sc
door scontra Apr 10, 2014 om 17:44
Elektronica & tv

Digitale TV en DVD-recorder

Onze TV (analoog) is kapot gegaan en we gaan morgen een nieuwe kopen. We denken aan een LED-TV voor digitale ontvangst.
Via de kabel van UPC en ons huidige abonnement is digitale ontvangst mogelijk, dus dat zal het probleem niet zijn.
Mijn vraag betreft onze DVD-recorder.
Kan ik de bekabeling laten zoals deze nu is en kan ik de DVD-recorder gewoon blijven gebruiken met de huidige zenderinstelling, ondanks de digitale ontvangst van de TV.

Vr.gr. Scontra

650 6 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 10, 2014 om 19:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee u zult voor digitale ontvangst een decoder moeten aan schaffen. Voor analoge kanalen voor de recorder dan moet deze een tuner hebben. En dan is het alleen mogelijk om analoge kanalen te blijven opnemen.

ma
door malhy2 - Apr 11, 2014 om 01:52
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ja dat kan.
De vraagsteller stels dat hij al een abbonement heeft met digitale ontvangst en dus een mediabox van UPC heeft via een splitter zal deze nu aangesloten zijn op het modem van upc en de 2de stekker zal naar de DVD recorder gaan. De nieuwe TV kan zoals nu aangesloten worden mits er dezelfde ingangen opzitten als op de kapotte TV.
UPC bied trouwens nu abbonementen aan met DVD recorder, kijk hier ook even naar misschien is het zelfs goedkoper dan het abonnement dat U nu heeft.

ph
door philip36 - Apr 11, 2014 om 08:29
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het is helemaal niet zeker dat vragensteller een mediabox heeft.
Volgens de site van UPC kunt u met een TV welke een DVB-C tuner heeft de digitale zenders ontvangen zonder bijkomende kosten en mediabox.
Dat is bij ons ook het geval, wij hebben analoog en digitaal signaal en de TV pikt het digitale signaal op met de ingebouwde DVB-C tuner van de TV en de videorecorder pikt het analoge signaal op.
U moet dus een TV kopen welke een ingebouwde DVB-C tuner heeft en alles kan aangesloten blijven zoals het nu is.

ph
door philip36 - Apr 11, 2014 om 08:37
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De TV moet wel UPC gecertificeerd zijn.
Kijk op

http://www.upc.nl/televisie/abonnementen/digitale-kabel-tv-en-radio/

sc
door scontra - Apr 12, 2014 om 18:17
66 Antwoorden / 28 Vragen

Gisteren de nieuwe tv geplaatst en geïnstalleerd, de winkelier heeft in de zaak het e.e.a. gedemonstreerd en mij thuis, via de telefoon, ook nog geholpen bij de zenderindeling, prima service dus.

Ik maak gebruik van het standaard kabelabonnement van UPC. Via deze kabelaansluiting kan ook digitale tv worden ontvangen als de tv daarvoor geschikt is, zoals @philip36 ook aangeeft.
Van de 28 zender die ik kan ontvangen krijg ik er nu 23 digitaal en een aantal nog analoog.
De bekabeling en de zenderindeling van dvd-recorder heb ik gelaten zoals die was en het blijkt prima te werken. Alleen zij alle opnames wel van analoge beeldkwaliteit, maar het verschil is niet zo heel groot.
Allemaal bedankt voor uw adviezen en goede raad,

Vr.gr. Scontra

ph
door philip36 - Apr 12, 2014 om 18:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, de dvd-recorder kan alleen analoog opnemen maar zoals u zegt het verschil in beeldkwaliteit is niet erg groot.
Van de digitale zenders zijn met het standaard abonnement alleen de 3 Nederlandse zenders in HD kwaliteit.
Bedankt voor het terugmelden en veel plezier met de nieuwe TV.