Borg Digitenne kastje
Ik heb in 2014 een Digitenne abonnement afgesloten. Daarvoor moest ik een kastje ophalen en borg betalen. Ik dacht dat het 75 euro was. Nu wil ik opzeggen, maar weet KPN niets over de borg, noch over het feit dat ik het abonnement heb afgesloten in 2014. Ik wil mijn borg terug.
KPN moet deze informatie toch ter beschikking hebben? Ik ben best boos over deze slordigheid. Contract ben ik kwijt, maar KPN moet weten over borg voordat kastje in 2014 wordt meegegeven. Ik heb het kastje, inmiddels vernieuwd in 2018,
Als er borg is betaald is daar een betaalbewijs van.
Als u dat kan overleggen is het verhaal rond.
Als ik een fles cola haal in de supermarkt en ik haal het etiket er af, moet de supermarkt dan aantonen dat ik het daar gekocht heb en moeten zij het statiegeld dan terug betalen?
U meent borg betaald te hebben, maar bewijs hebt u er niet meer van. Het is niet aan de andere partij om uw administratie bij te houden.
Alle Digitenne abonnementen zijn een aantal jaar geleden aangepast. Met de oude ontvangers kan je nu niets meer ontvangen. Er moet in het verleden een wisseling plaatsgevonden hebben en wellicht is er toen iets verrekend.
Maar ja, als u uw administratie niet op orde hebt is dat aan uw slordigheid te wijten.
'Het is niet aan de andere partij om uw administratie bij te houden.'
Nee, maar het is wel aan de andere partij om zelf ook de eigen administratie bij te houden.
Dat KPN niet weet dat de vraagsteller een contract heeft afgesloten in 2014 klopt natuurlijk niet.
Janny, er zijn 2 soorten overeenkomsten geweest. Je kon een kastje huren of kopen. Dat is later aangepast en zijn er alleen maar huurkastjes gekomen. Nooit heb ik 1 cent, en met mij iedereen die ik aan Digitenne gezet heeft, hoeven te betalen aan borg. Dus aan TS om dat te bewijzen. Je had overigens ook geen abonnement nodig bij Digitenne. Met alleen de aankoop kon je al naar NPO kijken. Met een abonnement ook de commerciële zenders.
Het punt is dat de vraagsteller de administratie niet op orde heeft.
Maar ook dat KPN de eigen administratie niet op orde heeft.
KPN weet niet eens dat de vraagsteller een contract heeft afgesloten in 2014.
Niet alleen wijzen naar de vraagsteller maar ook naar de KPN dus.
Als er toen geen overeenkomst is afgesloten, dan kan KPN die dus niet overleggen. TS is de enige die weet wat er gebeurd is. Heeft hij/zij toentertijd een kastje gekocht om gratis naar NPO te kijken, dan is er nergens iets geregistreerd.
Hallo Tanja23 ,
Stel uw vraag op het forum van KPN , klik op de rode regels .
https://forum.kpn.com/
Zie ook dit voorbeeld met de gegeven antwoorden ( gaat wel over een Dongle , maar de werkwijze lijkt mij hetzelfde )
https://forum.kpn.com/internet-9/retour-borg-altijd-online-zeker-erbij-477909
Hoewel dit al redelijk oud is zie ik deze info https://radar.avrotros.nl/forum/televisie-f60/digitenne-t78691.html waar ik uit af leidtr dat voor het kastje huur betaalt dient (diende) te worden en er geen sprake is van borg maar wel aankoop mogelijk was ad. €50,00.
U kunt uw probleem hoe dan ook voorleggen aan https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/ en afwachten hoe men daar reageert.
Het was inderdaad of kopen of huren. Echter zijn de koopkastjes onbruikbaar geworden en jaren geleden al vervangen voor huurkastjes. Het kan best zijn dat TS koop en borg door elkaar haalt.
Tja, dat lijkt mij ook het geval te zijn. Hoe dan ook geldt hier wie eist dient te bewijzen en zonder bewijs .... . ?!
U heeft toen een bedrag voor het kastje betaald, dus geen borg, waarbij het kastje uw eigendom werd. Bij de introductie van Digitenne kocht u een kastje en kreeg u, een bepaalde periode, een tweede (duo)kastje gratis. Inmiddels zijn de oude kastjes niet meer bruikbaar en heeft u de mogelijkheid gehad om een nieuw kastje in bruikleen te krijgen welke u bij opzegging moet inleveren. Heb zelf beide oude kastjes nog in mijn bezit en er is door KPN nooit om retourzending gevraagd simpel omdat deze mijn eigendom zijn alleen kan ik er al jaren niets mee. Dus de geschillencomissie kunt u wel vergeten.
Lijkt mij ook maar het is aan Ts wat te doen in deze.
Overbodig advies omdat de TS hier niets mee wint, het was koop en geen borg.
Ik kan niet reageren op @neodutchio, maar (waarom zou men een etiket van een fles verwijderen) uw voorbeeld, iedere supermarkt die de bekende merken frisdrank etc. verkoopt neemt de legen flessen in.
Sommige automaten doen echter wel moeilijk als er geen label op zit. Vooral na de zomer leveren mensen vaak PET flessen in uit het buitenland waar geen statiegeld over betaald is. Vandaar dat winkeliers het mogen weigeren.
Doorgaans zal de medewerker het wel handmatig verwerken wanneer daar om gevraagd wordt.
JIJ verwijt de KPN iets dat je zelf OOK niet op orde hebt, ZELF had je dit kontrakt ook moeten bewaren wat overigens niet wegneemt dat ook de KPN in gebreke is nu.
Wie eist bewijst, als jij dus je borg terug wilt zul jij moeten bewijzen! Zoek dus terug in je bankafschrijvingenmaar vooralook, je kontrakt!
Hoeveel digitenne kastjes had je en hoeveel huur betaalde je per maand?
Ik heb ook Digitenne gehad, maar van een borg kan ik mij niets herinneren.
Wel dat je eventueel voor het eerste kastje huur moest betalen en een 2e en 3e kastje kon kopen. Of alleen een insteekkaart voor de tv kopen. En inderdaad de huur voor het eerste kastje zat bij het abonnement in. Het kopen van een 2e kastje had je er zo uit.
https://forum.kpn.com/digitenne-12/ineens-betalen-voor-ontvanger-526904
Logisch dat er geen administratie isvan borgbetaling ,want die heb je nooit hoeven betalen. Het was bij Digitenne kopen of huren
KPN is rond 2018 overgegaan op DVB-T2, hiervoor heb je toen een nieuwe ontvanger als huur ontvangen (anders had je nu geen digitenne meer kunnen kijken). De ontvanger waar je eventueel voor betaalt hebt (als koop, borg hebben ze nooit gehad) is een oudere variant en al enkele jaren niet meer in gebruik.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer