Asus zenwatch reparatie
Mijn zenwatch 3 houdt steeds sneller op met functioneren. Het lijkt erop dat de accu zijn beste tijd heeft gehad.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een nieuwe accu.
Het typenummer is bekend: 0B200-02260000 (C11N1609). Helaas blijkt echter dat deze nergens meer leverbaar is.
De officiële service sparpeparts dealer voor Europa (Zand parts) geeft niet thuis.
Daarom heb ik met de klantenservice van Asus gebeld.
Daar wordt aangegeven dat de batterij nog wel leverbaar zou zijn via een paar Chinese sites. Deze heb ik echter niet kunnen vinden. Het partnummer is vaak wel bekend maar er wordt dan ook aangegeven dat het onderdeel niet meer leverbaar is. Ik heb een Amerikaanse site gevonden waar hij beschikbaar zou zijn maar die kan niet naar Nederland leveren en als het al zou kunnen zijn de verzendkosten dan buiten proporties
Nu is dat voor een horloge van 3 jaar oud niet acceptabel! Van een gerenommeerd merk als ASUS mag men meer verwachten.
De medewerker van Asus zei dat hij het daarmee eens is en gaf aan dat het wel mogelijk zou zijn om het horloge te laten repareren via de service dienst. Tegelijkertijd gaf hij ook toe dat de reparatie wel behoorlijk prijzig zou zijn en dus de waarde van het horloge zou overtreffen.
In een email die ik daarna gestuurd heb werd dat bevestigd: de onderzoekskosten bedrage €72,60 en daarbij komen de kosten van de onderdelen.
Ik heb hem dus gevraagd of uw service dienst mij niet gewoon zo’n nieuwe batterij kan opsturen immers als zij de reparatie kunnen uitvoeren, dan moet dat onderdeel toch beschikbaar zijn.
Daar ging echter het gesprek op slot. Want “dat wordt nou eenmaal niet gedaan door Asus".
Dit zou dus betekenen dat ik een mooi goed fucntionerend horloge niet meer kan gerbuiekn omdat de batterij op is.
De vraag is of Kassa hier iets in kan betekenen. Het lijkt erop dat de Asus service het betreffende onderdeel wel heeft maar simpelweg weigert het op te sturen.
Als u wilt dat Kassa dit zou kunnen oppakken, dan moet u met de redactie contact opnemen. U hebt nu op het forum. De kans acht ik echter zeer klein. Kassa is een televisie programma, geen consumenten helpdesk.
U mag het onacceptabel vinden dat na 3 jaar geen onderdelen meer te krijgen zijn, maar als u weet wat het kost om van elk artikel voorraad aan te houden, dan is het ineens zeer begrijpelijk. En voor hoe lang zou je dan voorraad moeten aanhouden?
Mijn vorige auto heb ik verkocht omdat daar de onderdelen ook zeer schaars van waren. Soms is het niet anders.
Volgens Coolblue is uw product inmiddels met pensioen en volgens mij ook.:-))
Zenwatch 3 is al bijna 4 jaar op de markt, niet vreemd dat de accu dan achteruit gaat. Ik lees dat een volle accu bij aankoop maximaal 1 dag mee gaat. Afhankelijk van gebruik, kan dat na 3-4 jaar best zijn terug gelopen naar maximaal een halve dag.
Tijd voor een nieuwe smartwatch of accepteren dat u vaker de accu moet opladen.
Gaat de accu maximaal bij aankoop 1 dag mee? ;-)
Scherp! :-))) Zal de tekst aanpassen.
Sterker het horloge is nergens meer verkrijgbaar net als de speciale Zenwatch besturing .Die besturing is vervangen door Wear OS.Waardeloos apparaat dus inmiddels.Asus bood bood deze prut horloges een jaar geleden aan voor ca € 100
Bij AliExpress is de batterij te koop https://nl.aliexpress.com/i/33001630974.html
Als je even verder gekeken had bij Ali dan je neus is ,had je gezien dat het niet meer geleverd wordt Ali
Kunt u nagaan hoe antiek deze Zenwatch is...
Dat bedoel ik . Maar het goede nieuws is dat er nog wel horlogebandjes in alle soorten en maten voor deze inmiddels waardeloze horloge te koop zijn.
Dat schreef ik dus ook al eerder: met pensioen.
Terecht ,ik heb zelf toentertijd ook de Zen 2 gekocht . Zonde van het geld.
Gebruik de horloge tot de accu helemaal op is en koop dan eventueel een nieuwe . Het vervangen van de accu is een lastig karweitje. Dat krijgt je waarschijnlijk zelf niet voor elkaar en als het je wel lukt dan is de kans groot dat je horloge niet meer opstart en/of je de besturing niet meer terug kan installeren.
Ik lees in uw vraag een verkapte garantieclaim. U vindt het niet normaal dat de accu na drie jaar zo slecht presteert. U moet dan bij de verkoper zijn en niet bij de producent.
Anderszijds, ik lees dat de accu maximaal 1 dag meegaat en dan weer opgeladen moet worden. Oplaadbare accu's kunnen niet onbeperkt opnieuw opgeladen worden en hebbn vaak een maximum aantal oplaadsessie's waarna zij verslechteren.
Dit is een bekende eigenschap en na (kennelijk) 3 jaar, dus 365 x 3 = 1095 oplaadsessies, is verslechtering van de accu te verwachten.
Een garantieclaim zal dan niet veel succes hebben.
Asus zal niet kunnen worden verplicht om aan particulieren losse onderdelen te leveren,
Het gaat niet om het merk maar om de accu. De garantie daarop is bijna altijd maximaal 6 maanden, ongeacht het apparaat of merk dat u aanschaft.
Ik sluit niet uit dat de accu die u zoekt ook te verkrijgen is bij 123 accu, het typenummer dat u zoekkt heeft men niet maar mogelijk heeft men wel een die compatible is.
123 accu
Momenteel is dit artikel nog niet online en kan daarom alleen via email worden besteld.
U kunt hier naar de prijs en beschikbaarheid informeren.
Wij zijn druk bezig om deze website zo compleet mogelijk te maken.
Het toevoegen van alle producten is echter een hoop werk. Onze excuses voor het ongemak.
@GRUNNEN ??? Zie deze nog een keer: https://www.123accu.nl/ en zie o.a. dit
|
||||||||||||
|
||||||||||||
WebwinkelMijn 123accu.nlBetaalopties:Wij versturen met:Vertrouwde kwaliteit:Beoordeling door klanten:
9.3/10 - 2193 beoordelingen |
De goedkoopste accu's en batterijen voor elk apparaat! |
Het feit dat ze het wel kunnen repareren maar geen onderdelen willen leveren kan natuurlijk ook gewoon komen omdat ze geen onderdelenleverancier zijn en daar de processen niet voor willen inregelen. Een incidentele vraag zou nog wel kunnen, maar voor je het weet gaan heel veel mensen om onderdelen vragen. Dan moet je er of een webwinkel voor bouwen, of je medewerkers gek maken met telefoontjes en emails. Als het bedrijf er niet voor is opgezet kan je het niet even erbij gaan doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer
Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset niet meer ver
...
Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer