ev
door evelynbening Aug 11, 2010 om 20:19
Elektronica & tv

Combi magnetron

ik wil graag en combi magnetron kopen,maar er zijn zoveel soorten en maten,waar moet ik op letten en wat is een goeie?

19986 17 Rapporteer

abarth
door abarth - Aug 11, 2010 om 20:42
845 Antwoorden / 19 Vragen

Waarvoor gaat u de oven functie gebruiken en waarvoor de magnetron?
Soms zijn twee aparte aparaten beter dan een combinatie.

Hoe groot moet de inhoud (aantal liters) zijn

Hoeveel vermogen heeft u nodig voor de magnetron (aleen opwarmen of ook koken)

Wat mag het kosten 199 of 1100 euro?

Kijk eens op een vergelijkingssite zoals kieskeurig wat de mogelijkheden allemaal zijn en welke prijsklasse bij u past.
Waarschijnlijk kunnen medeforumleden er dan meer over vertellen.

Ik heb een Bosch oven en merkloze magnetron en ben over beide zeer tevreden

knoop4x9
door knoop4x9 - Aug 11, 2010 om 21:15
533 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf heb een siemens combie met hete lucht oven die hoef je niet meer voor te verwarmen siemens heefd ervaring in hoogfrequent vermogen hij is ook van binnen geemalleerd dus makkelijk schoon te maken, daar moet je bij je keuze zeker op letten.

Mvrgrt Nico

ja
door jank - Aug 13, 2010 om 12:28
168 Antwoorden / 8 Vragen

Met bovenstaande antwoorden bent u volledig geinformeerd. Uw uiteindelijke keuze hangt af van wat u ermee wilt en wat u ervoor wilt betalen. En mogelijke aanbiedingen, ook dat is het waard, om in de gaten te houden. Veel succes bij uw keuze!

ta
door tangojazz - Aug 13, 2010 om 13:11
7 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben zelf weg van de Bosch Gourmet. Die is redelijk vonk bestendig. De oven is prima en de grill ook. Deze combi schakeld tussen de de 3 mogelijkheden indien ze alle 3 ingebruik zijn. Dit werkt ook als er 2 functies ingebruik zijn. Er is ook geen draaiplateau aanwezig omdat de antenne van de machnetron boven in draaid.
Let wel op de machnetron verkort de kooktijd en doet niets meer en niets minder.
Een cakebakken gaat ook in deze oven prima. Gebruik de machnetron met verstand hij hoeft lang niet altijd gebruikt te worden. Er zijn wel goede machnetron recepten te vinden op internet. De maximale capaciteit van deze magnetron is 800 watt.
Veel succes

av
door avdp - Aug 13, 2010 om 17:46
29 Antwoorden / 0 Vragen

koop een samsung, dat zijn veruit de beste, draait bij mij al 16 jaar zonder problemen, en het was echt geen dure !

ro
door ron530 - Aug 13, 2010 om 19:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Er is nog al verschil in combi ovens, zo heeft de één een magnetron en als extra een oven, deze combineren niet echt, het is het één of het ander. Er zijn er ook die dit wel doen voorbeeld, je doet het gerecht bevroren in de combi en stelt het programma in b.v. biefstuk, de combi gaat aan het werk en piept na een bepaalde tijd als het vlees omgedraaid moet worden. Sharp had al zoiets op de markt in 1997. Combi's met een draaiplateau is geen aanrader, beperkt toch in de ruimte. Beter is om er één zonder te nemen, daar kun je inzetten wat je wilt en de gehele oven benutten. De magnetron werking is maar een klein proces en een extra verdeler zorgt voor de juiste "verwarming". Het is toch een afweging want met zo'n combi zit je in de hogere prijsklasse.

ja
door jank - Aug 13, 2010 om 21:06
168 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=avdp schreef op vrijdag 13 aug 2010, 17:46]koop een samsung, dat zijn veruit de beste, draait bij mij al 16 jaar zonder problemen, en het was echt geen dure !
En daar gaan we weer in een eindeloze discussie.
Ook ik heb een Samsung combi gehad, binnen 1 jaar kapot, roep ik toch ook niet: Koop vooral geen Samsung bla bla bla?

kiran
door kiran - Aug 13, 2010 om 21:18
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@evelynbening

Een echte combi-magnetron zou ik niet willen aanbevelen. Naar mijn idee kan en doe je daar weinig mee. Zou u willen aanraden een 3 in 1 combi te kopen.
Wat merk betreft: dat is een ieder zijn/haar eigen ervaring.

Heb zelf een 4 in 1 combi van Whirlpool, gebruik het apparaat elke dag, al zo'n 8 jaar lang. Nu zal u zeggen: 4 in 1 en je zegt: 'neem een 3 in 1'.
De mijne bestaat uit 4: magnetron 1000 watt / heteluchtoven 250 / grill 1600
en een crisp. En die crisp is echt ongelofelijk UIEN! Dus niet nemen. Vissticks en patat behoren er crispy uit te komen, maar helaas ... het is slappe hap.

En de 2 echte combinatie-programma's die erop zitten? Nog nooit gebruikt.

Magnetron + Heteluchtoven of Magnetron/Heteluchtoven/Grill is een prima Combinatie naar mijn idee.
Succes met wat wat u besluit.

ni
door nikkee - Aug 13, 2010 om 22:21
25 Antwoorden / 6 Vragen

Zes jaar geleden hebben wij een Sharp r967 gekocht. Prima magnetron, maar de rest laat te wensen over. De taarten zijn nog te doen, pizza's zijn meestal niet gaar (moet dus zeker in combi met de magnetron en lukt nog niet) en de koekjes mislukken altijd! Over de cake nog niet gesproken...

Ik persoonlijk zou eerder een losse magnetron en een losse oven aanschaffen, dan een combi. Vooral als je daarvoor de ruimte hebt.

kiran
door kiran - Aug 13, 2010 om 22:34
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@nikkee

"Pizza's moeten zeker in combi met de magnetron".
Nee, door de magnetron dan te gebruiken blijft het slap.
Of ... hoelanger het staat ... droogt uit en verbrand.

Pizza's in de [hetelucht] oven. Maar is een beetje schipperen. De tijden op de verpakkingen kloppen vaak niet. Zijn gemiddelde tijden. Als ik pizza bak in het heteluchtoven gedeelte en de pizza doos geeft aan: 12-15 min. bij 200 gr.
Dan heb ik een lekkere pizza na 18 minuten op 200 gr.
Is dus even uitvogelen. Maar Pizza's bak je [in oven], magnetron kookt alleen.
En gecombineerd een pizza bakken? Nee, een half gekookte lijkt me ook niet zo lekker.

ni
door nikkee - Aug 13, 2010 om 22:55
25 Antwoorden / 6 Vragen

@Kiran,

Wij hebben van alles geprobeerd, maar de pizza komt er meestal niet echt lekker uit. Wij doen de pizza inderdaad langer in de hete luchtoven dan op de verpakking staat, anders is het echt niet lekker knapperig zo als wij dat zouden willen. Terwijl dezelfde pizza bij mijn moeder in de losse oven en de gewone tijd op de doos heerlijk smaakt. Ik vind dat persoonlijk echt een nadeel van de combi, alles moet je maar uitvogelen en dat duurt lang en soms komen we er niet achter hoe we nou het beste een gerecht in de hete lucht oven moeten bereiden. Vandaar dat ik een combi niet gauw zou aanraden aan anderen.

na
door nammko - Aug 14, 2010 om 00:21
28 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb voor je de test bekeken, die door de Consumentenbond is gedaan. De meeste combimagnetrons komen bedroevend slecht uit die test. De enige, die er nog redelijk uit kwam was de Samsung CE 117A-X/XEN. Vrijstaand en met een richtprijs van 220 euro. Ik hoop, dat je wat hebt aan deze informatie. Succes!

id
door idepiet - Aug 14, 2010 om 08:07
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ikzelf heb 2 jaar geleden bij de Aldi een combi magnetron ( 3 in 1) gekocht. Het merk is medion en ik ben er zeer tevreden over.
Ik heb er 89,99 voor betaald.

roodborstje
door roodborstje - Aug 14, 2010 om 11:32
91 Antwoorden / 71 Vragen

Had eerst een gewone magnetron en gasfornuis met over eronder.
Daarna heb ik 16 jr. geleden een Bosch combi met alle functies gekocht en er erg tevreden mee. Zou geen andere meer willen. Hij wordt bijna dagelijks gebruikt voor een van de vele functies.

toon59
door toon59 - Aug 14, 2010 om 12:05
40 Antwoorden / 7 Vragen

Kijk eens op Vergelijk.nl of Kieskeurig.nl

ro
door ron530 - Aug 14, 2010 om 12:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het is maar wat je er mee wil doen, complete gerechten of kant en klaar maaltijden opwarmen en af en toe een kippetje braden. Voor en echte combi kom je toch bij Bosch of Miele uit, kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

jansje
door jansje - Aug 14, 2010 om 17:42
131 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=kiran schreef op vrijdag 13 aug 2010, 21:18]@evelynbening

Een echte combi-magnetron zou ik niet willen aanbevelen. Naar mijn idee kan en doe je daar weinig mee. Zou u willen aanraden een 3 in 1 combi te kopen.
Wat merk betreft: dat is een ieder zijn/haar eigen ervaring.

Heb zelf een 4 in 1 combi van Whirlpool, gebruik het apparaat elke dag, al zo'n 8 jaar lang. Nu zal u zeggen: 4 in 1 en je zegt: 'neem een 3 in 1'.
De mijne bestaat uit 4: magnetron 1000 watt / heteluchtoven 250 / grill 1600
en een crisp. En die crisp is echt ongelofelijk UIEN! Dus niet nemen. Vissticks en patat behoren er crispy uit te komen, maar helaas ... het is slappe hap.

En de 2 echte combinatie-programma's die erop zitten? Nog nooit gebruikt.

Magnetron + Heteluchtoven of Magnetron/Heteluchtoven/Grill is een prima Combinatie naar mijn idee.
Succes met wat wat u besluit.

ook wij hebben deze magnetron en doen er al 17 jaar mee!!!
geweldig ding afgezien van het koken, doe ik er bijna alles mee.
een cake bakken 20 minuten klaar en bruin.
nee deze doe ik niet meer weg