Airco retour?
Ik heb een mobiele airco besteld via Amazon, maar die doet niet wat werd beloofd. Ik wil hem terugsturen, maar dat kan niet volgens Amazon, omdat de airco gevaarlijke stoffen zou bevatten. Klopt dit wel?
Ja, dat klopt. U had de airco "gewoon" ergens in Nederland moeten bestellen: het liefst nog in een echte stenen winkel. Maar ja, het zal wel een niet te geloven prijs zijn geweest neem ik aan?
Hoe hebben ze hem dan geleverd, zonder gevaarlijke stoffen? Amazon claimt hier een uitzondering die niet bestaat, als het niet met de gewone post mee kan schakelen ze maar iets anders in. Voet bij stuk houden en blijven reclameren.
En wat voor mobiele airco is dat dan wel dat hij ongevaarlijk is bij bezorgen, maar gevaarlijk bij terugsturen?
Hallo Airco1456 ,
Wat èèn onzin van Amazon , ze kunnen wel leveren met gevaarlijke stoffen .
Gevaarlijke stoffen
Producten met brandbare, onder druk staande, bijtende, milieugevaarlijke of anderszins gevaarlijke chemicaliën en stoffen geclassificeerd als gevaarlijk, kunnen alleen worden verzonden binnen Nederland en naar België.
Opmerking: Deze producten kunnen alleen worden verzonden via Standaardbezorging of Express-bezorging binnen Nederland en België en de levering is beperkt in sommige postcodes. Levering met Dezelfde dag is niet beschikbaar voor deze items.
Zie ook deze link ,
https://www.amazon.nl/gp/help/customer/display.html?nodeId=201819170
Transportdienst
Internationale retourzendingen: Via ons Online Ondersteuningscentrum voor retourzendingen krijg je een voorgefrankeerd retouretiket dat je moet gebruiken voor een bepaalde transportdienst of een retouretiket dat je kunt gebruiken voor elke gewenste transportdienst, afhankelijk van je locatie. Sommige transportdiensten kunnen of willen geen retourzendingen met gevaarlijke stoffen aannemen. Kies in dat geval een andere transportdienst die je pakket wil ontvangen.
Uit de link van Marita5.
Is er geen transportdienst die de airco naar Luxemburg kan vervoeren en kan de airco daarom niet teruggestuurd worden?
@panter22 , het was beter geweest als u dit als een antwoord / en vraag had geplaatst voor Ts , i.p.v een reactie onder mij .
@Marita5, Ik heb het juist onder jouw reactie gezet omdat het jouw link is. Zelf heb ik hem niet gevonden.
Die link heb ik gelezen en toen viel mij dit stukje op over internationaal transport.
Het is niet mijn bedoeling geweest om je te corrigeren oid, zoek er dus niets achter. Als het weer voorkomt, zet ik mijn reactie wel apart.
@panter22 , Sorry het is geen aanval op u , dit was niet mijn bedoeling. ik heb de link niet helemaal gelezen , wat u dus wel gedaan heeft , is alleen maar goed . Als u de reactie niet onder mij had geplaatst was dit duidelijker voor Ts , ook wat betreft uw vraag . Maar zoals altijd zal Ts wel niet meer reageren .
Compete onzin en hoe dan ook in strijd met de wetgeving m.b.t. on-line aankopen. Het lijkt mij uitermate zinvol dat u dit meldt : (zie) https://www.consuwijzer.nl/nieuws/melden-bij-consuwijzer-loont en bij de gratis saervice van de consumentenbond https://www.klachtenkompas.nl/
U kunt zelf al eventueel beginnen met het zenden van een ingebreke stelling wegens niet naleven van de wetgeving en dan kunt u deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ ebnutten. (Achtergrondinfo: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/) Zie ook https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/internetaankopen-terugsturen en ook deze waar het argument dat men bij AMAZON gebruikt niet wordt genoemd: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/internetaankopen-terugsturen Zoals @MARIT5 al terecht opomerken: ze leveren het ook en terugzending binnen België en Nedrland zou ook moeten (naar mijn mening binnen de gehele EU).
Omdat het erg lastig zal zijn om uw recht te verkrijgen verwijs ik u voor eventuele hulp naar:
Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
Het klopt dat een airco gevaarlijke stoffen bevatten. maar dit betekent niet dat Amazon uw recht tot retour mag weigeren.
Daarnaast hebben zij ook de airco per post gelevert. dus dat argument stinkt aan alle kanten.
Wie is de verkoper op amazon?
Amazon zelf?
of een 3rd party verkoper?
Ik heb hem via Amazon zelf gekocht en nee @Tenormin, het was geen ongelooflijk lage prijsaanbieding. Natuurlijk had ik de airco liever in een stenen winkel gekocht, maar er zit hier geen in de buurt die airco's verkoopt.
De airco is geleverd met UPS.
Via Amazon, maar wie wat de verkoper?
@Airco1456 ,
Neem eens contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer
Of telefonisch contact :
Bel ons
Bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer