Ma
door Max75 Aug 8, 2019 om 17:17
Elektronica & tv

DIGITENNE

Ik heb een paar jaar terug een digitenne apparaat gekocht, maar nu stapt KPN over op een ander systeem dus heb ik een nieuwe ontvanger nodig. Als je een abonnement hebt kan je hem omruilen, niet voor mij dus.
Wat zijn de mogelijkheden?

5981 16 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Aug 8, 2019 om 17:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt een andere provider nemen of een nieuw kastje huren bij KPN. Meer smaken zijn er niet.

tijger1
door tijger1 Aug 8, 2019 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt niet zomaar een kastje huren, je moet een abonnement nemen en dan krijg je een kastje in bruikleen.

gerbera
door gerbera Aug 8, 2019 om 21:56
7359 Antwoorden / 14 Vragen

je moet een abonnement nemen
Hangt er helemaal vanaf, heb je ITV van KPN is het abonnement gratis en betaal je alleen huur voor de ontvanger.

tijger1
door tijger1 Aug 9, 2019 om 09:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je hoeft dan zelfs niet voor de ontvanger te betalen.

Harrie J.
door Harrie J. Aug 9, 2019 om 16:42
2 Antwoorden / Vragen

Er zijn wel meer smaken, een heleboel zelfs. Er zijn talrijke merken DVB T2-ontvangers die het KPN kastje kunnen vervangen. Te koop vanaf €30, niet huren dus. Je hebt hiervoor ook geen provider nodig.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 8, 2019 om 17:26
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u dan geen abonnement op digitenne en ontving u 'free to air'? Het lijkt mij dat u dan in ieder geval geen commerciéle zenders ontving.

Th
door Thijs124 - Aug 8, 2019 om 17:27
289 Antwoorden / Vragen

Als je tevreden bent met Nederland 1,2 en 3 plus regionale zenders kun je voor ca € 32, 00 een free to air ontvanger kopen. Dan heb je geen abonnement nodig.
Buitenlandse zenders eventueel als je in de buurt van een grens woont.
Radio zit er ook op.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2019 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De mogelijkheden? Dat ligt er maar aan waar u naar wilt kijken. Er schijnen kastjes te koop te zijn, onder meer in China, waar je 1, 2 en 3 op kunt ontvangen en de free to air kanalen.

Ook kunt u bijvoorbeeld een chromecast aanschaffen en daarmee tv via uw laptop of zo streamen, bv NPO start.

Of u kunt gewoon wel een abonnement nemen.

Of misschien kunt u van deze of gene de inlogcodes krijgen van zeg Ziggo of zo en dat streamen.

Of misschien hebt u familie of kennisen met KPN compleet, dan kunt u vragen of zij Digitenne voor u willen nemen. Hebben ze al een tweede tv ontvanger, dan moet er vijf euro per maand voor het Digitenne kastje betaald worden. Anders is het gratis.

endemion
door endemion Aug 10, 2019 om 01:03
237 Antwoorden / 3 Vragen

1, 2, en 3 en elk ander free to air kanaal dat een voldoende sterk signaal uitzend, daar heb je niet eens een speciaal kastje voor nodig. Is een kwestie van een antenne aansluiten op je TV net als vroeger met analoog eigenlijk. Al is een active antenne wel aan te raden over een passieve.

edrick3
door edrick3 - Aug 8, 2019 om 17:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Omruilen met (bij)betaling lijkt me.
Even bij KPN informeren.

Th
door Thijs124 - Aug 8, 2019 om 18:47
289 Antwoorden / Vragen

Geen free to air ontvanger in China kopen maar in Nederland of Duitsland!

tijger1
door tijger1 Aug 8, 2019 om 18:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoezo?

Th
door Thijs124 Aug 8, 2019 om 19:24
289 Antwoorden / Vragen

Omdat je dan misschien de verkeerde normen hebt. Ik heb bijde MM in Duitsland ook maar € 32,00 voor een XORO hrt 7619 betaald. Daarvoor zou ik het niet in China gaan proberen.

endemion
door endemion Aug 10, 2019 om 01:09
237 Antwoorden / 3 Vragen

Een free to air ontvanger lijkt me niet meer dan een antenne nietwaar?  Heeft dus weinig met normen te maken. Kwestie van golflengte en dus in principe lengte vd antenne (al dan niet "opgevouwen").

mathijs_b
door mathijs_b Aug 11, 2019 om 20:33
641 Antwoorden / 77 Vragen

Kijk eens in een ontvanger. Er zit echt een heleboel in.
Ned. 1, 2 en 3 zijn gratis te ontvangen alsmede regionale zenders.
Een "Duits" kastje voldoet prima.
Neem er ook nog een satellietontvanger met schotel bij en je kunt voor minder dan € 100 honderden tv zenders gratis kijken!

Th
door Thijs124 Aug 11, 2019 om 20:41
289 Antwoorden / Vragen

Een free to air ontvanger is niet meer dan een antenne? Die Antenne is het juist niet maar een kastje met een aansluiting voor de stroom, antenne, HDMI, internet, USB en een afstandbediening.

panter22
door panter22 - Aug 8, 2019 om 19:04
6599 Antwoorden / Vragen

Als je een paar jaar geleden een digitenne ontvanger hebt gekocht, dan heb je het abonnementsgeld al lang terugverdiend,
Wil je een extra ontvanger, dan zul je die moeten huren,

tijger1
door tijger1 Aug 8, 2019 om 21:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts wil helemaal geen extra ontvanger, hij wil gewoon gratis tv kijken.

panter22
door panter22 Aug 9, 2019 om 08:33
6599 Antwoorden / Vragen

Dan koopt hij een nieuwe ontvanger. Nu kan hij met een kaartje in de digitenne ontvanger gebruik maken van het abonnement van een ander en gratis alle zenders kijken.
Dat kaart je verdwijnt, dat lukt dus niet meer,

diumenge
door diumenge - Aug 8, 2019 om 19:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een nieuwe ontvanger kopen.

gerbera
door gerbera - Aug 8, 2019 om 21:52
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u interactive TV van KPN dan is het digitenne abonnement gratis, alleen gaat u nu betalen voor de huur van de ontvanger. Had u geen digitenne abonnement dan kon u alleen ned. 1,2 en 3 ontvangen omdat u geen insteekkaart had. U kunt gewoon een ontvanger aanvragen bij KPN, wel zit daar een eventueel abonnement bij plus de huur van de ontvanger. En die paar jaar terug is al héél lang geleden want alleen in de beginperiode kon u deze ontvangers kopen maar dat heeft niet zo lang geduurd.

tijger1
door tijger1 Aug 8, 2019 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is anders om. Je kunt een abonnement nemen op Digitenne en dan krijg je het kastje gratis in bruikleen. Wil je meer kastjes, kost dat € 5,00 extra per kastje.

Als je interactieve tv hebt van KPN kan je daar gratis Digitenne bij krijgen, hoef je ook geen huur te betalen voor de ontvanger.

Maar heb je al twee, of meer digitale ontvangers bij dat abonnement, dan moet je € 5,00 huur voor het Digitenne kastje betalen.

gerbera
door gerbera Aug 9, 2019 om 08:17
7359 Antwoorden / 14 Vragen

@tijger1, Dom van mij, natuurlijk is het anders om. Je neemt digitenne en krijgt ITV gratis. Het woordje "eventueel" heeft een betekenis o.a afhankelijk van de omstandigheden.

je
door jeantoiton - Aug 8, 2019 om 22:49
1 Antwoorden / Vragen

Als je internet hebt van KPN of van een ander, dan kun je voor 9,95 per maand bij Canaldigitaal een abonnement nemen.
Je hoeft zo geen schotel oid te hebben, maar vanwege dat abonnement heb je wel mooi toegang tot een paar honderd TV zenders.
Met je Canal inloggegevens kun je op je smartphone de CanaldigitaalTV app installeren.
En vervolgens kun je met een chromecast op je TV met je phone als afstandsbediening vele zenders bekijken.
In Nederland en daarbuiten.

Ma
door Max75 - Aug 9, 2019 om 11:17
11 Antwoorden / 16 Vragen

Ik wilde alleen free to air zenders ontvangen. Heb een abonnement van Telfort.
Bedankt voor de reacties.

panter22
door panter22 Aug 9, 2019 om 12:01
6599 Antwoorden / Vragen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/kosten-digitenne.htm
Als je geen glasvezel hebt, betaal je €5 per maand voor een ontvanger. geen abonnementskosten.

mo
door mof - Aug 9, 2019 om 11:52
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom niet voor u als u een abo heeft?
of bedoelt u dat u geen abo heeft?

ws gaat het hier om de omschakeling naar, geloof ik, x265 encryptie.

zelf heb ik in februari een boxje van het merk Strong aangeschaft die die encrypie aankan.
ben er best tevreden over. Ik heb echter alleen free to air omdat ik geen kabelabonnement heb met wie dan ook.
ik weet dus niet of dit iets voor u is.

ik ontvang npo1,2,3,tv gelderland,tv flevoland en de bijbehorende radiozenders.
met abo zou ik meer ontvangen. Weet niet welke zenders.

mijne zit met hdmi aan een pc monitor, 1900x1290 pixels, ik tap de audio af van de scart aansluiting, daar komt gewoon analoog audio uit dat rechtstreeks in PC spekertjes gaat.

endemion
door endemion Aug 10, 2019 om 01:17
237 Antwoorden / 3 Vragen

Je gooit een hoop door elkaar hier. X265 is een video codex (ofwel een manier om digitale video te comprimeren) en is dus geen encryptie. Tevens zijn free to air zenders niet voorzien van encryptie, dat is nu juist wat het free to air maakt. Dus waarom jij überhaupt een kastje nodig hebt die encryptie aan kan?

mo
door mof - Aug 9, 2019 om 11:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen
wimmi20
door wimmi20 - Aug 9, 2019 om 16:26
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mensuh !
Lees toch eens beter.
Vraagsteller verklaart  zelf dat hij geen Digitenne abo heeft.
Met het oude kastje kon hij alleen 1 2 3 en de lokale  zender ontvangen.
Ik heb trouwens het nieuwe kastje, narigheid en geen ontvangst van  1 2 3.
Andere kanalen 100 % signaal.
En een waardeloze programmagids.
Opnemen is niet meer mogelijk.

Harrie J.
door Harrie J. - Aug 9, 2019 om 16:27
2 Antwoorden / Vragen

Als u gratis NPO1+2+3+regionale zenders wilt kijken moet u een DVB-T2/HEVC ontvanger kopen, ook wel T2-ontvanger genaamd. Ze zijn verkrijgbaar vanaf ca. €30. U kunt uw oude digitenne-antenne blijven gebruiken. Er is geen insteekkaart nodig, wel een HDMI-aansluiting op uw tv. Als u een (heel) oude tv heeft zoek dan een ontvanger die ook een SCART uitgang heeft.
Zie: https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/dvb-t2-in-nederland-welke-ontvanger-is-geschikt-voor-het-gratis-npo-pakket/