Bol.com raakt tot 2x toe 75inch TV kwijt? Mag ik levering eisen?
Ik heb op 12 okt een 75 Samsung QLed TV besteld op bol.com, deze zou de 13e bezorgd worden. Helaas, alleen de beugel werd bezorgd, dus op volgende dag wachten, wederom geen TV.
In chat met Bol.com aangegeven dat ik vermoed dat PostNL hem kwijt is. Toch nog dag extra wachten, weer geen TV. Bol.com geeft aan onderzoek te starten en dat dit tot 3 weken kan duren. Ik heb aangegeven dat de TV voor mijn hoogbejaarde schoonmoeder is en dat ze niet 3 weken kan wachten, zeker nu ze door corona nogal geïsoleerd is. Ik vraag of ze niet gewoon een andere kunnen sturen en biedt zelfs aan deze op te halen in Waalwijk (de TV wordt nl. door Bol.com zelf geleverd, niet door een externe partij). Ben ook bereid nog een keer vooruit te betalen voor de tweede bestelling in afwachting van het onderzoek. Helaas blijkt de TV ineens niet meer leverbaar en krijg ik ongevraagd bevestiging dat mijn geld wordt teruggestort.
Als antwoord op mijn bericht aan bol.com dat ik toch echt het liefst een geschikt alternatief heb, krijg ik de melding dat de TV toch weer leverbaar is en dat het snelste is hem opnieuw te bestellen, zodat hij de volgende dag nog geleverd wordt. Uiteraard maak ik daarvan gebruik.
Helaas volgt een herhaling van hierboven. Weer geen bezorging, ook 2e en derde dag niet. Op de tracking site van Post NL staat vrolijk iedere dag weer, helaas, bezorgmoment niet gehaald, we komen morgen, maar ik weet inmiddels wel beter.
Wat opvalt is dat in beide gevallen de zending van PostNL wel een tijdstip van bezorging opgeeft, maar geen details van het pakket. Er staat bij alle andere bezorgingen die ik van diverse leveranciers ontvang altijd het gewicht en de maat bij. Zo niet bij deze bestellingen van de TV’s. Ik vermoed dan ook dat er niet werkelijk iets is verzonden door bol.com en dat ze me gewoon aan het lijntje houden.
Omdat ik het op dit moment belangrijker vind dat mijn schoonmoeder TV kan kijken (94 en slechtziend) ga ik vandaag maar bij een ander bedrijf een gelijksoortige TV kopen. Helaas zal dit wel veel duurder uitpakken dan de aanbieding van bol.com en moet ik het (voor de derde keer) voorschieten.
Bol.com stelt uitermate teleur en is niet langer het bedrijf waar ze zolang trots op konden zijn. Het is verworden tot een Alibaba achtig gedrocht dat totaal niet langer geïnteresseerd lijkt te zijn in service en goede klantrelaties.
Ik wil nu eigenlijk wel gecompenseerd worden voor de gemaakte extra kosten. Het goedkoopste gelijkwaardige alternatief dat ik bij andere aanbieders uit voorraad kan halen is ruim € 600,- duurder. Daarnaast moet ik er, naast alle dagen die mijn vrouw en ik vergeefs hebben zitten wachten, weer uren tijd in stoppen en er ruim 160km voor omrijden. Wat zijn mijn rechten in dezen?
Lijkt mij sprake van een prijsfout als het goedkoopste gelijkwaardige alternatief maarliefst 600 euro duurder is.
Het lijkt er op dat ze de televisie wel aanmelden voor bezorging, maar nooit daadwerkelijk aanbieden. Vermoedelijk hebben ze de televisie helemaal niet voor die prijs en gaat er in het logistieke proces iets ernstig verkeerd. Zorg dat je het geld terugkrijgt. Compensatie zit er niet in.
Je weet te weinig over deze televisie en kan daarom ook niet vaststellen dat er sprake is van een kennelijke fout.
Ik stel dat dan ook niet vast.
Ik zie deze t.v. alleen nog als retourdeal op Bol.com staan. Nieuw is hij bij Bol dus niet meer verkrijgbaar. https://www.bol.com/nl/p/samsung-qe75q60r-4k-qled-tv/9200000109072283/?bltgh=uWrfdll0zQUnrqKjkvdAMg.utEx6s-cxJmFy8YVw0pB3A_0_26.27.ProductTitle
En is ook alleen nog nieuw te koop bij PlatteTV.
Of platte tv nu echt betrouwbaar is?
Ik zou er geen t.v. kopen. Maar ik zou ook niet zo'n bakbeest kopen voor mijn 94-jarige oma. Ik heb er zo mijn twijfels over of oma daar blij mee zal zijn.
Wellicht dat er een lokale tv verkoper is die wel een "soortgenoot" kan leveren en zelf komt bezorgen en plaatsen, dit soort artikelen komt zeer wel mogelijk met verzendschade aan via alle internetters.
@SPRIETJE
Ik klik net op de link die jij plaatste, waarin je aangeeft dat hij niet meer leverbaar is. Welnu, ik krijg nu zelfs te zien dat hij wel op voorraad is en dat hij zelfs goedkoper is geworden! Kijk zelf maar! Juist omdat ze ook nu weer aangeven de TV op voorraad te hebben (zelfs tegen een lagere prijs) mag ik toch verwachten dat ze of per direct zorgen dat het wordt geleverd of dat ze bewust de boel aan het misleiden zijn?
De keuze voor dit "bakbeest" is overigens gemaakt omdat het grote scherpe beeld op 100hz juist prettig voor haar is en de remote kent ze al omdat ze hetzelfde model in kleiner formaat reeds heeft.
Als ik op de link klik, zie ik dat hij EUR 1277,17 kost maar hij word geleverd door "Bol.com retourdeals", niet nieuw dus.
Er is mijnsinziens tot op heden nog geen recht op een "dekkingskoop" en vergoeding kosten.
Dat lijkt mij juist wel. TS heeft de verkoper twee kansen geven en krijgt twee keer nul op het request.
Artikel 7:37 BW
Heeft de koper of de verkoper een dekkingskoop gesloten en is hij daarbij redelijk te werk gegaan, dan komt hem het verschil toe tussen de overeengekomen prijs en die van de dekkingskoop.
De vraag is hier wel of een verschil ad. €600,00 redelijk is.
Blijkt geen 600 euro te zijn maar 151 euro. Dus niet redelijk
Ik zie overigens dat deze televisie niet meer leverbaar is en bij bol.com alleen als 'retourdeal' te koop is.
Alleen plattetv.nl lijkt 'm nog te hebben: plattetv.nl/info/samsung-qe75q60r
(edit: ineens staan er reacties die er nog niet stonden toen ik mijn tweede reactie plaatste)
:-))
ineens staan er reacties die er nog niet stonden toen ik mijn tweede reactie plaatste
Dat is de laatste tijd zeer normaal is ook mij gebleken☺
Topantwoord
Als iedereen nu eens normaal gaat doen en stopt met "eisen".... Dan gaat de wereld er een stuk leuker uit zien. En als het ontbreken van de TV voor je schoonmoeder zo belangrijk is, dan ga je gewoon naar de plaatselijke elektronicawinkel en koop je een televisie. Als dat ding van bol.com dan komt stuur je die terug.
Ik eis ook niets, ik verwacht echter wel dat er fatsoenlijk wordt omgegaan met klanten. Ik denk dat het voor grote bedrijven belangrijk is om te weten hoe veel last een klant kan hebben in dit soort situaties. In ons geval kiezen we er juist voor de order bij ons te laten bezorgen, zodat wij de TV zelf kunnen brengen. Een hoog bejaarde vrouw in deze tijden laat ga je niet confronteren met wildvreemde bezorgers/installateurs (ook op een lokale dealer zou dit van toepassing zijn).
Wij zitten sinds 12 oktober dus om beurten hele dagen thuis, omdat bol.com en Postnl blijven beloven de volgende dag te bezorgen. Daarvoor zijn we al bijna 2 weken dagelijks afspraken aan het verzetten. Dat kost tijd en levert veel frustratie op.
De TV was inderdaad interessant geprijsd, daarom hebben we hem ook gekozen. De eerste keer was hij op de site op voorraad en zou de volgende dag bezorgd worden. Dat blijkt ook uit de bevestigingen en de factuur. Sterker nog, de beugel die erbij besteld was is wel de volgende dag bezorgd.
Stel dat het inderdaad een laatste model was, dan zou ik het nog begrijpen, maar het is Bol.com zelf geweest die ons erop heeft gewezen dat de TV weer voorradig was en het voor ons het beste was hem nogmaals te bestellen, zodat hij nu wel de volgende dag geleverd zou worden. Het is met name de tweede keer dt het nu weer op dezelfde wijze mis gaat en het uitblijven van reacties van hun klantenservice, die ons beweegt hier werk van te maken.
De Wereld zou er inderdaad een beetje beter uitzien als er niet zoveel geeist werd. Maar redelijkheid gebied mij te zeggen dat grote webshops het een beetje hoog in hun bol(.com) hebben gekregen door te denken dat klanten dit soort frustraties allemaal maar gedwee moeten accepteren.
T?
Als er onverhoopt helemaal niet wordt geleverd heeft u naar mijn mening recht op 'geld' retour. Het kan inderdaad zo zijn dat er een fout is gemaakt met de prijsstelling omdat een verschil van €600,00 wel erg veel is.
Hoe dan ooik heeft men aangegeven een en ander te onderzoeken en dat dat drie weken kan duren en het minstre dat u dan m.i. te doen staat is dan ook drie weken wachten. Een probleem dat bij bol.com aan de orde is, is het gegeven dat zij een tussenpersoon zijn van andere leveranciers en het nog steeds onduidelijk is wie er dan aansprakelijk is. Omdat feitelijk als uitgangspunt zou dienen te gelden dat degene aan wie u heeft betaald en waar u heeft besteld degene is die aangesprken dient te worden en met betrekking tot dat aspect is sprake van (ook) een aanpassing van de wetgeving. Op dit moment is dat er nog niet.
Als er ook na drie weken blijkt dat er niet wordt geleverd en u ook uw geld niet terugontvangt kunt u dat terugvorderen. Dat is dan m..i. het enige recht dat u dan zou hebben.
@ltex: ik heb nav uw reactie van 14.30 opnieuw op mijn link geklikt en krijg nu 'niet leverbaar' zie afbeelding.
@sprietje, ik heb er toevallig ook een screenshot van gemaakt gisteren en vandaag, lijkt erop dat ze hem nu snel weg hebben gehaald. Zou bol.com sieren als ze ook zo proactief zouden reageren op mijn klacht...
En dit was overigens eergisteren, toen nog vol op voorraad. Let wel, ik heb hem, op advies van de klantenservice zelf de 21e voor de tweede keer besteld!
Zoals je ziet overigens: verkoop door: BOL.COM, dus niet een externe partij die het verprutst heeft, gewoon bol.com zelf!
Oh, maar ik twijfelde niet aan uw woorden hoor. Er is nu wel iets vreemds aan de hand. Open ik de link in de Bol.com app dan staat hij op niet leverbaar. Open ik de link in de browser, dan nog te koop als retour deal.
Bij platte TV kost ie 1552 euro een verschil van 153 euro dus geen 600 euro.Je kan ook er staat ook bij dit product altijd korting dus verschil misschien minder dan 100 euro..Kreeg op mijn tv ook ruim 10 % korting mijn tv was 550 voor 495.TS had toch iets beter moeten zoeken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer