sa
door sante140 May 5, 2019 om 06:56
Elektronica & tv

Brapa

openlijke waarschuwing voor Brapa.com

Graag wijs ik jullie op het volgende
brapa.com , is een redelijk grote speler  op het gebied van  reparatieonderdelen voor smartphones
en ik bestelde hier ook vrij regelmatig

maar sinds kort staat er op hun website te lezen: (en dit zag ik pas na het  bestellen en betalen van mijn producten)
Bestellingen worden voorlopig niet verzonden

Geachte klant,

Wij kunnen vanaf heden voor een aantal weken geen bestellingen verzenden. We weten nog niet precies voor hoe lang. Het is wel mogelijk om bestellingen te plaatsen, maar we kunnen op dit moment nog niet aangeven wanneer deze verstuurd worden.
Onderdelen waarbij vermeld staat dat ze niet op voorraad zijn, maar wel rechtstreeks vanaf de leverancier verzonden kunnen worden, aan onze leverancier kunnen vragen deze rechtstreeks n, kunnen we wel verder in behandeling nemen.
Openstaande terugboekingen zullen de komende tijd wel uitgevoerd worden.
Omdat we niet in de mogelijkheid verkeren om grote aantallen mails te beantwoorden, is het binnenkort alleen nog maar mogelijk om vragen te stellen over reeds geplaatste orders. U kunt ons hierover mailen door een ‘reply’ op de orderbevestiging te sturen.
Zodra we weten wanneer we weer open gaan, zullen we dat hier vermelden.

Ik zou graag deze website off line willen laten halen, want dit is pure oplichterij

2735 10 Rapporteer

Th
door Thijs124 - May 5, 2019 om 08:13
289 Antwoorden / Vragen

Bedankt voor je waarschuwing.

Blijkbaar speelt dat al zeker een jaar lees ik nu. Dat begint dan inderdaad op oplichterij te lijken.

panter22
door panter22 - May 5, 2019 om 09:18
6599 Antwoorden / Vragen

Deze eigenaar heeft meer zaken en het is hem misschien even te veel geworden.
https://drimble.nl/bedrijf/zierikzee/13960830/brapacom.html

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 5, 2019 om 09:42
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk is dseze melding meer bedoelt voor de redactie van het TV programma en dan is het juiste adres kassa-online@bnnvara.nl
  Wij zijn een forum van vrijwilligers die vragen proberen te beantwoordeen op basis van kennis en ervaring.

ne
door neodutchio - May 5, 2019 om 09:47
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Een grote speler?
De AV zijn in strijd met de wet. Garantie wordt niet gegeven en bij herroeping krijg je in eerste instantie een tegoedcode. Garantie omdat het goedkoop aangeboden wordt is natuurlijk kolder en bij herroeping hoor je binnen 14 je geld gewoon terug te krijgen.
Het gevonden adres is een woonhuis. Niet bepaald een plek waar je een grote speler in onderdelen zou kunnen vinden.
Het gebruike mailadres is een gratis variant van Gmail. U kent 1 serieus bedrijf met een Gmailaccount?

Even voor de gein bij Apple onderdelen gekeken. Voor de oude zooi hebben ze wel wat in de verkoop, maar alle Ipads van 2018 en 2019 hebben ze niets. Voor een Iphone 8 wel een onderdeel kunnen vinden, maar voor een prijs die gewoonweg niet kan.

Dus hoe u hier ooit had kunnen bestellen en waarom u denkt dat dit een vrij grote speler is, is mij een raadsel.

Wat is in uw ogen precies de oplichting? Er wordt aangegeven dat er niet geleverd zal gaan worden. Dan is het ook de verantwoordelijkheid van de koper om het wel of niet te bestellen. Dit is gewoon weer een zolderkamerhobbies die waarschijnlijk is terug gefloten vanwege of namaak of de belastingdienst. De site klopt iig van geen kanten en iedereen die gewoon oplet zal daar nooit willen kopen.

Voor diegene die niet verder gekeken hebben dan de neus lang is, je kan altijd je bestelling herroepen. Krijg je dan je geld niet terug, schakel dan een incassobureau is.

ro
door ron503 - May 5, 2019 om 11:28
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De website offline halen gaat zowiezo niet lukken omdat dat een taak van de webhoster is. Veel onderdelen zijn al niet meer te bestellen omdat de bestel functie ontbreekt. Oplichterij is voor nu nog een te groot woord omdat nog niet vaststaat dat het achterliggende bedrijf nog niet opgeheven is en vragen over bestellingen wel probeert de beantwoorden.

costnix
door costnix - May 5, 2019 om 12:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Brapa doet aan dropshipping. Jij bestelt brij Brapa, Brapa bestelt bij een bedrijf, dat bedrijf stuurt het rechtstreeks naar jou.
Op zich niets mis mee. Als het goed gaat, werkt het, alleen een veel langere verzendings duur.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Drop_shipping

lo
door lovewinnie May 5, 2019 om 15:30
1210 Antwoorden / 1 Vragen

En zal me niet verbazen als het mooi zooi is ook van aliexpress.

ne
door neodutchio May 5, 2019 om 17:31
5149 Antwoorden / 12 Vragen

gezien de prijzen kan het nooit om merkartikelen gaan.

costnix
door costnix May 5, 2019 om 17:49
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien wel producten van Opple, Hauwya, Sumsang,..... :-)

sjjoppy
door sjjoppy - May 5, 2019 om 18:14
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Brapa.com heeft er een nieuw onderdeel bij.
https://www.brapa-repair.com/

Ka
door Karel.F - May 13, 2019 om 14:06
26 Antwoorden / Vragen

Bedankt voor de waarschuwing Sante!

marita5
door marita5 - May 13, 2019 om 14:29
11511 Antwoorden / 15 Vragen

@sante140 ,

Er staat nu op hun site :

Deze webwinkel is tijdelijk door administratieve redenen onbereikbaar. Mogelijker wijs is deze webwinkel binnenkort weer beschikbaar. Hieronder vindt u contactgegevens waarop u de webwinkel kunt bereiken.

Bedrijfsnaam :
E-mailadres : brapacom@gmail.com