hehahi
door hehahi Oct 2, 2018 om 15:36
Elektronica & tv

Draadloze fietscomputer geeft geen data door

ik heb een Sigma fietscomputer, draadloos model (16.16) gemonteerd. Deze geeft op de een of andere manier geen gegevens door. De teller blijft op 0 staan. Inmiddels al geprobeerd om de batterij van de sensor te vervangen, maar dit hielp helaas niet. Iemand tips om 'm werkend te krijgen?

22033 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 2, 2018 om 15:44
16774 Antwoorden / 202 Vragen
Ge
door Genee - Oct 2, 2018 om 15:47
1509 Antwoorden / 1 Vragen
hehahi
door hehahi - Oct 2, 2018 om 15:53
57 Antwoorden / 70 Vragen

kon in de manual niet iets vinden hierover : (

Ge
door Genee Oct 2, 2018 om 16:13
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk nog eens of u alles precies volgens de handleiding gemonteerd hebt.
Rood knopje 5 sec. indrukken voor verbinding zender, ontvanger?

gerbera
door gerbera - Oct 2, 2018 om 16:30
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Magneetje op de spaken niet te ver van de sensor af, dit mag maar een paar milimeter zijn. Batterij van het disply goed geplaatst + en - niet per ongeluk verwisseld.

marita5
door marita5 - Oct 2, 2018 om 16:48
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hehahi ,

Instellen van de verlichting:
– Menu openen
– Instelling / apparaat openen – Naar lichtinstelling bladeren
– Licht AAN zetten
– AAN-tijd/UIT-tijd bepalen
Na activering in het instellingsmenu (licht aan) is de displayverlichting beschikbaar.
Met elke druk op een toets wordt de verlichting ingeschakeld. Met de volgende druk
op een toets wordt de gewenste functie in het display getoond

Instelling van de ETA-timer:

– ETA-timer in het display tonen.
– MENU-toets ingedrukt houden tot het instellingsmenu
zich opent.
– Afstand invoeren, met de MENU-toets bevestigen.
– Aankomsttijd of rijtijd selecteren.
Met de MENU-toets bevestigen.
Aankomsttijd of rijtijd wordt berekend o.b.v.
de gemiddelde snelheid.

Bediening van de ETA-timer:
Vanuit elke functie: voor het starten BIKE-toets +
MENU-toets indrukken.

ETA-timer RESET:
In de ETA-timer: BIKE-toets ingedrukt houden.

Selectie Fiets 1/Fiets 2 (BC 16.16):
– BIKE-toets + MENU-toets ingedrukt houden
– Met BIKE-toets: fiets selecteren
– Met MENU-toets bevestigen

Instellen van de trapfrequentie:
– Menu openen
– Instelling/apparaat openen
– Naar trapfrequentie-instelling bladeren
– Trapfrequentie op AAN zetten
Na activering in het instelmenu is de trapfrequentie
beschikbaar

tdmduc
door tdmduc - Oct 2, 2018 om 20:35
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb die van Sigma weggedaan omdat het telkens welles/nietes contact was met de magneetsensor.
Tikje verzakt of door trilling verplaatst en hij deed weer niks.
Heb daarna een 3x zo dure Giant fietscomputer gekocht maar dit werkt tenminste wel.
LET OP!
Het komt voor dat die dingetjes lang in de winkel of anderszins op voorraad hebben gelegen voordat ze verkocht worden. De meegeleverde CR2025 of CR2032 batterij kan al leeg zijn op het moment van uitpakken.
Met 1 van de Giants was dat ook het geval en heb toen gratis nieuwe gehad.
Dat is dus 2x, want klok en sensor hebben allebei zo'n batterij nodig.

gerbera
door gerbera - Oct 3, 2018 om 14:27
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Is het batterijdekseltje op de sensor goed geplaatst, dit schijnt nogal eens een probleem te geven.

sira
door sira - Oct 3, 2018 om 18:01
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Toevallig een aantal weken hetzelfde gehad, plotseling van de ene op de andere dag. Nieuwe batterij hielp niet. Fietsenmaker er naar laten kijken. Ook hij een nieuwe batterij geplaatst, maar helaas. Heb er toen maar gelijk een nieuwe op laten zetten.

mi
door michellekepen - Oct 3, 2018 om 20:49
22 Antwoorden / 11 Vragen

Geen ervaring met deze specifieke Sigma.
Wel met verschillende andere draadloze typen, op verschillende fietsen.
Wat ik tegenwoordig doe is vóór bevestiging testen of e.e.a. werkt. Simpel door magneet heel vaak en snel vlak langs sensor te bewegen. Je hoort dan 'klikjes' (dus in stille ruimte zonder achtergrondgeluiden doen), en ziet na een paar seconden op het display (dat je misschien wel 'aan' moet zetten) je 'snelheid'.

Te vaak gehad dat na installeren e.e.a. niet werkte: batterijen leeg, contactpuntjes 'gecorrodeerd', stuur, bel, licht etc. tussen zender en display. Of gewoon elektronica die niet werkte, dan houd het op.
Tip: Lidl en Aldi verkopen draadloze voor iets van 7 euro. Vele tienduizenden km's ervaring mee. En voor 7 euro is verlies en diefstal/ vandalisme ook niet zo erg, hoewel tijdens vakantie natuurlijk niet altijd 1,2.3 te vervangen....

hehahi
door hehahi - Oct 12, 2018 om 10:24
57 Antwoorden / 70 Vragen

ter aanvulling, op deze meter zit een instelling voor 2 fietsen. Schijnbaar was fiets 2 gekoppeld waardoor geen data doorkwamen. Door de sensor in te drukken kun je switchen tussen 1 en 2. Nu heb ik 1 ingesteld en werkt de teller. Tot zover!

gerbera
door gerbera Oct 12, 2018 om 12:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de melding en veel km plezier.