be
door bergje56 9 jan. 2018 om 11:11
Elektronica & tv

Beeldinstellingen

Hallo,

Sinds een maand heb ik een LG 49SJ810V smart tv gekocht.
Deze tv staat qua beeld nog ingesteld op de fabrieksinstellingen, maar over de beeldkwaliteit ben ik niet geheel tevreden. Het beeld doet wat flets aan.
Na vele uren stoeien met de beeldinstellingen kom ik echter niet to een beter resultaat.
Ik begrijp dat dit voor een groot gedeelte een kwestie van smaak is, maar kan wellicht iemand mij op het juiste spoor zetten wat betreft beeldmodus, scherpte, helderheid etc.
Graag een reactie. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,



3151 12 Rapporteer
door marita5 - 9 jan. 2018 om 11:12
5754 Antwoorden / 5 Vragen
1

dubbelpost klik hier 

Ps : deze informatie is totaal anders als uw vorige vraag .

ol
door old fellow - 9 jan. 2018 om 11:18
90 Antwoorden / Vragen
0

En wat zegt / doet uw verkoper? Of komt de tv bij een prijsvechter zonder service vandaan?

door marita5 9 jan. 2018 om 11:31
5754 Antwoorden / 5 Vragen

@Old Fellow , deze vraag is dubbelpost , zie mijn vorige reactie . Ts heeft v.a. de aankoop al problemen met de tv . deze vraag is ook anders gesteld .

door V1126. - 9 jan. 2018 om 11:31
236 Antwoorden / Vragen
0

Heb jij enig idee hoe iemand op afstand jouw TV kan instellen.Gebruik de afstel wizzard zou ik zeggen.

door marita5 9 jan. 2018 om 11:33
5754 Antwoorden / 5 Vragen

@v1126 , deze vraag is dubbelpost , zie mijn reactie , deze vraag is totaal anders gesteld . Ts heeft v.a. aankoop al problemen met de tv .

door V1126. 9 jan. 2018 om 15:57
236 Antwoorden / Vragen

Het een driedubbelpost in de eerste post had TS het over het flikkeren van het beeld en heeft ie de tv 2x geruild.Dit is dus inmiddels zijn derde TV.Dus krijg ik de indruk dat het aan zijn randapparatuur ligt of het leuk vind hier vragen te stellen. Een zeurpiet dus.

door sjoppie - 9 jan. 2018 om 11:37
3285 Antwoorden / 3 Vragen
1
door marita5 9 jan. 2018 om 11:47
5754 Antwoorden / 5 Vragen

@sjoppie , ook u reageert op dubbelpost  , waarbij deze vraag totaal anders is , als de vorige vraag .

door sjoppie 9 jan. 2018 om 12:08
3285 Antwoorden / 3 Vragen

@marita5, ik zie 2 verschillende  vragen en heb bij beide een bijbehorend antwoord gegeven.

door diewilik - 9 jan. 2018 om 12:09
3291 Antwoorden / 20 Vragen
0

Op kieskeurig scoort de tv op beeldkwaliteit regelmatig "uitstekend" 
Misschien had u hogere verwachtingen van het toestel.

ep
door epcot 9 jan. 2018 om 16:05
441 Antwoorden / 14 Vragen

Als je van en oude beeldbuis naar een willekeurige full HD of beter gaat zal die op elke site uitstekend scoren.

door diewilik 10 jan. 2018 om 23:32
3291 Antwoorden / 20 Vragen

@Epcot, volgens sommige mensen is de beeldkwaliteit van een buis veel mooier. Mijn idee is toch echt dat je met een LG in deze prijsklasse een apestrak plaatje moet krijgen.

sa
door salty677 - 10 jan. 2018 om 14:03
11 Antwoorden / 2 Vragen
0

Vraag welke provider?
Bij ZIGGO heb je nog analoge ontvangst en degitale en dat is dag en nacht verschil. Bij over schakelen andere zender zie je vaak gegevens zenden met of ATV of DTV. Die laatste is digitale ontvangst.

Succes

ja
door jan24 - 10 jan. 2018 om 15:22
57 Antwoorden / 2 Vragen
0

Mocht u inderdaad in een fysieke winkel het toestel hebben bekeken, dan is de kans groot, dat deze ingesteld stond op een speciale winkel-modus. Dan knallen de kleuren er vanaf. Verkoopmethode.
Dan kun de instelling thuis tegenvallen.

Zoals al vermeld, stoei wat met de instellingen.
Mogelijk ook eens kijken naar de omgevingsomstandigheden. Bij daglicht en kunstlicht kan een verschil zijn van dag en nacht. Letterlijk en figuurlijk.

door luppo - 10 jan. 2018 om 21:39
24 Antwoorden / 0 Vragen
0

Controleer of de tb in de zg energiebesparende mode staat

door holstein - 10 jan. 2018 om 22:39
828 Antwoorden / 16 Vragen
1

Het is vreemd als iemand hier vraagt of hij zijn tv beeld beter kan instellen, dat kan hier toch iemand niet van achter een toetsenbord voor u doen, dat is iets puur persoonlijks toch?

door gerbera - 11 jan. 2018 om 11:52
3886 Antwoorden / 6 Vragen
0

Is het vorige inschakel probleem al opgelost?
Is wel zo netjes dit even te melden.
Graag een reactie. Bij voorbaat dank.

be
door bergje56 11 jan. 2018 om 12:31
2 Antwoorden / 19 Vragen

Helaas ook dit probleem is nog niet opgelost. Mogelijk heeft het iets te maken met mijn Tv ontvanger.

door panter22 11 jan. 2018 om 12:53
1396 Antwoorden / Vragen

Hoe heet die tv ontvanger en van welke provider?
En heb je al een andere scart of hdmi kabel geprobeerd? Je zegt alles maar half. Dan is het gissen wat er aan de hand kan zijn.

be
door bergje56 11 jan. 2018 om 17:18
2 Antwoorden / 19 Vragen

De tv ontvanger (Arris) is van Telfort. De HDMI kabel is tot 2x toe vervangen zonder resultaat.
Scart niet aanwezig.

jo
door jorisw - 11 jan. 2018 om 16:09
3575 Antwoorden / 1 Vragen
0

Zoals ik het doe:

- terug naar de basis, d.i. fabrieksinstellingen
- Contrast aanpassen
- Helderheid aanpassen
- Kleurverzadiging aanpassen
- En als laatste eventueel verscherping aanpassen.

Niet te veel door elkaar gebruiken, maar gestructureerd de instellingen wijzigen.

ro
door ron503 - 11 jan. 2018 om 18:14
349 Antwoorden / 0 Vragen
0

De Arris ontvanger die u van Telfort heeft kan geen UHD weergeven want de hoogst haalbare resolutie is 1080p HD kwaliteit. Waarschijnlijk probeert u van 1080p HD beeld een UHD beeld te maken en dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit want u forceert de tv om van een HD beeld een UHD beeld te maken en daar is de tv niet blij mee. Dat kan ook de opstartproblemen veroorzaken want de tv zoekt bij het opstarten de juiste instellingen en zal automatisch weer naar de HD stand terugkeren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

za
zakken - 24 apr. 2018 om 15:13
Geldzaken & recht

banken: geld overmaken rekning nummer controle

Hoezo rekening controle bij geld overmaken bij de banken?  alleen es steeksproef gewijze. [volgens ING bank]    zojuist geld overgemaakt op naam sinterklaas, en op vreemde rekeningnummer, en werd geaccepteerd. Lees meer

Jo
Joost4 - 24 apr. 2018 om 22:57
Computers & telefonie

Waarom kunnen SMS oplichters gewoon door blijven gaan?

Deze oplichters gebruiken phishing technieken via oa mobiele apps en beheren 10-tallen van dergelijke websites en apps. Enkel met als doel om mensen erg dure (tot wel 21 euro per week) sms abbonomenten aan te smeren, zonder bevestiging van de eindgebruiker. Dit gebeurd meestal via malware apps op mobiele apparatuur. Zoek maar eens wat rond en je zult velen honderden gedupeerde terug vinden.
... Lees meer

Ch
CherryRock - 5 feb. 2018 om 13:17
Winkels & webshops

Incasso buro business collect

Vorig week ben ik opgebeld door deze incasso buro business collect met de vraag om een bedrag van 500 nog iets te betalen van shopandfly en ook van voordelig winkelen maar ik 2 jaar geleden een opzegging email gestuurd en een bevestiging email ontvangen van ze. Wat kan ik doen om niet steeds gebeld te worden?? Dat is alweer de 2de of 3de incasso buro dat ze weer proberen geld te innen. Lees meer