ni
door nieland Jun 28, 2016 om 10:01
Elektronica & tv

Deur van mijn Miele wasmachine gaat niet open. Wie geeft raad?

Miele wasmachine De deur gaat niet open. Wat kan ik doen?

71552 4 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 28, 2016 om 10:07
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nieland ,

Meestal bij een Miele wasmachine zit beneden bij de filter ( achter de deksel ) een sleutel trek daar aan en de deur gaat open .
Zorg wel dat het water is weg gepompt , zet een bakje onder de filter voor het weglopende water , en maak de filter schoon .
Om schoon te maken trek de stekker uit .
Kijk ook eens in de handleiding , daar staat het probleem vermeld en wat u kunt doen .
Het kan ook zijn dat u het kinderslot hebt geactiveerd , dan gaat de deur ook niet open .

Lees ook deze informatie klik op de rode regel.

http://www.wassen.nl/wasmachines/waspedia/mijn-wasmachine-gaat-niet-open-wat-nu/

hansje klein
door hansje klein - Jun 28, 2016 om 10:18
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Niet specifiek voor Miele, maar door te resetten zou het verholpen kunnen worden.

Trek daarvoor de stekker uit het stopcontact en wacht ongeveer 15 minuten. Daarna, indien aanwezig, de knop deur openen drukken en wacht ca. drie minuten. Is er geen knop om de deur te kunnen openen, kies dan voor afpompen.

U kunt ook uw dealer (telefonisch) om raad vragen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 28, 2016 om 11:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u de lade voor het wasmiddel / wasverzachter opent zit er een geel plastic sleuteltje achter het front van dit bakje. Met dit sleuteltje kunt u linksonder het klepje openen en daar zit een koordje waaraan u kunt trekken om de deur te openen

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2016 om 14:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als er geen tips in de gebruiksaanwijzing staan bij "Problemen" o.i.d., kijk dan eens hier: http://www.wassen.nl/wasmachines/waspedia/mijn-wasmachine-gaat-niet-open-wat-nu/