be
door bergje56 Jan 9, 2018 om 11:06
Elektronica & tv

Beeldproblemen bij inschakelen

Hallo,

Een maand geleden heb ik een LG 49SJ810V smart tv gekocht. Sinds dag een gaf deze tv problemen bij het inschakelen: flikkerend beeld, zwart beeld, sneeuw enz. Het probleem kan alleen worden opgelost door te tv uit te schakelen en daarna weer in te schakelen. Na contact met de winkel is de tv in 2e instantie omgeruild. Echter deze vervangende tv had exact dezelfde problemen. Daarna de HDMI-kabel vervangen, maar ook dit gaf geen positief resultaat. Opvallend is wel dat tijdens de storing het smart gedeelte wel gewoon prima werkt. Het probleem zit dus echt in het tv gedeelte. Ik heb geen idee wat ik nog meer kan proberen. Het is wel super irritant. Heeft iemand wellicht een idee wat hier aan de hand is en een suggestie om het probleem op te lossen? Ik hoor graag van u. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Ad van den Berg

1648 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jan 9, 2018 om 11:19
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bergje ,

Lees hier de gegeven antwoorden ,

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/4k?id=593610

De enige die het probleem kan oplossen is de verkoper .

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2018 om 11:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als de verkoper het probleem niet kan/wil oplossen zou ik de koop ontbinden.
Lees hier wat info: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 9, 2018 om 12:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wie gebruikt tegenwoordig nog het tv gedeelte?
De meeste mensen hebben een kastje van hun provider dat middels hdmi wordt aangesloten.
Ci plus en coax zijn zo verouderd.

be
door bergje56 Jan 9, 2018 om 13:07
2 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ik gebruik een tv-ontvanger van Telfort die met HDMI is verbonden

mathijs_b
door mathijs_b Jan 9, 2018 om 14:19
641 Antwoorden / 77 Vragen

CI+ verouderd? Ik ben blij dat ik niet meer al die kabels en aparte afstandsbedieningen moet gebruiken.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 9, 2018 om 14:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@mathijs, opstarten van een tv met Ci plus duurt belachelijk lang. En opnemen gaat ook I het beste geval maar op 1 zender terwijl je dan niets anders kunt kijken.

Ge
door Genee - Jan 9, 2018 om 12:24
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Meest voor de handliggende oorzaak is een slecht tv-signaal.
U moet toch echt alle kabels controleren/vervangen.

panter22
door panter22 - Jan 9, 2018 om 12:50
6599 Antwoorden / Vragen
Gerry1969
door Gerry1969 Jan 9, 2018 om 23:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik zie niet in wat 4K wat nog niet op een normale manier te ontvangen is hiermee van doen heeft.
Je tv krijgt gewoon in het beste geval een full HD signaal binnen en laat dat zien ongeacht of je een beeldbuis, full HD tv 4k of 8k hebt. Het signaal weet niet wat voor tv de gebruiker heeft en de tv probeert ieder binnengekomen signaal zo goed mogelijk weer te geven.

simon55
door simon55 - Jan 9, 2018 om 15:01
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U koopt n maand terug n tv, nou dan laat u toch simpelweg de handelaar t in orde maken, of kost dat te veel

gerbera
door gerbera - Jan 9, 2018 om 16:47
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Bekend probleem voor mij (Panasonic), heb dit opgelost door de tuner (KPN) stroomloos te maken en na enkele minuten opnieuw op te starten. HDMI kabel vervangen door een echte en het was opgelost. Kijk eens of het probleem zich ook voor doet met een scartkabel. Zo nee dan is het de HDMI kabel.

gerbera
door gerbera Jan 9, 2018 om 21:59
7348 Antwoorden / 14 Vragen

aanvulling, probeer ook een andere HDMI poort. Heb hem bij mij op poort 2 gezet.