be
door bergje56 9 jan. 2018 om 11:11
Elektronica & tv

Beeldinstellingen

Hallo,

Sinds een maand heb ik een LG 49SJ810V smart tv gekocht.
Deze tv staat qua beeld nog ingesteld op de fabrieksinstellingen, maar over de beeldkwaliteit ben ik niet geheel tevreden. Het beeld doet wat flets aan.
Na vele uren stoeien met de beeldinstellingen kom ik echter niet to een beter resultaat.
Ik begrijp dat dit voor een groot gedeelte een kwestie van smaak is, maar kan wellicht iemand mij op het juiste spoor zetten wat betreft beeldmodus, scherpte, helderheid etc.
Graag een reactie. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,



3439 12 Rapporteer
door marita5 - 9 jan. 2018 om 11:12
6112 Antwoorden / 7 Vragen
1

dubbelpost klik hier 

Ps : deze informatie is totaal anders als uw vorige vraag .

ol
door old fellow - 9 jan. 2018 om 11:18
90 Antwoorden / Vragen
0

En wat zegt / doet uw verkoper? Of komt de tv bij een prijsvechter zonder service vandaan?

door marita5 9 jan. 2018 om 11:31
6112 Antwoorden / 7 Vragen

@Old Fellow , deze vraag is dubbelpost , zie mijn vorige reactie . Ts heeft v.a. de aankoop al problemen met de tv . deze vraag is ook anders gesteld .

door V1126. - 9 jan. 2018 om 11:31
295 Antwoorden / Vragen
0

Heb jij enig idee hoe iemand op afstand jouw TV kan instellen.Gebruik de afstel wizzard zou ik zeggen.

door marita5 9 jan. 2018 om 11:33
6112 Antwoorden / 7 Vragen

@v1126 , deze vraag is dubbelpost , zie mijn reactie , deze vraag is totaal anders gesteld . Ts heeft v.a. aankoop al problemen met de tv .

door V1126. 9 jan. 2018 om 15:57
295 Antwoorden / Vragen

Het een driedubbelpost in de eerste post had TS het over het flikkeren van het beeld en heeft ie de tv 2x geruild.Dit is dus inmiddels zijn derde TV.Dus krijg ik de indruk dat het aan zijn randapparatuur ligt of het leuk vind hier vragen te stellen. Een zeurpiet dus.

door sjoppie - 9 jan. 2018 om 11:37
3471 Antwoorden / 3 Vragen
1
door marita5 9 jan. 2018 om 11:47
6112 Antwoorden / 7 Vragen

@sjoppie , ook u reageert op dubbelpost  , waarbij deze vraag totaal anders is , als de vorige vraag .

door sjoppie 9 jan. 2018 om 12:08
3471 Antwoorden / 3 Vragen

@marita5, ik zie 2 verschillende  vragen en heb bij beide een bijbehorend antwoord gegeven.

door Gerry1969 - 9 jan. 2018 om 12:09
3428 Antwoorden / 23 Vragen
0

Op kieskeurig scoort de tv op beeldkwaliteit regelmatig "uitstekend" 
Misschien had u hogere verwachtingen van het toestel.

ep
door epcot 9 jan. 2018 om 16:05
534 Antwoorden / 14 Vragen

Als je van en oude beeldbuis naar een willekeurige full HD of beter gaat zal die op elke site uitstekend scoren.

door Gerry1969 10 jan. 2018 om 23:32
3428 Antwoorden / 23 Vragen

@Epcot, volgens sommige mensen is de beeldkwaliteit van een buis veel mooier. Mijn idee is toch echt dat je met een LG in deze prijsklasse een apestrak plaatje moet krijgen.

sa
door salty677 - 10 jan. 2018 om 14:03
11 Antwoorden / 2 Vragen
0

Vraag welke provider?
Bij ZIGGO heb je nog analoge ontvangst en degitale en dat is dag en nacht verschil. Bij over schakelen andere zender zie je vaak gegevens zenden met of ATV of DTV. Die laatste is digitale ontvangst.

Succes

ja
door jan24 - 10 jan. 2018 om 15:22
61 Antwoorden / 2 Vragen
0

Mocht u inderdaad in een fysieke winkel het toestel hebben bekeken, dan is de kans groot, dat deze ingesteld stond op een speciale winkel-modus. Dan knallen de kleuren er vanaf. Verkoopmethode.
Dan kun de instelling thuis tegenvallen.

Zoals al vermeld, stoei wat met de instellingen.
Mogelijk ook eens kijken naar de omgevingsomstandigheden. Bij daglicht en kunstlicht kan een verschil zijn van dag en nacht. Letterlijk en figuurlijk.

door luppo - 10 jan. 2018 om 21:39
24 Antwoorden / 0 Vragen
0

Controleer of de tb in de zg energiebesparende mode staat

door holstein - 10 jan. 2018 om 22:39
839 Antwoorden / 16 Vragen
1

Het is vreemd als iemand hier vraagt of hij zijn tv beeld beter kan instellen, dat kan hier toch iemand niet van achter een toetsenbord voor u doen, dat is iets puur persoonlijks toch?

door gerbera - 11 jan. 2018 om 11:52
4054 Antwoorden / 6 Vragen
0

Is het vorige inschakel probleem al opgelost?
Is wel zo netjes dit even te melden.
Graag een reactie. Bij voorbaat dank.

be
door bergje56 11 jan. 2018 om 12:31
2 Antwoorden / 20 Vragen

Helaas ook dit probleem is nog niet opgelost. Mogelijk heeft het iets te maken met mijn Tv ontvanger.

door panter22 11 jan. 2018 om 12:53
1634 Antwoorden / Vragen

Hoe heet die tv ontvanger en van welke provider?
En heb je al een andere scart of hdmi kabel geprobeerd? Je zegt alles maar half. Dan is het gissen wat er aan de hand kan zijn.

be
door bergje56 11 jan. 2018 om 17:18
2 Antwoorden / 20 Vragen

De tv ontvanger (Arris) is van Telfort. De HDMI kabel is tot 2x toe vervangen zonder resultaat.
Scart niet aanwezig.

jo
door jorisw - 11 jan. 2018 om 16:09
3640 Antwoorden / 1 Vragen
0

Zoals ik het doe:

- terug naar de basis, d.i. fabrieksinstellingen
- Contrast aanpassen
- Helderheid aanpassen
- Kleurverzadiging aanpassen
- En als laatste eventueel verscherping aanpassen.

Niet te veel door elkaar gebruiken, maar gestructureerd de instellingen wijzigen.

ro
door ron503 - 11 jan. 2018 om 18:14
417 Antwoorden / 0 Vragen
0

De Arris ontvanger die u van Telfort heeft kan geen UHD weergeven want de hoogst haalbare resolutie is 1080p HD kwaliteit. Waarschijnlijk probeert u van 1080p HD beeld een UHD beeld te maken en dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit want u forceert de tv om van een HD beeld een UHD beeld te maken en daar is de tv niet blij mee. Dat kan ook de opstartproblemen veroorzaken want de tv zoekt bij het opstarten de juiste instellingen en zal automatisch weer naar de HD stand terugkeren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

DJ
DJJ6 - 16 jul. 2018 om 14:23
Huishouden & energie

Badkamer Brugman probleem

Slechte service, géén kennis in huis, alleen maar verdienen willen ze en vervolgens de klant in de kou laten staan. Alles wat er fout kon gaan.. ging ook fout, géén oplossingen!! Niet voor niks staat deze pagina en het internet vol met negatieve reacties. Deze ervaringen zijn inmiddels ook bij mij helaas bevestigd en heb enorme spijt dat ik mijn badkamer bij Brugman heb uitbesteed! Zit nu met ... Lees meer

ug
ugly46 - 16 jul. 2018 om 20:01
Computers & telefonie

T-Mobile dossier opvragen

Ben nu geruime tijd bezig om een dossier telcomprovider T-Mobile op te vragen. 1st keer op 21-06-2018. Tot op heden geen reactie gekregen. Wat te doen ?. Lees meer

na
naomi1603 - 16 jul. 2018 om 17:18
Winkels & webshops

Kan uk een topic verwijderen

Ik heb hier een topic opgeplaats van Luxury meubels kan ik deze verwijderen Lees meer