DG
door DGeldhof Mar 20, 2019 om 20:34
Elektronica & tv

Dubbele kosten bij overstappen internet (NLE), wie betaald dit?

Ik ben vorige jaar over gestapt van KPN naar NLE voor mijn internet en tv. Hierbij heb ik de overstapservice van NLE gebruikt. Helaas heeft KPN toch een maand extra gerekend na het overstappen. Na bellen met KPN bleek dat er niet tijdig is opgezegd door NLE, waardoor er een maand extra afgerekend wordt. Na lang proberen (meer dan een half jaar) heb ik antwoord gekregen van NLE. NLE geeft aan dat ze tijdig via een centraal register hebben laten weten dat het contract gestopt had moeten worden, maar dat KPN hier niet naar kijkt. Ze geven aan dat dit heel vaak fout gaat. Omdat dit vaak fout gaat mogen ze uit 'coulance' 1 maand bedrag verrekenen. Echter was mijn maandbedrag bij KPN aanzienlijk hoger dan deze verrekende maand van NLE. NLE overstapservice geeft aan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor dit verschil en weigeren dit terug te betalen.

Nu is mijn vraag; is de overstapservice hier echt niet verantwoordelijk voor? En als ze er toch verantwoordelijk voor zijn, wat is dan de beste manier om NLE te overtuigen?

2675 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 20, 2019 om 20:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij een nette oplossing, feitelijk komt het er dan op neer dat je een maand later bent overgestapt. Over hoeveel verschil praat je nu eigenlijk?

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2019 om 20:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is ook een “service”, en NLE staat niet bepaald goed bekend inzake de administratie. U had zelf een vinger aan de pols moeten houden.
Maar net wat Diumenge zegt, u bent nu een maand later overgestapt.

DG
door DGeldhof Mar 22, 2019 om 13:40
Antwoorden / 1 Vragen

NLE heeft mij de keuze gegeven om deze extra overstapservice te gebruiken. Het voordeel van deze service zou moeten zijn dat ze het overstappen regelen, zoals ze zelf zeggen "zonder zorgen overstappen". Ik had deze service niet kunnen nemen en de overstap zelf kunnen regelen, maar ik heb hier gekozen om deze service het voor mij te laten doen. Ik ging er dan natuurlijk wel van uit dat deze service ook waargemaakt kon worden.

Over het "zelf een vinger aan de pols houden", ik heb voor de overstap een bericht gehad van KPN gehad dat er een overstap was aangemeld, en als deze via de overstapservice was aangemeld het abonnement zou stoppen op de dag van de overstap. Ik heb hier nog even achter aangebeld en KPN gaf aan dat de overstapservice in gebruik was.

Op de dag dat ik de extra factuur van KPN gehad heb, heb ik naar KPN gebeld en gevraagd waarom deze factuur verzonden was. Het blijkt dat de overstapservice geactiveerd is, maar NLE niet op tijd heeft doorgegeven dat deze ook echt gebruikt is.

Het lijkt er dus op dat NLE een dienst aanbied, met als doel het overstappen "zonder zorgen" te laten verlopen. Deze dienst werkt niet goed, en daardoor draait de afnemer van de dienst op voor de kosten. Dit lijkt mij een raar dat je zomaar een dienst kan aanbieden, de dienst niet goed kan laten werken, en dan de kosten bij de afnemer van de dienst laten neer komen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 20, 2019 om 21:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen
DG
door DGeldhof Mar 22, 2019 om 17:02
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de info.

marita5
door marita5 Mar 22, 2019 om 17:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2019 om 21:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is toch een keurige oplossing?
U bent zelf verantwoordelijk voor het opzeggen dus u had dat zelf ook in de gaten lunnen houden.

DG
door DGeldhof Mar 22, 2019 om 13:48
Antwoorden / 1 Vragen

Het klopt dat ik daar zelf verantwoordelijk voor ben, maar NLE heeft een service aangeboden om dit voor mij uit handen te nemen. Ze hebben hiermee de verantwoordelijkheid overgenomen. NLE heeft de overstap ook aangemeld bij KPN en daar heb ik voor de overstap netjes een bericht van KPN van gehad. Echter heeft NLE te laat doorgegeven aan KPN dat de overstap ook echt gebeurd is, waardoor de opzegging een maand later heeft plaats gevonden (ik zou op de 20e overstappen, en dat is gebeurd, zover ik weer heeft NLE de 21e aangegeven dat ik overgestapt ben, dus KPN heeft voor deze 1e dag de hele maand afgerekend). NLE heeft hier dus een fout gemaakt, bij het uitvoeren van de overstapservice.

aurora1
door aurora1 Mar 22, 2019 om 14:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt ook uw belastingaangifte door anderen laten doen, maar als die fouten maken blijft het toch uw verantwoordelijkheid. Hoe hoog zijn de kosten die u vindt te veel te hebben betaald? Dat was al gevraagd geloof ik.

DG
door DGeldhof Mar 22, 2019 om 16:53
Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag me af hoe dat werkt bij de belasting, als iemand mij een dienst aanbied (b.v. een boekhouder), in hoeverre ben ik dan verantwoordelijk voor wat hij invult? Als ik hem alles in laat vullen en hij verstuurt het naar de belasting zonder dat ik er tussendoor iets mee kan doen (zoals bij een overstapservice) dan lijkt me dat hij ook deels verantwoording moet nemen. Maar dat is weer een hele andere discussie.

Het bedrag was 67 euro, en daar is dus na een half jaar heen en weer mailen/bellen een deel van vergoed. Hierdoor komt het verschil op 25 euro.

Het vervelende in dit geval is wel dat het opzeggen op zo een manier gebeurd dat je er zelf weinig aan kan doen. Beide bedrijven geven een bevestiging dat er succesvol en op tijd opgezegd gaat worden, maar dit kan je pas verifieren op de afrekening. KPN zal de hele maand in rekening brengen, maar achteraf terug storten wat er te veel betaald is tussen de dag van opzegging en het einde van de maand. Echter is het op het moment van deze afrekening al te laat om te zien dat er niet op tijd opgezegd was door NLE. Beide bedrijven geven ook elkaar de schuld van het niet tijdig opzeggen. Ik kan dus als gebruiker van de overstapservice niks meer doen dan hopen dat het goed gaat, en mijn verlies nemen als er ergens onderweg iets fout gaat. De toegeveogde waarde van een overstap service ongaat mij hier in totaal. Blijkbaar is het niet het doel om fouten zoals te laat opzeggen te kunnen voorkomen, ze zorgen alleen dat je er geen controle meer over hebt. Het lijkt er op dat de enige manier dat je weet dat de overstapservice geen dubbelle kosten gaat maken is door zelf eerst op te zeggen.

Grunnen.
door Grunnen. - Mar 21, 2019 om 10:49
509 Antwoorden / Vragen

Overstappen gebeurd over het algemeen naadloos.Dus als een contract op de eerste van de maand ingaat bij NLE en je kunt internetten dan heeft KPN je VDSL afgesloten ,want internetten bij 2 providers is onmogelijk .Goeie regeling dus van NLE.Overigen gaat ITV nog steeds via KPN.

DG
door DGeldhof Mar 22, 2019 om 13:43
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat inderdaad normaal naadloos, deze keer is het dus niet helemaal goed gegaan. Wat vind u hier goed aan geregeld?

Grunnen.
door Grunnen. Mar 22, 2019 om 20:19
509 Antwoorden / Vragen

Een maand coulance door NLE zoals te lezen staat in jouw verhaal of wou je een jaar gratis internet ?

tijger1
door tijger1 - Mar 22, 2019 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Man, man, als u het ean zelf zo goed kan, doe bet dan zelf. U krijgt die maand terug, dus u bebt geen schade..

Dat NLE is  een lowbudget maatschappij met een low budget service.

Dan gaat u toch naar de geschillencommissie voor die tien euro of zo?

HansBT
door HansBT - Mar 26, 2019 om 10:44
3 Antwoorden / Vragen

Stichting Coin is verantwoordelijk voor de overstapservice. Zij hebben een register waar de providers gebruik van maken om de overstap op elkaar af te stemmen. Heel eerlijk denk ik dat de fout bij NLE ligt, zij staan niet bekend om een vlekkeloze service, dat is bij KPN een stuk beter geregeld.