cees60
door cees60 Mar 11, 2019 om 19:54
Elektronica & tv

Coax kabel splitsen voor ontvangst Ziggo modem en DVD/Videorecorder

Ik heb mijn Ziggo modem via een coax verbonden met mijn TV. Nu heb ik ook een Philips DVD/Videorecorder middels een Scart naar HDMI unit met mijn TV is verbonden. Het probleem is alleen dat ik alleen maar DVD's en/of videobanden kan afspelen en niet kan opnemen omdat er geen coaxverbinding is. Kan ik middels een splitter (evt. met retoursignaal) de coaxverbinding splitsen en beide apparaten met de TV verbinden zodat ik niet alleen TV kan kijken maar ook tegelijkertijd met de recorder een ander programma kanopnemen? Het is niet de bedoeling om vanaf de plaats waar het TV-signaal binnenkomt een tweede coax aan te sluiten omdat deze minimaal 10 meter lang zou moeten zijn. (Dit is nu ook de lengte van de huidige coalskabel.) Alvast dank voor elke reaktie.

2090 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2019 om 20:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt natuurlijk in ieder geval de coax kabel in de videorecorder doen. En dan tv kijken via via. Maar goed dan kunt u alleen opnemen  waar u naar kijkt.

diumenge
door diumenge - Mar 11, 2019 om 20:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die recorder werkt op een analoog signaal neem ik aan. Daar gaat Ziggo mee stoppen of is er al mee gestopt. Dus was je ook doet, dat werkt (straks) niet (meer).

tenormin
door tenormin Mar 11, 2019 om 20:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Is (hier) al gestopt.

Ge
door Genee - Mar 11, 2019 om 20:38
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De coaxkabel vanaf het modem moet eerst naar de In op de videorecorder en vanaf de Out een coaxkabel naar de TV.
Dan op de videorecorder de kanalen instellen.

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2019 om 21:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer eens splitters, eventueel met nog een signaalversterker erbij.
Ik heb zo meerdere tv toestellen en recorders in verschillende kamers aangesloten.
Versterker en splitters heb ik bij een bouwmarkt gekocht, i.c. Karwei, dus kan ook bij Gamma. De Hema heeft of had ook versterkers (17 euro). Signaalversterkers kosten bij Karwei/Gamma 20 euro.
Dus coax uit de muur, versterker erop, splitters daarop etc. Of eerst zonder versterker proberen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2019 om 21:52
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Zolang Ziggo nog analoog doorgeeft kunt u de al gegeven opties benutten. Ik werk (maar binnenkort werkte) via coax in recorder en coax van recorder naar TV. Maar als ook al gezegd, Ziggo stop met analoge doorgifte en dus zal het niet meer werken. Dat tenzij u van de TV opneemt via de scart en de av instelling van de recorder.

tenormin
door tenormin Mar 11, 2019 om 23:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zolang? is nog heel, heel kort dus elke optie is weggegooid geld, hoe weinig ook. En het ligt er ook nog maar aan of men een speciaal kastje moet hebben; ik in ieder geval niet. Was enkel een kwestie van instellingen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 12, 2019 om 09:34
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Als Ts een extra coaxkabeltje heeft is het ee kwestie van simpelweg daarmee de coax recorderuitgang verbinden met de coax tv ingang maar inderdaad, zolang het nog guurt. Bij mij gaat Ziggo over ca 4 weken geheel digitaal.

ro
door ron503 - Mar 12, 2019 om 10:09
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan met een splitter van goede kwaliteit dus geen plastic rommel, een versterker is niet nodig want het signaal is sterk genoeg. Of het nog nut heeft durf ook ik te betwijfelen tenzij het apparaat is voorzien van een DVBC tuner maar dat verwacht ik niet.

marita5
door marita5 - Mar 12, 2019 om 11:55
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cees60 ,

Ik weet niet of uw Tv geschikt is voor een CI module .
Ik heb in de Tv een CI module met kaart , dus kijk ik digitaal .
De Dvd / Videorecorder had ik aangesloten op een aparte decoder met kaart , zodat ik digitaal kon opnemen .
Echter bij deze decoder kon ik alleen de standaard zenders opnemen , b.v Movie Xl ( extra zenders ) had ik geen beeld .
Nu heb ik een Humax IDHR 5200 aangesloten ( met kaart ) kan ook via deze decoder digitaal tv kijken en tegelijk opnemen ., zelfs kan ik een eerdere opname bekijken , terwijl de Humax een ander programma aan het opnemen is .
De Dvd / Videorecorder staat ernaast , kan hier dvd`s / en video`s mee afspelen , alles is aangesloten d.m.v een splitter .

Als Ziggo stopt met analoge signaal , kunt u d.m.v van een aparte decoder met kaart toch digitaal opnemen .

simon55
door simon55 - Mar 12, 2019 om 12:06
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als het analoge signaal niet meer beschikbaar is , kan met n eenvoudige aanpassing in de video -recorder alsnog digitaal opgenomen worden. Maar dat is bij ieder merk anders

ro
door ron503 Mar 12, 2019 om 13:24
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Vertel want een alaloge dvd/video recorder is niet zomaar om te bouwen en zeker niet eenvoudig. Zomaar de analoge tuner wisselen voor een digitale maakt nog niet dat de boel ook gaat werken omdat de bedieningsprocessor die tuner niet aan kan sturen.

cees60
door cees60 - Mar 13, 2019 om 19:00
362 Antwoorden / 216 Vragen

Allen dank voor de reakties. Ga met alle mogelijkheden aan de slag. En het is inderdaad zo dat zodra Ziggo geen analoge signalen meer doorgeeft kan ik feitelijk niets meer met het apparaat. Behalve DVD's en video's afspelen omdat ik middels een kastje de scart heb doorgeschakeld naar HDMI.

zw
door zwaardvis - Mar 13, 2019 om 19:28
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Begrijp ik goed dat u geen Set Top Box (digitaal kijken kastje) gebruikt?
Zelfs als u een oude Humax 5300 heeft, kunt u daarmee opnemen. Alleen naar een andere zender kijken dan opnemen kan daar niet mee. Wel weer met een gesplitste coax. Een eenvoudige coax splitter heeft u voor een paar euro in de bouwmarkt.