Quincydh
door Quincydh Mar 11, 2019 om 19:41
Elektronica & tv

Delts internet

Sinds december heb ik delta internet en tv in huis. Nu merk ik dat ik geen wifi meer heb na 2 meter van me router. Delta claimt te zeggen dat ze bekabelde internet garanderen. Tevens staat op de site dat heel het gezin razendsnel internet moet hebben ongeacht welk device. Nu kan de klantenservice niks voor mij beteken behalve het aanschaffen van een versterker van 125 euro. Graag zou ik door deze foute informatie een handeling willen doen. Wat kan ik het best. Dit is aanzienlijk een groter probleem in zeeland want veel delta klanten hebben hier klachten over.

met vriendelijke groet

Quincy

911 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Mar 11, 2019 om 19:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Op twee meter afstand van de router geen wifi? Dat moet wel een hele slechte router zijn... lijkt mij dat ze maar 's moeten beginnen met een nieuwe router leveren.

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2019 om 19:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Maar als veel klanten van Delta diezelfde klachten hebben, waarom bent u daar dan klant geworden?

Ge
door Genee - Mar 11, 2019 om 20:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen
2

Was die wifi vanaf het begin al zo slecht?
Neem aan dat u 2,4 en 5 ghz hebt, eens de andere frequentie proberen als waar u nu op zit.
Ook het modem/router eens opnieuw opstarten.
Wanneer veel routers op hetzelfde kanaal ingesteld staan zou het kunnen dat uw wifi signaal gestoord wordt door het signaal van routers in uw omgeving.
Om te kijken op welke kanalen de routers in uw omgeving zenden kunt u het computerprogramma
Inssider gebruiken.
Kies voor uw router een minder druk kanaal.
Installeer inssider op uw computer.
https://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html

jo
door jorisw Mar 11, 2019 om 20:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Of de "WIFI Analyzer" op een smartphone. Dan kan je ook nog makkelijk door het hele huis meten hoe de signalen zijn.

Ge
door Genee Mar 11, 2019 om 21:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Enig idee welke wifi analyzer goed is, zie niet echt positieve reacties in de app store.

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2019 om 21:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Ook mijn gedachte: wifi analyzer op de smartphone installeren en het sterkste signaal daarop zoeken en vervolgens de router op dat kanaal instellen. Als dat geen effect heeft dan toch maar een versterker aanschaffen, die eerst vergelijken op internet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2019 om 22:06
16845 Antwoorden / 202 Vragen
0

WiFi kanaal veranderen als signaal te zwak is: Uw provider / klantenservice kan dat doen en u ook een instructie geven hoe dat zelf te doen.
en

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

el-zorro
el-zorro - Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.     Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp   Veelvoorkomende problemen met de distributieriem        Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij ... Lees meer

Ro
Rob Vera - Mar 9, 2024 om 18:14
Computers & telefonie

Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?

Beste Kassa,

nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.  Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden. 
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).  In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer