cyberbabe
door cyberbabe Feb 10, 2018 om 13:48
Elektronica & tv

De zoveelste decoder van Tele2 met kuren.

Wij zijn al jaren klant van Tele2. Sinds het nog Versatel en later Zonnet was nemen we al internet af en later kwam daar telefonie bij. Eigenlijk nooit iets te klagen gehad.

In 2014 hebben we er TV bij genomen. En toen is het gelazer begonnen. De ene storing na de andere. Niet omdat de kabel eruit lag ofzo, maar allemaal decoder gerelateerd. Haperen van geluid waarna steevast het beeld vastloopt, programma's opnemen lukt niet, TV die spontaan begint te herinitialiseren.

In november 2015 ben ik begonnen met alle storingen bij te houden. En nu, ruim 2 jaar later, staat de teller op 121 storingen.
We hebben afgelopen donderdag voor de 4e of 5e keer een nieuwe decoder aangesloten. Die sindsdien ook al 2 keer vastgelopen is. Dit keer zou het een defecte voeding zijn.

Elke keer krijgen we ook een ander verhaal van Tele2 wat de oorzaak is.
Er is ook al een keer een mannetje geweest die besloot dat het aan de kabel tussen de modem en de TV lag. Die was te dun.
Die hebben we vervangen voor een dikkere/zwaardere kabel. Nog steeds problemen. Toen was de kabel te lang.
Ook heeft het al eens gelegen aan de lengte van de kabel tussen waar de telefoonlijn het huis binnenkomt en de modem.
En was de internetsnelheid niet hoog genoeg voor al die prachtige HD zenders, dus moesten we ons abonnement upgraden.
Maar als je dan een volgende keer belt en je krijgt een ander aan de telefoon, dan is het weer wat anders. En als je dan specifiek vraagt of het één van eerder genoemde oorzaken is, meten ze iets door en krijg je bevestiging dat dat het dus echt niet kan zijn.
Nu is het dus weer de voeding. Van een spiksplinternieuwe decoder.

We worden er helemaal gek van. Wij staan op het punt over te stappen naar een andere provider, maar vrees met grote vreze dat ik daar dezelfde onzin mee ga maken.

Zijn wij de enige met deze problemen? Of herkennen mensen hier dit?

2885 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2018 om 14:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

121 storingen en nog steeds niet opgezegd? Wegwezen daar.

diumenge
door diumenge - Feb 10, 2018 om 14:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, zit bij Ziggo en herken hier niets van. Dus je weet wat te doen...

collorado
door collorado - Feb 10, 2018 om 14:05
6 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon overstappen, 121 storingen, ga er maar vanuit dat het er meer gaan worden want ze kunnen het schijnbaar niet oplossen.

marita5
door marita5 - Feb 10, 2018 om 14:06
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo CyberBabe ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst

Of plaats uw klacht op FB  , daar reageert de webcare

https://www.facebook.com/Tele2Nederland

gerbera
door gerbera - Feb 10, 2018 om 14:07
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wij staan op het punt over te stappen naar een andere provider, maar vrees met grote vreze dat ik daar dezelfde onzin mee ga maken.
Als u er stellig van overtuigd bent dat de decoder de oorzaak is, waarom zou u dan bij een andere provider hetzelfde verwachten.
Die gebruiken andere decoders en het lijkt mij sterk dat die ook allemaal niet werken. Bij mij in elk geval werkt alles al tientallen jaren uitstekend en kan de (KPN)storingen op 1 hand tellen. Als een voeding niet in orde is schakeld die tussentijds uit of doet die het gewoon helemaal niet. Als de snelheid onvoldoende zou zijn snap ik niet waarom er dan TV wordt aangeboden tenzij het uw provider totaal niet interesseerd zolang er maar geld binnen komt. Ik zou zeggen, inpakken en weg wezen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 10, 2018 om 15:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Klinkt eerder als een probleem met de bandbreedte.

ro
door ron503 - Feb 10, 2018 om 15:47
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De maximaal haalbare internetsnelheid bepaald mede de werking van het modem. 14 Mb snelheid zou voldoende moeten zijn om een totaalpakket te kunnen leveren maar HD tv is geen optie en het zenderaanbod met 20 zenders niet echt om over naar huis te schrijven. Als de snelheid te laag is dan kan het modem het tv signaal niet voldoende bufferen en bevriest het beeld tot het moment dat er weer voldoende signaal gebuffert is en die cyclus blijft zich maar herhalen. Het nadeel van een DSL verbinding is dat de snelheid over alle apparatuur die aan het internet hangt wordt gedeeld van de 14 Mb snelheid die ik aanhaal is tv kijken wel mogelijk maar dan als stand alone en niet als er door andere apparatuur ook van de DSL verbinding gebruikt gemaakt wordt. U kunt op veel website's een postcode/huisnummer check doen en als blijkt dat de maximaal haalbare DSL snelheid te laag of net aan is dan heeft het geen zin om een andere DSL provider te kiezen want het probleem blijft bestaan.

simon55
door simon55 - Feb 10, 2018 om 15:54
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Herken dit totaal niet, zit bij Ziggo. En 121 keer, hebben ze weleens hun eigen handel nagekeken,waar uw kabeltje begint.

En weet u , de slogan is al jaren

Tele 2..........weg ermee !!!!!!!!

Grunnen.
door Grunnen. Feb 10, 2018 om 16:21
509 Antwoorden / Vragen

Die slogan gebruiken ze ook vaak voor Ziggo Horizon.

simon55
door simon55 Feb 10, 2018 om 17:50
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nee,want dat rijmt niet.........en 2 weg ermee wel !!

gompy2
door gompy2 - Feb 10, 2018 om 16:07
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Doe eens een postcode-check en kijk eens wat de maximale downloadsnelheid is op jouw postcode?

Wat ik zo begrijp is dat de problemen zijn ontstaan toen je TV bij je andere pakket hebt toegevoegd.

Wijst op te weinig bandbreedte, maar controleer maar.

Klik-> Postcode-check

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 10, 2018 om 16:19
509 Antwoorden / Vragen

Nee ik herken me hier niet in .Een TV decoder van Tele2 wordt  geleverd compleet met aansluitkabels . Die zijn zeker niet te dun of te lang dus het vervangen van de ethernetkabel vanwege de lengte is onzin Ze zijn nooit te lang. Die lengte heb je ook vaak wel nodig als je modem in de meterkast zit. De meeste storingen ontstaan door een slechte of te lange telefoonkabel tussen Isra punt en modem. Gebruik ronde telefoon kabels die bij je nieuwe modem zit.

Thijs12
door Thijs12 - Feb 10, 2018 om 17:34
521 Antwoorden / Vragen

Ook Tele2 en heel tevreden ook met de TV.
De beste manier om een probleem op te lossen is  via het forum van tele2.

aurora1
door aurora1 - Feb 10, 2018 om 17:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom blijft u zo lang klungelen met deze provider en heeft u al niet lang geleden opgezegd?
Aan het "herkennen" van deze problemen heeft u toch niets?
Ik heb Ziggo en KPN en heb nergens last van, alles werkt al jaren prima.

cyberbabe
door cyberbabe - Feb 10, 2018 om 19:07
25 Antwoorden / 34 Vragen

Dank voor alle reacties.

De snelheid is goed.
Zowel volgens de postcode check als volgens Tele2 zelf.
De kabels hebben we gekregen van Tele2, dus dat lijken me goede.
Op het forum van Tele2 heb ik ook al eens gepost, maar heeft niets opgeleverd.
Waarom we nog niet wegzijn is omdat we wel heel tevreden zijn met de telefoon en internetverbinding.
En we kregen elke keer weer een oplossing aangeboden kregen. En een nieuwe decoder. En dan gaven we het nog een kans.
Maar het geduld begint nu inderaad erg op te raken. Zeker nu de nieuwe decoder het na 2 dagen al niet meer doet.

Het is in ieder geval geruststellend te horen dat er andere providers zijn die wel een goede TV dienst levert.

We gaan ons beraden.

Grunnen.
door Grunnen. Feb 10, 2018 om 20:54
509 Antwoorden / Vragen

Tele2 levert normaal gesproken goede TV met een VDSL internetverbinding . Die121 storingen is ongelovelijk veel en vaak ,ook omdat de rest dus internet en telefonie wel naar behoren werkt . Het enige wat ik nog kan bedenken is de installatie van internet helemaal opnieuw uitvoeren ,dus alle (stroom) kabels losmaken. De enige oorzaak die ik kan bedenken is , dat je  internetverbinding regelmatig korte momenten wegvalt.De TV  decoder loopt dan meestal vast en/of maakt een herstart. Ik had daar ook last van en ben succesvol overgestapt naar een andere provider

ekiem
door ekiem - Feb 10, 2018 om 19:38
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Ik heb persoonlijk zeer goede ervaringen met Tele2 ( internet+bellen en t.v ) . Wel heb ik een vergelijkbare probleem ondervonden met de t.v 5 jaar geleden. Hierbij haperde het beeld , er was toen sprake van een nieuwe t.v waarbij ook werd verteld dat dit aan de internet snelheid zou liggen in combinatie met de HD zenders. Oplossing was een verhoging ( aanpassing ) van het abonnement . Dit heeft inderdaad geholpen en vanaf die tijd was alles weersuper.

Ik denk dat er overal wel problemen kunnen ontstaan dus of overstappen een oplossing is, géén idee. Heb gehoord dat t.z.t tele2 wordt overgenomen door t-mobile, mischien dat dit een optie is.

Ekiem

panter22
door panter22 - Feb 11, 2018 om 09:23
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de snelheid gecontroleerd via speedtest?
Als je alleen de tv aanzet, dan heb je geen storingen?

Thijs12
door Thijs12 - Feb 11, 2018 om 09:48
521 Antwoorden / Vragen

Welk modem heb je? ZTE of Technicolor?