jo
door jotema Mar 12, 2005 om 12:19
Elektronica & tv

CanalDigitaal

Kan CanalDigitaal, houders van een 'oudere' smartcard verplichten een nieuwere kaart tegen betaling aan te schaffen?

881 4 Rapporteer

sa
door sattv - Mar 16, 2005 om 08:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben van mening dat de Irdeto swop gelijk gesteld moet worden met de
in 2003 gehouden Seca swop. Dit houd in dat CanalDigitaal ook de
Irdeto-kaart gratis moet omwisselen. Let wel tegen de voorwaarde dat
men geregistreed staat bij CanalDigitaal. Of ze het verlpicht zijn
blijft voor mij ook een vraag. Ik heb middels brieven naar
CanalDigitaal aangegeven dat ik het niet eens ben met deze swop. Ik
vind dat wij niet gelijk behandeld worden en dat hier sprake is van
ongelijke behandeling. Als alle geregisteerde (~160.000) Irdeto
abonnees klagen bij canalDigitaal dan moet er toch een reactie komen
dan wel media spectakel.

jo
door jotema - Mar 16, 2005 om 08:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels heb ik geschreven aan CanalDigitaal, met de melding dat ik niet akkoord ging met hun voorstel.

Als reaktie kreeg ik een brief terug dat ze mijn opmerking behandeld hebben maar niet honoreren met een gratis 'nieuwe'kaart.

Indien ik het daar niet me eens was dan kon ik met hun 0900 bellen.

Dat heb ik gedaan en na 17 minuten a € 0,25 per minuut kreeg ik een medewerker van de servicedesk aan de telefoon, die me vertelde dat dit een directie beslissing was en hij verder niets voor mij kon doen.

ab
door abdola - May 31, 2005 om 11:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een nieuwe irdeto kaart voor veel geld van CanalDigitaal ontvangen.
5 euro voor een nieuwe kaart (administratiekosten) zou voldoende moeten zijn.
Echter mijn kastje ging kapot.
Even een nieuwe gekocht.
Dus even bellen naar CanalDigitaal (Van email hebben ze nog nooit gehoord, dat zal wel te lastig zijn) om mijn nieuwe nog niet geactiveerde kaart om te ruilen voor een Sega-kaart.
CanalDigitaal blijkt echter telefonisch bijna onbereikbaar te zijn.
Na vele malen bellen en lang wachten (0,70 cent per minuut) kreeg ik het antwoord dat ze daar niet aan beginnen.
Ik moest maar een nieuw Sega-kaart bij de dealer gaan kopen.

Moraal. Waarom zou je ook service verlenen als je in een machtspositie verkeerd!!!

jago
door jago - Aug 4, 2005 om 16:59
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb net mijn derde brief op de post gedaan waarin ik ze vraag een nieuwe kaart te sturen of de oude weer in werking te stellen. Het eerste antwoord wat ik kreeg gaf twee redenen voor de noodzaak van de kaartwissel:

  1. In het verleden hebben ze in de prijs geen rekening gehouden met kostbare kaartwissels,
  2. Ze willen een bijdrage voor het technisch onderhouden van het Irdeto-platform

Wij hebben geantwoord:

"Beide zaken wilt u nu op ons als consument afwikkelen. Dit is niet correct en ook niet zoals door u tijdens de aanschaf beloofd.

Graag zien wij op korte termijn een nieuwe smartcard tegemoet. Als dat principieel onmogelijk blijkt, dan hersteld u de mogelijkheden van onze huidige kaart.

Wij vertrouwen er op dat u op korte termijn de toegang tot de zenders hersteld."

Daarop kregen we weer een afwijzing en het advies  om de Customer Service 0900-9323 à €0,20 p.m. te bellen.

Wij hebben nu daarop geantwoord:

"In uw brief van 19 juli 2005 geeft u geen antwoord op onze vraag. Dit ervaren wij als hoogst ongepast en klantonvriendelijk. Uw verwijzing naar een of ander Customer Service 0900-nummer getuigt van zeer weinig respect voor uw klanten.

Uw communicatiewijze riekt zelfs naar machtsmisbruik.

Uw werkwijze is niet correct en ook niet zoals door u tijdens de aanschaf beloofd. In de rubriek van het consumentenprogramma Kassa wordt dit reeds aan de kaak gesteld.

Mocht het nodig blijken, waar wij tot nu toe niet van uitgaan, zullen wij niet aarzelen de media en/of andere rechtsmiddelen in te schakelen."

Zijn er medegetroffenen?