door cyberbabe 10 feb. 2018 om 13:48
Elektronica & tv

De zoveelste decoder van Tele2 met kuren.

Wij zijn al jaren klant van Tele2. Sinds het nog Versatel en later Zonnet was nemen we al internet af en later kwam daar telefonie bij. Eigenlijk nooit iets te klagen gehad.

In 2014 hebben we er TV bij genomen. En toen is het gelazer begonnen. De ene storing na de andere. Niet omdat de kabel eruit lag ofzo, maar allemaal decoder gerelateerd. Haperen van geluid waarna steevast het beeld vastloopt, programma's opnemen lukt niet, TV die spontaan begint te herinitialiseren.

In november 2015 ben ik begonnen met alle storingen bij te houden. En nu, ruim 2 jaar later, staat de teller op 121 storingen.
We hebben afgelopen donderdag voor de 4e of 5e keer een nieuwe decoder aangesloten. Die sindsdien ook al 2 keer vastgelopen is. Dit keer zou het een defecte voeding zijn.

Elke keer krijgen we ook een ander verhaal van Tele2 wat de oorzaak is.
Er is ook al een keer een mannetje geweest die besloot dat het aan de kabel tussen de modem en de TV lag. Die was te dun.
Die hebben we vervangen voor een dikkere/zwaardere kabel. Nog steeds problemen. Toen was de kabel te lang.
Ook heeft het al eens gelegen aan de lengte van de kabel tussen waar de telefoonlijn het huis binnenkomt en de modem.
En was de internetsnelheid niet hoog genoeg voor al die prachtige HD zenders, dus moesten we ons abonnement upgraden.
Maar als je dan een volgende keer belt en je krijgt een ander aan de telefoon, dan is het weer wat anders. En als je dan specifiek vraagt of het één van eerder genoemde oorzaken is, meten ze iets door en krijg je bevestiging dat dat het dus echt niet kan zijn.
Nu is het dus weer de voeding. Van een spiksplinternieuwe decoder.

We worden er helemaal gek van. Wij staan op het punt over te stappen naar een andere provider, maar vrees met grote vreze dat ik daar dezelfde onzin mee ga maken.

Zijn wij de enige met deze problemen? Of herkennen mensen hier dit?


855 16 Rapporteer
door tijger1 - 10 feb. 2018 om 14:00
35669 Antwoorden / 20 Vragen
0

121 storingen en nog steeds niet opgezegd? Wegwezen daar.

door diumenge - 10 feb. 2018 om 14:04
9622 Antwoorden / 13 Vragen
0

Nee, zit bij Ziggo en herken hier niets van. Dus je weet wat te doen...

door collorado - 10 feb. 2018 om 14:05
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gewoon overstappen, 121 storingen, ga er maar vanuit dat het er meer gaan worden want ze kunnen het schijnbaar niet oplossen.

door marita5 - 10 feb. 2018 om 14:06
5899 Antwoorden / 5 Vragen
0

Hallo CyberBabe , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst 

Of plaats uw klacht op FB  , daar reageert de webcare 

https://www.facebook.com/Tele2Nederland

door gerbera - 10 feb. 2018 om 14:07
3948 Antwoorden / 6 Vragen
0

Wij staan op het punt over te stappen naar een andere provider, maar vrees met grote vreze dat ik daar dezelfde onzin mee ga maken. 
Als u er stellig van overtuigd bent dat de decoder de oorzaak is, waarom zou u dan bij een andere provider hetzelfde verwachten.
Die gebruiken andere decoders en het lijkt mij sterk dat die ook allemaal niet werken. Bij mij in elk geval werkt alles al tientallen jaren uitstekend en kan de (KPN)storingen op 1 hand tellen. Als een voeding niet in orde is schakeld die tussentijds uit of doet die het gewoon helemaal niet. Als de snelheid onvoldoende zou zijn snap ik niet waarom er dan TV wordt aangeboden tenzij het uw provider totaal niet interesseerd zolang er maar geld binnen komt. Ik zou zeggen, inpakken en weg wezen.

door Gerry1969 - 10 feb. 2018 om 15:07
3360 Antwoorden / 22 Vragen
0

Klinkt eerder als een probleem met de bandbreedte.

ro
door ron503 - 10 feb. 2018 om 15:47
370 Antwoorden / 0 Vragen
2

De maximaal haalbare internetsnelheid bepaald mede de werking van het modem. 14 Mb snelheid zou voldoende moeten zijn om een totaalpakket te kunnen leveren maar HD tv is geen optie en het zenderaanbod met 20 zenders niet echt om over naar huis te schrijven. Als de snelheid te laag is dan kan het modem het tv signaal niet voldoende bufferen en bevriest het beeld tot het moment dat er weer voldoende signaal gebuffert is en die cyclus blijft zich maar herhalen. Het nadeel van een DSL verbinding is dat de snelheid over alle apparatuur die aan het internet hangt wordt gedeeld van de 14 Mb snelheid die ik aanhaal is tv kijken wel mogelijk maar dan als stand alone en niet als er door andere apparatuur ook van de DSL verbinding gebruikt gemaakt wordt. U kunt op veel website's een postcode/huisnummer check doen en als blijkt dat de maximaal haalbare DSL snelheid te laag of net aan is dan heeft het geen zin om een andere DSL provider te kiezen want het probleem blijft bestaan.

door simon55 - 10 feb. 2018 om 15:54
1270 Antwoorden / 4 Vragen
0

Herken dit totaal niet, zit bij Ziggo. En 121 keer, hebben ze weleens hun eigen handel nagekeken,waar uw kabeltje begint.

En weet u , de slogan is al jaren

Tele 2..........weg ermee !!!!!!!!

door V1126. 10 feb. 2018 om 16:21
261 Antwoorden / Vragen

Die slogan gebruiken ze ook vaak voor Ziggo Horizon.

door simon55 10 feb. 2018 om 17:50
1270 Antwoorden / 4 Vragen

Nee,want dat rijmt niet.........en 2 weg ermee wel !!

door gompy2 - 10 feb. 2018 om 16:07
2772 Antwoorden / 0 Vragen
0

Doe eens een postcode-check en kijk eens wat de maximale downloadsnelheid is op jouw postcode?

Wat ik zo begrijp is dat de problemen zijn ontstaan toen je TV bij je andere pakket hebt toegevoegd.

Wijst op te weinig bandbreedte, maar controleer maar.

Klik-> Postcode-check

door V1126. - 10 feb. 2018 om 16:19
261 Antwoorden / Vragen
0

Nee ik herken me hier niet in .Een TV decoder van Tele2 wordt  geleverd compleet met aansluitkabels . Die zijn zeker niet te dun of te lang dus het vervangen van de ethernetkabel vanwege de lengte is onzin Ze zijn nooit te lang. Die lengte heb je ook vaak wel nodig als je modem in de meterkast zit. De meeste storingen ontstaan door een slechte of te lange telefoonkabel tussen Isra punt en modem. Gebruik ronde telefoon kabels die bij je nieuwe modem zit.

Th
door Theotrucker - 10 feb. 2018 om 17:34
53 Antwoorden / Vragen
1

Ook Tele2 en heel tevreden ook met de TV.
De beste manier om een probleem op te lossen is  via het forum van tele2.

door aurora1 - 10 feb. 2018 om 17:48
12578 Antwoorden / 6 Vragen
0

Waarom blijft u zo lang klungelen met deze provider en heeft u al niet lang geleden opgezegd?
Aan het "herkennen" van deze problemen heeft u toch niets?
Ik heb Ziggo en KPN en heb nergens last van, alles werkt al jaren prima.

door cyberbabe - 10 feb. 2018 om 19:07
25 Antwoorden / 34 Vragen
0

Dank voor alle reacties.

De snelheid is goed.
Zowel volgens de postcode check als volgens Tele2 zelf.
De kabels hebben we gekregen van Tele2, dus dat lijken me goede.
Op het forum van Tele2 heb ik ook al eens gepost, maar heeft niets opgeleverd.
Waarom we nog niet wegzijn is omdat we wel heel tevreden zijn met de telefoon en internetverbinding. 
En we kregen elke keer weer een oplossing aangeboden kregen. En een nieuwe decoder. En dan gaven we het nog een kans.
Maar het geduld begint nu inderaad erg op te raken. Zeker nu de nieuwe decoder het na 2 dagen al niet meer doet.


Het is in ieder geval geruststellend te horen dat er andere providers zijn die wel een goede TV dienst levert.

We gaan ons beraden.

door V1126. 10 feb. 2018 om 20:54
261 Antwoorden / Vragen

Tele2 levert normaal gesproken goede TV met een VDSL internetverbinding . Die121 storingen is ongelovelijk veel en vaak ,ook omdat de rest dus internet en telefonie wel naar behoren werkt . Het enige wat ik nog kan bedenken is de installatie van internet helemaal opnieuw uitvoeren ,dus alle (stroom) kabels losmaken. De enige oorzaak die ik kan bedenken is , dat je  internetverbinding regelmatig korte momenten wegvalt.De TV  decoder loopt dan meestal vast en/of maakt een herstart. Ik had daar ook last van en ben succesvol overgestapt naar een andere provider

door ekiem - 10 feb. 2018 om 19:38
547 Antwoorden / 79 Vragen
0

Goedenavond,

Ik heb persoonlijk zeer goede ervaringen met Tele2 ( internet+bellen en t.v ) . Wel heb ik een vergelijkbare probleem ondervonden met de t.v 5 jaar geleden. Hierbij haperde het beeld , er was toen sprake van een nieuwe t.v waarbij ook werd verteld dat dit aan de internet snelheid zou liggen in combinatie met de HD zenders. Oplossing was een verhoging ( aanpassing ) van het abonnement . Dit heeft inderdaad geholpen en vanaf die tijd was alles weersuper.

Ik denk dat er overal wel problemen kunnen ontstaan dus of overstappen een oplossing is, géén idee. Heb gehoord dat t.z.t tele2 wordt overgenomen door t-mobile, mischien dat dit een optie is. 

Ekiem

door panter22 - 11 feb. 2018 om 09:23
1492 Antwoorden / Vragen
0

Heb je de snelheid gecontroleerd via speedtest?
Als je alleen de tv aanzet, dan heb je geen storingen?

Th
door Theotrucker - 11 feb. 2018 om 09:48
53 Antwoorden / Vragen
0

Welk modem heb je? ZTE of Technicolor?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

le
ler0ii - 21 mei 2018 om 16:15
Elektronica & tv

Media Markt na betaling van een product online. wil de winkel het product niet afgeven.

Ik heb via de website een televisie gekocht  en deze met ideal betaald. Na 2 bevestigingsmails te hebben ontvangen en tevens ook een factuur bon (dat het klaarstaat in de winkel ), Ook heb ik contact gehad met een medewerker die mij nog vroeg welke van de 2 televisies ik als eerste kwam ophalen. Na gearriveerd te zijn bij de afhaalbalie de televisie niet meegekregen. Meneer geeft aan dat het een ... Lees meer

frits - 21 mei 2018 om 10:36
Huishouden & energie

Hoe beveel ik iemand aan voor warme douche

Ik zou iemand/een bedrijf in aanmerking willen laten komen voor een Warme Douche. Hoe werkt dat? Lees meer

Am
Amaras - 20 mei 2018 om 20:27
Computers & telefonie

Gijzelingssoftware

Hallo,

Ik zet vandaag mijn computer aan en er start een update.Dat duurde over een uur.Die tijd kon ik mijn computer dus niet gebruiken.Kon het ook niet overslaan en op een ander moment installeren wanneer het mij WEL uitkomt.Kan me nog iets herrinneren dat de laaste keer ik afgesloten heb met de optie afsluiten en bijwerken.Dan verwacht ik toch niet dat de volgende keer dat ik de compu ... Lees meer