Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 07:32
Elektronica & tv

Ben je ook van plan een nieuwe TV te kopen n.a.v. de nieuwsbrief KPN 'Geen gedoe met kastjes en kabels'? Niet doen. Het blijkt niet te werken voor Digitenne werd mij na aankoop van de nieuwe TV verteld!

Op 5 april ontving ik de nieuwsbrief van KPN met de boodschap dat zij een nieuwe Samsung app aanbieden zodat je TV kunt kijken zonder kastje.

Heb je Digitenne en overweeg je een nieuwe Samsung TV te kopen? Niet doen!

We wonen in een buitengebied dus we kunnen enkel TV kijken via Digitenne van KPN. En hoewel onze oude TV prima werkte met het oude kastje van de KPN, was dit niet het geval met de nieuwe digitenne kastjes, die we moeten huren. Het oude kastje was eigendom en gratis. Op 2 TV's werkt het kastje, weliswaar traag, maar bij de 3e TV hebben we helemaal geen beeld.

Op 16-4 heb ik KPN gebeld om aan te geven dat ik het 3e kastje ( wat nooit ontvangen was door ons, maar wel in rekening werd gebracht) niet nodig heb, aangezien deze niet op mijn 1 van onze TV's werkt.

Ik vertelde de dame nog dat ik een een nieuwe Samsung smart TV wilde kopen nav de oplossing die KPN in hun nieuwsbrief aangegeven heeft :

We hebben iets nieuws! Een Smart TV app van KPN op je Samsung Smart TV. Nu geniet je ook van je favoriete programma’s zonder tv-ontvanger.

OK allemaal gedoe en zondegeld, maar goed, het idee dat we eindelijk van dat rotkastje af zijn, wat er tergend lang over doet om een signaal op te pakken en geen gehannes meer hebben met 2 afstandsbedieningen klinkt aanlokkelijk.

Ik bel voor de zekerheid ook nog even naar Solcon, de toekomstige glasvezel club, om te checken of zij deze app ook aanbieden. Niet dat zij straks ook een app hebben die weer alleen voor een ander merk TV geldt.

Tevreden met de antwoorden zoek ik de nieuwe TV uit die na 2 dagen arriveert. Gisteren sluit ik de TV aan, zie een KPN app en ging naarstig op zoek naar het 14 cijferige abonnementsnummer waar om gevraagd werd. Geen nummer te vinden bij mijn KPN gegevens. Contact met een chatmeneer Jordi.

Conclusie; de info in de KPN nieuwsbrief klopt niet.

Kijken zonder kastje kan met deze app wel, maar niet als er Digitenne op je kastje staat! Je moet blijkbaar interactieve TV hebben.

Noch in de nieuwsbrief, noch op de pagina waar je door kunt klikken staat vermeld dat het niet werkt voor Digitenne, nergens staat dat het alleen geldt als je interactieve TV hebt.

Er staat enkel dat je internet en TV van KPN moet hebben. Nou dat hebben we.

Een stukje uit de chatsessie na 30 minuten:

Jij (7:32:06 PM):en waar staat dan in de nieuwsbrief of in de link dat het interactieve TV betreft?

Jordi (7:32:40 PM):Ik kan dat ook niet vinden, daar geef ik je gelijk in. Het is inderdaad erg onduidelijk.

Jij (7:33:00 PM):En waarom heb ik dan een nieuwe TV gekocht?

Jordi (7:33:41 PM):Dat weet ik niet, daar ben ik niet bij geweest.

Jij (7:34:21 PM):omdat er staat dat ik dan zonder kastje tv kan kijken. Daarom!

Samenvattend komt het er voor ons op neer dat:

- We een nieuwe TV hebben gekocht, omdat KPN de kastjes heeft aangepast.

- De signalen van de TV veel trager binnen komen via het nieuwe kastje wat we MOETEN huren

- Er een app aangeboden wordt met een belofte die ze niet waar kunnen maken aangezien we in een buitengebied wonen.

- Er een aantal zenders verdwijnen, zo wordt vermeld in een volgende nieuwsbrief. het aanbod wordt dus kleiner.

- Het maandelijkse bedrag gaat omhoog door huur van de nieuwe kastjes én het abonnementsgeld is verhoogd.

Kortom waarschuwing; koop geen nieuwe Samsung TV om te kijken zonder kastje, want het werkt niet met Digitenne.

Dit is wat KPN communiceert: Heb jij Internet en TV van KPN en een Samsung TV (bouwjaar 2017 of nieuwer)? Dan kijk je met de Smart TV App je favoriete tv-programma's gelijk op je smart tv, zonder tv-ontvanger.

Trap er dus niet in als je Digitenne hebt.

Gr Gaby

3040 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 19, 2019 om 08:04
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Dankuwel dat u dit met ons wilde delen. Ik zal er mijn voordeel meedoen in elk geval.

Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 08:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan. Het is in mijn ogen misleidend.

panter22
door panter22 - Apr 19, 2019 om 08:27
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt geen tv van KPN, je hebt tv van Digitenne.  Dus de app van KPN is niet op jouw abonnement van toepassing.

Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 08:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Jij werkt bij KPN lol

Fout! Op mijn factuur staat dat ik KPN betaal voor TV, onder de noemer: TV, Internet & bellen.

Ik heb geen overeenkomst met Digitenne maar met KPN.

Voor mij als consument is digitenne slechts een middel wat KPN inschakelt om mij TV aan te bieden.

En een kastje is een kastje er staat niet enkel toepasbaar voor een kastje van ..., of niet geldig met een kastje wat een digitenne.

Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 08:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je eerlijke antwoord.

Technisch begrijp ik het uiteraard, na aankoop TV en na de chat. Het gaat mij om de misleidende communicatie en wil voorkomen dat er meer mensen na het goed lezen van een nieuwsbrief en na telefonisch contact KPN onnodig geld uitgeven.

Deze verkeerde, onvolledige info kost ons TV a 1000,-, + maandelijks 10,- voor huur kastjes + maandelijks verhoging abonnement.

Fijn dat het een leuk zakcentje oplevert voor jou.

Ik ga er van uit dat je dit geld niet verdient aan het vertrekken van verkeerde/onvolledige/misleidende info via een nieuwsbrief.

panter22
door panter22 Apr 19, 2019 om 09:53
6599 Antwoorden / Vragen

Zeker jammer, maar even wachten tot je glasvezel hebt. Prima beeld. Daar kan digitenne niet aan tippen.

Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 10:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Juist!

het zorgwekkende is dat Solcon ook onderdeel is van KPN, begreep ik van de week ;)

marita5
door marita5 - Apr 19, 2019 om 09:26
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gaby Bemelen ,

Plaats uw klacht op het forum , hier is al een hele discussie over de app .

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-kijken-zonder-kastje-en-kabels-met-de-kpn-smart-tv-app-470868

Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 09:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je, ga ik doen!

marita5
door marita5 Apr 19, 2019 om 09:54
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 11:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

gedaan en nog meer medewerkers van Samsung en KPN geven aan dat ik echt gek ben en niet kan lezen :P .

Ik haal het straks weer weg. Het was enkel mijn bedoeling mensen te behoeden voor mijn fout maar mijn hemel wat een rare reacties. Toch bedankt voor je tip ;)

marita5
door marita5 Apr 19, 2019 om 11:27
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb de reacties op het forum gelezen , de laatste reactie van @wjb : Maar je hebt gelijk, de smart-TV app is ook met een Alles-in-1 abonnement te gebruiken.
Helaas niet met een Internet-only abonnement gecombineerd met een Digitenne abonnement ook al neem je ook dan zowel Internet als TV af bij KPN.

tijger1
door tijger1 - Apr 19, 2019 om 09:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij het digitenne abonnement zit ingesloten één kastje. Als u op meer tv’s digitenne wilt kijken, betaalt u huur voor die andere kastjes.

Uw internet snelheid is blijkbaar zo laag dat u geen interactieve tv van KPN kunt afnemen, vandaar dat u aangewezen bent op digitenne. Dat is op mijn adres ook van toepassing.

En als men geen interactief tv abonnement heeft, valt er ook niets met die app te doen. Nogal logisch. Anders zou iedereen zijn dure abonnement de deur uit kunnen gooien en allee maar een nieuwe tv hoeven kopen.

Ik zeg het er maar even bij, ik ben ook werkzaam bij KPN.

Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 09:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

En dat is precies wat KPN had moeten melden.

Als gezegd is het me technisch duidelijk, maar dat maakt niet dat de communicatie omtrent de app misleidend en onvolledig is voor een consument die zelfs bij uw collega aangeeft 1 digitenne kastje om te wisselen voor een nieuwe app en TV.

PS de andere persoon die reageerde was werkzaam bi Samsung. Hij is blij.

Ik schakel even over op het formum KPN waar zoveel meer klachten hierover blijken te zijn.

tijger1
door tijger1 Apr 19, 2019 om 10:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij Samsung werk ik ook. Wij werken overal.

Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 10:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp dat jullie vanavond gaan borrelen

Gr
door Grunn1 - Apr 19, 2019 om 09:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bedankt voor de tip. Nee ik trap er niet in en nee n.a.v. een nieuwsbrief met wat voor info dan ook zal ik nooit zomaar een nieuwe tv kopen. Ohja ik heb dan ook Ziggo.

Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 09:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ook niet daarom heb ik gebeld ;)

Maar je mag er van uitgaan dat een nieuwsbrief die je op persoonlijke titel ontvangt ook aanbiedingen bevat die relevant zijn voor jou of niet?

tijger1
door tijger1 Apr 19, 2019 om 10:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een nieuwsbrief op persoonlijke titel? Iedere KPN klant krijgt die als hij zich daarvoor aangemeld heeft.

Dat u een nieuwe tv gaat kopen om naar uw idee € 60,00 per jaar uit te sparen, was uw keuze.

Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 10:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Lees even het bericht Tijger1 of hoe je mag heten en regaeer dan op de volledige inhoud.

Ik stop even met reageren op dit soort losse flodder opmerkingen die totaal niet bijdragen aan het onderwerp.

Fijne dag

Gr
door Grunn1 Apr 19, 2019 om 13:23
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er worden geen persoonlijke nieuwsbrieven verstuurd. Het enige persoonlijke eraan is je naam en adres omdat het anders niet in je brievenbus komt maar heeft niks met je persoonlijke situatie te maken. Als dat wel zo zou zijn was ik al multi miljonair geweest met al die persoonlijke brieven van loterijen waarin ik al meerdere jackpots zou hebben gewonnen.

zw
door zwaardvis - Apr 19, 2019 om 09:55
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Tip: Ook in het buitengebied zijn satellietschotels mogelijk. In bijna heel Europa trouwens. Misschien duurder vanwege de meerdere TV's, dat weet ik niet. Wel veel zenders.

Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 09:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja lieve mensen dat snap ik.

Dat maakt toch niet dat ik verkeerde infor heb gekregen?

Ga
door Gaby Bemelen - Apr 19, 2019 om 10:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor alle medewerkers van Samsung en KPN of andere techneuten hebben die de behoefte hebben mij uit te leggen hoe het technische werkt, doe dat vooral niet! Ik snap het inmiddels zoals je kunt lezen in mijn bericht.

Dit bericht is bedoeld om mensen te behoeden voor aankopen die tot niets leiden gezien de misleidende communicatie van KPN!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 19, 2019 om 10:47
16826 Antwoorden / 202 Vragen

(ook) Mijn advies in deze: ga over op satelliet ontvangst en u krijgt al zonder abonnement toegang tot heel veel zenders waaronder de publieke omroep incl bvn. Wilt u ook de Nederlanse commerciële zenders ontvangen, dat is een kaart/abonnement van Kanaal Digitaal nodig. CD lever ook internet.

tijger1
door tijger1 Apr 19, 2019 om 11:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Om de publieke omroepen te kunnen ontvangen met Canal Digitaal heb je wel degelijk een abonnement nodig. Alleen BVN en de free to air kanalen zijn gratis te ontvangen.

Afgezien natuurlijk van het feit dat je wel een ontvanger en schotel nodig hebt.

Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 13:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

dank je! Ik wacht nog even op de glasvezel die eraan zit te komen.

Dit was enkel een berichtje om mensen te waarschuwen voor de slechte info die KPN verstrekt.

Zou vervelend zijn als meer mensen met Digitenne op advies van KPN een nieuwe TV kopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 19, 2019 om 16:11
16826 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1, inderdaad, ik 'liep achter'. Ik gebruikte de satelliet installatie ook al een tijdje niet. ik zag nu: https://www.totaaltv.nl/nieuws/canaldigitaal-gaat-regionale-omroepen-gecodeerd-uitzenden/

Grunnen.
door Grunnen. - Apr 19, 2019 om 10:50
509 Antwoorden / Vragen

Tja als je geen abo hebt op ITV van KPN werkt de app niet. Hoe moeilijk kan dat zijn om te snappen dat je dan een Digitenne app nodig hebt. Maar die is er niet.Logisch ,want Digitenne is inmiddels een duur ondergeschoven kindje van  KPN.

Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 11:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Enorm bedankt voor je gegronde reactie LOL

Grunnen.
door Grunnen. Apr 19, 2019 om 12:41
509 Antwoorden / Vragen

Geen dank hoor,jij bedankt voor je leuke onzi verhaal.Succes met je achterhaalde Digitenne abo.Ik gebruik liever ITV van KPN ad €10 met gratis kastjes.Als je KPN app (is dezelfde appalt op een smart TV) op je mobiel of tablet had geïnstalleerd ,was je erachter gekomen dat een abo van Digitenne niet werkt op deze app. Had je de aanschaf van nieuwe TV uitgespaard. Ik moet eerlijk bekennen dat ik jouw geneuzel maar half gelezen hen. Sorry

Ga
door Gaby Bemelen Apr 19, 2019 om 13:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ook schat, als dat zou kunnen, nog wel voor 20,- extra LOL.

Mijn advies, lees een bericht en reageer op de volledige inhoud. PS je hoeft niet te reageren. Er stond nl geen vraag in.

Ik dacht dat dit een zinnig platform was om mensen te attenderen op iets maar ook jij bewijst dat dat niet zo is. Dank je voor het inzicht en fijne dag!

diumenge
door diumenge Apr 19, 2019 om 13:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat dacht je dan verkeerd, dit is een platform waar consumentenvragen gesteld en beantwoord kunnen worden. Ook iets met lezen...

Grunnen.
door Grunnen. Apr 19, 2019 om 13:25
509 Antwoorden / Vragen

@ Diumage

Ik heb de vraag vanwege de niets toedoende info maar half gelezen , MaarTS stelt geen vraag,maar geeft advies en dat geeft zij zelf ook aan ( Er stond nl geen vraag in.Ik dacht dat dit een zinnig platform was om mensen te attenderen op iets maar ook jij bewijst dat dat niet zo is.) om geen TV te kopen in verband met een niet werkende (niet bestaande) app. Dus ik dacht niets verkeerd ,hier is het bedoeling om een vraag toestellen.BV kun je Digitenne kijken met de KPN App.Daar had ik een zinnig antwoord op gehad. NEE dus .

Grunnen.
door Grunnen. Apr 19, 2019 om 13:32
509 Antwoorden / Vragen

@Gaby Bemelen Ik snap wel dat je mijn reactie niet leuk vind.Het is niet persoonlijk bedoeld hoor. Maar ik vind dat jouw advies nergens opslaat ,je hebt je vergist cq niet goed gelezen , maar wat maakt dan het uit dat je er een kastje tussen zet .Heel Nederland zit vol met ( gratis ) kastjes ,decoders etc.Prettige Paasdagen

diumenge
door diumenge Apr 19, 2019 om 13:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Grunnen, mijn reactie was dan ook aan TS gericht.

Grunnen.
door Grunnen. Apr 19, 2019 om 22:12
509 Antwoorden / Vragen

@DIUMENGE Misverstandje sorry Prettigge Paasdagen

aurora1
door aurora1 - Apr 19, 2019 om 13:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben en was niet van plan een nieuwe tv te kopen en zou dat ook beslist niet doen nav een of andere nieuwsbrief. Zo’n tv krijg ik wel gratis van een van de bedrijven waar ik, net als de anderen hier, voor werk, als ik dat al zou willen.
Maar wat is uw vraag? U bent zo vroeg opgestaan om u hier te registreren maar u heeft geen vraag?
U heeft het in ieder geval maar druk mee, ook bij Radar.

Gr
door Grunn1 Apr 19, 2019 om 16:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Aurora heb je nig een tv over? Ik als Ziggo medewerker kan nog wel een nieuwe gebruiken krijg jij een abbo kado

aurora1
door aurora1 Apr 19, 2019 om 16:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, sorry. Die ik “over” heb is voor reserve als een andere tv hier in huis het opeens laat afweten....

tijger1
door tijger1 Apr 19, 2019 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik krijg zoveel nieuwsbrieven. Als ik daar alle aanbiedingen van moet aanschaffen, moet ik eerst een groter huis kopen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 19, 2019 om 18:18
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Gaby,

Bedankt voor de informatie.

Ik heb enkele vragen voor je :

In welke plaats woon je?
Waarom ben je niet naar een fysieke KPN winkel geweest voor informatie?
Heb je alleen mobiel internet?

gerbera
door gerbera - Apr 19, 2019 om 22:11
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het is een kwestie van lezen en niet zelf interpreteren wat er staat, er staat toch duidelijk "heeft u internet en TV van KPN enz".
En dit is ook op de site te lezen;   Heb jij een Internet- en TV-abonnement van KPN? Dan kun jij helemaal gratis de Smart TV app van KPN gebruiken!

En u heeft geen TV abonnement van KPN maar van digitenne maar kan mij niet herinneren dat je daarmee app's kan gebruiken. Dus er is niks misleidend aan de tekst.