je
door jessicahamstra Nov 8, 2019 om 09:59
Elektronica & tv

Dure elektricien

Gisteren waarschijnlijk per ongeluk de wasmachine en droger tegelijk aangezet, waardoor er een zekering kapot is gegaan. We hebben deze vervangen en nog steeds geen stroom. Elektricien gebeld (SnoWi) om 15.45 en binnen anderhalf uur zou er contact met ons worden opgenomen. Om 17.30 nog niets gehoord en zelf maar weer eens gebeld. Binnen nu en een uur zou er een monteur terugbellen. Deze heeft teruggebeld en zei dat bij pas tussen 20.00 en 21.00 zou kunnen komen. Dit hebben we afgewezen en gevraagd naar morgenochtend (vanochtend dus). Hij zou om 9.00 komen en was er uiteindelijk om 9.30. Weer te laat. Eenmaal hier bleek er nog een zekering kapot te zijn (super dom, zelf niet opgevallen). Alles deed het weer. We moesten gelijk afrekenen voor deze 2 minuten werk  140 euro! Kan deze elektricien dat zomaar voor alleen een zekering vervangen (ook nog eens onze eigen gekochte zekering, niet dat ze zo duur zijn, maar dan nog) vragen ?

2259 10 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Nov 8, 2019 om 10:05
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor, tenzij u vooraf andere afspraken heeft gemaakt. Voorrijkosten voor de avond zijn nu eenmaal niet voor de poes en dit soort technisch werk rekent niet per minuut af maar meestal per half uur. Iedereen mag vragen wat hij wil en het staat u vrij vooraf een prijsopgaaf te vragen.

tenormin
door tenormin Nov 8, 2019 om 12:31
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Men is vanmorgen om half 10 gekomen. Achteraf maar gelukkig dat ze niet gisteravond kwamen. Dit geintje is al duur genoeg.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 8, 2019 om 10:09
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, u heeft klaarblijkelijk niet vooraf om de kosten gevraagd. Daarbij is bovendien aan de orde dat ook de reistijd in rekening zal zijn gebracht. Op zich jammer dat u niet alle zekeringen heeft gecontroleerd na uitval naar ik aanneem van de aardlekschakelaar.

Per saldo: werktijd, reistijd en materiaal. De electriciën moet wel van ver zijn gekomen omdat het bedrag wel (on)'aardig aan de pijs lijkt'.

edrick3
door edrick3 - Nov 8, 2019 om 10:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja,  de bovenste ADVERTENTIE via Google aangeklikt (denk ik).
En die betalen Google om bovenaan te staan.
En blijkbaar niet de reviews gelezen:

marita5
door marita5 - Nov 8, 2019 om 10:32
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JessicaHamstra ,

SnoWi is een 24 - uurs spoedservice , daar betaald u voor .
Bij klachten lees ik dat het tarief niet per tijd maar per afspraak is .

Lees hier de klachten , klik op de rode regels .

https://www.google.nl/search?client=opera&q=SnoWi&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#lrd=0x47c6d969fa6f2453:0xb0951c7f87aac5ec,1,,,

 https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/snowi/details?companyId=081032c7-e4c8-4e5f-a2a0-f12c191bc4ca

Tarieven voor een elektricien

https://www.offerteadviseur.nl/categorie/huis/elektricien/prijzen/

Iv
door Ivo W Nov 9, 2019 om 07:27
729 Antwoorden / Vragen

Die site met tarieven is niet bepaald kwalitatief hoogstaand.

Tarieven van minder dan 30 a 35 euro, dat is gewoon werken onder kostprijs. Een kwalitatief redelijke elektricien zal voor normale klussen anno 2019 toch wel minimaal 40 euro exclusief de BTW per uur rekenen. 50 euro of meer voor een goede elektricien is geen uitzondering.

De tarieven op die site komen nog uit de crisistijd. Wanneer je in de huidige markt een vakman vindt die 35euro per uur rekent en die ook nog daadwerkelijk tijd heeft voor je klus, dan moet je je ernstig afvragen of de kwaliteit wel op het gewenste niveau ligt. Bij échte vakmensen die 50+ euro per uur rekenen komt zit de agenda vol. Dat geldt niet alleen voor elektriciens, maar zo'n beetje de hele bouw.

Let wel: wanneer de stikstofcrisis nog een tijdje blijft voortduren zullen de tarieven in de bouw binnenkort wel weer dalen. Immers worden er nu weinig vergunningen afgegeven, waardoor de werkvoorraad bij veel bouw-gerelateerde bedrijven momenteel krimpt. Komt er binnenkort een oplossing voor de stikstofcrisis, dan is er komende jaren wel genoeg werkvoorraad en zullen de tarieven relatief hoog blijven.

aurora1
door aurora1 - Nov 8, 2019 om 13:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dat kan zoals u gemerkt hebt.
U heeft u niet vooraf geïnformeerd over de prijs. En jammer genoeg heeft u zelf niet goed gekeken en had u in een paar minuten weer zelf voor stroom kunnen zorgen.
Dure les. Maar gelukkig was er niets ernstigs aan de hand.

jo
door jorisw - Nov 8, 2019 om 13:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als het zo simpel is had je het toch ook zelf kunnen doen? Maar kennelijk verwacht je wel bepaalde vakkennis en dat is niet gratis.

panter22
door panter22 - Nov 8, 2019 om 15:55
6599 Antwoorden / Vragen

Jammer, de verkeerde zekering vervangen. Zonde geld. Hang een lijstje in de meterkast welke kamers aangesloten zijn op welke zekeringen. Ben je altijd voorbereid.

sira
door sira - Nov 8, 2019 om 16:05
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Zie deze ervaring als een leermoment.

Iv
door Ivo W - Nov 8, 2019 om 19:54
729 Antwoorden / Vragen

Ja dat mag. En is niet eens een heel vreemd bedrag voor een storingsmonteur die op zo'n korte termijn langs kan komen.

Wij rekenen bij een spoed-bezoekje in geval van storing een starttarief van 127 euro voor het eerste uur. Het maakt dan niet uit of de monteur binnen 5 minuten alweer buiten staat, of dat deze 55 minuten bezig is. Monteurs beschikbaar houden voor dergelijke storingen kost nu eenmaal veel geld, want op moment dat er even geen storingen zijn heb je uren zonder 'productie'. Die uren moeten ook betaald worden uit het storing-tarief.

gerbera
door gerbera - Nov 9, 2019 om 15:55
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Als de wasmachine en droger op dezelfde groep staan vindt ik het vreemd dat er nog een andere zekering doorslaat. Maar om te voorkomen dat u weer in de fout gaat, er bestaan apparaten met stekkerdoos waarmee u beide op een groep kunt zetten om te voorkomen dat u beide machines tegelijk kunt aanzetten.