De zoveelste decoder van Tele2 met kuren.
Wij zijn al jaren klant van Tele2. Sinds het nog Versatel en later Zonnet was nemen we al internet af en later kwam daar telefonie bij. Eigenlijk nooit iets te klagen gehad.
In 2014 hebben we er TV bij genomen. En toen is het gelazer begonnen. De ene storing na de andere. Niet omdat de kabel eruit lag ofzo, maar allemaal decoder gerelateerd. Haperen van geluid waarna steevast het beeld vastloopt, programma's opnemen lukt niet, TV die spontaan begint te herinitialiseren.
In november 2015 ben ik begonnen met alle storingen bij te houden. En nu, ruim 2 jaar later, staat de teller op 121 storingen.
We hebben afgelopen donderdag voor de 4e of 5e keer een nieuwe decoder aangesloten. Die sindsdien ook al 2 keer vastgelopen is. Dit keer zou het een defecte voeding zijn.
Elke keer krijgen we ook een ander verhaal van Tele2 wat de oorzaak is.
Er is ook al een keer een mannetje geweest die besloot dat het aan de kabel tussen de modem en de TV lag. Die was te dun.
Die hebben we vervangen voor een dikkere/zwaardere kabel. Nog steeds problemen. Toen was de kabel te lang.
Ook heeft het al eens gelegen aan de lengte van de kabel tussen waar de telefoonlijn het huis binnenkomt en de modem.
En was de internetsnelheid niet hoog genoeg voor al die prachtige HD zenders, dus moesten we ons abonnement upgraden.
Maar als je dan een volgende keer belt en je krijgt een ander aan de telefoon, dan is het weer wat anders. En als je dan specifiek vraagt of het één van eerder genoemde oorzaken is, meten ze iets door en krijg je bevestiging dat dat het dus echt niet kan zijn.
Nu is het dus weer de voeding. Van een spiksplinternieuwe decoder.
We worden er helemaal gek van. Wij staan op het punt over te stappen naar een andere provider, maar vrees met grote vreze dat ik daar dezelfde onzin mee ga maken.
Zijn wij de enige met deze problemen? Of herkennen mensen hier dit?
Gewoon overstappen, 121 storingen, ga er maar vanuit dat het er meer gaan worden want ze kunnen het schijnbaar niet oplossen.
Hallo CyberBabe ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst
Of plaats uw klacht op FB , daar reageert de webcare
https://www.facebook.com/Tele2Nederland
Wij staan op het punt over te stappen naar een andere provider, maar vrees met grote vreze dat ik daar dezelfde onzin mee ga maken.
Als u er stellig van overtuigd bent dat de decoder de oorzaak is, waarom zou u dan bij een andere provider hetzelfde verwachten.
Die gebruiken andere decoders en het lijkt mij sterk dat die ook allemaal niet werken. Bij mij in elk geval werkt alles al tientallen jaren uitstekend en kan de (KPN)storingen op 1 hand tellen. Als een voeding niet in orde is schakeld die tussentijds uit of doet die het gewoon helemaal niet. Als de snelheid onvoldoende zou zijn snap ik niet waarom er dan TV wordt aangeboden tenzij het uw provider totaal niet interesseerd zolang er maar geld binnen komt. Ik zou zeggen, inpakken en weg wezen.
De maximaal haalbare internetsnelheid bepaald mede de werking van het modem. 14 Mb snelheid zou voldoende moeten zijn om een totaalpakket te kunnen leveren maar HD tv is geen optie en het zenderaanbod met 20 zenders niet echt om over naar huis te schrijven. Als de snelheid te laag is dan kan het modem het tv signaal niet voldoende bufferen en bevriest het beeld tot het moment dat er weer voldoende signaal gebuffert is en die cyclus blijft zich maar herhalen. Het nadeel van een DSL verbinding is dat de snelheid over alle apparatuur die aan het internet hangt wordt gedeeld van de 14 Mb snelheid die ik aanhaal is tv kijken wel mogelijk maar dan als stand alone en niet als er door andere apparatuur ook van de DSL verbinding gebruikt gemaakt wordt. U kunt op veel website's een postcode/huisnummer check doen en als blijkt dat de maximaal haalbare DSL snelheid te laag of net aan is dan heeft het geen zin om een andere DSL provider te kiezen want het probleem blijft bestaan.
Herken dit totaal niet, zit bij Ziggo. En 121 keer, hebben ze weleens hun eigen handel nagekeken,waar uw kabeltje begint.
En weet u , de slogan is al jaren
Tele 2..........weg ermee !!!!!!!!
Die slogan gebruiken ze ook vaak voor Ziggo Horizon.
Nee,want dat rijmt niet.........en 2 weg ermee wel !!
Doe eens een postcode-check en kijk eens wat de maximale downloadsnelheid is op jouw postcode?
Wat ik zo begrijp is dat de problemen zijn ontstaan toen je TV bij je andere pakket hebt toegevoegd.
Wijst op te weinig bandbreedte, maar controleer maar.
Klik-> Postcode-check
Nee ik herken me hier niet in .Een TV decoder van Tele2 wordt geleverd compleet met aansluitkabels . Die zijn zeker niet te dun of te lang dus het vervangen van de ethernetkabel vanwege de lengte is onzin Ze zijn nooit te lang. Die lengte heb je ook vaak wel nodig als je modem in de meterkast zit. De meeste storingen ontstaan door een slechte of te lange telefoonkabel tussen Isra punt en modem. Gebruik ronde telefoon kabels die bij je nieuwe modem zit.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer