thardereo
door thardereo Nov 14, 2008 om 14:38
Elektronica & tv

Afstandsbediening Samsung instellen op UPC-box

Hoi,

ik heb eigenlijk een eenvoudige vraag. We hebben een tijdje terug een Samsung LCD_televisie (LE-37M86BD) aangeschaft. Over de tv zijn we zeer te spreken. Daarnaast heb ik ook nog digitale televisie (met hd-recorder) van UPC. Omdat de afstandsbediening van de Samsung tv sneller is en meer mogelijkheden heeft, wil ik eigenlijk de box van UPC ook bedienen met deze afstandsbediening. Ik kan echter niet de instelcode vinden voor de box om te gebruiken voor de afstandsbediening. Ik heb ook al de vraag gesteld aan Samsung (NL) via internet, helaas heb ik nog geen respons ontvangen.

Heeft iemand een oplossing of tip?

Alvast bedankt.

12066 6 Rapporteer

freya
door freya - Nov 14, 2008 om 14:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo thardereo,

Ik denk ook niet dat dat gaat werken. Ik weet uiteraard niet wat voor een afstandsbediening je bij de TV hebt gekregen, maar doorgaans zijn dat wel merkgebonden afstandsbedieningen. Je kunt er wel allerlei Samsung modellen mee bedienen, maar geen merkvreemde apparaten.
Overigens heeft de snelheid van het bedienen niets te maken met de afstandsbediening, maar met het apparaat dat je bedient. Dus de TV reageert gewoon veel sneller op afstandsbedieningssignalen (wat mij betreft 6 keer woordwaarde) dan de UPC-box. Die UPC-boxen zijn berucht om het feit dat ze nogal 'sloom' reageren.
Daarnaast heeft de afstandsbediening van de UPC-box allerlei toetsen en functies die je op je afstandsbediening van je Samsung niet terug zult vinden.

De enige, echte oplossing is de aanschaf van een z.g.n. universele (al dan niet programmeerbare) afstandsbediening. Logitech heeft b.v.v een hele reeks Harmony afstandsbedieningen waar je vrijwel elk apparaat mee kunt bedienen. Kijk eens op de website van Logitech (www.logitech.com) voor meer informatie.

m.vr. gr. Freya

spooky01
door spooky01 - Nov 14, 2008 om 15:19
418 Antwoorden / 56 Vragen

Hallo Freya, je kan met de afstandsbediening van een samsungtv wel een ander merk bedienen. Achterin het boekje met de handleiding staan instelcodes voor andere merken. Maar je hebt gelijk over de afstandsbedieng voor upc, hier werkt de orginele veel beter. Groetjes Ingrid

wolfenjong
door wolfenjong - Nov 14, 2008 om 18:02
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als u UPC box ook een Thomson is zou u de volgende codes kunnen proberen, 01734 of 01582 heb zelf geen box maar heb wel een boekje met codes, dus niet geprobeerd is altijd mis.

Laat wel nog even weten of het gelukt is.

Succes

thardereo
door thardereo - Nov 16, 2008 om 11:21
5 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor de suggestie. Helaas werken deze codes ook niet. We zoeken nog verder.

toolboy
door toolboy - Nov 17, 2008 om 11:20
965 Antwoorden / 40 Vragen

Geachte volgens mij kan het gewoon niet.In uw tv afstandsbediening zit een voor geprogrameerde Eprom .Een eventueel alternatief zou zijn een universele afstandsbediening te laten programeren op uw tv en upc box.Kan volgens mij met one for all remote controlers.

Groet T

thardereo
door thardereo - Nov 17, 2008 om 11:20
5 Antwoorden / 4 Vragen

Het lijkt mij duidelijk. Het kan gewoon niet wat ik wil.