verzorgende
door verzorgende Jul 30, 2009 om 21:32
Elektronica & tv

Anonieme nummers

Ik heb nummerweergave.

Allerlei instellingen bellen tegenwoordig anoniem, dus reageer ik tegenwoordig wel.

Nu gebeurde het mij dat toen ik opnam de telefoon overging i.p.v. dat er iemand aan de andere kant aan de lijn was.

Misschien een domme vraag maar is dit iets nieuws of komen de telefoonkosten voor mijn rekening?

466 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 30, 2009 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u internet plus bellen, want dan kan het dat dit gebeurd.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2009 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, ki

Nee, ik heb nog steeds een gewone vaste aansluiting

ve
door verwijderd - Jul 30, 2009 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je een telefoon aan de andere kant van de lijn hoort overgaan zijn de kosten voor jouw rekening! er schijnt ergens uit het buitenland dit truukje gebruikt te worden zodat jij een gigantische rekening krijgt en hun het geld opstrijken.trouwens als er bij mij op de nummer melder een anoniem telefoontje binnenkomt zijn dat altijd callcenters die je wat willen aansmeren en dus neem ik een anoniem  gesprek nooit op.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2009 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat deed ik ook altijd tot mijn vader ernstig ziek in het ziekenhuis kwam te liggen. Zoals ik al zei veel instellingen bellen tegenwoordig anoniem.

In dit geval was het een goed doel.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2009 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je nu vraagt aan je telefoon provider of ze dit na willen trekken, wie weet krijg je dan een antwoord.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2009 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

De eerste keer dat het mij overkwam liet hem zo,n 5 keer overgaan zonder reactie.

Deze keer kreeg ik na tweemaal overgaan verbinding.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2009 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,als ik het goed begrijk gaat bij jouw de telefoon over je neemd op en jehoord niets,dan kan het zijn dat kleine kinderen met een telefoon aan het spelen zijn als moe er even niet is,kosten betaal je dus niet.Verder heb ik infofilter ingeschakeld en mijn voichemail in geschakeld enmocht een niet gekend nummer bellen dan spreken ze maar in en kan ik altijd onderbreken.

Dit is mijn ervaring en doe je er voordeel mee.

Sukses  nico

ve
door verwijderd - Jul 31, 2009 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Elenay

Bedankt voor je tip. Vandaag heb ik mijn belhistorie gecontroleerd en de kosten kwamen niet voor mijn rekening.

Maar ik had deze manier van bellen nog nooit meegemaakt.

Hartelijke groeten Anneke

ve
door verwijderd - Jul 31, 2009 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Nico, maar dat is onzin. Zoals je in de andere reacties al kunt lezen heeft het niets te maken met kinderen, maar met een bepaald systeem aan de andere kant van de lijn, waardoor je eerst het overgaan van de telefoon-signaal hoort en later gewoon contact krijgt met degene die jou gebeld heeft. Als het goed is, is het niet op jouw kosten.

Ook je opmerking over voicemail kan ik niet helemaal plaatsen. Als er wordt doorgeschakeld naar de voicemail kun je dat gesprek dus niet meer "onderbreken". Dat kan alleen als je zelf een antwoordapparaat hebt (en dat is geen voicemail).

ve
door verwijderd - Jul 31, 2009 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn kennissenkring zijn er velen die standaard het weergeven van hun nummer geblokkeerd hebben, om diverse redenen. Daarnaast zijn er heel veel bedrijven en instellingen die standaard met verborgen nummers bellen. Het zijn dus echt niet altijd callcenters (gelukkig).

ve
door verwijderd - Jul 31, 2009 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

En wie of wat trof je aan aan de andere kant van de lijn?

ve
door verwijderd - Aug 7, 2009 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - verwijderd op verzoek van poster - de redactie]