el
door elzinga Feb 13, 2012 om 16:41
Elektronica & tv

Dure onderdelen koelkast

Geacht KASSA panel,

Bijna vier jaar geleden hebben wij een koel/vries combinatie, Bauknecht KGA 326 Optima In, gekocht. Na een ongelukje is de bovenste, van drie, vrieslade kapot gegaan. Na op het internet gezocht te hebben blijken beide onderdelen, vrieslade en frontje, meer dat 130,00 euro samen te kosten. Wij vinden deze prijs niet in verhouding staan met de te leveren onderdelen, kunstof vrieslade 85,00 euro + kunstof frontje 45,00 euro, en de aanschafprijs, 450,00 euro, destijds van het gehele apparaat, het gehele apparaat is tweedehands die 130,00 euro niet waard. Nu vragen wij ons af dat dit met alle ondrdelen van witgoed het geval is en of er meer mensen zijn met deze negatieve ervaring. Wij zullen, gezien deze hoge onderdeel kosten, ons in het vervolg bedenken een apparaat van Bauknecht/Wirlpool aan te schaffen.

Bij voorbaat dank, Mvg.

16832 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 13, 2012 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die lades van Whirlpool zijn inderdaad wel heel erg duur!

Kijk nog eens goed rond, misschien kan het goedkoper.
Vraag ook eens bij een speciale onderdelenwinkel.
Misschien kan het goedkoper.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2012 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een andere optie is misschien met de maten in de hand even bij de stort te gaan kijken of er misschien een defect apparaat staat met een goede lade met dezelfde maten, wel goed schoonmaken natuurlijk :-)......soms is een advertentie op MP ook een goed middel om aan een onderdeeltje te komen.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2012 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm schreef op maandag 13 feb 2012, 17:42: Die lades van Whirlpool zijn inderdaad wel heel erg duur!

Kijk nog eens goed rond, misschien kan het goedkoper.
Vraag ook eens bij een speciale onderdelenwinkel.
Misschien kan het goedkoper.

Bedankt voor je reactie maar we hebben reeds goed rond gekeken en juist die (online) onderdelenwinkels die jij noemt hanteren deze belachelijk hoge prijzen, geen een uitgezonderd.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2012 om 00:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

henson schreef op maandag 13 feb 2012, 21:30: Een andere optie is misschien met de maten in de hand even bij de stort te gaan kijken of er misschien een defect apparaat staat met een goede lade met dezelfde maten, wel goed schoonmaken natuurlijk :-)......soms is een advertentie op MP ook een goed middel om aan een onderdeeltje te komen.

Bedankt voor je reactie, nieuw zijn deze, diepvrieslade en frontje, onderdelen al bijzonder moeilijk te vinden laat staan tweedehands en de kans dat je dit zelfde apparaat van drie/vier jaar oud op een stort zal vinden is nihil. Hier de Bauknecht/Wirlpool onderdeel nummers van beide onderdelen.
Vrieslade: 481241868409
Frontje: 481241848936
Verbaasde ons alleen al dat beide onderdelen niet te samen compleet verkocht worden, wat heeft iemand aan een diepvrieslade zonder front, wij krijgen dan ook de indruk dat, dat alleen maar is om de prijzen verder op te drijven. Zoek de onderdelen eens op en zie hoe belachelijk de hoge prijs in contrast met de plastic onderdelen staan, vooral het plastic frontje waar men dan 45,00 euro ex verz kosten voor rekend??!!??.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2012 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Alle onderdelen zijn naar verhouding al altijd duur, dat heeft niets met dit merk van doen, dat geld voor veel merken en is al altijd zo geweest met elektro apparaten, voorbeeld; bij een Bosch gasplaat ging na 3 jaar de automatische ontsteking stuk, wilde een ontsteking vervangen, ging niet, moest ze allemaal vervangen, waren niet los te koop, 4x 60 gulden toen,complete gasplaat koste toen iets van 400 gulden, dus dat werd een nieuwe gasplaat al na 3 jaar, Makita accuboormachine ging stuk na 2 jaar, variabele schakelaar ging stuk, machine nieuw 350 gulden, nieuwe schakelaar 165 gulden.
Mijn moeder wou een nieuwe originele slang met buis voor aan haar Miele stofzuiger, dat was duurder als een kompleet nieuwe, en zo kan ik nog wel even verder gaan.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2012 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfenjong schreef op dinsdag 14 feb 2012, 12:31: Hallo

Alle onderdelen zijn naar verhouding al altijd duur, dat heeft niets met dit merk van doen, dat geld voor veel merken en is al altijd zo geweest met elektro apparaten, voorbeeld; bij een Bosch gasplaat ging na 3 jaar de automatische ontsteking stuk, wilde een ontsteking vervangen, ging niet, moest ze allemaal vervangen, waren niet los te koop, 4x 60 gulden toen,complete gasplaat koste toen iets van 400 gulden, dus dat werd een nieuwe gasplaat al na 3 jaar, Makita accuboormachine ging stuk na 2 jaar, variabele schakelaar ging stuk, machine nieuw 350 gulden, nieuwe schakelaar 165 gulden.
Mijn moeder wou een nieuwe originele slang met buis voor aan haar Miele stofzuiger, dat was duurder als een kompleet nieuwe, en zo kan ik nog wel even verder gaan.

Succes er mee.

Kortom, de consument word opgelicht en gedwongen, al na een paar jaar, een nieuw apparaat aan te schaffen!. We betalen toch ook geen 2000,00 euro of zo voor bvb een nieuwe accu in onze auto, moet niet gekker worden!. Ontsteking klinkt ingewikkeld en zal ook wel wat mogen kosten maar de opzet is natuurlijk weer dat je ze inderdaad niet los zou kunnen kopen zodat je gedwongen bent alle vier aan te schaffen, vind dat persoonlijk echt niet normaal. In ons geval is het een kunstof bak en een plastic frontje wat kwa matriaal nog geen 2,00 euro zal kosten. Ben de diepvrieslade en front op een Poolse website tegengekomen alwaar ze de helft kosten van wat ze hier kosten, helaas is mijn kennis van de Poolse taal dermate slecht dat bestellen er helaas niet in zit. Producenten en winkeliers klagen steen en been maar werken met dit soort oplichterij zelf in de hand dat er minder geconsumeerd word. Tot nu houd een stuk ducktape van nog geen euro de diepvrieslade bij elkaar, geen mooi gezicht maar niemant die het achter het deurtje ziet, geen haar op mijn hoofd die 130,00+ euro voor die lade zal gaan betalen.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2012 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een handelaar in witgoed heeft regelmatig dit soort onderdelen van niet herstelbare in huis.
Dus zoek in jou regio een handelaar in 2e hands witgoed.
Die hebben het vaak wel en betaalbaar.

Ook de inleverlocatie van Uw regio waar je een kapot witgoed kunt inleveren, soms staat de goede er tussen en krijg je die gratis.
Zo kwam ik gratis aan een extra glazen plank en dat het geen Siemens maar Bosch was maakt mijn niets uit, alleen het plastic randje vooraan is anders.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2012 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op dinsdag 14 feb 2012, 16:12: Een handelaar in witgoed heeft regelmatig dit soort onderdelen van niet herstelbare in huis.
Dus zoek in jou regio een handelaar in 2e hands witgoed.
Die hebben het vaak wel en betaalbaar.

Ook de inleverlocatie van Uw regio waar je een kapot witgoed kunt inleveren, soms staat de goede er tussen en krijg je die gratis.
Zo kwam ik gratis aan een extra glazen plank en dat het geen Siemens maar Bosch was maakt mijn niets uit, alleen het plastic randje vooraan is anders.

Bedankt voor je reactie, maar zoals ik reeds aangaf gaat het hier om een relatief jong apparaat waarvan nieuw de onderdelen al moeilijk te vinden zijn. Ook heeft de diepvrieslade die wij zoeken een grotere afwijkende afmeeting, een lade van een ander apparaat zal dan ook niet zo maar passen. Wij zijn reeds verschillende tweedhands witgoed zaken afgeweest en hebben zelfs het stort en kringloopwinkels niet overgeslagen wat helaas niets opgeleverd heeft. Wij laten de diepvrieslade nu zo en gebruiken de koel/vries combinatie tot hij het begeeft, daarna word er een tweedehands exemplaar aangeschaft en geen nieuw ding met onderdelen die bijna net zo duur zijn dan het apparaat zelf.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2012 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoek een gebruikte lade. neem een decoupeerzaag met een ijzerzaagje erin of een voor plasic. neem aan de binnenkant van de originele lade de maat op en zaag uit de 2de lade dit uit met opstaande rand. schuur beide laden licht op ter grote gezaagde deel. koop een busje pvc lijm wat in de bouw door loodgieter word gebruikt en smeer beide delen licht in.even goed aandrukken en je la kan weer jaren mee. succes . jan

ve
door verwijderd - Apr 27, 2012 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik u was zou ik een offerte aanvragen bij Europart. Die zijn over het algemeen zeer voordelig met prijzen.

Offerte aanvragen kan hier

ve
door verwijderd - Apr 27, 2012 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

elzinga schreef op dinsdag 14 feb 2012, 14:45:
Kortom, de consument word opgelicht en gedwongen, al na een paar jaar, een nieuw apparaat aan te schaffen!. We betalen toch ook geen 2000,00 euro of zo voor bvb een nieuwe accu in onze auto, moet niet gekker worden!.

Daar gaan we weer. De consument moet een prijs betalen die hem niet bevalt, dus wordt hij opgelicht!

Wel eens van vraag en aanbod gehoord? Accu's zijn aan slijtage onderhevig. Vrieslades niet. Moeten ze er dan honderden op voorraad hebben, zodat ze jou goedkoop kunnen leveren als jij door eigen toedoen die van jou kapot maakt?

ve
door verwijderd - Apr 27, 2012 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ruim 2 maanden oud bericht en Europart reclame...
Die is ook niet goedkoop!

Dus soms is defect apparaat op Marktplaats zoeken voordeliger.
Gevraagd kan ook en er is handel in gebruikte lades...

Er zijn mensen die nieuwe kasten schoon maken met schroevendraaiers en zo en dan lek steken.
Dan verkoop je de Thermostaat en laden ooit wel eens.
Zo werkt dat en de link, ja een beetje laat na 2½ maand....

ve
door verwijderd - Apr 28, 2012 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 27 apr 2012, 12:39:
elzinga schreef op dinsdag 14 feb 2012, 14:45:
Kortom, de consument word opgelicht en gedwongen, al na een paar jaar, een nieuw apparaat aan te schaffen!. We betalen toch ook geen 2000,00 euro of zo voor bvb een nieuwe accu in onze auto, moet niet gekker worden!.

Daar gaan we weer. De consument moet een prijs betalen die hem niet bevalt, dus wordt hij opgelicht!

Wel eens van vraag en aanbod gehoord? Accu's zijn aan slijtage onderhevig. Vrieslades niet. Moeten ze er dan honderden op voorraad hebben, zodat ze jou goedkoop kunnen leveren als jij door eigen toedoen die van jou kapot maakt?

Prachtig dat u een plastic onderdeel van 130,00 + euro, voor een toestel met een nieuwprijs van nog geen 400,00 euro, die men (online) in het buitenland voor ongeveer de helft aanbied geen oplichting vind. U heeft vast een onderdelen shop en heeft ook niets in de vriezer zodat uw vrieslades gelukkig niet slijten ;-)

ve
door verwijderd - Apr 28, 2012 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op vrijdag 27 apr 2012, 13:09: Ruim 2 maanden oud bericht en Europart reclame...
Die is ook niet goedkoop!

Dus soms is defect apparaat op Marktplaats zoeken voordeliger.
Gevraagd kan ook en er is handel in gebruikte lades...

Er zijn mensen die nieuwe kasten schoon maken met schroevendraaiers en zo en dan lek steken.
Dan verkoop je de Thermostaat en laden ooit wel eens.
Zo werkt dat en de link, ja een beetje laat na 2½ maand....
winterman schreef op vrijdag 27 apr 2012, 12:39:
elzinga schreef op dinsdag 14 feb 2012, 14:45:
Kortom, de consument word opgelicht en gedwongen, al na een paar jaar, een nieuw apparaat aan te schaffen!. We betalen toch ook geen 2000,00 euro of zo voor bvb een nieuwe accu in onze auto, moet niet gekker worden!.

Daar gaan we weer. De consument moet een prijs betalen die hem niet bevalt, dus wordt hij opgelicht!

Wel eens van vraag en aanbod gehoord? Accu's zijn aan slijtage onderhevig. Vrieslades niet. Moeten ze er dan honderden op voorraad hebben, zodat ze jou goedkoop kunnen leveren als jij door eigen toedoen die van jou kapot maakt?

Bedankt voor uw reactie en de tip, gezien de relatief jonge leeftijd van het toestel zijn wij helaas nog geen tweedehand vrieslade van dit type tegengekomen.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2012 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

elzinga schreef op zaterdag 28 apr 2012, 10:33:
Prachtig dat u een plastic onderdeel van 130,00 + euro, voor een toestel met een nieuwprijs van nog geen 400,00 euro, die men (online) in het buitenland voor ongeveer de helft aanbied geen oplichting vind. U heeft vast een onderdelen shop en heeft ook niets in de vriezer zodat uw vrieslades gelukkig niet slijten ;-)

Waar zouden ze van moeten slijten dan? Bij normaal gebruik overleven die laden de vriezer met gemak. Daarbaast loont het niet om van "budget" modellen onderdelen op voorraad te hebben. Probeer volgende keer eens een vriezer met mandjes.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2012 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je online gaat zoeken voor een nieuwe zie je vaak welke merken uit dezelfde fabriek komen...
Ook in de winkels maar alle die ook in Bauknecht zitten ....

Ik zal even kijken, als ik Dinsdag rotzooi inlever maar kan niets toezeggen.
Als het lukt, de lade is meestal gratis dus alleen porto hoef je dan te betalen voor 1 pakket met 99% lucht of ophalen maar voor €130 kun je flink rijden...

Ik zoek Dinsdag wel even.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2012 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zaterdag 28 apr 2012, 10:47:
elzinga schreef op zaterdag 28 apr 2012, 10:33:
Prachtig dat u een plastic onderdeel van 130,00 + euro, voor een toestel met een nieuwprijs van nog geen 400,00 euro, die men (online) in het buitenland voor ongeveer de helft aanbied geen oplichting vind. U heeft vast een onderdelen shop en heeft ook niets in de vriezer zodat uw vrieslades gelukkig niet slijten ;-)

Waar zouden ze van moeten slijten dan? Bij normaal gebruik overleven die laden de vriezer met gemak. Daarbaast loont het niet om van "budget" modellen onderdelen op voorraad te hebben. Probeer volgende keer eens een vriezer met mandjes.
winterman schreef op vrijdag 27 apr 2012, 12:39:
elzinga schreef op dinsdag 14 feb 2012, 14:45:
Kortom, de consument word opgelicht en gedwongen, al na een paar jaar, een nieuw apparaat aan te schaffen!. We betalen toch ook geen 2000,00 euro of zo voor bvb een nieuwe accu in onze auto, moet niet gekker worden!.

Daar gaan we weer. De consument moet een prijs betalen die hem niet bevalt, dus wordt hij opgelicht!

Wel eens van vraag en aanbod gehoord? Accu's zijn aan slijtage onderhevig. Vrieslades niet. Moeten ze er dan honderden op voorraad hebben, zodat ze jou goedkoop kunnen leveren als jij door eigen toedoen die van jou kapot maakt?

Helaas zijn tegenwoordig de gebruiksartikelen niet meer van een dergelijke kwaliteit dat ze totaal niet aan slijtage onderhevig zijn, dat hebben wij helaas vrij direct na aankoop op verschillende manieren moeten ondervinden. Laat staan dat rekening word gehouden met een ongelukje. Hadden wij helaas maar een "budget" model van bvb een Ariston of Indisit gekocht daar de onderdelen van deze echte "budget" merken vele malen goedkoper zijn. Waar het ons om gaat is dat de prijs van een dergelijk simpel en, kwa matriaal, goedkoop onderdeel niet meer in verhouding met de nieuwprijs, nog geen 400,00 euro, van het toestel staat.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2012 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op zaterdag 28 apr 2012, 10:49: Als je online gaat zoeken voor een nieuwe zie je vaak welke merken uit dezelfde fabriek komen...
Ook in de winkels maar alle die ook in Bauknecht zitten ....

Ik zal even kijken, als ik Dinsdag rotzooi inlever maar kan niets toezeggen.
Als het lukt, de lade is meestal gratis dus alleen porto hoef je dan te betalen voor 1 pakket met 99% lucht of ophalen maar voor €130 kun je flink rijden...

Ik zoek Dinsdag wel even.
winterman schreef op vrijdag 27 apr 2012, 12:39:
elzinga schreef op dinsdag 14 feb 2012, 14:45:
Kortom, de consument word opgelicht en gedwongen, al na een paar jaar, een nieuw apparaat aan te schaffen!. We betalen toch ook geen 2000,00 euro of zo voor bvb een nieuwe accu in onze auto, moet niet gekker worden!.

Daar gaan we weer. De consument moet een prijs betalen die hem niet bevalt, dus wordt hij opgelicht!

Wel eens van vraag en aanbod gehoord? Accu's zijn aan slijtage onderhevig. Vrieslades niet. Moeten ze er dan honderden op voorraad hebben, zodat ze jou goedkoop kunnen leveren als jij door eigen toedoen die van jou kapot maakt?

Reactie waar iemand echt iets aan heeft, hartelijk dank voor de moeite en we horen het uiteraard graag van u, bij voorbaat dank.