pret
door pret Oct 25, 2004 om 22:37
Elektronica & tv

Afstands bediening

afstandsbediening van mijn philips tv werkt niet goed meer.

knoppen hebben een andere funtie gekregen

bv: standby is teletekst , geluid harder is 1

1498 8 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Oct 25, 2004 om 22:55
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo Pret,

vreemd verschijnsel, een afstandbediening die niet meer doet wat jij wil, misschien helpen nieuwe batterijen (je weet nooit) en anders wordt het een nieuwe afstandsbediening kopen.

succes en groeten tuinfreak

freya
door freya - Oct 26, 2004 om 15:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Pret,

Om zeker te weten of het de afstandsbediening is, is het misschien te proberen of de AB op een andere Philips tv werkt. Ook kunj de AB van een ander toestel op jouw TV proberen. Het is heel goed mogelijk dat door een defekt de knopjes vreemde funkties krijgen. De knopjes op een AB zitten in een zgn. matrix en als er één lijn stuk is kunnen er allerlei vreemde dingen gebeuren. Mocht de AB stuk zijn dan kun je tegenwoordig voor weinig geld bij bv. de Mediamarkt een universele AB kopen. Die dingen zijn voor heel veel typen toestellen geschikt en vaak voor meerdere toestellen tegelijk. Een orginele Philips AB zou ik niet aanraden, die zijn meestal schreeuwend duur.

suc6.

pret
door pret - Nov 1, 2004 om 22:32
9 Antwoorden / 5 Vragen

bedankt,

 maar batterijen waren het niet, ik heb een andere afstandsbediening geleend, en die doet het wel dus ik denk dat er een andere moet komen

pret
door pret - Nov 1, 2004 om 22:35
9 Antwoorden / 5 Vragen

bedankt

ik heb hem nog niet open durven maken maar aangezien dat het nu wel lukt met andere geleende afstandsbediening, is het wat makkelijker om hem te slopen en ff binnen in te kijken

pret
door pret - Nov 1, 2004 om 22:37
9 Antwoorden / 5 Vragen

bedankt

matrixen dat gaat me te ver ik ga hem nog proberen open te krijgen om te kijken of het nat is binnen in, en anders wordt het een andere. je hebt gelijk het zal geen orginele worden daar was ik al achter.

jo
door jovita - Nov 27, 2004 om 18:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Pret,

Ik heb  nog een afstandsbediening van Philips liggen. Doe er niets meer mee. is nog als nieuw. (gekocht voor Fl.80,-)Deed het na een tijdje ook niet meer. Maar dat bleek aan de batterijen te liggen. Er zitten nu geen batterijen in. Als je wilt mag hem gratis komen ophalen hoor! P.s. opsturen doe ik liever niet, want dan gaat het me geld kosten....en dat gaat me weer iets te ver. Als je interesse hebt laat me dat dan even weten.

Jovita

pret
door pret - Nov 27, 2004 om 19:09
9 Antwoorden / 5 Vragen

bedankt voor je aanbod, maar ik heb hem open gemaakt en het matje schoon en droog gemaakt en nieuwe batterijen er in gestopt en tot mijn verbazing werkt het weer naar behoren dus probleem is opgelost

gr. Pret

cats
door cats - Nov 27, 2004 om 19:10
153 Antwoorden / 16 Vragen

Ja,aan andere batterijen had ik ook al gedacht. Maar het kan ook wel zijn, dat het matje, binnenin, vochtig/nat is geworden. Druppeltjes uit een bloemengietertje of misschien koffie/thee??