Ma
door MarcoW90 Jul 22, 2020 om 11:05
Elektronica & tv

Coolblue problematiek nieuwe TV

Goedendag,

In eind maart jl. hebben wij een nieuwe Sony TV gekocht via Coolblue ad. € 1.299,-.

Coolblue hanteerd een 30 dagen proefperiode waarbij de TV omgeruild kan worden als deze niet bevalt.

6 weken na aanschaf TV constateren wij meerdere malen dat apps eruit vliegen en dat het geluid niet werkt bij het opstarten. Bluetooth breekt constant af en videos / muziek valt stil als het in verbinding staat. Enkel moment deed de tv het helemaal niet. Ging wel aan maar vertoonde geen beeld.

Voor een TV van 6 weken oud en vooral voor zo'n prijsklasse (ookal moet dat niet uitmaken) verwacht je een passende oplossing.

Coolblue geeft aan dat alleen een reparateur kan komen en dat zij niet zomaar iets terug kunnen nemen...? vreemd, aangezien ik toch een koopovereenkomst heb met Coolblue en niet met Sony/monteur o.i.d..

Na diverse mailtjes waarbij wij eerst updates moesten installeren, die vervolgens helemaal niets deden, is uiteindelijk een monteur gekomen. Die heeft de kabels in de TV vernieuwd, waarbij aan werd gegeven dat het wellicht ook het moederboard kon zijn..

Wat blijkt, ongeveer twee a drie weken later begint het weer. Tevens bleek, bij het aansluiten van een audiostation (middels AUX), dat deze niet meer werkt, wat voorheen niet het geval was.

Uiteindelijk na weer contact te hebben gehad met Coolblue gaven zij aan dat dit vanuit Sony opgelost moet worden. Uiteindelijk zou door Sony een nieuwe TV geleverd worden, zo gezegt zo gedaan.

Nieuwe TV wordt geleverd zonder afstandbediening en de voetsteunen...?

Bij het uitpakken blijkt dat het geen nieuwe TV is, stickers en plakkers ontbreken en tevens zijn er beschadigingen aanwezig. waarbij aan de binnenkant (lijst) een grove schade zit.

Wij hebben ons weer gewend naar de partij waar wij onze koopovereenkomst mee hebben afgesloten en dat in mijn optiek genoeg redenen zijn om de koopovereenkomst te ontbinden. Wij staan los van het e.e.a. hoe Coolblue dit regeld met hun partijen? heeft iemand nog goede raad in deze, of zullen wij de zaak maar direct uithanden gaan geven? Wij wachten nog op een reactie van Coolblue, maar wij zien het somber in, mede omdat zij na verkoop totaal niet het gevoel hebben gegeven om mee te denken naar een oplossing die passend is bij alle ellende van de afgelopen drie maanden en enkel alles bij een andere partij blijft neerleggen.

Hopelijk kan Kassa ons ook helpen!

Alvast bedankt.

Groet Marco

5423 13 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Jul 22, 2020 om 11:17
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Marco,

Deze behandeling van Coolblue kan echt niet door de beugel.....

Ik raad je aan om al je klachten op papier te zetten en aangetekend op te sturen naar het hoofdkantoor van Coolblue.

Heb je de tv in de winkel gekocht of online?

Ma
door MarcoW90 Jul 28, 2020 om 23:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Wij zijn nu een x aantal dagen verder, na onze e-mail van vorige week.
Er zou vorige week woensdag binnen drie dagen gereageerd worden.... maar natuurlij nog geen response.

TV is online gekocht.

marita5
door marita5 - Jul 22, 2020 om 11:21
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MarcoW90 ,

Wij wachten nog op een reactie van Coolblue

Wacht de reactie van Coolblue af , normaal zijn ze zeer correct met het afhandelen van problemen .

Lees ook hier , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/hoelang-mag-reparatie-duren

Bied dit geen oplossing , kunt u een klacht indienen bij Thuiswinkel.org , Coolblue is hierbij aangesloten ,

https://www.thuiswinkel.org/leden/coolblue/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 22, 2020 om 11:24
2008 Antwoorden / Vragen

De leverancier moet de kans krijgen de TV te repareren. En wel tot drie keer totdat u kunt gaan proberen een koopovereenkomst te ontbinden. Dus meldt de storing en laat ze hun ding doen. Coolblue kan er ook niet zoveel aan doen als Sony een reparatie verprutst.

audb
door audb Jul 22, 2020 om 12:08
1668 Antwoorden / 5 Vragen

dat 3 x is pure onzin.

Je moet ze de kans geven om het te repareren en als dat niet gaat dan kan je of een andere toestel eisen of de koop ontbinden opgrond van een ondeugdelijk product.

En het is zo dat als ze na 1x repereren de tv weer defect raakt dit al al als een ondeugdelijk product mag beschouwen.

Immers is het dan zo dat het gewoon niet goed gerepareerd is en daar een tv als een onmisbare product valt mag de reparatie ook niet te lang duren.

En zelf zou ik nooit iets kopen bij Coolbleu ze zijn over het algemeen genomen veel duurder dan een andere grote winkel.

Misschien wordt je tv niet "gratis" geinstalleerd maar het scheeld je wel een hoop geld.

Gr
door Grunn1 Jul 22, 2020 om 12:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@AUDB

Dat jij niks wil kopen bij Coolblue is je persoonlijke mening en niet van toepassing op de vraag van ts. Over het algemeen is Coolblue 1 van de beste webshops maar dat ter zijde.

Je bent wettelijk verplicht om de verkopende partij de kans te geven om het product een paar keer te laten repareren.

Volgens de site van de rijksoverheid het volgende.

Wanneer mag ik een koopovereenkomst ontbinden?

Als een product niet goed is, kunt u teruggaan naar de winkel. Heeft u een product een paar keer laten repareren, maar werkt het nog steeds niet goed? Of wil de verkoper het probleem niet oplossen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.

Voorwaarden ontbinden koopovereenkomst

U kunt de koopovereenkomst ontbinden:

  • als u de verkoper de tijd heeft gegeven om het product te repareren of vervangen, en het probleem is niet opgelost;
  • als de verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een bepaalde tijd;
  • als u het product een paar keer heeft laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed;
  • als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 22, 2020 om 13:07
2008 Antwoorden / Vragen

Serieus @AUDB, wat is dat voor een opgewonden toon terwijl je blijkbaar geen idee hebt wat de regels zijn? Je zit er niet een tandje naast maar je zwamt gewoon uit je nek, schaam je je niet?

tenormin
door tenormin Jul 22, 2020 om 14:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@audb, ik ben juist zeer content met Coolblue. Heb ze in een jaar tijd al drie maal "over de vloer" gehad: TV, wasmachine en koelvries combinatie. Perfecte service. Telkens andere mensen maar wel telkens even vriendelijk en hulpvaardig.

Ma
door MarcoW90 Jul 28, 2020 om 23:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goedendag,

Ik heb in het vrerleden meerdere malen producten gekocht en eveneens problemen gehad maar wel netjes opgelost.
Dit zaakje stinkt gewoon, zoals bij mijn replay te lezen is bij de eerste schrijver.

Er zou een nieuwe tv geleverd worden, dit is niet gebeurd.
Wie een fout maakt in in deze nog steeds niet mijn probleem, ik heb een koopovereenkomst met een partij.
Echter dien ik als consument alles op te knappen en dat is mijn grootste ergenis.

alfatrion
door alfatrion - Jul 22, 2020 om 11:25
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Op dit punt zou ik gewoon de overeenkomst ontbinden middels een brief.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 22, 2020 om 11:34
16772 Antwoorden / 202 Vragen

https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbriefontbinden%20aankoop/

sjjoppy
door sjjoppy Jul 22, 2020 om 14:22
7155 Antwoorden / 3 Vragen

De gedeelde link van @heremietkreeft:
https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/

rj
door rjw Jul 22, 2020 om 19:20
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Knap dat je op afstand al preceis weet wat het probleem is. Zonder te weten wat TS heeft ingesteld. En problemen met apps en content komen in 9 van 10 keer (of eigenlijk nog vaker) door slechte internetverbindingen. WIFI is vaak de grootste bron van problemen.

Ik verwacht van een jurist toch echt meer onderzoek alvorens dat soort stellige adviezen te geven. Je kan er mooi mee voor l*l staan in de rechtzaal.

tijger1
door tijger1 Jul 22, 2020 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jurist?

justmeagain
door justmeagain Jul 22, 2020 om 22:56
623 Antwoorden / 8 Vragen

@rjw, alfa heeft gewoon een belang in de rechtszaal. Daarom promoot hij het ook zo om voor alles naar de rechter te stappen. Complete onzin en onnodige belasting van ons rechtssysteem.

Ma
door MarcoW90 Jul 28, 2020 om 23:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij gaan kijken naar de mogelijkheden, aangezien elke belofte tot op heden nog niet is nagekomen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 22, 2020 om 11:30
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geefu aanvullend een samenvatting m.b.t. de wetgeving zoals die voor verkopers geldt: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten dat evenals de al gegeven info gebaseerd is op het gestelde in het
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en evt. verder

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html Kijk voor een voorbeekldbrief bij www.juridischloket.nl  Wacht wel nog even op de reactie van de verkoper en neem evt. actie als dat lang uitblijft of men kennelijk de wetgeving blijkt te negeren. En let op: U heeft dus niets te maken met Samsung. Bij niet naleven is het COOLBLUE dat in gebreke is. Zie dan ook: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

Gr
door Grunn1 - Jul 22, 2020 om 12:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Coolblue doet dat wat elke winkel/leverancier hoort te doen en dat is Sony inschakelen dus daar is niks mis mee. Omruilen gaat niet want u geeft zelf al aan dat het buiten de 30 dagen valt want u heeft de tv al 6 weken.
U moet de leverancier de mogelijkheid geven om de tv te laten repareren en dat is wettelijk vastgelegd.
Ga nog eens in gesprek met Coolblue over een oplossing want Coolblue staat wel bekend om zijn klantgerichtheid in het oplossen van problemen.

Ma
door MarcoW90 Jul 28, 2020 om 23:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goedendag,

Dit hebben wij al meerdere malen gedaan.

Ma
door MarcoW90 Jul 29, 2020 om 08:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil u toch wel benadrukken dat Coolblue niet veel contact opneemt, aangezien wij zelf overal 10x achteraan moeten bellen.
Dan zal dat wel bij de tijd anno 2020 horen......? in ieder geval heb ik deze klantgerichtheid niet meegekregen, vandaar mijn bericht.

Gr
door Grunn1 - Jul 22, 2020 om 12:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wanneer mag ik een koopovereenkomst ontbinden?

Als een product niet goed is, kunt u teruggaan naar de winkel. Heeft u een product een paar keer laten repareren, maar werkt het nog steeds niet goed? Of wil de verkoper het probleem niet oplossen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.

Voorwaarden ontbinden koopovereenkomst

U kunt de koopovereenkomst ontbinden:

  • als u de verkoper de tijd heeft gegeven om het product te repareren of vervangen, en het probleem is niet opgelost;
  • als de verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een bepaalde tijd;
  • als u het product een paar keer heeft laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed;
  • als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.

Topantwoord

Tr
door Trostomaat - Jul 22, 2020 om 12:58
239 Antwoorden / Vragen

Ongelofelijk dat u durft te zeggen: '... omdat zij na verkoop totaal niet het gevoel hebben gegeven om mee te denken naar een oplossing die passend is bij alle ellende van de afgelopen drie maanden en enkel alles bij een andere partij blijft neerleggen.'

Dat is niet een conclusie die gerechtvaardigd is op basis van de informatie die u hier zelf deelt. Ik krijg de indruk dat u in een andere wereld leeft.
Ik zie een Coolblue dat juist zijn best doet op alles naar behoren op te lossen. Er wordt helemaal niets 'bij u neergelegd'. Spreken over 'ellende' is bovendien schromelijk overdreven.
De laatste ontwikkeling is dus dat bij het leveren van de nieuwe TV (heel netjes!) een fout gemaakt is. Ik kan mij niet voorstellen dat Coolblue niet ook dit probleempje vlekkeloos zou willen oplossen. Tuurlijk doen ze dat, met excuses waarschijnlijk.

Het lijkt mij dat u gewoon moet afwachten hoe Coolblue dit verder oppakt (een reactie is immers nog niet gegeven) in plaats van te proberen dit aan te grijpen om onder de overeenkomst uit te kunnen. Want op dat laatste lijkt het verdacht veel.

Op basis van de door u verstrekte informatie geeft ik Coolblue tot nu toe '9 op 10' voor de verleende service.

Ma
door MarcoW90 Jul 28, 2020 om 23:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ongelovelijk droevig en treurige reactie met weinig smaak en totaal geen denk denk.

Ma
door MarcoW90 Jul 30, 2020 om 10:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Even hierop terugkomend en om tevens uw waanbeeld hier weg te nemen, het volgende.

Elke stap die is genomen in dit klote proces is afkomstig van ons. Het enige wat een coolblue heeft gedaan is (ondertussen) 4 tickets tickets aanmaken bij andere partijen en vervolgens konden wij hier achteraan. Dus het geen zoals u hierboven citeert slaat van kant noch wal.

Om u even om de hoogte te houden, wij zouden afgelopen maandag wat horen. nadat wij in eerste instantie vorige week woensdag bericht zouden krijgen. Wat denkt u, na mijn WIK-brief (22 juli) zou deze maandag bericht komen.... niks noppes nada ontvangen. Coolblue staat sinds een tijdje niet meer zo goed aangeschreven. Op internet zie je diverse personen met problemen en nalatig handelen. 2 a 3 jaar geleden gaf ik ze tussen een 7 en een 9. nu is het slechts een 0.

Gr
door Grunn1 Jul 30, 2020 om 10:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Onzin, Coolblue staat nog steeds aangeschreven als 1 van de beste webwinkels en dito service. Dat er diverse personen zich negatief uitten wil niet zeggen dat ze slechter worden maar als er meer verkocht wordt zullen er ook altijd problemen zijn maar procentueel gezien blijft het laag. Alleen mensen met klachten laten zich veelal horen en roepen ook het hardst en u doet dit zelf ook. Dat elke stap door jezelf wordt genomen kan ook komen omdat je steeds minder geduld hebt en dus niet wil wachten op een antwoord. Als er een dispuut is tussen Coolblue en Sony dan zullen zij dit moeten oplossen en het helpt niet om constant te lopen klagen en misschien ligt het wel bij Sony dat ze daar traag zijn en dan kan Coolblue daar niks aan doen. Ja in uw ogen direct een nieuwe tv leveren maar helaas zo werkt het niet en dat weet je zelf ook wel.

Tr
door Trostomaat Jul 30, 2020 om 12:48
239 Antwoorden / Vragen

Mijn reactie was louter gebaseerd op de informatie die u bij het stellen van uw vraag verstrekte. Met de informatie die u nu eerst toevoegt, kon ik eerder geen rekening houden.

ellencc
door ellencc Jul 31, 2020 om 14:21
31 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een rare reactie, dat je dat durft te schrijven.

bussy02
door bussy02 - Jul 22, 2020 om 15:14
143 Antwoorden / 36 Vragen

Nou ik koop al mijn spullen bij Coolbleu, maar ook ik hoor steeds om mij heen dat de service van Coolbleu sinds begin van de Corona tijd niet meer is wat het geweest is. Er moet tegenwoordig overal voor betaald gaan worden. Bijvoorbeeld wasmachine gratis bezorgen tot over de drempel. (praktijken van de Mediamarkt etc.)
Coolbleu is een onderneming en ben kijkt waarschijnlijk tegenwoordig naar de kant waar service niet meer met hoofdletters staat geschreven.
Advies niets meer telefonisch maar per email of brief.
U moet hun wel na 30 dagen de kans geven om e.e.a. te repareren.
Succes.

Gr
door Grunn1 Jul 23, 2020 om 00:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er is overal veel veranderd sinds Corona want je wil als bezorger toch ook niet bij iedereen in huis komen of jij wel?

Ma
door MarcoW90 Jul 29, 2020 om 08:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is helder maar wij zijn juist al maanden hiermee bezig.
Voorheen heb ik ook spullen gekocht bij Coolblue en na een keer problemen te hebben gehad ben ik super netjes geholpen.
Echter lees ik de laatste maanden dat heelveel mensen problemen ervaren met de service en dat over retourneren ontzettend veel negatieve berichten binnen komen.

panter22
door panter22 - Jul 22, 2020 om 15:42
6599 Antwoorden / Vragen

Van wie heb je de nieuwe tv gekregen? Rechtstreeks van Sony of via Coolblue.
Kwam hij rechtstreeks van Sony, dan had je ook contact met Sony op kunnen nemen.
Er is kennelijk een vergissing gemaakt, want als je een nieuwe tv zou krijgen dan krijg je niet een die stuk is en waar eea aan ontbreekt. Dan was de doos ook niet nieuw meer. Stond wel het goede adres op de doos?
Maar even de reactie van Coolblue afwachten. Heb je een foto van deze tv meegestuurd?

Ma
door MarcoW90 Jul 28, 2020 om 23:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben via een tussenpersoon van/ en of coolblue een nieuwe TV gekregen.
Dit zal wel via Coolblue ---> naar Sony en dan naar tussenpersoon zijn gecombineerd.
Echter is de tussenpersoon de ''postbode''. Er is alleen nooit een nieuwe tv geleverd.

panter22
door panter22 Jul 29, 2020 om 08:21
6599 Antwoorden / Vragen

Een tussenpersoon. Bedoel je de vervoerder?

Ma
door MarcoW90 Jul 31, 2020 om 13:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt,

Zojuist hebben wij bericht gekregen van Coolblue.
Een hoop excuses en de televisie wordt opgehaald.

Ook zullen wij ons geld terug ontvangen.
De zaak is afgedaan!

panter22
door panter22 Jul 31, 2020 om 15:53
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is goed nieuws, mede dankzij Malty is het nu snel opgelost

Topantwoord

ma
door malty - Jul 29, 2020 om 08:28
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie nu, een week later, een reactie van u maar niet dat u al een nieuwe tv heeft.
U zit nu al een week met een tv die terug moet en u dus niet kunt gebruiken.
Ik zou Coolblue nog een week te tijd geven om het op te lossen, dat u anders de koopovereenkomst ontbindt.
U heeft tenslotte niets met Sony te maken, alleen met Coolblue.
Waarom stuurt Coolblue niet een mannetje om de tv om te ruilen, Sony en Coolblue moeten het verder maar onderling regelen.
Er is belooft dat u een nieuwe tv zou krijgen en dan moet er ook een nieuwe tv geleverd worden en snel ook.

Ma
door MarcoW90 Jul 29, 2020 om 10:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie.
Dit klopt inderdaad, wij zouden maandag eigenlijk een reactie van Coolblue mogen verwachten, maar zij hadden nog niks vernomen van de monteur..?
Daarom heb ik ook eerder al aangegeven, de klant, waarmee Coolblue een koopovereenkomst heeft, wordt op deze manier telkens aan een lijntje gehouden.

Wij wachten inderdaad nog even af.

Ma
door MarcoW90 Jul 30, 2020 om 10:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

De dagen tikken langzaam weg, maar reactie blijft uit.
Koopovereenkomst overslaat zich in een vordering welke wij uithanden zullen gaan geven.

ma
door malty Jul 30, 2020 om 11:06
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@marcow90  ik heb coolblue een link gestuurd naar dit topic, als antwoord dat ze u graag verder helpen als u contact met ze opneemt of het ordernummer doorstuurt.
Beter nog maar eens contact met Coolblue opnemen, kan zijn dat ze verwachten dat Sony het aan het oplossen is.

Ma
door MarcoW90 - Jul 31, 2020 om 13:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen bedankt voor jullie reacties en steun/ meedenken in het proces.
Zojuist heeft Coolblue aangegeven de televisie op te halen en ons het aankoopbedrag terug te storten.

Gelukkig is de zaak nu dan ook afgedaan.

Nogmaals dank voor het meedenken!

marita5
door marita5 Jul 31, 2020 om 14:09
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn om te lezen dat het probleem wordt opgelost , zo slecht is Coolblue dus niet . Bedankt voor het terugmelden .

br
door brui0929 - Jul 31, 2020 om 15:51
629 Antwoorden / 10 Vragen

De koop overeenkomst ontbinden geld terug vragen. Naar een radio tv winkel in uw woonplaats gaan.