden / 1 Vragen

die verwijzen je vast weer naar kpn :-)

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 12, 2020 om 10:13
16835 Antwoorden / 202 Vragen

?@HENK, waarom? Normaliter zijn TV verkopers in deze erg handig en stel dat die ook nog dealer is voor KPN?

@H
door @HENK@ Sep 14, 2020 om 01:36
159 Antwoorden / 1 Vragen

omdat de gemiddelde tv verkoper alleen weet hoe het ding werkt  (als je geluk hebt) en niets met KPN te maken heeft of wil hebben...

Negen van de 10 keer verwijzen ze je gewoon terug naar KPN ( of ziggo etc..)

Het is op zich super makkelijk, bij KPN hebben ze een lijst met toestellen en elk toestel of toestel groep heeft een nummer wat je in moet toetsen op de KPN afstandbediening, daarna werken alle dingen via de KPN ontvanger en alle basis functies van de TV naar behoren!

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 14, 2020 om 09:18
16835 Antwoorden / 202 Vragen

@HENK@  u had die opmerking al gemaakt! U heeft kennelijk weinig vertrouwen in eigenaren/verkopers bij witgoedwinkels die veelal ook universele afstandsbedieners verkopen en op zich heeft het instellen van een universele afstandsbediener, door KPN geleverd niets met de code van de TV te maken. Vraagsteller vond het kennelijk niet zo gemakkelijk anders was de vraag niet gesteld.

ma
door malty - Sep 10, 2020 om 12:54
1112 Antwoorden / 1 Vragen
diumenge
door diumenge - Sep 10, 2020 om 12:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zit er dan geen handleiding bij?

me
door mein33 - Sep 10, 2020 om 14:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zorg dat de Tv aanstaat en u de afsandsbediening bij de hand heeft.

Bel 0800 0402 en doorloop het menu tot u iemand aan de lijn krijgt en leg uw probleem voor.
Zij zullen u precies vertellen welke handelingen u moet doen (waarschijnlijk twee toetsen tegelijk indrukken en een paar seconden op uw Tv richten).

@H
door @HENK@ Sep 12, 2020 om 01:21
159 Antwoorden / 1 Vragen

nee, je moet een nummer intoetsen

pino123
door pino123 Sep 14, 2020 om 14:57
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dat kan ook, maakt verder niet uit. klantenservice kan prima helpen, daar zijn ze voor

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 10, 2020 om 16:09
7184 Antwoorden / 3 Vragen
panter22
door panter22 - Sep 10, 2020 om 18:10
6599 Antwoorden / Vragen

Ik zat zelf ook  met 2 afstandsbedieningen, maar na enig zoeken is het mij gelukt om via de afstandsbediening van de KPN de Samsung tv aan en uitzetten en het geluid te regelen.
Kijk op deze site:
https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm
Heb je de afstandsbediening die rechts boven staat?
Die langwerpige witte?  Dan wekt het als volgt:
Na het invoeren van Samsung, moet je het model tv hebben. (staat achterop de tv)
Vul het in. De nieuwste modellen staan er niet altijd  in, maar probeer er 1 die er op lijkt.
Je kunt de codes ook uitproberen. Bij mij lukte 307.
De rest gaat vanzelf.

salute
door salute Sep 11, 2020 om 10:25
48 Antwoorden / 110 Vragen

Panter22,  het is het model die in het midden bovensterij staat.

alvast bedankt voor het meedenken.

Donuts
door Donuts Sep 11, 2020 om 10:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dan klikt u toch op die afbeelding en volg dan de stappen die daar beschreven staan. Noteer op een papiertje van tevoren even het juiste model van uw Samsung t.v.

panter22
door panter22 Sep 11, 2020 om 10:51
6599 Antwoorden / Vragen

Je hoeft geen model tv in te voeren. Als je op dat model afstandsbediening klikt, moet alles lukken
https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

ve
door verstandig - Sep 11, 2020 om 11:39
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ja had ik ook aan de hand maar dan dien je met je afstandsbediening van je tv naar instellen gaan en daar staat dan bij snelheid van opstarten KPN kastje en dan dien je nog iets in te stellen maar normaal hoort KPN dat te doen bij mij is Ziggo dat gratis komen doen . Gr Nadine

@H
door @HENK@ Sep 12, 2020 om 01:22
159 Antwoorden / 1 Vragen

onzin

rj
door rjw Sep 12, 2020 om 12:35
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom zou KPN dit moeten doen? KPN moet zorgen dat je TV kunt kijken. Als je toevallig dezelfde afstandsbediening kunt gebruiken voor tv en setopbox is handig, maar geen onderdeel van de propositie.

john devries
door john devries - Sep 11, 2020 om 12:08
216 Antwoorden / Vragen

]https://www.kpn.com/search.htm?q=afstandbediening+koppelen

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 11, 2020 om 12:12
7184 Antwoorden / 3 Vragen
va
door vanheulenangelika@gmail.com - Sep 11, 2020 om 14:39
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik had dit probleem, omdat ik een ouder TV heb. Zoek in de bijgevoegde lijst je toestel. Ik heb een JVC. er waren 8 nummers in totaal. Nummer 6 was de goede! KPN bellen heeft geen nut want zij sturen je alleen een link. Succes!

gerbera
door gerbera - Sep 12, 2020 om 22:03
7359 Antwoorden / 14 Vragen

U schrijft dat het de middelste op de link van @panter22 is. Klik daar op en u ziet precies hoe u deze moet instellen. Voor Samsung is het nummer 1.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Sep 13, 2020 om 00:40
98 Antwoorden / 1 Vragen

Als de ontvanger ook een Samsung is werkt de afstandsbediening ook met de televisie. Wanneer u de ontvanger bedient reageert de televisie ook. Om toch de ontvanger en de televisie apart te bedienen kunt u op een van de afstandsbedieningen door een code in te voeren een wijzig aan brengen door bijvoorbeeld de ontvanger onder toets 2 te programmeren.

gerbera
door gerbera Sep 13, 2020 om 11:07
7359 Antwoorden / 14 Vragen

de ontvanger onder toets 2 te programmeren.

Dat is allemaal niet nodig, het wordt duidelijk aangegeven als de TS de handelingen doet die bij betreffende afstandsbediening staat aangegeven. zie de link van @panter22 en klik op de middelste boven.

po
door poel495 - Sep 14, 2020 om 13:37
5 Antwoorden / Vragen

om de ab op een samsung af te stemmen druk op knop onder de 7 te samen met een 1 tot ledje op afstand bediening rood brand
Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source.
Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood. Werken de knoppen niet? Druk dan op de FFWD-knop en ga dan terug naar afstemmen en probeer het opnieuw.

bu
door burgos - Sep 14, 2020 om 16:35
96 Antwoorden / 7 Vragen

Moeilijk hoor zo,n nieuwe afstands bediening.
Wij kregen hem met hulp van zoon aan de praat.
Maar nu heb ik een heel ander probleem,heb overal
gezocht maar kan het niet vinden.
Een opgenomen programma verwijderen kost heel veel
moeite, moet 3 x knopjes  indrukken ,en dan onthouden wat ik wil
verwijderen, dan lukt het pas.
Zal best anders kunnen maar heb geen idee,op internet niet te vinden.

salute
door salute Sep 14, 2020 om 16:54
48 Antwoorden / 110 Vragen

heeft u ook een KPN afstandbediening de nieuwste? hoe is het mogelijk dat een bedrijf als de KPN een afstandbediening
afleverd waar bijna niet mee te werken valt, 2 toetsen t gelijk gebruiken, onhandelbare toetsen. wij hadden al een samsung welke
als 1e op lijst staat  om te installeren, maar bij het aanzetten van de TV kreeg ik al direct beeld en geen zenderlijst te zien, de afst. bedieninig
heb ik niet meer correct gekregen zodat een aantal functie,s niet goed werken. helaas.

gerbera
door gerbera Sep 14, 2020 om 22:23
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Er is niets moeilijks met de afstandsbediening van KPN echter de handleiding lezen wordt vaak vergeten. En het verwijderen van opnames is echt niet zo moeilijk. Druk op "menu" en kies "Mijn opnames" klik op OK. ga met de pijltjestoets naar betreffende opname en druk op de rode toets bevestig met "JA" en druk op OK. En dat staat allemaal in de handleiding die u van KPN heeft gehad bij aanschaf van uw pakket. U hoeft dus niets  te onthouden alleen maar weten welke opname u wilt verwijderen. Overigens worden opgenomen programma's 1 jaar bewaard en wordt deze daarna door KPN verwijderd.

panter22
door panter22 Sep 15, 2020 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt de afstandsbediening van de KPN resetten en daarna de goede procedure volgen.
 Probeer het eens:

  1. Druk 5 seconden op [stop], tot het rode lampje rechtsboven 2 keer knippert.
  2. Voer de code: 534 in met de afstandsbediening. Het rode lampje knippert ter bevestiging 2 keer.
  3. Klaar :)

gerbera
door gerbera - Sep 14, 2020 om 22:24
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Er is niets moeilijks met de afstandsbediening van KPN echter de handleiding lezen wordt vaak vergeten. En het verwijderen van opnames is echt niet zo moeilijk. Druk op "menu" en kies "Mijn opnames" klik op OK. ga met de pijltjestoets naar betreffende opname en druk op de rode toets bevestig met "JA" en druk op OK. En dat staat allemaal in de handleiding die u van KPN heeft gehad bij aanschaf van uw pakket. U hoeft dus niets  te onthouden alleen maar weten welke opname u wilt verwijderen. Overigens worden opgenomen programma's 1 jaar bewaard en wordt deze daarna door KPN verwijderd.