be
door bergje56 9 jan. 2018 om 11:11
Elektronica & tv

Beeldinstellingen

Hallo,

Sinds een maand heb ik een LG 49SJ810V smart tv gekocht.
Deze tv staat qua beeld nog ingesteld op de fabrieksinstellingen, maar over de beeldkwaliteit ben ik niet geheel tevreden. Het beeld doet wat flets aan.
Na vele uren stoeien met de beeldinstellingen kom ik echter niet to een beter resultaat.
Ik begrijp dat dit voor een groot gedeelte een kwestie van smaak is, maar kan wellicht iemand mij op het juiste spoor zetten wat betreft beeldmodus, scherpte, helderheid etc.
Graag een reactie. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,



3878 12 Rapporteer
door marita5 - 9 jan. 2018 om 11:12
6545 Antwoorden / 8 Vragen
1

dubbelpost klik hier 

Ps : deze informatie is totaal anders als uw vorige vraag .

ol
door old fellow - 9 jan. 2018 om 11:18
90 Antwoorden / Vragen
0

En wat zegt / doet uw verkoper? Of komt de tv bij een prijsvechter zonder service vandaan?

door marita5 9 jan. 2018 om 11:31
6545 Antwoorden / 8 Vragen

@Old Fellow , deze vraag is dubbelpost , zie mijn vorige reactie . Ts heeft v.a. de aankoop al problemen met de tv . deze vraag is ook anders gesteld .

door V1126. - 9 jan. 2018 om 11:31
328 Antwoorden / Vragen
0

Heb jij enig idee hoe iemand op afstand jouw TV kan instellen.Gebruik de afstel wizzard zou ik zeggen.

door marita5 9 jan. 2018 om 11:33
6545 Antwoorden / 8 Vragen

@v1126 , deze vraag is dubbelpost , zie mijn reactie , deze vraag is totaal anders gesteld . Ts heeft v.a. aankoop al problemen met de tv .

door V1126. 9 jan. 2018 om 15:57
328 Antwoorden / Vragen

Het een driedubbelpost in de eerste post had TS het over het flikkeren van het beeld en heeft ie de tv 2x geruild.Dit is dus inmiddels zijn derde TV.Dus krijg ik de indruk dat het aan zijn randapparatuur ligt of het leuk vind hier vragen te stellen. Een zeurpiet dus.

door sjoppie - 9 jan. 2018 om 11:37
3670 Antwoorden / 3 Vragen
1
door marita5 9 jan. 2018 om 11:47
6545 Antwoorden / 8 Vragen

@sjoppie , ook u reageert op dubbelpost  , waarbij deze vraag totaal anders is , als de vorige vraag .

door sjoppie 9 jan. 2018 om 12:08
3670 Antwoorden / 3 Vragen

@marita5, ik zie 2 verschillende  vragen en heb bij beide een bijbehorend antwoord gegeven.

door Gerry1969 - 9 jan. 2018 om 12:09
3440 Antwoorden / 24 Vragen
0

Op kieskeurig scoort de tv op beeldkwaliteit regelmatig "uitstekend" 
Misschien had u hogere verwachtingen van het toestel.

ep
door epcot 9 jan. 2018 om 16:05
601 Antwoorden / 15 Vragen

Als je van en oude beeldbuis naar een willekeurige full HD of beter gaat zal die op elke site uitstekend scoren.

door Gerry1969 10 jan. 2018 om 23:32
3440 Antwoorden / 24 Vragen

@Epcot, volgens sommige mensen is de beeldkwaliteit van een buis veel mooier. Mijn idee is toch echt dat je met een LG in deze prijsklasse een apestrak plaatje moet krijgen.

sa
door salty677 - 10 jan. 2018 om 14:03
11 Antwoorden / 2 Vragen
0

Vraag welke provider?
Bij ZIGGO heb je nog analoge ontvangst en degitale en dat is dag en nacht verschil. Bij over schakelen andere zender zie je vaak gegevens zenden met of ATV of DTV. Die laatste is digitale ontvangst.

Succes

ja
door jan24 - 10 jan. 2018 om 15:22
64 Antwoorden / 3 Vragen
0

Mocht u inderdaad in een fysieke winkel het toestel hebben bekeken, dan is de kans groot, dat deze ingesteld stond op een speciale winkel-modus. Dan knallen de kleuren er vanaf. Verkoopmethode.
Dan kun de instelling thuis tegenvallen.

Zoals al vermeld, stoei wat met de instellingen.
Mogelijk ook eens kijken naar de omgevingsomstandigheden. Bij daglicht en kunstlicht kan een verschil zijn van dag en nacht. Letterlijk en figuurlijk.

door luppo - 10 jan. 2018 om 21:39
25 Antwoorden / 0 Vragen
0

Controleer of de tb in de zg energiebesparende mode staat

door holstein - 10 jan. 2018 om 22:39
852 Antwoorden / 16 Vragen
1

Het is vreemd als iemand hier vraagt of hij zijn tv beeld beter kan instellen, dat kan hier toch iemand niet van achter een toetsenbord voor u doen, dat is iets puur persoonlijks toch?

door gerbera - 11 jan. 2018 om 11:52
4247 Antwoorden / 6 Vragen
0

Is het vorige inschakel probleem al opgelost?
Is wel zo netjes dit even te melden.
Graag een reactie. Bij voorbaat dank.

be
door bergje56 11 jan. 2018 om 12:31
2 Antwoorden / 21 Vragen

Helaas ook dit probleem is nog niet opgelost. Mogelijk heeft het iets te maken met mijn Tv ontvanger.

door panter22 11 jan. 2018 om 12:53
1836 Antwoorden / Vragen

Hoe heet die tv ontvanger en van welke provider?
En heb je al een andere scart of hdmi kabel geprobeerd? Je zegt alles maar half. Dan is het gissen wat er aan de hand kan zijn.

be
door bergje56 11 jan. 2018 om 17:18
2 Antwoorden / 21 Vragen

De tv ontvanger (Arris) is van Telfort. De HDMI kabel is tot 2x toe vervangen zonder resultaat.
Scart niet aanwezig.

jo
door jorisw - 11 jan. 2018 om 16:09
3724 Antwoorden / 1 Vragen
0

Zoals ik het doe:

- terug naar de basis, d.i. fabrieksinstellingen
- Contrast aanpassen
- Helderheid aanpassen
- Kleurverzadiging aanpassen
- En als laatste eventueel verscherping aanpassen.

Niet te veel door elkaar gebruiken, maar gestructureerd de instellingen wijzigen.

ro
door ron503 - 11 jan. 2018 om 18:14
505 Antwoorden / 0 Vragen
0

De Arris ontvanger die u van Telfort heeft kan geen UHD weergeven want de hoogst haalbare resolutie is 1080p HD kwaliteit. Waarschijnlijk probeert u van 1080p HD beeld een UHD beeld te maken en dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit want u forceert de tv om van een HD beeld een UHD beeld te maken en daar is de tv niet blij mee. Dat kan ook de opstartproblemen veroorzaken want de tv zoekt bij het opstarten de juiste instellingen en zal automatisch weer naar de HD stand terugkeren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

rebek - 20 okt. 2018 om 22:20
Geldzaken & recht

KPN belt niet terug

KPN heeft nu al 6 keer in drie manden tijd beloofd binnen 2 dagen terug te bellen maar ze hebben nog geen keer teruggebeld. Ook al staat mn telefoon om 6u 's morgens al aan. Lees meer

Ba
Babbelaartje - 20 okt. 2018 om 20:17
Garantie & verzekeringen

Overlijdensrisicoverzekering bij spaarhypotheek

Wij hebben sinds 1997 een spaarhypotheek met daarbij de verplichte ORV.
nu gebleken is dat wij waarschijnlijk teveel premie betalen, zou ik willen weten wat ik het beste kan doen.
we hebben nooit iets van de tussenpersoon gehoord en zelfs nog in de tussentijd allebei een ORV afgesloten voor alle zekerheid
ik wacht op de reacties!!! Hartelijk dank alvast Lees meer

Mo
Monika Z - 20 okt. 2018 om 12:56
Vakantie & reizen

Stop met verrassingstickets.nl!!!!!!

Ik begrijp dat bij " verrassingstickets" kan je meer verrassingen verwachten als heel veel extra kosten, bestemming waar je echt niet naartoe wilt, allerslechtste hotels etc etc .. Maar wij werden verrast met iets wat onacceptabel is. Ik heb 3 daagse reis gewonnen bij Vakantieveilingen. Natuurlijk hoop je dat je leuke plek krijgt als je naar reclame foto kijk, maar het is een verrassing dus ook al ... Lees meer