Ai
door Airco1456 Jun 28, 2021 om 23:58
Elektronica & tv

Airco retour?

Ik heb een mobiele airco besteld via Amazon, maar die doet niet wat werd beloofd. Ik wil hem terugsturen, maar dat kan niet volgens Amazon, omdat de airco gevaarlijke stoffen zou bevatten. Klopt dit wel?

6237 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 29, 2021 om 00:05
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, dat klopt. U had de airco "gewoon" ergens in Nederland moeten bestellen: het liefst nog in een echte stenen winkel. Maar ja, het zal wel een niet te geloven prijs zijn geweest neem ik aan?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 29, 2021 om 00:08
2042 Antwoorden / Vragen

Hoe hebben ze hem dan geleverd, zonder gevaarlijke stoffen? Amazon claimt hier een uitzondering die niet bestaat, als het niet met de gewone post mee kan schakelen ze maar iets anders in. Voet bij stuk houden en blijven reclameren.

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2021 om 00:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat voor mobiele airco is dat dan wel dat hij ongevaarlijk is bij bezorgen, maar gevaarlijk bij terugsturen?

marita5
door marita5 - Jun 29, 2021 om 00:25
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Airco1456 ,

Wat èèn onzin van Amazon , ze kunnen wel leveren met gevaarlijke stoffen .

Gevaarlijke stoffen

Producten met brandbare, onder druk staande, bijtende, milieugevaarlijke of anderszins gevaarlijke chemicaliën en stoffen geclassificeerd als gevaarlijk, kunnen alleen worden verzonden binnen Nederland en naar België.

Opmerking: Deze producten kunnen alleen worden verzonden via Standaardbezorging of Express-bezorging binnen Nederland en België en de levering is beperkt in sommige postcodes. Levering met Dezelfde dag is niet beschikbaar voor deze items.

Zie ook deze link ,

https://www.amazon.nl/gp/help/customer/display.html?nodeId=201819170

panter22
door panter22 Jun 29, 2021 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Transportdienst

Internationale retourzendingen: Via ons Online Ondersteuningscentrum voor retourzendingen krijg je een voorgefrankeerd retouretiket dat je moet gebruiken voor een bepaalde transportdienst of een retouretiket dat je kunt gebruiken voor elke gewenste transportdienst, afhankelijk van je locatie. Sommige transportdiensten kunnen of willen geen retourzendingen met gevaarlijke stoffen aannemen. Kies in dat geval een andere transportdienst die je pakket wil ontvangen.

Uit de link van Marita5.
Is er geen transportdienst die de airco naar Luxemburg kan vervoeren en kan de airco daarom niet teruggestuurd worden?

marita5
door marita5 Jun 29, 2021 om 08:42
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , het was beter geweest als u dit als een antwoord / en vraag had geplaatst voor Ts , i.p.v een reactie onder mij .

panter22
door panter22 Jun 29, 2021 om 10:07
6599 Antwoorden / Vragen

@Marita5, Ik heb het juist onder jouw reactie gezet omdat het jouw link is. Zelf heb ik hem niet gevonden.
Die link heb ik gelezen en toen viel mij dit stukje op over internationaal transport.
Het is niet mijn bedoeling geweest om je te corrigeren oid, zoek er dus niets achter. Als het weer voorkomt, zet ik mijn reactie wel apart.

marita5
door marita5 Jun 29, 2021 om 11:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , Sorry het is geen aanval op u , dit was niet mijn bedoeling. ik heb de link niet helemaal gelezen , wat u dus wel gedaan heeft , is alleen maar goed . Als u de reactie niet onder mij had geplaatst was dit duidelijker voor Ts , ook wat betreft uw vraag . Maar zoals altijd zal Ts wel niet meer reageren .

ne
door neodutchio - Jun 29, 2021 om 08:02
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Bij Amazon besteld, of via een dubieuze verkoper via Amazon?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 29, 2021 om 09:28
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Compete onzin en hoe dan ook in strijd met de wetgeving m.b.t. on-line aankopen. Het lijkt mij uitermate zinvol dat u dit meldt : (zie) https://www.consuwijzer.nl/nieuws/melden-bij-consuwijzer-loont en bij de gratis saervice van de consumentenbond https://www.klachtenkompas.nl/

U kunt zelf al eventueel beginnen met het zenden van een ingebreke stelling wegens niet naleven van de wetgeving en dan kunt u deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ ebnutten. (Achtergrondinfo: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/) Zie ook https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/internetaankopen-terugsturen en ook deze waar het argument dat men bij AMAZON gebruikt niet wordt genoemd: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/internetaankopen-terugsturen  Zoals @MARIT5 al terecht opomerken: ze leveren het ook en terugzending binnen België en Nedrland zou ook moeten (naar mijn mening binnen de gehele EU).

Omdat het erg lastig zal zijn om uw recht te verkrijgen verwijs ik u voor eventuele hulp naar:

 Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

gerbera
door gerbera - Jun 29, 2021 om 11:31
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het kan dus wel alleen op speciale wijze,

lees hier

mi
door miennaamishaaz - Jun 29, 2021 om 14:42
725 Antwoorden / 1 Vragen

Het klopt dat een airco gevaarlijke stoffen bevatten. maar dit betekent niet dat Amazon uw recht tot retour mag weigeren.

Daarnaast hebben zij ook de airco per post gelevert. dus dat argument stinkt aan alle kanten.

Wie is de verkoper op amazon?
Amazon zelf?
of een 3rd party verkoper?

Ai
door Airco1456 - Jun 29, 2021 om 15:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hem via Amazon zelf gekocht en nee @Tenormin, het was geen ongelooflijk lage prijsaanbieding. Natuurlijk had ik de airco liever in een stenen winkel gekocht, maar er zit hier geen in de buurt die airco's verkoopt.

De airco is geleverd met UPS.

ne
door neodutchio Jun 29, 2021 om 16:28
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Via Amazon, maar wie wat de verkoper?

marita5
door marita5 - Jun 29, 2021 om 16:12
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Airco1456 ,

Neem eens contact op met Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer

Of telefonisch contact :

Bel ons

Bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.

ro
door ronny530 - Jun 29, 2021 om 18:00
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Een airco bevat een gevaarlijk koudemiddel die onder druk staat en kan niet zomaar teruggestuurd worden. Het is dus niet mogelijk om de airco in te pakken en bij een servicepunt van een vervoerder af te geven maar wat u wel zou kunnen doen is bij Amazon online een retour aanvraag indienen en dan wordt de airco door een UPS koerier bij u afgehaald.

mo
door mof - Jun 30, 2021 om 13:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt hem toch ook gekregen van amazon? Amazon moet dit apparaat terugnemen als u binnen veertien dage retourneert.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 30, 2021 om 14:40
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wat is er fout aan deze Airco?

Als we dat weten.....

De  F gassen zitten erin en  vaak is een  bediening of  ingebruikname fout  de oorzaak van niets doen en niet koelen.

Mag ik deze  voor ¼ van de prijs overnemen?

Als je het merk en type  hier vermeld   en wat er niet goed aan is?

Dan loop je de kans dat  je  boekje niet hebt begrepen.
Kreeg er 4 jaren terug ook een aantal retour die niet koele lucht gaven.
Verzegeling zat er nog op.