jweikamp
door jweikamp Oct 2, 2015 om 08:36
Elektronica & tv

Douwe Egberts koffiezetapparaten

Ik spaar sinds een aantal jaren fanatiek Douwe Egberts punten. Ik ben zelf thuis de enige die koffie drinkt, dus ik heb het vooral van mijn visite en "giften" uit mijn kennissenkring moeten hebben.
Nu heb ik afgelopen weekend de punten geteld en eindelijk heb ik 10.000-punten bij elkaar!
Na onze studententijd is onze Senseo het langzaam aan het begeven en filterkoffie vind ik persoonlijk smaakvoller en handiger om te zetten als er visite is.
Dus ik gistermiddag naar de website van Blokker (de bekende DE winkels en webshop bestaan niet meer) en vol goede hoop gezocht naar een filterapparaat. Ik wilde graag een apparaat van 50-100 euro, een klein beetje bijbetalen vind ik nooit zo erg met dit systeem.
Na enige tijd speuren op de website en een telefoontje naar de Blokker klantenservice bleek dat ze 5 filterapparaten in het assortiment hebben, deze apparaten kosten afgerond allemaal een slordige €180,- ! of zelfs nog meer. Ik tel het eenkopsapparaat niet mee in deze, want daar was ik niet naar op zoek.
Hele hele grote onzin wat mij betreft.
Als ik de boel even omreken kom ik op het volgende uit:

1 pondspak DE koffie = 20 punten
200 punten = € 1,-
10 pondspakken is dus €1,-
1 apparaat = € 180, dus 1800 pondspakken koffie
Ervan uitgaande dat ik iedere week een pak opmaak zou ik 34,5 jaar moeten sparen om, gratis welteverstaan, een apparaat te kunnen kopen.
Als ik echter 1 pondspak per week drink, zijn dat ongeveer 80 koppen koffie en dat strookt dan weer niet met het advies van het voedingscentrum "maximaal 4 koppen op een dag".

Vraag ik nou teveel als ik zeg zet er een apparaat op van ca. €60,- , € 100,- en € 180,- ? Ik ben toch niet de enige die op zoek is naar betaalbare apparaten?

Groeten jweikamp

15040 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2015 om 09:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zou ze inderdaad sieren, maar dat past niet in het verdienmodel. Dus moet je een eigen verdienmodel hebben: koop een betaalbaar apparaat en stap over op goedkopere koffie.

jo
door jorisw - Oct 2, 2015 om 09:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even gekeken naar de collectie en ik kan je de Moccamaster aanraden. Kost wat, maar dan heb je ook wat voor de rest van je leven. Nederlands product (zowel ontwerp als productie) en wordt wereldwijd als de top gezien voor filterkoffiemachines. Ik ken mensen die zo'n ding al sinds de jaren 70 zonder problemen gebruiken.

hansje klein
door hansje klein - Oct 2, 2015 om 09:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Je kunt DE-punten verzamelen en/of de prijzen van koffie-machines met elkaar vergelijken, maar het gaat uiteindelijk om de smaak van koffiesoorten.....toch?

me
door mein33 - Oct 2, 2015 om 10:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=jweikamp schreef op vrijdag 2 okt 2015, 08:36]

Vraag ik nou teveel als ik zeg zet er een apparaat op van ca. €60,- , € 100,- en € 180,- ? Ik ben toch niet de enige die op zoek is naar betaalbare apparaten?

Groeten jweikamp

@jweikamp,

De enige die een concreet antwoord op uw vraag kan geven is Douwe Egberts.
Leg uw opmerking en vraag daar eens voor.

Tip: probeer een de koffie van "Kanis en Gunnik.
Dit is een vergelijkbare koffie voor een aanzienlijk lagere prijs.
U hoeft ook geen zegeltjes te sparen die u vanwege de hogere prijs wel zelf betaald, want "gratis" bestaat niet, ook niet bij Douwe Egberts.
U kunt vervolgens ook nog eens zelf bepalen welke koffiezetter u koopt en voor welke prijs.

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2015 om 11:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan u de koffie van de Aldi aanbevelen, goudmerk,stuk voordeliger dan DE geen gepruts met zegels. En koop zelf een gewoon filterapparaat. Hoewel koffie uit een cafetiere nog lekkerder is.

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2015 om 11:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jweikamp,

Tja, punten sparen voor 'gratis' geschenken.
Lijkt me toch niet meer van deze tijd.
Voor niets gaat de zon op.
Je koopt dus wel (te) dure koffie om die punten te verzamelen.
Je had dat sommetje beter eerder kunnen maken, dan waren je ogen waarschijnlijk eerder opengegaan.
En zoals al aangegeven: trek eens bij DE aan de bel!
Bel gratis
(op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur)
Klik.
Koop een (goedkoper) koffiezetapparaat dat naar je zin is en ga over op goedkopere koffie!
Zou eens een paar 'merken' uitproberen.

Leut ze.

hansje klein
door hansje klein - Oct 2, 2015 om 11:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Fair-trade-koffie overigens óók helemaal aan te bevelen.

@jweikamp. Je komt nu echter ook nog in gewetensnood........heb je al die punten eindelijk bij elkaar gespaard......!......kun je toch nu niet de door DE platgetrapte weg gaan verlaten?

Yes, dat kun je dus helemaal uit vrije wil. Geef die punten gewoon aan een ander die er ook is ingetrapt en koop een goede koffiemachine en ook eens lekkere koffie! Ik wil niet weten hoeveel huishoudens jarenlang DE-koffie blijven drinken om die wurg-punten. Die vlieger gaat al jarenlang prima op......een goede psychologische marketingstrategie, dat wel. De eerste breuk kwam al, toen DE niet meer een nederlands bedrijf bleek te zijn.....! Nu nog loslaten!

costnix
door costnix - Oct 2, 2015 om 11:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat probleem had mijn moeder ook. Je suf sparen voor DE punten en er bijna niets voor kunnen kopen.