ko
door koalabeertje Aug 10, 2007 om 16:55
Elektronica & tv

Consumenten belangen van AEG

ik heb in september 2006 een keueken aangeschaft met AEG apparatuur. van af de eerste week heb ik problemen met deze apparatuur.


1. 2x problemen met de magnetron  deur sloot niet goed waardoor de printplaat kapot ging en vervangen moest worden > de 3de keer is deze vervangen


2. de inductieplaat> magneten losgelaten


3 de afwasmachine gaf binnen een maand kortsleuting; in de fabriek een dop niet goed aangedraaid


de afwasmachine gaf lekkage: 1ste keer reparatie niet geholpen , nu voor de 2de keer verholpen


voor al deze klachten heb ik 7 x 4uur vrij moeten nemen.


AEG stuurt direct een monteur en afhankelijk van de klacht ordt deze afdoende verholpen. hier dus geen vraag over echter,


ik heb mijn ongenoegen over de aard en met name de frequentie van de klachten binnen 1 jaar geuit bij de consumenten belangen. en hen gevraagd om metmij naar ee passende oplossing/ vergoeding te kijken, mijn voorstel een verlenging van de garantie termijn met 1 jaar.


mijn verzoek wordt afgedan met: AEG apparatuur is net als en auto: het is een gebruiksvoorwerp en die slijten nu eenmaal; echter deeze storingen komen nkiet voort uit gebruik maar fabrieks c.q. constructie fouten.Dit hebben diverse monteurs van AEG zelf bevestigd.


aeg wenst verder niet met mij contact op te nemen.


mijn  vraag aan u wat zijn mijn rechten en wat zijn de plichten van AEG aan mij?


vriendelijke groet


brenda Oldenburger


mijn

2479 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De enige plicht van aeg is reparatie of vervanging als rep. niet mogelijk is.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo brenda: volgens het Burg> Wetboek is de leverancier/verkoper verplich te zorgen voor een product dat aan de verwachting voldoet. Ik geef u een aantal verwijzingen waar u hierover meer kunt lezen:


www.consuwijzer.nl


http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828


GarantievolgensKassa


De tweede geeft ook voorbeelden van brieven die mogelijk zinvol zijn. Ik geef u nu ook nog een link naar het BW waar in de artikele 17 t/23 letterlijk de wettelijke verplichting is weergegeven. Klik die artikelen afzonderlijk aan.


Voor de volstrekt goede orde: U heeft niets met AEG te maken maar met uw keukenleverancier!! 


www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html  maar dat is iets wat veel consumentenkopers kennelijk nog niet weten. herhaald: u moet bij uw leverancier/verkoper zijn en niet bij AEG zoals u ook kunt lezen als u de info waarnaar ik verwijs leest. Komt u er mondeling met de leverancier niet uit, dan in een aangetekend te verzenden brief in gebreke stellen en aansprakelijk. Zie de briefvoorbeelden.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

krook@ deze klant heeft niets met AEG te maken en AEG behoeft dus ook niets te doen! (Volgens de vigerende consumentewetgeving, AEG behoeft uitsluitend te handelen op verzoek van de leverancier/verkoper welke geheel aansprakelijk is voor het leveren van een product dat aan de verwachtingen voldoet.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@gerrit


Dat bedacht ik dus net ook en wilde corrigeren en schrijven dat de klant naar de verkoper moet reageren en niet naar aeg,maar jij was me terecht voor.


hans

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ach Hans, soms gaat het zo. Als je de volgende keer de eerste bent, neem gerust mijn verwijzingen over. Als iemand al een m.i. goed antwoord geeft behoef ik niet te herhalen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2007 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dus.......het komt erop neer dat U geen tegemoetkoming kunt eisen in welke vorm dan ook, ook niet bij de verkopende partij. Want dat is volgens mij U vraag, toch?


gr Ron

ve
door verwijderd - Feb 3, 2008 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ongelofelijk, wat komt mij dit bekend voor.


Wij hebben 5 inbouwapparaten van AEG sinds oktober 2006 en constant problemen ermee. Na 2 maanden ging het espressoapparaat stuk. Hier zijn ze 2x voor geweest met verkeerde onderdelen. Daarna werd er maar een nieuwe besteld. Deze kreeg ik in maart 2007. Inmiddels is deze ook alweer 2x stuk geweest en heeft ie nieuwe onderdelen gekregen.


Ondertussen heeft de combi-magnetron kortsluiting veroorzaakt. Hier is ook weer een aantal keer een monteur voor langsgeweest. Inmiddels hebben we een nieuwe gekregen dankzij de keukenwinkel.


Verder hebben we constant problemen met de vaatwasser. Deze liet elke keer vocht door zodat de kasten stuk gaan op den duur. Deze heeft ook een keer onderin gelekt en de deur sloot vaak niet. We hebben een nieuwe gekregen maar die laat nog meer vocht door. Vandaag kreeg ik weer de deur niet gesloten. Inmiddels is het zo dat AEG het geld terugstort (veel minder dan dat wij betaald hebben) en dat we er een kastje neerzetten ipv  vaatwasser. Ik heb het helemaal gehad met vaatwassers.


Ligt het nou aan mij of aan AEG?


Ik moet wel zeggen dat ze goede service leveren en toch ook wel proberen alles op te lossen. Je moet er gewoon constant achter aan gaan en de keukenwinkel inlichten. Die helpen ook.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2013 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo, wij hebben in dezelfde periode een keuken gekocht met AEG apparatuur. We dachten met AEG kwaliteit in huis te halen maar helaas..... Koelkast vervangen vanwege lek in t koelsysteem, volgens monteur fabricagefout. Slecht gesoldeerd op een kritisch piunt. Aktie AEG: nieuwe geplaatst maar we moesten deze wel betalen. Vaatwasser: Al 4x monteur geweest. De bekabeling tussen het bedieningspaneel en de rest van de machine was veel te krap en gaf na verloop van tijd slijtage en kortsluiting. 4x hetzelfde probleem. Actie AEG: 1x onder garantie gekomen daarna 3x € 75,- in rekening gebracht. Combimagnetron: Printplaat kapot na 3 jaar. reparatiekosyten €450,- Actie AEG: 84,- korting op de reparatie uit coullance. Gaskookplaat (gas op glas) 5 pits. Alle bevestigingspennen van de kookroosters afgebroken. al twee keer waarbij we de eerste keer (tijdens het plaatsen van de keuken door Mandemakers monteur) even voor het gemak niet meetellen. We zijn heel erg teleurgesteld in de kwaliteit va AEG welke in onze beleving nog minder is dan IKEA apparatuur en dat wil wel wat zeggen Ook consumenten belangen van AEG kun je beter AEG belangen noemen want ze komen niet een afspraak na op het gebied van tegemoetkoming in de kosten. We raden dan ook iedereen af om AEG te kopen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

mooimeisje_25395
mooimeisje_25395 - May 6, 2024 om 15:03
Winkels & webshops

2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen

6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan 
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet 
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt 
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan 
maar geen antwoord Lees meer

Mi
Michael Smeer - May 6, 2024 om 00:16
Huishouden & energie

Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?

Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel  een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer