jo
door jostb Jul 8, 2020 om 11:16
Elektronica & tv

Asus zenwatch reparatie

Mijn zenwatch 3 houdt steeds sneller op met functioneren. Het lijkt erop dat de accu zijn beste tijd heeft gehad.

Ik ben dus op zoek gegaan naar een nieuwe accu.

Het typenummer is bekend: 0B200-02260000 (C11N1609). Helaas blijkt echter dat deze nergens meer leverbaar is.

De officiële service sparpeparts dealer voor Europa (Zand parts) geeft niet thuis.

Daarom heb ik met de klantenservice van Asus gebeld.

Daar wordt aangegeven dat de batterij nog wel leverbaar zou zijn via een paar Chinese sites. Deze heb ik echter niet kunnen vinden. Het partnummer is vaak wel bekend maar er wordt dan ook aangegeven dat het onderdeel niet meer leverbaar is. Ik heb een Amerikaanse site gevonden waar hij beschikbaar zou zijn maar die kan niet naar Nederland leveren en als het al zou kunnen zijn de verzendkosten dan buiten proporties

Nu is dat voor een horloge van 3 jaar oud niet acceptabel! Van een gerenommeerd merk als ASUS mag men meer verwachten.

De medewerker van Asus zei dat hij het daarmee eens is en gaf aan dat het wel mogelijk zou zijn om het horloge te laten repareren via de service dienst. Tegelijkertijd gaf hij ook toe dat de reparatie wel behoorlijk prijzig zou zijn en dus de waarde van het horloge zou overtreffen.
In een email die ik daarna gestuurd heb werd dat bevestigd: de onderzoekskosten bedrage €72,60 en daarbij komen de kosten van de onderdelen.

Ik heb hem dus gevraagd of uw service dienst mij niet gewoon zo’n nieuwe batterij kan opsturen immers als zij de reparatie kunnen uitvoeren, dan moet dat onderdeel toch beschikbaar zijn.

Daar ging echter het gesprek op slot. Want “dat wordt nou eenmaal niet gedaan door Asus".

Dit zou dus betekenen dat ik een mooi goed fucntionerend horloge niet meer kan gerbuiekn omdat de batterij op is.
De vraag is of Kassa hier iets in kan betekenen. Het lijkt erop dat de Asus service het betreffende onderdeel wel heeft maar simpelweg weigert het op te sturen.

2425 8 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jul 8, 2020 om 11:21
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als u wilt dat Kassa dit zou kunnen oppakken, dan moet u met de redactie contact opnemen. U hebt nu op het forum. De kans acht ik echter zeer klein. Kassa is een televisie programma, geen consumenten helpdesk.

U mag het onacceptabel vinden dat na 3 jaar geen onderdelen meer te krijgen zijn, maar als u weet wat het kost om van elk artikel voorraad aan te houden, dan is het ineens zeer begrijpelijk. En voor hoe lang zou je dan voorraad moeten aanhouden?

Mijn vorige auto heb ik verkocht omdat daar de onderdelen ook zeer schaars van waren. Soms is het niet anders.

Donuts
door Donuts - Jul 8, 2020 om 11:31
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens Coolblue is uw product inmiddels met pensioen en volgens mij ook.:-))

Zenwatch 3 is al bijna 4 jaar op de markt, niet vreemd dat de accu dan achteruit gaat. Ik lees dat een volle accu bij aankoop maximaal 1 dag mee gaat. Afhankelijk van gebruik, kan dat na 3-4 jaar best zijn terug gelopen naar maximaal een halve dag.

Tijd voor een nieuwe smartwatch of accepteren dat u vaker de accu moet opladen.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 8, 2020 om 12:00
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Gaat de accu maximaal bij aankoop 1 dag mee? ;-)

Donuts
door Donuts Jul 8, 2020 om 12:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Scherp! :-))) Zal de tekst aanpassen.

Grunnen.
door Grunnen. Jul 8, 2020 om 12:09
509 Antwoorden / Vragen

Sterker het horloge is nergens meer verkrijgbaar net als de speciale Zenwatch besturing .Die besturing is vervangen door Wear OS.Waardeloos apparaat dus inmiddels.Asus bood bood deze prut horloges een jaar geleden aan voor ca € 100

Donuts
door Donuts - Jul 8, 2020 om 11:34
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Bij AliExpress is de batterij te koop https://nl.aliexpress.com/i/33001630974.html

Grunnen.
door Grunnen. Jul 8, 2020 om 12:03
509 Antwoorden / Vragen

Als je even verder gekeken had bij Ali dan je neus is ,had je gezien dat het niet meer geleverd wordt Ali

Donuts
door Donuts Jul 8, 2020 om 12:12
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Kunt u nagaan hoe antiek deze Zenwatch is...

Grunnen.
door Grunnen. Jul 8, 2020 om 12:20
509 Antwoorden / Vragen

Dat bedoel ik . Maar het goede nieuws is dat er nog wel horlogebandjes in alle soorten en maten voor deze inmiddels waardeloze horloge te koop zijn.

Donuts
door Donuts Jul 8, 2020 om 12:25
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat schreef ik dus ook al eerder: met pensioen.

Grunnen.
door Grunnen. Jul 8, 2020 om 12:54
509 Antwoorden / Vragen

Terecht ,ik heb zelf toentertijd ook de Zen 2 gekocht . Zonde van het geld.

Grunnen.
door Grunnen. - Jul 8, 2020 om 11:37
509 Antwoorden / Vragen

Gebruik de horloge tot de accu helemaal op is en koop dan eventueel een nieuwe . Het vervangen van de accu is een lastig karweitje. Dat krijgt je waarschijnlijk zelf niet voor elkaar en als het je wel lukt dan is de kans groot dat je horloge niet meer opstart en/of je de besturing  niet meer terug kan installeren.

sw
door swat1500 - Jul 8, 2020 om 12:40
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees in uw vraag een verkapte garantieclaim. U vindt het niet normaal dat de accu na drie jaar zo slecht presteert. U moet dan bij de verkoper zijn en niet bij de producent.
Anderszijds, ik lees dat de accu maximaal 1 dag meegaat en dan weer opgeladen moet worden. Oplaadbare accu's kunnen niet onbeperkt opnieuw opgeladen worden en hebbn vaak een maximum aantal oplaadsessie's waarna zij verslechteren.
Dit is een bekende eigenschap en na (kennelijk) 3 jaar, dus 365 x 3 = 1095 oplaadsessies, is verslechtering van de accu te verwachten.
Een garantieclaim zal dan niet veel succes hebben.

Asus zal niet kunnen worden verplicht om aan particulieren losse onderdelen te leveren,

pe
door peentjes - Jul 8, 2020 om 12:45
421 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat niet om het merk maar om de accu. De garantie daarop is bijna altijd maximaal 6 maanden, ongeacht het apparaat of merk dat u aanschaft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 8, 2020 om 13:38
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ik sluit niet uit dat de accu die u zoekt ook te verkrijgen is bij 123 accu, het typenummer dat u zoekkt heeft men niet maar mogelijk heeft men wel een die compatible is.

Grunnen.
door Grunnen. Jul 8, 2020 om 14:32
509 Antwoorden / Vragen

123 accu
Momenteel is dit artikel nog niet online en kan daarom alleen via email worden besteld.

U kunt hier naar de prijs en beschikbaarheid informeren.

Wij zijn druk bezig om deze website zo compleet mogelijk te maken.
Het toevoegen van alle producten is echter een hoop werk. Onze excuses voor het ongemak.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 8, 2020 om 14:56
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@GRUNNEN ??? Zie deze nog een keer: https://www.123accu.nl/  en zie o.a. dit

123accu - Goedkope Accu en Batterijen - Homepage logo
123accu B.V.
Koningsbeltweg 52
1329 AK Almere
Telefoon: 0294-787125
Fax: 0294-787126
Email: info@123accu.nl
meer dan 2,5 miljoen klanten! Thuiswinkel Waarborg

powered by 123inkt.nl

Home Klantenservice Vraag en antwoord Over 123accu.nl Vacatures Contact Inloggen  Klik hier voor verzendinfo naar Belgi\u00eb

Webwinkel

Zoek een product

Mijn 123accu.nl

Betaalopties:

achteraf betalen met acceptgiro
veilig betalen via Bancontactonline betalen met PayPal

Wij versturen met:

Vertrouwde kwaliteit:

Beoordeling door klanten:
9.3/10 -
2193 beoordelingen

rj
door rjw - Jul 8, 2020 om 19:53
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Het feit dat ze het wel kunnen repareren maar geen onderdelen willen leveren kan natuurlijk ook gewoon komen omdat ze geen onderdelenleverancier zijn en daar de processen niet voor willen inregelen. Een incidentele vraag zou nog wel kunnen, maar voor je het weet gaan heel veel mensen om onderdelen vragen. Dan moet je er of een webwinkel voor bouwen, of je medewerkers gek maken met telefoontjes en emails. Als het bedrijf er niet voor is opgezet kan je het niet even erbij gaan doen.