st
door steenbok1 Jul 19, 2019 om 22:58
Elektronica & tv

DISCMAN beluisteren

Sinds kort ben ik in bezit gekomen van een SONY DISCMAN.
Om muziek van een CD te beluisteren meot je gebruik maken van een koptelefoon.
Mijn vraag is: Kan ik i.p.v. een koptelefoon ook een muziekbox aansluiten, zodat ik rechtstreeks muziek kan horen.
met vr. groet Steenbok1

4763 11 Rapporteer

Ka
door Kassagebruiker - Jul 19, 2019 om 23:28
683 Antwoorden / 5 Vragen

De aansluiting voor een "koptelefoon" is wat anders als een "luidspreker/speaker".
Met een 3,5 mm stereo male plugje aan de ene kant en aan de andere kant een stekker die past in een echte versterker met boxen dan kan je muziek uit de box(en) horen.

Het uitgangs vermogen van een discman is weinig, maar voldoende voor een koptelefoon, maar NIET toereikend voor een box direct op discman. Daar zal echt iets van een versterker tussen zitten.

Magnum007
door Magnum007 - Jul 20, 2019 om 00:15
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Steenbok,

Er zijn wel miniboxjes (ik heb ze van Philips) te koop, maar erg hard gaat het niet.

Of bedoel je zo’n oplaadbare luidsprekerbox?

Verbind deze dan met een 3,5 mm “male-male” stekker,deze zijn goedkoop bij Action.

ma
door malty - Jul 20, 2019 om 00:16
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U zult er geen boxen op aan kunnen sluiten maar zo’n klein (bluetooth) speakertje bedraad aansluiten moet lukken.

marita5
door marita5 - Jul 20, 2019 om 06:54
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Steenbok1 ,

Misschien heeft u iets aan deze handleiding ,

https://www.sony.nl/electronics/support/res/manuals/3858/38581664M.pdf

ro
door ron503 - Jul 20, 2019 om 09:40
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Een discman is te vergelijken met een mp3 speler maar de aansluitsteker van de hoofdtelefoon zal dikker kunnen zijn. Er zijn verloopstekers verkrijgbaar die het mogelijk maken een mp3 luidsprekerset aan te sluiten. Zomaar twee luidsprekers aansluiten gaat niet werken omdat inderdaad het uitgangsvermogen te laag is om voldoende geluid voort te brengen.

jo
door jorisw - Jul 20, 2019 om 10:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Met actieve luidsprekers (en het juiste kabeltje, dus van jack naar (meestal) cinch) kan het. Of anders gewoon een versterker + luidsprekers.

gerbera
door gerbera - Jul 20, 2019 om 12:33
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ja hoor dat kan, u heeft echter wel boxjes nodig met ingebouwde versterker bv PC boxjes. Een gewone box is niet mogelijk.

mo
door mof - Jul 22, 2019 om 11:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, als je het juiste stekkertje hebt, en de boxjes met eigen voeding, computer speakertjes of zo ...

br
door brui0929 - Jul 22, 2019 om 19:24
634 Antwoorden / 10 Vragen

Ja met een kabel van mini plug naar tulp. De speakers van Edifier type R1850DB zijn hier geschikt voor of op een versterker home cinema set.

st
door steenbok1 - Jul 28, 2019 om 16:18
28 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo allemaal,
Nog hartelijk dank voor jullie adviezen en suggesties.
Groet van Steenbok 1

ma
door malty Jul 28, 2019 om 21:03
1112 Antwoorden / 1 Vragen

En welke oplossing is het geworden?

Le
door LeCorbeau - Aug 5, 2019 om 12:57
38 Antwoorden / Vragen

Als je 2 externe pc boxen hebt die je los op pc of laptop aansluit met een 3,5 jack en je steekt de jackplug in diskman dan gaat dat gewoon.