ta
door tapir Sep 26, 2011 om 15:33
Elektronica & tv

Digitale camera

Ik wil een digitale foto camera gaan aanschaffen wat mooie foto,s kan maken .
Panorama,s , macro stand bv.(insecten ) en foto,s binnenhuis met weinig licht.
Prijsklasse tot € 250 .Welk foto toestel voldoet aan die eisen ?
Alvast bedankt , groetjes Tapir.

4243 12 Rapporteer

de motormuis
door de motormuis - Sep 26, 2011 om 15:44
598 Antwoorden / 13 Vragen

Beste Tapir

Fujifilm FinePix S 1800 is zo'n toestel. Mooie foto's en veel mogelijkheden.
Ben er zeer tevreden over.[url=http://www.digicamshop.nl/product/92279/fujifilm-finepix-s1800.html#alternatieven]Klik hier

Groeten.

acjzr1
door acjzr1 - Sep 26, 2011 om 19:03
295 Antwoorden / 3 Vragen

http://www.kamera-express.nl/product/panasonic-lumix-dmc-fz45/

2 euro te duur...
Maar fantastische kamera

robtien
door robtien - Sep 26, 2011 om 19:49
269 Antwoorden / 10 Vragen

een canon powershot A2200 gebruik ik daarvoor die is er vanaf 90 euro.
maar ieder zijn smaak en keuze erin. veel suc6 met de zoektoch naar het juiste toestel.

abarth
door abarth - Sep 26, 2011 om 20:24
845 Antwoorden / 19 Vragen

Zoveel mensen zoveel meningen.

Ga naar een fotozaak of een internetzaak met winkel (cameranu, kamera-express, foka) en probeer daar diverse camera's uit.

Het gaat er vooral om wat u mooie foto's vind en welke camera lekker in de hand ligt.

Ook veel reviews van proffesionals
letsgodigital

ma
door malhy2 - Sep 27, 2011 om 05:43
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ik kijk meestal op www.dpreview.com is helaas wel in het engels maar de meeste cameras worden er grondig getest.

Gr Ed

ko
door koningsjpc - Sep 28, 2011 om 11:38
68 Antwoorden / 4 Vragen

Voor € 250,-- kun je best goede digitale camera's kopen van elk merk. ISO waarde is van belang. Hoe hoger hoe beter. Veel compactcamera's springen automatisch nogal vlug naar een m.i. te hoge ISO waarde, dus heb je kans op veel ruis, dus: eerder flits gebruiken.

Kijk ook eens op kieskeurig.nl. Hier staan enorm veel reviews van de diverse merken en modeelen en de recensies van de betreffende gebruikers.

Goede merken zijn o.a. Canon, Panasonic, Fuji, Sony, Samsung.
Probeer eerst eens e.e.a. uit bij de fotozaak, kun je zelf de mogelijkheden bekijken en hoe hij in de hand ligt. Het is uiteindelijk je eigen voorkeur. Bij de Mediamarkt staan ze allemaal in een rij en kun je (ev. zonder elke keer lastig gevallen te worden door een verkoper), zelf je keus bepalen. Je kunt hier dus eerst zelf alles uitproberen en later kopen bij deze zaak of uiteraard een andere zaak. Verkopers in een kleinere fotozaak geven beter advies als bij de grotere zaken.

audb
door audb - Sep 28, 2011 om 12:27
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://nl.hardware.info/productgroep/49/digitale-cameras

Niet alleen de prijs maar ook alle functies kunnen hier worden vergeleken.

Maar let wel op, een camera met 12mp hoeft echt niet beter te zijn dan die met 10mp.
Een beeld censor in een compact camera is namelijk een stuk kleiner dan een spiegel reflex camera.
Tevens is een optische zoom altijd beter dan een digitale omdat bij de laatst genoemde de "pixels" worden uitgerekt en dat is erg goed terug te zien op een foto.
Macro foto`s kunnen de meesten wel aan maar panorama (groothoeklens) wil bij sommige merken wel eens vertekening geven.

h19l49
door h19l49 - Sep 28, 2011 om 14:32
121 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tapir,

Staar je niet blind en laat je niet gek maken over de hoeveelheid megapixels die sommige camera's hebben, dit heeft vaak geen meerwaarde aangezien de opname chip dit niet aan kan, voor een afdruk op A4 formaat is 4 tot 6 megapixel al voldoende, te veel kan zelfs de kwaliteit negatief beïnvloeden
Een optische zoeker werkt vaak ook fijner als je vaak buiten werkt.
Voldoende optische zoom is ook belangrijk, digitale zoom heb je niets aan.
En het merk?, er zijn volgens mij momenteel weinig slechte merken.
Zelf heb ik nog een Konica Minolta Z2 met 4 megapixel van ruim acht jaar oud, wel niet erg compact maar doet wat een goede camera moet doen.
Succes!.

kleinepier
door kleinepier - Sep 28, 2011 om 15:28
42 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb de fujifilm jz 500 10 x zoom gekocht bij kamera express bizonder goed prachtige fotto s je kun er ook mee filmen ook biezonder mooi ook hd ik heb er toen € 169 voor betaald en de accu gaat zoo wel 200 fotto s mee voor dat die leeg is ben er mee naar amerika geweest en n berg fotto s genomen en dat alles met een accu

ma
door marscholl - Sep 29, 2011 om 12:41
90 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb een GE (General Electrics) X5 in de aanbieding voor €99,-, regulier +/- €120,-, bij een landelijk bekende etalagewinkel. De specificaties van dit toestel komen overeen met die van veel duurdere bekendere merken: 14,1 Mp, Optische en digitale zoom en heel veel mogelijkheden binnen- en buitenshuis. Een aanrader voor iemand die iets meer wil dan klikken en niet het geld heeft voor professioneel spul. Nee, heb geen aandelen, ik ben enthousiast.

lecoq
door lecoq - Sep 29, 2011 om 15:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste tapir,

Er is momenteel 1 camera die aan alle eisen voldoet (incl. het maken van video-opnamen op allerhoogste niveau!)
Het is de CANON Powershot SX 230HS.
Een klein compact cameraatje met uitmuntende prestaties!
Zelfs bij weinig licht zeer goed belichte foto's en je kan van groothoek t/m behoorlijke tele goed uit te voeten. Dus geschikt voor alle mogelijke opnames.
Tevens zit er een GPS functie op die meteen de plaats, datum en tijdstip vast kan leggen van iedere opname. (is ook uit te schakelen.)
Als GPS teveel van het goed is, dan kun je nog uitwijken naar de CANON Powershot SX 220HS. Deze is enkele tientallen euro's goedkoper. (maar dan geen GPS functie.)
Als vakfotograaf werk ik dagelijks met beroepsapparatuur en heb een SX 230HS erbij voor de dagelijkse dingen om mij heen.
Nog nooit spijt van gehad. Sublieme camera met uitmuntende prestaties!

Lecoq

sp
door speert - Sep 30, 2011 om 17:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een superzoom digitale camera? Mijn inziens altijd multitaskers.
Er zijn al goedkopere van te vinden. Ik zou eens op www.superzoomcamera.net kijken, staat een en ander over..
Wat die panorama's betreft raad ik aan om losse foto's met software aan elkaar te plakken ipv de panoramasoftware van de camera te gebruiken.