fr
door fratab2009 Nov 1, 2021 om 10:35
Elektronica & tv

Digitenne

Wij hebben sinds eind augustus een Digitenne abonnement voor 1 jaar bij KPN. Nu moeten wij, de 5 maanden die wij niet gebruiken omdat we in de herfstwinterperiode geen gebruik kunnen maken van onze stacaravan, evengoed € 18,-- door blijven betalen. KPN kan ons niet helpen om dit te stoppen, en heeft ons ook niets verteld over de niet gebruikte periode. Heeft/weet iemand om hier toch onderuit te komen, want 5 mnd X € 18,-- (€ 90,--) is toch zonde om dit door te blijven betalen.

Zijn er meer mensen die hier tegenaan zijn gelopen? Ik zou heel graag advies willen hebben.

2008 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 1, 2021 om 10:41
16827 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft een overeenkomst voor tenminste één jaar en dat loopt ook door indien u het niet gebruikt. Naar mijn mening kunt u hier niet onderuit komen. U zou bij niet betalen zelfs aansprakelijk kunnen worden gesteld voor het eenzijdig niet nakomen van de door u met KPN gesloten overeenkomst.

M.a.w niets aan te doen!

Donuts
door Donuts - Nov 1, 2021 om 10:42
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, je sluit een jaarabonnement en dat wil je dan kosteloos na zo'n halfjaar opzeggen? Zo werkt het niet met jaarabonnementen, bij geen enkele provider.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 1, 2021 om 10:43
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Hier staan wat antwoorden tussen waar u iets aan kunt hebben.
https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-tijdelijk-opzeggen-443400

Gr
door Grunn1 - Nov 1, 2021 om 10:45
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat is het risico als je een abonnement hebt en het zelf niet gebruikt en dat is niet het probleem van KPN.
Als ik de huur betaal voor een woning en dan 2 maanden op vakantie ga krijg ik ook mijn huur niet terug net zoals alle andere kosten die gewoon doorlopen maar diep van binnen snapt u dat ook wel.
Ik neem aan dat u uw huur/hypotheek ook niet terugvraagt over de periode dat u met uw caravan op pad bent.

mahadma
door mahadma - Nov 1, 2021 om 11:01
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Maar Lx u nu net toevallig met kerst en oud en nieuw naar de camping gaat, moet het natuurlijk wel doen .......... contract is contract  het is geen huur auto.

sira
door sira - Nov 1, 2021 om 11:26
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Maar dat is toch heel logisch?
Wat dacht u van al die Nederlandse overwinteraars die naar Spanje gaan? Die moeten ook gas, licht, water, huur, abonnementen (zoals Digitenne, Canal Digitaal, telefoon, etc.) betalen, terwijl ze er helemaal geen gebruik van maken.
Of zegt u uw energierekening en al die abonnementen ook op?

tenormin
door tenormin Nov 1, 2021 om 12:17
16823 Antwoorden / 108 Vragen

+ 10 erbij.

sira
door sira Nov 1, 2021 om 12:31
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Expression and wink smiley: векторна графіка, зображення, Expression and  wink smiley малюнки | Скачати з Depositphotos®

1paul
door 1paul - Nov 1, 2021 om 11:31
3134 Antwoorden / 0 Vragen

lol, sorry maar u sluit bewust een kontrakt en nu wilt u niet het kontrakt uitdienen!!!!

Gewoon betalen....

justmeagain
door justmeagain - Nov 1, 2021 om 14:43
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dus 2 maanden vtv sluit u een contract af en na 2 maanden kijken wilt u weer opzeggen. U wist toch zeker vtv dat u maandenlang niet zou kijken.

Als ik een private lease auto neem betaal ik ook voor de dagen dat ik de auto niet gebruik.
Dat is hier niet anders.
Er is geen enkele mogelijkheid om hier onderuit te komen, u kunt natuurlijk gewoon stoppen met betalen dan heeft u tijdelijk 18 euro per maand bespaart. Daarna moet u iets meer betalen maar dat hoort erbij.

panter22
door panter22 - Nov 1, 2021 om 18:26
6599 Antwoorden / Vragen

Laat je de tv 5 maanden ongebruikt in de stacaravan staan?
Neem de tv en het digitenne kastje mee naar huis en gebruik ze in de slaapkamer of een andere ruimte in huis.

rj
door rjw - Nov 1, 2021 om 19:55
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Ik probeer mijn werkgever ook zo ver te krijgen dat hij mijn salaris stopt voor de dagen dat ik niet werk, maar dan zegt hij "contract is contract" dus hij betaalt gewoon door.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 1, 2021 om 21:33
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW, toch in deze even de wetgeving kennen! Geen werk betekent geen loon. Dat volgt ook uit de wet. In artikel 7:627 BW is immers bepaald: Geen loon is verschuldigd voor de tijd gedurende welke de werknemer de bedongen arbeid niet heeft verricht.

Geen werk, geen loon? | De Kempenaer Advocaten   (het lijkt mij zeer onwijrschijnlijk dat uw werggeven dit niet kent maar hij/zij kan natuurlijk filantroop zijn.)

Ar
door AriEllis Nov 1, 2021 om 21:57
57 Antwoorden / Vragen

LOL