da
door darts180 Jan 10, 2009 om 14:01
Elektronica & tv

DVD Recorder

ja heb het zelf meerdere keren ingesteld en uit geprobeert, maar tot nu toe werkt het niet. de opname start gewoon zoals in de digitale gids staan.

239 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 10, 2009 om 14:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

We gaan hier dan maar even verder ;-)

van eerdere post; -- ik heb net een nieuwe dvd recorder gekocht waar een digitale tv gids op zit. alles volgens het boekje gedaan en geïnstaleerd. er zit ook een optie op dat als een programma uitloopt en je hebt een opname ingesteld dat die dan ook later begint met opnemen en later eindigd, deze optie heet VPS (video programming system) en PDC (programme delivery control) nu heb ik al op meerdere plaatsen gevraagt of dit werkt maar niemand die mij daar een goed antwoord op kan geven. dus als hier mij iemand wel een antwoord kan geven graag-------

stacey
door stacey - Jan 10, 2009 om 14:05
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is het merk, dan kan ik even zoeken bij revieuws of ik iets kan vinden wellicht.

Ik ken dit systeem niet echt.

freya
door freya - Jan 10, 2009 om 14:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo darts180,

Dat hele PDC gebeuren kun je naar mijn mening maar het beste vergeten. Het klinkt allemaal leuk dat 'op tijd' starten en stoppen van de opname, maar in de praktijk valt het toch tegen. Ik heb in het verleden al veel te vaak meegemaakt dat het niet goed gaat.

In de eerste plaats weet je niet precies welke zenders het wèl en welke het niet ondersteunen.
In de tweede plaats werkt het alléén als je de 'aangekondigde' start- en stoptijden instelt.
Mocht de zender het dus niet ondersteunen, of het PDC-signaal wordt om welke reden dan ook niet gedetecteerd, dan start en stopt de recorder dus op de exact ingestelde tijdstippen met als gevolg dat je dus hoogstwaarschijnlijk iets van het begin en/of het eind van het programma mist.

In de praktijk werkt het dus gewoon het beste om handmatig de start- en stoptijden te programmeren en een beetje rekening te houden met wat extra uitlooptijd.

Mijn advies is dus om dat soort 'automatische' programmeerhulpjes uit te schakelen.

m.vr.gr. Freya

kiran
door kiran - Jan 10, 2009 om 15:28
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@darts180

De gids: je zal dan bedoelen de ingebouwde GUIDE.

Zou je niet willen aanraden dat in je dvd te programmeren. Men werkt dat niet bij. En kost je dus alleen maar ruimte op je schijf.

Wat PDC betreft: Is te gebruiken met Ned.1/2/3 maar de ervaring leert dat men er regelmatig maling aan heeft. Programma stopt eerder, of er komt helemaal niks op. {moet zeggen: laatste week werkt het weer, het is dus halen en brengen}  Je neemt een gok, als je iets echt niet wilt missen.

Uitproberen met pdc kan geen kwaad, maar die Guide zou ik links laten liggen. Keuze is aan u.

poltol
door poltol - Jan 10, 2009 om 20:36
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Darts,

Hallo,

Mijn ervaringen met PDC en VPS zijn even beroerd als die van u. Degene die dit moeten bijhouden en/of invoeren doen dat niet of erg slecht. De omroepen steunen dit alleen in woord maar zeker niet in daad. Ook onze VARA maakt er een potje van, het klopt maar zelden. Handmatig instellen met flinke overlap geeft bijna altijd de zekerheid dat u opneemt wat u [later] wilt bekijken. Door spoelen is simpeler. Een opname zonder begin of eind is erg irritant, weet ik uit ervaring.

Vr.gr. poltol