kl
door klungel Jun 17, 2020 om 14:44
Elektronica & tv

Canal digitaal zenders weg

ik wil mijn abonnement beeindigen omdat er vijf zenders uit het pakket "riant"zijn verdwenen.

Als schotelkijker  kijk ik juist heel veel naar de discovery kanalen, en juist die verdwijnen.

Ik heb geen bericht, mail of sms gehad over deze wijziging.

nu ik probeer op te zeggen komt de mededeling dat het kon tot 1-6-2020.

wat kan ik, of jullie doen?

2911 7 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 17, 2020 om 14:48
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik kan niets voor u doen. Wat u had kunnen doen is bij het bekend maken van de aanpassing opzeggen. U zegt niets ontvangen te hebben, maar helaas komt dat verhaal vaker voor. Het wordt bekend gemaakt in nieuwsbrieven en via berichten in de persoonlijke omgeving. Elke aanbieder communiceert dit. Vaker zijn er vragenstellers die aangeven niets ontvangen te hebben terwijl anderen dit wel hebben ontvangen. Canal digitaal stuurt niet de ene klant wel en de andere niet.

Dat wordt dus uitzingen tot einde contract.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 17, 2020 om 18:40
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Neen dus, zie wetgeving m.b.t eenzijdig niet nakomen van een overeenkomst.

Gr
door Grunn1 Jun 17, 2020 om 18:57
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ja kan wel, vaak worden de mailtjes betreffende wijzigingen niet gelezen weggegooid en na een maand kan je niet meer opzeggen.

ju
door juliomariner - Jun 17, 2020 om 14:51
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Die mail is wel verstuurd, heb hem wel gehad. Alle Discovery zenders zijn volgens mij uit alle pakketen gehaald, kan ook niet meer kijken.
'Mooi waardeloos waarom zou ik nog TV kijken? Op de campingszenders van RTL en SBS zijn alleen nog maar kook- en dating programma's  en van die programma's waarin het er om gaat wie het snelst de ander in z'n bed krijgt.

mr
door mrmoto Jun 18, 2020 om 10:13
167 Antwoorden / 4 Vragen

 programma's waarin het er om gaat wie het snelst de ander in z'n bed krijgt. EN wie wint er ?
even serieus er zijn wel twee engelse zenders toegevoegd 2x BBC stond op de site ,stond op het CD-kanaal en stond ook in de mail die ik kreeg !

ju
door juliomariner Jun 18, 2020 om 10:19
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Geen idee wie er wint, ik zap altijd snel door. Programma's van zo'n laag niveau kijk ik niet.

1paul
door 1paul - Jun 17, 2020 om 14:53
3141 Antwoorden / 0 Vragen

in de spamfolder terechtgekomen waarschijnlijk, gebeurt meer....

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2020 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dan een meerjarig contract?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 17, 2020 om 18:39
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Verwijderd, info/advies blijkt onjuist.

Gr
door Grunn1 Jun 17, 2020 om 18:55
1427 Antwoorden / 18 Vragen

U kunt dus herhaald per onmiddellijke beëindiging en dus in iedeergeval per 1 juli

Dit klopt dus niet. Indien de aanbieder de klant geïnformeerd heeft dan kan de klant binnen 1 maand opzeggen maar na die maand niet meer. Informeren kan bijvoorbeeld dmv een email, een brief of iets gelijks.
Indien ts de mail heeft gemist omdat deze bijvoorbeeld in de spam map is terecht gekomen is dat de schuld van ts zelf of als ts de mail wel heeft gehad maar ongelezen heeft weggegooid en nu meer dan een maand later wil opzeggen dan kan dat niet meer.
Zie zelf maar wat er in je link van consuwijzer staat.

Wat moet de aanbieder doen als hij de voorwaarden wil wijzigen?

Wil de aanbieder uw abonnement wijzigen? Dan heeft de aanbieder de volgende verplichtingen:

  • Hij moet u een maand van te voren informeren over de wijziging.
  • Hij moet u zo veel mogelijk persoonlijk informeren over deze verandering. Bijvoorbeeld met een brief, e-mail of sms. Zet hij de verandering alleen in de krant? Dan is dat niet voldoende.
  • Is de verandering nadelig voor u? Dan moet hij u laten weten dat u zonder bijkomende kosten uw abonnement kunt opzeggen.
  • Hij moet u laten weten op welke wijze u kunt opzeggen.

Ik ben het niet eens met de wijziging van mijn abonnement. Wat kan ik doen?

Is de wijziging nadelig voor u? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Nadat u bent geïnformeerd door de aanbieder hebt u een maand lang de tijd om op te zeggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 17, 2020 om 19:02
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Is verwijderd. Het was dus helaas onjuist gelet op de melding van Consuwijzer waar ik nu juist naar verwees.

aurora1
door aurora1 - Jun 17, 2020 om 23:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wij, vrijwilligers op dit forum: helemaal niets. Kijk eens bij de spam. U bent nu te laat om gratis op te zeggen.

sira
door sira - Jun 19, 2020 om 12:36
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, helaas zijn de Discovery zenders uit het pakket. Canal Digitaal zal de prijs wel niet rondgekregen hebben, dan is de eenvoudigste oplossing er mee te stoppen en pech voor de klant..

Ik heb deze wijziging wel degelijk via de mail gecommuniceerd gekregen.

sira
door sira Jun 19, 2020 om 15:32
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Goed van jou !!!
Ik had dit nog niet gelezen.

Valt me mee dat ik een melding m.b.t. je reactie krijg, want de laatste weken is het weer huilen met de pet op. Ik moet het toevallig zien als ik ingelogd ben.