pi
door pieterdina Aug 29, 2021 om 11:04
Elektronica & tv

Digitale fotolijst

Hallo, wij hebben een tweedehands fotolijstje  van Sony gekocht type DPF-D820, nu kunnen wij wel oudere foto's erop zetten met een sd kaartje, maar nieuwe foto's gemaakt met onze iphones leest hij niet, heel soms zit er een foto bij die hij wel leest gemaakt met de iphone, de fotolijst is van ongeveer 2010, ligt dit aan de iphone ( beveiliging) of zal de fotolijst te oud zijn?

3086 10 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 29, 2021 om 11:08
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk eens of u met deze handleiding verder komt.
https://handleidingkwijt.com/sony-dpf-d820-digitale-fotolijst/

Donuts
door Donuts - Aug 29, 2021 om 11:11
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ga er vanuit dat de Sony gewoon te oud is, nou ja, antiek eigenlijk. Heb je wel de gebruiksaanwijzing doorgenomen? Misschien kun je daar nog wat mee https://www.sony.com/electronics/support/res/manuals/4259/42594424M.pdf

panter22
door panter22 - Aug 29, 2021 om 11:12
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens hier. Je kunt ook vragen stellen over het apparaat.
https://www.sony.nl/electronics/support/photo-frames-printers-others-digital-photo-frames/dpf-d820/specifications
D
e gebruiksaanwijzing is uiteraard beter. Maar ik laat het bericht nog maar even staan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 29, 2021 om 11:26
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Bij Sony is ook een klantenpannel waar u met uw vraag terecht kunt: https://community.sony.nl/t5/nederlandse-community-forum/ct-p/nl  Het systeem is van 2010 en kan dus helaas wel verouderd zijn. Iemand bij het pannel zal dat zeker aan u kunnen melden.

Gr
door Grunn1 - Aug 29, 2021 om 11:30
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waarschijnlijk zijn de bestanden te groot. Verklein de foto's op je computer en probeer het dan opnieuw.

ma
door malty - Aug 29, 2021 om 14:04
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Fotolijstje is zeker niet te oud.
Kijk eens wat het bestandsverschil is tussen de iPhone foto's die wel en niet weergegeven worden.
Bijv. de lengte of vreemde tekens in bestandsnaam, bestandstype jpg of raw, grootte bestanden.

https://www.sony.com/electronics/support/res/manuals/4259/42594401M.pdf#page33

Kijk eens op pagina 30 (if trouble occurs)

mahadma
door mahadma - Aug 29, 2021 om 15:02
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Kijk eens hoe groot de foto's/bestanden zijn den wat de processor/geheugen aan kan.
Mijn oude sony reflex heeft veel kleinere bestanden als mijn smart phone nu

gerbera
door gerbera - Aug 29, 2021 om 15:35
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft vermoedelijk met de extentie van de foto's te maken als u ze rechtstreeks van de iPhone op het kaartje zet. Deze type foto's kunnen gelezen worden. En de fotolijst is echt niet te oud, mijn Sony is 14 jaar oud en leest nog alles zolang het onderstaatde extentie heeft.

  • FOTO-INDELING

    JPEG/TIFF/BMP/RAW

  • Probeer ze eens om te zetten in bovenstaande extensie, dat kan o.a. inlezen met een fotoprogramma die ze dan omzet in JPEG/JPG of BMP . Eventueel kunt u ze ook in het interne geheugen laden en dan kijken wat er gebeurd.

pi
door pieterdina - Aug 30, 2021 om 13:30
38 Antwoorden / 33 Vragen

bedankt voor alle reacties, heb nu in instelling van mijn camera op mijn iphone bij structuren op " meest compatibel" gezet ipv " high efficiency" en nu lukt het met nieuwe foto's die ik maak, of van oudere foto's weer een foto te maken van een foto, helemaal blij, iedereen die meedacht bedankt!

gerbera
door gerbera Aug 30, 2021 om 14:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Veel plezier met uw "antieke"☺ Sony die, net als die van mij, nog jaren mee kan. Bedankt voor de terugmelding.