cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 23, 2022 om 18:18
Elektronica & tv

Audio afspelen van decoder kpn op homecinemaset

Hallo, ik heb een 4 k tv met een hoge resolutie, nu heb ik een kpn decoder voor 4k tv, maar daar zit geen aansluiting aan om hem te verbinden met mijn  home cinema set, hij kan er wel mee verbonden worden, door de hdmi kabel via deze set te verbinden, en dan met de tv, maar dan komt hij uit op een resolutie van 1081 want deze set kan niet hoger, het geluid komt dan wel uit de boxen van deze set. dan heb ik dus geen 4k resolutie van het beeld. Nu zit er op de decoder een optische aansluiting voor het geluid, en op de set ook, maar dat helpt niet, als ik hem daarmee verbind komt er geen geluid via de set. ook deze verbinding met de tv helpt ook niet. nu schijnt er een kabeltje te zijn , met twee tulpstekkers, die verbonden kan zijn met de decoder, via de optische aansluiting, moet er wel een versterker bij zitten, kan iemand mij  vertellen wat ik dan voor kabel moet hebben, en kan hij dan via deze set het geluid afspelen en de hdmi gewoon in de tv voor het beeld met een hoge resolutie. Evt met foto toelichten. Ik wacht het antwoord af. VRG COR

3343 11 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Mar 23, 2022 om 18:27
809 Antwoorden / Vragen

Heb zelf het kastje verbonden met een switch ertussen met mijn tuner/versterker waar ook de boxen aan hangen.
Lees dit eens
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/aansluiten-vip-box-kpn-op-home-cinema-set

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 23, 2022 om 18:27
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Is het een idee om deze vraag voor te leggen bij KPN (heeft u ook telefoon van"KPN: 1200). Ik kan op basis van veel ervaring met verbinden van diverse TV/Radio/opname apparatuur niet anders dan mij afvragen of de optische aansluiting/kabel die u heeft wel ok is? Een optie is ook het vragen van advies aan uw (een) een TV leverancier bijv. degene waar u de TV heeft gekocht. Dat omdat het gebruik van  tulpstekkers redelijk 'oud' is en m.i. het via HDMI wel zou moeten kunnen of de optische mogelijkheid.

mi
door miennaamishaaz - Mar 23, 2022 om 19:41
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wat u kan doen is gebruik maken van een HDMI splitter

https://www.allekabels.nl/hdmi_kabels/hdmi_splitters/met-4k-ondersteuning.html

OF  een Audio extractor
https://www.kabelshop.nl/Nedis-HDMI-audio-extractor-4K-60Hz-HDMI-Toslink-Jack-VEXT3470AT-i18263-t10876.html

Hiermee kunt u dan of 1 van de HDMI signalen aftappen, of het Audio signaal aftappen en deze via uw Setup box afspelen.

Voor audio kabel zoals u beschrijft dit is een TOSLINK kabel
https://www.kabelshop.nl/Nedis-Optische-kabel-Nedis-1-meter-Toslink-CAGP25000BK10-i12109-t10551.html

gezien ik niet weet wat voor MODEL setup box u heeft kan ik hier verder weinig advies over geven

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 24, 2022 om 00:13
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo, bedankt voor dit antwoord, de AUDIO extractor, is wel wat, de ivm gelezen, en dat komt precies overeen met wat ik wil. ik ga hem volgende week bestellen. er zijn verschillende sites, waar je hem kunt kopen , met verschillende prijzen, en een stroomkabel is ook niet bij allemaal mee geleverd, maar ik heb hem gevonden. VRG COR

mi
door miennaamishaaz Mar 24, 2022 om 14:55
725 Antwoorden / 1 Vragen

Cor voordat je er 1 koopt, raad ik je wel aan om wat onderzoek te doen.
de 2 die ik heb genoemd waren als voorbeeld, ik heb geen idee of ze goed zijn of niet

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 24, 2022 om 00:06
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Cor,

U heeft al een soortgelijke vraag gesteld (zie de link van VanLotjegetikt hierboven).

Om echt een goed antwoord te kunnen geven,kunt u het beste wat foto's plaatsten van de opstelling van uw apparatuur.

U kunt de foto's uploaden bij een nieuw antwoord.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 24, 2022 om 00:09
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo, ik heb nu een goed antwoord. COR

cor van giersbergen
door cor van giersbergen - Mar 24, 2022 om 00:15
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo, aan iedereen die gereageerd heeft, ik heb hem gevonden, via een antwoord. dus deze vraag sluit ik af, iedereen bedankt. VRG COR

Gr
door Grunn1 - Mar 24, 2022 om 12:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Elke tv heeft meerdere hdmi aansluitingen.
Sluit je decoder aan op een "gewone" hdmi aansluiting.
Sluit je home cinema set aan op de hdmi arc aansluiting, deze aansluiting zend het audio signaal namelijk terug.
Deze hdmi arc aansluiting kan je ook gebruiken om bijvoorbeeld een soundbar aan te sluiten en wellicht werkt dit ook naar een home cinema set.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 24, 2022 om 12:43
28 Antwoorden / 21 Vragen

Ga ik proberen. Bedankt, VRG COR

ro
door ronny530 - Mar 24, 2022 om 17:23
2773 Antwoorden / 41 Vragen

De optische uitgang van de decoder stuurt het geluid wel uit, op de set zit ook optische ingang maar die moet wel toegewezen worden. Als u bijvoorbeeld audio 1 wil gaan gebruiken dan dient in het menu van de set de ingang van audio 1 op optisch of toslink in te stellen. Nu is het zo dat de audio ingangen standaard op tulp of hdmi ingangen ingestelt staan en dat maakt dat de optische ingang niet actief is. Hopelijk heeft u de handleiding van de set nog in bezit want daarin staat beschreven hoe u de optische ingang toe kunt wijzen. Jammer dat u het merk en typenummer van de set niet vermeldt heeft want dat maakt het vinden van een oplossing makkelijker.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 24, 2022 om 17:39
28 Antwoorden / 21 Vragen

5.1 CH BLU- RAY  Home Entertaiment System
HT-5500
HT-f5530
HT.F5550
SAMSUNG
VRG

ro
door ronny530 Mar 25, 2022 om 14:38
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi cor, heeft de oplossing die ik heb geplaatst een oplossing gebracht.
Voor het geval dat nog één keer op het antwoord.
Om de juiste modus voor een extern apparaat te selecteren, drukt u op de toets FUNCTION. Telkens wanneer u op de
toets drukt, schakelt u naar een andere modus: BD/DVD  D. IN  AUX  HDMI  FM  BT.
D. IN staat voor optisch en dan zou het volgens de handleiding moeten werken.

ro
door ronny530 - Mar 24, 2022 om 18:23
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Hopelijk brengt onderstaande de oplossing.
Externe apparaten aansluiten
Om de juiste modus voor een extern apparaat te selecteren, drukt u op de toets FUNCTION. Telkens wanneer u op de
toets drukt, schakelt u naar een andere modus: BD/DVD  D. IN  AUX  HDMI  FM  BT.
D. IN staat voor optisch en dan zou het volgens de handleiding moeten werken.

va
door vanlotjegetikt - Mar 25, 2022 om 09:27
809 Antwoorden / Vragen

Dit is bij mij de achterzijde met de diverse ingangen oa  voor een optische kabel( foto ondersteboven en dit is de tuner/versterker oplossing).

pe
door pebk - Mar 25, 2022 om 11:34
581 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn TV heb ik verbonden via de glas (SPDIF) aan mijn home cinema. Welke zender of bron ik selecteer op de TV maakt niet uit. Al het audio gaat naar de home cinema, als ik die aan zet.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen - Mar 30, 2022 om 22:42
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo, aan alle beantwoorders van mijn vraag. Het probleem is helemaal opgelost, ik heb een nieuwe optische kabel gekocht, niet de goedkoopste, hij speelt nu via de boxen van de home cinemaset, en de resolutie is hoog, wat voor een 4k tv nodig is, dus geen 1080 of 1081p maar veel hoger. iedereen bedankt, voor het beantwoorden, VRG COR

gerbera
door gerbera Apr 1, 2022 om 13:36
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de melding, veel luisterplezier☺