Ma
door Makl Sep 17, 2017 om 19:42
Elektronica & tv

Ditistv.nl

heb een vraag ivm dit is ditistv.nl ...heb begin van t jaar ene kastje besteld bij hen om te streamen van buitenlandse tv zenders en 108.80 euro betaald ...zou binnen eenweek geleverd worden maar er kwam maar niks aan ...er naar gemailed met de vraag of er iets misgegaan is met de verzending ...kreeg ik te horen dat de bestelling bij de maker van die kastjes nog niet geleverd was en dat er nog geen kon geleverd worden  en dat ze geen datum konden geven ( als ik dat van tevoren te hren had gekregen had ik niet besteld en betaald , kreeg te horen toen dat ze in stock waren )...kon de bestelling annuleren als ik wou wat ik ook deed ...maar kreeg geld maar niet terug gestort...terug gemailed...kreeg ik te horen dat het was moeilijk was op t moment met software kuren en dat ik gegevens opnieuw moest geven om geld terug gestort te krijgen ...twee weken later nog steeds niks ....en geen reactie meer op mails ...en als je belde kreeg je geen verbinding ...en een week later was ook de website offline...
heb intussen van iemand anders die ook op zijn geld te wchten zat vernomen dat de eigenaar gewoon onder een andere naam nieuwe website was begonnen met bijna identieke kastjes
kreeg ook delink door dat jullie er een programma over hadden gedaan https://www.wijlimburg.nl/nieuws-overzicht/eigen-excuus-filmpje-dit-is-tv-kan-problemen-niet-verhullen-bij-kassa/

heb nog steeds mijn geld niet terug gehad
en eigenlijk zit het me dwars dat zo iemand gewoon verder kan blijven doorgaan onder een andere naam
is er niets dat je kan oen om toch nog je geld terug te krijgen ?
was voor dat kastje gegaan omdat ik een schotel aan mijn huis hangen te omslachtig was voor mij en ik graag wat bepaalde engelse  tv kanalen kon ontvangen
en dit wel haalbaar was voor mij om aan te sluiten op mijn tv

 voor sommige klinkt 108.80 euro weinig mischien , vindt ik niet ...en het gaat om een princiepe dat je een betaalde bestelling moet nakomen of geld moet retourneren

2681 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 17, 2017 om 19:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Reken er maar niet op dat u uw geld nog terug ziet. Dit betrof een product waarmee de rechten werden omzeild en dus illegaal is/was. Mocht u er toch een willen hebben, voor twee tientjes bestel je zo'n kastje in China, juiste software er op en klaar is Kees.

boppe1943
door boppe1943 Sep 18, 2017 om 12:26
1129 Antwoorden / 98 Vragen

o.t. 9000 antwoorden! Gefeliciteerd.

diumenge
door diumenge Sep 18, 2017 om 18:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mij ben ik nog niet aan 9000, maar bedankt :-).

ne
door neodutchio - Sep 17, 2017 om 19:54
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Toets Dit is TV eens in in het zoekvenster en u heeft leesvoer genoeg. Ik ga echt niet al de links hier vermelden.

U heeft geprobeert een illegaal iets te bestellen wat nooit geleverd zal worden.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 17, 2017 om 20:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoezo illegaal. Het is niet om films mee te streamen

ne
door neodutchio Sep 17, 2017 om 20:25
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wel om tv mee te kijken. En de free to air zenders zijn er bijna niet meer. Men wil daar graag gratis mee naar tv kijken en dat feest gaat niet op.

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2017 om 19:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar niet van tevoren eens naar reviews gekeken? En bijvoorbeeld naar Kassa?

Geld terug kunt u wel vergeten,

Maar lees dit eens.

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/alles-streamen-vanaf-een-kastje-of-toch-niet

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 17, 2017 om 20:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U heeft helemaal gelijk en uw eisen zijn niet onredelijk. Helaas is de verkoper dat wel maar daar bent u inmiddels achter.

ge
door george321 - Sep 17, 2017 om 20:12
390 Antwoorden / 1 Vragen

Het laatste jaar geen tv gekeken? Op verschillende consumenten programma's is dit verschijnsel meer dan uitgebreid belicht.
O ja, het geld bent u kwijt.

marita5
door marita5 - Sep 17, 2017 om 20:21
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Makl ,

Lees dit eens door , klik op de rode regels .

Update 02 juli 2017: Ditistv.nl gaat weer door

Op de site van Ditistv.nl worden weer artikelen (maar geen mediaspelers) aangeboden. Hiervoor gebruikt Ditistv.nl het KvK-nummer van de BV. Wie nog geld of artikelen van Ditistv.nl tegoed heeft, kan het bedrijf dus aanspreken. Het is daarbij aan te raden om te mailen of schrijven, maar niet te bellen, omdat Ditistv.nl daarbij 1 euro per gesprek rekent. Vanaf 1 juli is een dergelijk gesprekstarief niet meer toegestaan en mag alleen het normale ‘verkeerstarief’ worden berekend.

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2016/klachtenpiek-ditistv-nl .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/geld-terug-van-dit-is-tv?id=589498

hutch
door hutch - Sep 18, 2017 om 09:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Nog een linkje naar die grapjurk, eigenaar van dit ehhhh..... 'bedrijfje': https://kassa.bnnvara.nl/media/363889

Hoogmoedswaanzin van dit..... 'bedrijfje': "Aantal medewerkers: 1000+"

marita5
door marita5 - Sep 18, 2017 om 10:24
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@makl

 Volgens Kvk nr is ditistv ingeschreven op dit adres

  • Europalaan 24

    6199AB Maastricht-Airport ( limburg )

Deze ondernemer is een rasechte oplichter , huurt constant een bedrijfsruimte , maar wanneer hem de grond onder de voeten te heet word is hij ook weer snel vertrokken ,
.
https://www.google.nl/maps/place/Europalaan+24,+6199+AB+Maastricht-Airport/@50.9206467,5.789789,3a,75y,34h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1snPXqBmO3Ot0bunD5Pu0bhw!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47c0c1032a918cbf:0x53b0bd5471dede48!8m2!3d50.9210565!4d5.790481

Hier een ervaring waarbij ditistv geld heeft terug gestrort :

Heb begin oktober 2016 een bestelling geplaatst en nadat ik hem na geruime tijd nog niet binnen had heb ik de bestelling geannuleerd. Na email, Facebook messenger, klachtenkompas, aangifte bij politie, contact consumentenbond (ditistv heeft al ruim een jaar geen keurmerk meer) en nog veel meer was ik het ZAT!!!! Heb de wetswinkel Amsterdam in de arm genomen om een rechtzaak op te starten. Ditistv.nl heeft uiteindelijk terugbetaald (19/04/2017!!!) nadat de dagvaarding al was ingediend bij de rechtbank. Ik heb mijn geld terug door tussenkomst van wetswinkel Amsterdam en Ditistv moet nu ook nog eens de dagvaardingskosten betalen. Als ze direct betaald hadden had het ze 103€ gescheeld. Ik roep iedereen op om deze weg te bewandelen! Wetswinkel rekent GEEN KOSTEN!

tdmduc
door tdmduc - Sep 18, 2017 om 10:57
703 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon bij gerenormeerde bedrijven bestellen voortaan.

Oh ja, de "kastjes" waar iedereen het over heeft zijn gewoon legaal en heten mediaspelers. Je kan er illegaal mee downloaden, maar ja dat kan ook met je iPhone.

https://www.android-warehouse.com/nl/